FRANCO SERBLIN "THE MASTER IS BACK"

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Anfield skrev:
    Men; der folk klager på at Sonus faber bruker krom og bommer, men at mesteren treffer? Vel, det er vel sterkt personlig pregede kommentarer.
    Mon tro hva konklusjonen hadde vært om krombruken hadde vært motsatt på SF og FS. ::)
    Personlig synes jeg krom er vanskelig å treffe med. Noen ganger går det bra, men langt fra alltid. Synes både SF og FS kunne droppet det. Full krasj med de ellers vakre høyttalerne.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Holmium skrev:
    Synes både SF og FS kunne droppet det. Full krasj med de ellers vakre høyttalerne.
    Enig. Heldigvis er det lite krom på de Sonus faberene jeg har råd til... ;)..
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Noen som vet hvem som er forhandler?
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Gammel tråd, men prøver alligevel :rolleyes:

    Er der nogle som har fået hørt Ktema og kender lidt til dem?

    Hvordan er de placerings mæssigt. Bassen er jo bagudvendt, så kræver de meget plads bagtil?
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Enig at høyttalerne bør kommenteres av noen som virkelig har hørt dem. Dette er jo en tråd for produkter som få har hørt, men mange har luftige meninger om. Anmeldelsene av Serblins nye høyttalere har vært variable. Selv lever jeg godt med SF, og det til og med med krom både her og der. For de spesielt interesserte: det er mulig å spesialbestille f. eks. Futura med annen finish enn standard - også platen på toppen.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke lest så mye om Ktema, men etter hva jeg forstår er Accordo "a speaker with a mission and not for the lot of us".
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ja. Utvilsomt trist. Det er vel ikke alle som leser denne tråden, så kanskje noen bør gi en litt bredere omtale under Hi-Fi generelt?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Kongen er død ! Leve kongen !

    Franco Serblin factory visit and report

    ...eller jaffal svigersønn:
    Franco Serblin son in law awaited us at the new factory building. He’s the mastermind behind Laboratorium and the man who took the task of preserving Franco’s legacy and family business. Even at the times when Franco was present Massimiliano was already in charged of whole production and company operations for building Accordo and Ktema speakers. If you’ve ever looked closely on both speakers models, there was always a small description on them noting: “Manufactured under the license of Franco Serblin by Laboratorium”.

    Last wish
    Franco last wish was to produce speakers for everybody. To make and affordable artisan speaker for people. Not only that, he wanted to give music also to those in pain in illness. He deeply understood the potency of music as realized in last years by science. Music can have a healing potential and its appeal is not only pleasing, but emotionally en-charged. For that he asked Massimiliano to make this project happen.

    New speaker
    There are few projects in the future pipelines, but first one to come in a good year is a two-way floor-stander. This speaker will be even more affordable then Accordo and it’s the one, which Franco wanted to reach more people as mentioned above. Nothing will be done half way with this new third speaker. Same quality parts and hand assembly, just in the respect of Franco last whishes.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Francos arv lever. Dagens beste nyhet, sammen med nyheten om Regas nye toppmodeller..
     

    IS

    Medlem
    Ble medlem
    03.01.2012
    Innlegg
    24
    Antall liker
    2
    Sted
    Skien
    Sikkert et "dumt" spørsmål, men var Sonus Faber Electa Amator en av Serblins konstruksjoner?
    Jeg elsket de høyttalerne...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    De var så absolutt ekte barn av mesteren
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Har du ? Venter du på ?

    Er veldig nysgjerrig på Yter høyttalerkabler.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Har du ? Venter du på ?

    Er veldig nysgjerrig på Yter høyttalerkabler.
    Jeg har både signalkablene og ht kablene. Er veldig fornøyd med disse, men de er litt stive.
    De kommer i et læretui, og jeg husker jeg sendte et bilde til noen kolleger på jobben 'se her har dere mine nye NOK 55k hifi kabler' hvorpå responsen var at dette var det mest meningsløse de hadde opplevd, da man jo lett kan få en anstendig Cognac for det beløpet :)

    Jeg er spent på hvilke ht kreasjoner som dukker opp. Massimiliano er vel en metallurg og ikke en ht konstruktør.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    LIGNEA logo facebook.jpg


    "AFTER THREE YEARS OF RESEARCH AND DEVELOPMENT I'VE FINISHED THE 3RD MODEL OF FRANCO SERBLIN.
    DURING ALL THE TIME FRANCO HAS BEEN BY MY SIDE. TIME HAS FLOWN."


    MASSIMILIANO - Franco Serblin
     

    pierre

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    109
    Antall liker
    67
    Det bliver spændende at se hvad det bliver for en :)

    Men jeg glæder mig nu meste til at modtage mine Ktema om 2-3 uger.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Debut på High end show - 5th - 8th May 2016 MOC Munich - Halle 4 room P 12

    LIGNEA logo facebook_2.jpg



    Denne svanen ser ut til å bli smal, dyp og vakker.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Ja, hva skal man tro ? Hva skal man mene ?
    Definitivt annerledes !

    Kobra ?

    Lignea 01.jpg

    Lignea 02.jpg

    Lignea 03.jpg
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    It kind of grows on me....som de sier på utenlandsk.

    Lurer på hvor prisen havner.

    Lignea 05.jpg

    Lignea 04.jpg

    Lignea 7.jpg


    Og i grafitt...
    Lignea 09.jpg


    The Serblin Family: Ktema, Accordo, Lignea
    Franco Serblin Family.jpg


    Alle distinkt forskjellige, men ingen av dem kunne kommet fra en annen familie.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    På en måte ikke så gale ,begyner og like det som skiller seg litt ut :) sønnen sier han brukte 3 år på og lage denne ?
    After three years of research and development, I've finished the 3rd model of Franco Serblin.
    During all the time Franco has been by my side.
    The time has flown.
    Massimiliano
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    På en måte ikke så gale ,begyner og like det som skiller seg litt ut :) sønnen sier han brukte 3 år på og lage denne ?
    After three years of research and development, I've finished the 3rd model of Franco Serblin.
    During all the time Franco has been by my side.
    The time has flown.
    Massimiliano
    Svigersønn, var det ikke det han var? Men utover det så må jeg si at min glede over å se kreasjoner fra Serblins hånd fortsatt holder seg. Kan forstå at både den rare dråpeformen og kromdetaljer irriterer noen, men det er høyt under taket for Serblins "galskap" i casa baluba. Tror nok flere av disse hadde gjort en finfin jobb sammen med mine Xindak rørmonoblokker.
     
    Sist redigert:

    sound of heaven

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Innlegg
    337
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    3
    Massimiliano er svigersønn av Franco Serblin. De jobbet også sammen hos Sonus Faber. Angående den nye modellen Lignea så ble den påbegynt før Franco gikk bort. Lignea var Francos prosjekt om å lage en rimeligere modell som fortsatt skulle inneha både den høye kvalitet til lyd og finish som Franco Serblin sine høyttalere er kjent for. Høyttalerne er bestykket med SEAS elementer og det brukes selvfølgelig YTER kabler internt som det også gjøres i både Accordo og Ktema. Det har altså tatt Massimiliano 3 år å ferdigstille Lignea prosjektet. Han har fått mye skryt for hvordan høyttalerne ser ut fra dag 1 i utlandet hvor også mange tror det er hans design, men da sier Massimiliano at det er 100% Franco Serblin design. Angående prisen på Lignea vil dere få om ikke altfor lenge men jeg kan røpe allerede nå at de blir hyggelig priset.

    Mvh
    JWK Audio/Sound of heaven
    Tlf:+47 464 29 861
    E-mail: kontakt@soundofheaven.as
    Hjemmeside: www.soundofheaven.as

     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    De jobbet også i sammen i Yter lab. men det prosjektet var mest Massimiliano sitt siden han et utdannet innen metallurgi.
    Yter er sølv blandet med palladium.
     

    sound of heaven

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Innlegg
    337
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    3
    Franco Serblin høyttalere som er noen helt fantastiske musikk formidlere. Fra venstre til høyre på bildet Ktema, Accordo og den nye modellen Lignea.

    Franco Serblin Lignea 10.JPG
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med fantastisk flotte høyttalere som definitivt ikke er en i mengden!
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må slenge meg på gratulasjonene her. Drevet av Accuphase burde de absolutt yte sitt ytterste, og det bør nevnes at du har et vakkert hjem også. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn