Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Smorte24

Gjest
    Tubesnake skrev:
    Smorte24 skrev:
    Og så må jeg tilbake til tankegangen til sosialiste og demokrater, dette sto i VG i går på l debatt siden og skrevet av Trond Ali Lindstad:

"Så hva med de Norske soldtatene? Det er en tragedie her hjemme når noen av dem blir drept. Men at okkupanter blir drept i en krig, er ikke alltid så galt?"

Dette er tankegangene deres og som historien viser, slike folk burde å flytte ut av landet.
    Så de som er uenige med deg bør landsforvises? Hvilket land mener du forøvrig at vi bør forvise norske statsborgere til?
    Det er stor forskjell på å være uenig og at det er greit at dine landsmenn blir drept.

Lindstad kan flytte til Iran synes jeg, landet minner vel mye om Afghanistan ano 2001.

S

Smorte24

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Smorte24 skrev:
    Det var vel bevist rett før valget at ikke en journalist ville stemme FRP, dette ser vi på vinklingene av nyhetsbildet.
    Journalister er vel samlet sett den gruppen med mennesker som er best informert og oppdatert på hva som rører seg i det norske samfunn, i det offentlige liv, som kjenner politikere og aktørene i det offentlig bildet best, og som har mye mer kunnskaper om disse enn de har anledning til å skrive for oss.

Hvis ingen av disse ville finne på å stemme Frp så burde vel det alene være en svært tydelig og god indikasjon på at dette ikke er et særlig smart og oppegående valg... :-\

Tilsvarende finner du neppe mange lungekirurger som er sigarettrøykere heller.
    Eller at de meler sin egen kake, FRP vil vel ha moms og ikke gi statlig støtte til aviser, alså har de en agenda for å redde sin egen arbeidsplass.

Det er vel lik de offentlige ansatte som ikke stemmer borgelig fordi de er redde for å miste arbeidsplassen sin.

Dagens regjering er vel de som burde ha visst hvordan Norge skulle vært styrt på best mulig måte, likevel går Norge til helvete.

Journalistene holder på med vinkling av sannheten til sin egen intresse, ledelsene i de største avisene og i tv stasjonene har vel ett eller annet tilknytting til de rød/grønne.

Det er som en kamerat av meg sier, jeg stemmer SV fordi da får jeg fortsatt statlig støtte til sirkuset mitt, han fikk 800 000,- i fjor.

Han stemmer kun for sitt eget beste og det gjør journalistene også.

Det er som du og Vredengsgang holdt på under valgkampen i fjor, dere sa at Venstre var et borgelig parti mens Sponheim hadde en avtale med Stoltenberg at det ikke skulle bli borgelig hvis Venstre kunne forhindre det.

Dere er som strutsen som stikker hodet i bakken så ser dere ikke rundt dere.

Vi kan jo si at fotballspillere er best til å sparke fotball og burde vite best, men likevel må de ha en til det taktiske for å spille best mulig, dessverre så har ikke journalistene dette.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Smorte24 skrev:
    Eller at de meler sin egen kake, FRP vil vel ha moms og ikke gi statlig støtte til aviser, alså har de en agenda for å redde sin egen arbeidsplass.
    Og hvor for du din informasjon og nyheter fra da? Små velinformerte bloggere med de riktige holdninger og tro?

Dagens regjering er vel de som burde ha visst hvordan Norge skulle vært styrt på best mulig måte, likevel går Norge til helvete.
    Ja har vi det ikke fælt..

Høyeste levestandard på jordkloden, gode sosiale ordninger og et fritt og fredelig land. Grusomt er det... huvvaa.

Det er som du og Vredengsgang holdt på under valgkampen i fjor, dere sa at Venstre var et borgelig parti mens Sponheim hadde en avtale med Stoltenberg at det ikke skulle bli borgelig hvis Venstre kunne forhindre det.
    Da husker du enten svært dårlig eller så har du ikke helt forstått hva som ble sagt. Venstre jobbet for å få til en borgerlig regjering bestående av Venstre, Høyre og Krf. Dette er alle borgerlige partier. Det som var uaktuelt var å inkludere høyrepopulister og annet slikt politisk rask i det gode selskap. Med flertall for de borgerlige partiene ville dette vært det aktuelle alternativet, så da ville det vært opp til Frp å velge mellom denne regjeringen og en mindretallsregjering av Ap mm.

Håper det var til hjelp.

Dere er som strutsen som stikker hodet i bakken så ser dere ikke rundt dere.
    Jeg er godt fornøyd så lenge ikke konservative religiøse bajaser får for stor innflytelse. Om det er Ap/Sv eller V/H som styrer gjør ikke så veldig mye fra eller til i det store og hele. Noen irritasjonsmomenter er det, men ikke mer enn at det er til å leve med.

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    Smorte24 skrev:
    Mens du derimot, du stemmer imot ditt eget beste?

Du må i såfall være den eneste i hele Norge.

Vedlegg

F

fjellvåk

Gjest
    Spørs om ikke Smorte stemmer for alle andres beste, akkurat slik en tro FrP`er gjør.

Slabbedask

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    34
    fjellvåk skrev:
    Spørs om ikke Smorte stemmer for alle andres beste, akkurat slik en tro FrP`er gjør.
    Du mener at han stemmer på alt annet enn FRP? :)

Skulle ikke forundre meg.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Smorte, har du vurdert å bli tekstforfatter/researcher for "Hallo i uken?"

ganske hysteriskt morsomt, om enn noe ufrillig. Visste ikke at livet på fotballbanen kunne avstedkomme så mye humor.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tubesnake skrev:
    fjellvåk skrev:
    Du mener at han stemmer på alt annet enn FRP? :)

Skulle ikke forundre meg.
    En altruistisk eferpist er nok et oksymoron av de helt store. ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    oddgeir skrev:
    Jøss, har mobben samlet seg?
    visste ikke at du gikk rundt med en slik en oddgeir?

været fint på fjorden?
    Flott på fjorden i dag. Fin vind og mye sol. ;)

Snart ferie også, 3 uker i båt blir bra.

PS: Det SOSRasisme-skiltet må du kvitte deg meg. Det lønner seg ikke å omgås kriminelle.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    oddgeir skrev:

Noen som har det, mens andre må jobbe i kommunistpressen.

2 måneder ferie til høsten blir heller ikke dumt. 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    oddgeir skrev:

Noen som har det, mens andre må jobbe i kommunistpressen.

2 måneder ferie til høsten blir heller ikke dumt. 8)
    2 måneder!! Det lar seg høre. :D

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Tubesnake skrev:
    Smorte24 skrev:
    Mens du derimot, du stemmer imot ditt eget beste?

Du må i såfall være den eneste i hele Norge.

Tror du det? Det finnes mennesker som er foreldre i Norge, og da kan man få andre prioriteringer eller stemme deretter

C

Cyber

Gjest
    Er jo helt grovt den saken med leilighetskjøpet. Jeg har ihvertfall en politisk regel: Jeg skal aldri i denne verden stemme på hverken FrP eller SV. Hører jeg noen sier de stemmer SV tenker jeg umiddelbart at da er personene rimelig blåst. Litt bombastisk, men det er min ærlige mening, for makan til tulleparti uten en gjennomtenkt ytring finnes det vel ikke maken til. FrP på sin side føler jeg er et splittet parti som ikke har noen helhetlig politikk, og det er jo bare en gjeng med individualister som maler sin egen kake mens de kommer med populistiske utspill som ikke er bærekraftige.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.895
    Sted
    Østfold
    Etter å ha lest gjennom begge leilighetssakene er det tre ting jeg lurer på:

1: Hvorfor er det kun FRP som trekkes frem? Det er jo åpenbart en rekke politikere som har gjort tilsvarende kjøp.

2: I det første kjøpet kjøpte mannen en leilighet som hadde ligget ute på det åpne markedet i 3 uker. I likhet med flere andre leiligheter var det ingen kjøpere til den. Han kjøpte den for at hans datter skulle bo der og etter å ha gjort oppgraderinger solgte han den med fortjeneste. Altså, kjøpt til markedspris (kanskje over) og solgt til markedspris, begge deler i det åpne markedet uten at andre potensielle kjøpere ble holdt utenfor. Hva er egentlig galt?

3: I det andre kjøpet kjøpte mannen en leilighet som allerede før byggeprosjektet startet var holdt av som en av entreprenørens 8 leiligheter som de selv disponerte. Entreprenøren er et privat selskap, de solgte en leilighet privat uten megler til denne politikeren, den var aldri en del av meglerens kontrakt, og så vidt man kan se så er den solgt til markedspris (snittpris, 36k/kvm, men dette var en leilighet i 1. etg, så det er rimelig å anta at dette er markedspris). Hva er galt med dette kjøpet?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.063
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:

1: Hvorfor er det kun FRP som trekkes frem?
    Jeg aner ingen ting om selve saken (nettopp tilbake fra ferie). Men en generell observasjon: det er åpenbart at FrPs gjentatte mas om og kritikk av "elitene" som meler sin egen kake i alle mulige sammenhenger (småfolkets parti!), med tilhørende nettverk, bekjentskaper osv, gjør de ekstra sårbare overfor egne koryfeer som viser en antydning til tilsvarende tendenser.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Snickers-is skrev:

1: Hvorfor er det kun FRP som trekkes frem? Det er jo åpenbart en rekke politikere som har gjort tilsvarende kjøp.

2: I det første kjøpet kjøpte mannen en leilighet som hadde ligget ute på det åpne markedet i 3 uker. I likhet med flere andre leiligheter var det ingen kjøpere til den. Han kjøpte den for at hans datter skulle bo der og etter å ha gjort oppgraderinger solgte han den med fortjeneste. Altså, kjøpt til markedspris (kanskje over) og solgt til markedspris, begge deler i det åpne markedet uten at andre potensielle kjøpere ble holdt utenfor. Hva er egentlig galt?

3: I det andre kjøpet kjøpte mannen en leilighet som allerede før byggeprosjektet startet var holdt av som en av entreprenørens 8 leiligheter som de selv disponerte. Entreprenøren er et privat selskap, de solgte en leilighet privat uten megler til denne politikeren, den var aldri en del av meglerens kontrakt, og så vidt man kan se så er den solgt til markedspris (snittpris, 36k/kvm, men dette var en leilighet i 1. etg, så det er rimelig å anta at dette er markedspris). Hva er galt med dette kjøpet?

Er ikke denne saken funnet frem av tabloidpressen; VG og Dagbladet.....?

FRP er et populært mål for kritikk og dette er nok svaret på nr 1

ellers så kan man nok regne med at 90 % av det som står i aviser, spesielt vg, dagbladet og se&hør ikke er korrekt og gjort om/forandret for å selge aviser til folk som kjeder seg på t-banen, lunsjpause etc

av alle jeg har pratet med som er gjengitt i en avis, så er det alltid uten unntak store faktafeil

G

Gjestemedlem

Gjest
    Problemet med den ene saken handler om korrupsjon. At politiet er koblet inn understreker alvoret i situasjonen.

"Frp-toppene var blant forkjemperne for å utvide boligprosjektet på Jarlsø - til 130 leiligheter mer enn det som sto i kommuneplanen. Senere kjøpte de begge leiligheter direkte fra utbyggerselskapet, uten at de var på det åpne markedet.

Nå vurderer Vestfold politidistrikt om de skal etterforske leilighetskjøpet."

Her er det mye som tyder på at betalingen for å jobbe igjennom den ekstra utbyggingen var at frp-politikeren fikk tildelt en av leilighetene uten at den ble lagt ut på markedet.

At dette er en korrupt og slesk politiker understrekes tydelig med dette:

"Frp-nestformannen har også tidligere vært i hardt vær, etter kjøpet av en ungbo-leilighet som kommunen hadde subsidiert for at den skulle gå til vanskeligstilte."

Det er omtrent som å stjele fra innsamlingbøssen til Røde Kors hvis man er bøssebærer. En flott frontfigur for et bajasparti... :-\

At frp-fansen vil bagatellisere og bortforklare slik misbruk at politisk innflytelse og mulig kriminell korrupsjon er vel kanskje en indikasjon av at man ikke tar slik kriminalitet og maktmisbruk alvorlig.

Slikt er kanskje vanlig i Italia, men her i Norge bør vi forlange litt mer av de som skal bestemme over oss.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Gjestemedlem skrev:
    Problemet med den ene saken handler om korrupsjon. At politiet er koblet inn understreker alvoret i situasjonen.

"Frp-toppene var blant forkjemperne for å utvide boligprosjektet på Jarlsø - til 130 leiligheter mer enn det som sto i kommuneplanen. Senere kjøpte de begge leiligheter direkte fra utbyggerselskapet, uten at de var på det åpne markedet.

Nå vurderer Vestfold politidistrikt om de skal etterforske leilighetskjøpet."

Her er det mye som tyder på at betalingen for å jobbe igjennom den ekstra utbyggingen var at frp-politikeren fikk tildelt en av leilighetene uten at den ble lagt ut på markedet.

At dette er en korrupt og slesk politiker understrekes tydelig med dette:

"Frp-nestformannen har også tidligere vært i hardt vær, etter kjøpet av en ungbo-leilighet som kommunen hadde subsidiert for at den skulle gå til vanskeligstilte."

Det er omtrent som å stjele fra innsamlingbøssen til Røde Kors hvis man er bøssebærer. En flott frontfigur for et bajasparti... :-\

At frp-fansen vil bagatellisere og bortforklare slik misbruk at politisk innflytelse og mulig kriminell korrupsjon er vel kanskje en indikasjon av at man ikke tar slik kriminalitet og maktmisbruk alvorlig.

Slikt er kanskje vanlig i Italia, men her i Norge bør vi forlange litt mer av de som skal bestemme over oss.

Nå kommer du med feilaktige antagelser vedr frp-velgeres syn på kriminalitet som trekker diskusjonen ned.

De kunne også konsekvent brukt navnet på personen som mistenkes for kriminalitet fremfor status som politiker, men det blir vel ikke nok tabloidstoff ved å gjøre det?!

G

Gjestemedlem

Gjest
    val skrev:
    Nå kommer du med feilaktige antagelser vedr frp-velgeres syn på kriminalitet som trekker diskusjonen ned.
    Uten å tillegge alle eferpister samme holdning, så ser det ut på de siste innleggene som om at hele kritikken avfeies med at dette bare handler om at disse er Frp-politikere, og at de dermed er fritt vilt.

De kunne også konsekvent brukt navnet på personen som mistenkes for kriminalitet fremfor status som politiker, men det blir vel ikke nok tabloidstoff ved å gjøre det?!
    Politikere og offentlige personer som misbruker sin stilling og makt fortjener ikke samme beskyttelse som privatpersoner. Selv om saken ikke tiltales så vil den være alvorlig nok til at publikum har krav på å vite hva som foregår. Det er tross alt de som har sørget for å plassere dem i slike maktposisjoner.

Det er en svært farlig utvikling hvis man ønsker å skjerme makteliten og politikere mot avsløringer av denne art, og dysse ned og anonymisere slike saker.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.895
    Sted
    Østfold
    Jeg vurderte samme oppfatning som deg Gjestemedlem, helt til jeg leste flere av artiklene fullstendig. Det står jo i artiklene hva som faktisk er gjort. Det eneste som kan vurderes som kritikkverdig er om denne politikeren har tjent på å kjøpe denne leiligheten på en slik måte at det har gått på bekostning av noen andres interesser.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Gjestemedlem skrev:
    val skrev:
    Uten å tillegge alle eferpister samme holdning, så ser det ut på de siste innleggene som om at hele kritikken avfeies med at dette bare handler om at disse er Frp-politikere, og at de dermed er fritt vilt.

Politikere og offentlige personer som misbruker sin stilling og makt fortjener ikke samme beskyttelse som privatpersoner. Selv om saken ikke tiltales så vil den være alvorlig nok til at publikum har krav på å vite hva som foregår. Det er tross alt de som har sørget for å plassere dem i slike maktposisjoner.

Det er en svært farlig utvikling hvis man ønsker å skjerme makteliten og politikere mot avsløringer av denne art, og dysse ned og anonymisere slike saker.

Har ikke nevnt noe om å skjerme noen som helst, men det er ikke nødvendig å bruke deres tittel, men holde seg til navn på personen.

Vedr holdning for lovverket, så er en av grunnene til at jeg for første gang stemte frp sist valg (i tillegg til at jeg er en objektivist og individualist), mer fokus på strengere straffer, da Norge i dag har blitt et fristed for kriminelle, og så og si alle vinningsforbrytelser blir henlagt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Snickers-is skrev:
    Jeg vurderte samme oppfatning som deg Gjestemedlem, helt til jeg leste flere av artiklene fullstendig. Det står jo i artiklene hva som faktisk er gjort. Det eneste som kan vurderes som kritikkverdig er om denne politikeren har tjent på å kjøpe denne leiligheten på en slik måte at det har gått på bekostning av noen andres interesser.
    Slik sakene fremstilles så oppfatter jeg den ene saken som en ren gjenytelse fra utbygger for at politikeren har arbeidet for å få godkjent den ekstra utbyggingen. Noe som utvilsomt har begunstiget dem.

Som takk for dette får han snappe en fin leilighet før andre interessenter kan melde seg. Ikke like alvorlig som om han hadde fått avslag i prisen, men et førstevalg av leilighet gjør jo at han kan sikre seg kirsebæret.

Når den samme personen tidligere har snappet en leilighet som er subsidiert for at vanskeligstilte skal kunne få sin egen bolig, så er det også svært tvilsom oppførsel for en politiker.

Det handler om slett moral, og det å bruke et politisk verv for å sikre seg selv økonomiske fordeler.

Om det er så grovt at det blir tiltalt eller ikke er ikke det vesentligste her. Så med mindre disse sakene har blitt fremstilt feil i pressen, så synes jeg ikke mye om denne mannen. Helt uavhengig av hvilket parti han tilhører. I min bok er korrupsjon og maktmisbruk det alvorligste politikere kan gjøre i kraft av sin posisjon. De fortjener det ikke lenger den tillit de er gitt av dem som har valgt dem inn. Egentlig burde det jo være frpere som gikk hardest ut mot mannen, det er jo dem han har sviktet mest og deres tillit han har brutt. Politiske motstandere vil jo ikke ha ham der i utgangspunktet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    val skrev:
    Har ikke nevnt noe om å skjerme noen som helst, men det er ikke nødvendig å bruke deres tittel, men holde seg til navn på personen.
    Det som gjør slike saker alvorlig er jo stillingen og tittelen, ikke navnet. Var det en privatperson så ville de jo ikke vært noen sak i det hele tatt.

Vedr holdning for lovverket, så er en av grunnene til at jeg for første gang stemte frp sist valg (i tillegg til at jeg er en objektivist og individualist), mer fokus på strengere straffer, da Norge i dag har blitt et fristed for kriminelle, og så og si alle vinningsforbrytelser blir henlagt.
    Det er nok sikkert en holdning du deler med mange som har stemt likedan. Og det er jo også det som gjør at når forkjemperne for slike strenge straffer selv blir tatt med buksene nede... så er det ekstra belastende både for dem selv og partiet de representerer.

Lieng

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    94
    Gjestemedlem skrev:
    val skrev:
    Det som gjør slike saker alvorlig er jo stillingen og tittelen, ikke navnet. Var det en privatperson så ville de jo ikke vært noen sak i det hele tatt.

Det er nok sikkert en holdning du deler med mange som har stemt likedan. Og det er jo også det som gjør at når forkjemperne for slike strenge straffer selv blir tatt med buksene nede... så er det ekstra belastende både for dem selv og partiet de representerer.
    Saken ville vært like alvorlig, men ikke så spennende selvfølgelig. Han er ikke den første kommune ansatte som gir/får fordeler i en byggesak.

Er enig at det er belastende for dem som politiker og evt også for partiet, men dette er uvesentlig i forhold til kriminaliteten som blir begått.

G

Gjestemedlem

Gjest
    val skrev:
    Saken ville vært like alvorlig, men ikke så spennende selvfølgelig.

Er enig at det er belastende for dem som politiker og evt også for partiet, men dette er uvesentlig i forhold til kriminaliteten som blir begått.
    Det er jo det at det er en politiker som misbruker sin stilling til personlig vinning som er hele saken da.

Som straffesak i seg selv er den ikke av allmenn interesse.

Det er viktig at avisene våger og har anledning til å avsløre slikt. Det er ikke like lett i alle andre land for å si det forsiktig.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Fr.p slaktet Haga for at hun gjorde det Fr.p mener skal være lovlig: å drive utleie uten at byråkratiet skal ha noe med det å gjøre.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Ikke for å ødelegge tråden, men heller i mangel av en mer passende.

Svensk valgkamp:

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    17.895
    Sted
    Østfold
    Gjest skrev:
    Fr.p slaktet Haga for at hun gjorde det Fr.p mener skal være lovlig: å drive utleie uten at byråkratiet skal ha noe med det å gjøre.
    Det er forskjell på å mene at loven bør endres og det å faktisk bryte den.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.406
    Torget vurderinger
    1
    Oddgeir feil kilde gjør fakta til hets…… :p

At politikere havner på kant med loven er vel slikt man må regne med om de skal være ett snitt av befolkningen, dårlig reklame, ja, men skandale blir det først når loven ikke følges likt for dem og menigmann.

Pensjonssaken er en skandale, menigmann har fått ubetinget fengsel for mye mindre beløp enn den gjengen tusket til seg.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Alvorlig talt.
    Dette bildet er laget av en moderatvelger i Sverige. Det som omtales på bilde er fakta. Hva i all verden har kilden med dette å gjøre. Denne finnes over alt på nettet. Jeg fant den på Snaphanen. Jeg kunne funnet det et 10-talls andre steder.
    Hva er forresten galt med Snaphanen.dk? De er kritiske til den svenske innvandringstakten naturligvis, hvem er ikke det, men skal det være grunn god nok til å stemples som useriøs?

Skjerp dere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn