Er det i det hele tatt en hififordom du ikke har, orso?
Selvfølgelig fungerer den avbildede benken. Man kan sette utstyr på den, og det blir stående. Det er jo fint. Men om man ønsker å optimalisere ytelsene til anlegget man tross alt har investert noen kroner i , kan det være lurt å eksperimentere litt med underlag og føtter. Når det gjelder Electrocompaniet spesielt, som NB mener burde være såpass konstruert at særlig omhu med hensyn til plassering ikke burde være nødvendig, kan jeg nevne at jeg for endel år siden hadde både Per Abrahamsen og daværende markedssjef og "gulløre" Nils B. Kvam på besøk for å vurdere førsteutgaven av EMC-1, en spiller som i kraft av sitt forseggjorte interne dempesystem for drivverket burde være særlig imun når det gjelder plassering. Da vi skrudde av de medfølgende føttene og satte på ECs egne superspikes, ble forandringen så stor og så udelt positiv at avstanden mellom EC-spilleren og en åtte ganger dyrere konkurrent ble dramatisk mindre. De to tilreisende EC-herrende satt med vantro miner i sofaen, og Abrahamsen, som tidligere på dagen uttalte at han ikke trodde forskjellene var særlig store, ble relativt ekstatisk, for å si det forsiktig.
Vi har alle forskjellige erfaringer, preferanser, erfaringsbakgrunn og holdninger. Helt i orden, det. Vi hører det vi hører. Men at utstyr ikke trenger skikkelig plassering og underlag for å yter optimalt, er i alle fall ikke min erfaring. Så får det heller være at de mest angsbiterske her inne bruker en sånn uttalelse til å få bekreftet sine fordommer. Er det plass til flere, så be my guest.