Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Slubbert skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    Gjest skrev:
    Akkurat dette klarer jeg ikke se som en skandale av noe slag; dette er rent menneskelig, og selv Siv Jensen har lov til å ta telling. :)

Honkey
    Det er viktig å ta folk mens de ligger nede. Et psykisk sammenbrudd er en utmerket anledning til å plante et lyskespark. Lær av mesteren!
    Og mesteren jobber i VG.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Argumenttørke på ytre høyrefløy?

Vel, vel...
    :)

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjest skrev:

Vel, vel...
    :)
    Tja - dine siste innlegg i tråden har vel vært....
    Kritikk av en klimakonferansen som ikke var en klimakonferanse.
    En 4 måneder gammel artikkel om en at Siv Jensen var nervøs før en TV sending for rundt 10 år siden.
    En reprise av en gammel sak....

Det er ikke akkurat tørt krutt du har i kanonen du heller....

Mvh
    OMF

A

Atle Kristiansen

Gjest
    Klimakonferanse som ikke klarte å trekke til seg en forsker, du kan ikke la være å trekke på smilebåndet av slikt. Ble heller en søt irrelevant syklubb for fornektere av global oppvarming. Ikke helt ulikt partiet selv.

Mvh

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Gjestemedlem skrev:
    Det er derfor det er så viktig at vil overlater dette til fagfolk som er i stand til dette, og ikke overlate til politikere å konkludere med det de finner passende.

Enten finner du bare på noen tall i farten, eller så bedriver du bevist feilinformasjon.
    Tja….det kommer jo litt av på hvem man lytter til. Jeg hørte disse tallene fra en norsk forsker som deltok på Holmgang . og han fortalte at blant annet at hans navn stod som støttespiller og bidragsyter til rapporten –selv om han gjentatte ganger hadde meldt fra om at han var svært uenig I hva som stod der.

Så får du heller linke til Wikipedia…

Gjestemedlem skrev:
    I saker der man ikke selv har god nok faglig innsikt må man være kritisk til hvem man velger å hente sin informasjon fra. Her er FrP totalt ukritisk i hvem og hvor de tar sin informasjon fra. Så lenge det passer inn i avgiftsprogrammet deres, så er det bra nok for dem. Det er hva jeg er kritisk til.
    Jeg fatter ikke hvordan folk tør være så bombastiske i sine uttalelser om at klimaendringene er menneskeskapt. Jeg skjønner godt at man kan helle over til å tro det, men at alle er 100% sikre, og at de som eventuelt har noen innsigelser er idioter, synes jeg er å gå veldig hardt ut…..

Dere bygger dere opp relativt høy fallhøyde…..dette kan bli gøy i tiden fremover….

Mvh
    OMF

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Mengele Dershowitz skrev:
    Klimakonferanse som ikke klarte å trekke til seg en forsker, du kan ikke la være å trekke på smilebåndet av slikt. Ble heller en søt irrelevant syklubb for fornektere av global oppvarming. Ikke helt ulikt partiet selv.

Mvh
    I mangel av av andre argumenter er det åpenbart viktig for mange å hevde at tema på denne konferansen var klima - det var det ikke.

Så da spør jeg deg - i hvilken av fordypningstemaene på denne konferansen var det en av dine klimforskere kunne bidratt positivt.
    Og - hvilken av fordypningsteamene på denne konferansen synes du var lite viktig...?
    Finnes det andre temaer innenfor miljø som er like viktig som klima...?

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Tja….det kommer jo litt av på hvem man lytter til. Jeg hørte disse tallene fra en norsk forsker som deltok på Holmgang . og han fortalte at blant annet at hans navn stod som støttespiller og bidragsyter til rapporten –selv om han gjentatte ganger hadde meldt fra om at han var svært uenig I hva som stod der.
    Ja her her vi jo det samme igjen, du finner 1 person i et underholdningsprogram som ikke står inne for rapporten, men du velger å igjorere de andre tusen som står bak den. Det illustrere jo bare så indelig vel det jeg vil frem til, at så lenge man finner 1 person med tilstrekkelig bakgrunn til å støtte en FrP dokrtine, så er det mer enn nok for dem.

Så får du heller linke til Wikipedia…
    Ja huff, tenk å linke til denne kommunistiske sammensvergelsen Wikipedia. Her kan det vel ikke finnes annet enn dårlig skjult propaganda og synsing, og når en FrPer har hørt noe annet i et tilfeldig underholdningsprogram.. ja da er det bare å legge inn årene.

Jeg fatter ikke hvordan folk tør være så bombastiske i sine uttalelser om at klimaendringene er menneskeskapt.
    Fordi all seriøs forskning sier dette. Fordi dette er en av hovedkonklusjonene til The Intergovernmental Panel on Climate Change. Det er sikkert vanskelig for en ekte FrPer å fatte hvordan noen kan velge å ha større tillit til forskningsrapporter enn til deres partiprogram. Tenk bare på hvordan det skulle gå med FrP hvis flere folk begynte å tenke slik?

Jeg skjønner godt at man kan helle over til å tro det, men at alle er 100% sikre, og at de som eventuelt har noen innsigelser er idioter, synes jeg er å gå veldig hardt ut…..
    De med innsigelser er nok ikke idioter, men man kan jo begynne å lure på dem som velger å totalt ignorere forskerstanden og heller insistere på å lete frem en og annen som støtter deres sysing om saken. Kan de ikke være litt ærlige i stedet og bare si at de driter i miljø og klimaendringer og at det ikke er villig til å ta kostnadene med å rette på dette? Det er dette falskspillet som gir en slik dårlig smak i munnen.

Hvorfor er det slik at FrP prøver så godt de kan å trekke forskningen i tvil+ Er det fordi se vet noe mer om saken en forskerstanden? Eller er det kanskje fordi deres konklusjoner kan føre til at det koster noen penger som de ikke da kan bruke til avgiftslettelser i stedet kanskje?

Dere bygger dere opp relativt høy fallhøyde…..dette kan bli gøy i tiden fremover….
    Frp har i allefall ingen fallhøyde når det kommer til anseelse og troverdighet. Her befinner de seg totalt på bånn. Helt nede på rennesteinsnivå der alt er trygt og lavt.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    OMF skrev:
    Jeg fatter ikke hvordan folk tør være så bombastiske i sine uttalelser om at klimaendringene er menneskeskapt. Jeg skjønner godt at man kan helle over til å tro det, men at alle er 100% sikre, og at de som eventuelt har noen innsigelser er idioter, synes jeg er å gå veldig hardt ut…..

Mvh
    OMF
    Det ER allerede en egen klimatråd her på OT, men ok, da...
    Er vel enig i at det skal en del til å konkludere på det nåværende tidspunkt at våre soleklart beviste enorme CO2-tilskudd til økøsystemene påvirker klimaet nevneverdig, til tross for at en svært stor andel spesialister på disse felter hevder det å være "utenfor rimelig tvil" at det er slik det forholder seg. Rent temperaturmessig er det uansett slik at sola, som uomtvistelig er klimapådriver nr 1, er aktivitetsmessig for nedadgående for tiden. Ergo vil temp'en falle, nær uansett hvor mye faenskap vi spyr ut.
    Men som jeg har gjentatt til det kjedsommelige snart, men som svært få ser ut til å ta inn: Hva gjør vi med at havet tar opp enorme mengder av menneskeindusert CO2, og dermed blir surere? Dette er tross alt en udiskutabel og lett målbar effekt av vårt forbruksmønster. Temperaturens vandring blir faktisk av underordnet betydning om selve spiskammerset tømmes for liv, hvilket kan bli et meget ubehagelig faktum, dersom vi ikke begrenser CO2-utslippene. FrP tar overhodet ikke ballen.

Honkey

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    En liten kommentar til Deph siste...

Det er ikke snakke om å hoste opp 1 som er uenig. Men av de tre som stod frem i programmet - så beskrev de prosessen på en meget overbevisende måte - og det setter jeg mer lit til enn det du linker til fram Wikipedia og amerikanske firmaer som driver værblogger....

Og det er et gjentagende team - at når en kritiker sier...
    Hva med skylaget?
    Hva med solens aktivitet?
    Hvorfor måler vi ikke temperaturstigning i ozonlaget?
    osv osv osv...

Så svarer klimafanatikerne aldri på spørsmålet - de prøver ufarliggjøre han som stiller spørsmålet ved å vise til disse 2500 forskerne, og si at dette er det enighet om, og at de som er kritiske står helt alene om sitt syn...

Synes du ikke det er betenkelig at 60% av de som fikk rapporten til høring hadde kritiske kommentarer som ikke ble tatt til følge....er dette konsensus...

Mvh
    OMF

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:

Vel, vel...
    Haha....noe til påstand å komme med i en tråd som i seg selv ikke er annet enn flåseri og billig retorikk.

Mengele Dershowitz skrev:
    Ble heller en søt irrelevant syklubb for fornektere av global oppvarming.
    Den eneste grunnen til at du ikke anser global oppvarming som storpolitisk propaganda slik du gjør med all annen politisk konsensus på den vestlige hemisfære, er at det er beleiling for å fremme din agenda. Så skal du plutselig begynne å stole på det som sies på CNN, og stemmene som slipper til der? How convenient.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    OMF skrev:
    En liten kommentar til Deph siste...

Det er ikke snakke om å hoste opp 1 som er uenig. Men av de tre som stod frem i programmet - så beskrev de prosessen på en meget overbevisende måte - og det setter jeg mer lit til enn det du linker til fram Wikipedia og amerikanske firmaer som driver værblogger....

Og det er et gjentagende team - at når en kritiker sier...
    Hva med skylaget?
    Hva med solens aktivitet?
    Hvorfor måler vi ikke temperaturstigning i ozonlaget?
    osv osv osv...

Så svarer klimafanatikerne aldri på spørsmålet - de prøver ufarliggjøre han som stiller spørsmålet ved å vise til disse 2500 forskerne, og si at dette er det enighet om, og at de som er kritiske står helt alene om sitt syn...

Synes du ikke det er betenkelig at 60% av de som fikk rapporten til høring hadde kritiske kommentarer som ikke ble tatt til følge....er dette konsensus...

Mvh
    OMF
    Her beviser du at du ikke har fulgt med i timen. Dette besvares hele tiden av det du kaller "klimafanatikerne".
    Skylaget: Hørt om feedback? hvis du har; finner du det da underlig at stigende temperatur gir økende skymengde? Og kan vi enes om at dette er en såklalt "positiv feedback" som er med på å øke tempen enda mer?
    Solaktivitet: Selv solforskerne sier solaktivitet ikke kan forklare hele temperaturstigningen de siste ca 30 - 40 år. Nå er solaktiviteten på vei ned for en periode, med dertil fallende temperaturer.
    Hvorfor vi ikke måler økt temperatur i de øvre luftlag: Hørt om drivhuseffekt? Dersom innstrålt energi er konstant, og mer av energien beholdes i de lavere luftlag, vil nødvendigvis temperaturen lengre ute være fallende. Dette fordi sola IKKE evner å varme opp luft. Når vi nå har en relativt klart fallende temp lengre ute, er dette også begrunnet i fallende solaktivitet, altså mindre utstrålt energi fra bakkenivå.
    osv...osv...osv...: Uansett hvilke påstander du hevder ikke besvares, er dette bløff og intet annet.

Alt sammen har en logisk sammenheng, og samme hvilket parti du stemmmer på, er virkeligheten dønn lik. Kan vi nå kutte ut å fotelle de samme løgnene om og om igjen? Sett deg heller inn i hva verdens forskningsmiljøer sier (ja, gjerne fra flere "sider" av debatten!)

Honkey

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Haha....noe til påstand å komme med i en tråd som i seg selv ikke er annet enn flåseri og billig retorikk.

Og du bestemmer vel hva billig retorikk er...

S

Slubbert

Gjest
    Gjest skrev:
    Både retorikk og logikk er anerkjente fagområder, påstanden er langt fra ad hoc. Trådtittelen er så tendensiøs at man knapt må være Platon for å forstå at innholdet er billig.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Slubbert skrev:
    Gjest skrev:
    Både retorikk og logikk er anerkjente fagområder, påstanden er langt fra ad hoc. Trådtittelen er så tendensiøs at man knapt må være Platon for å forstå at innholdet er billig.
    Godt at vi har opplyste folk her da. Særlig mht klimaspørsmål.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Enig i det. Med bare Honk her hadde det fort blitt kjedelig.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.729
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Honkey-Chateau skrev:
    Her beviser du at du ikke har fulgt med i timen. Dette besvares hele tiden av det du kaller "klimafanatikerne".
    Skylaget: Hørt om feedback? hvis du har; finner du det da underlig at stigende temperatur gir økende skymengde? Og kan vi enes om at dette er en såklalt "positiv feedback" som er med på å øke tempen enda mer?
    Solaktivitet: Selv solforskerne sier solaktivitet ikke kan forklare hele temperaturstigningen de siste ca 30 - 40 år. Nå er solaktiviteten på vei ned for en periode, med dertil fallende temperaturer.
    Hvorfor vi ikke måler økt temperatur i de øvre luftlag: Hørt om drivhuseffekt? Dersom innstrålt energi er konstant, og mer av energien beholdes i de lavere luftlag, vil nødvendigvis temperaturen lengre ute være fallende. Dette fordi sola IKKE evner å varme opp luft. Når vi nå har en relativt klart fallende temp lengre ute, er dette også begrunnet i fallende solaktivitet, altså mindre utstrålt energi fra bakkenivå.
    osv...osv...osv...: Uansett hvilke påstander du hevder ikke besvares, er dette bløff og intet annet.

Alt sammen har en logisk sammenheng, og samme hvilket parti du stemmmer på, er virkeligheten dønn lik. Kan vi nå kutte ut å fotelle de samme løgnene om og om igjen? Sett deg heller inn i hva verdens forskningsmiljøer sier (ja, gjerne fra flere "sider" av debatten!)

Honkey
    Tja, at jeg ikke har fulgt så voldsomt med i timen skal jeg ikke nekte på. Mine kommentarer var basert på det jg har fått med meg av debatter....

Likefullt - er dine kommentarer i denne tråden ikke noe som på noen måte overbeviser meg. Jeg ramset opp noen temaer - som jeg har skeptikere nevne.

Å bevise/motbevise disse argumentene krever selvsagt masse arbeid og dokumentasjon.

Men, jeg ser jo at debatten fra begge sider er ført på "tabloid" grunnlag.
    Hvis man vet om at solaktiviteten er økt, og at dette da også gir feedback i form av økt skydekning, som igjen gjør at mer solstrpåling blir igjen på jorden (?). - Er da tallmaterialet korrigert for dette, før man presenterer sammenhengen opp i mot Co2...? Dette er jo standard regresjonsanalyse med mange forskjellige forklaringsvariabler.

Jeg synes det er veldig trist at debatten rundt dette (det du sier om Co2 og surhet i havet er jo heller ikke nevnt så mye slik jeg kan forstå..) er blitt så polarisert. Og jeg tror alle er tapere, når det ikke går an å komme med noen form for kritikk av det "etablerte" uten å bli idioforklart og tillagt andre hensikter.

Det synes også som at det er lagt ned et mye større arbeid i å påvise drivhuseffekten, enn det det er for å vurdere konsekvensene av den.
    Det er ikke mer enn ca 10 000 år siden siste istid....deler av jorden er åpenbart mer tjent med et varmere klima. Varmere klima gir også mer skydekning som du sier -med tilhørende nedbør. Det regner som kjent mye mer i tropiske klima....er det så åpenbart at litt global oppvarming er skadelig....?

Mvh
    OMF

G

Gjestemedlem

Gjest
    OMF skrev:
    Men, jeg ser jo at debatten fra begge sider er ført på "tabloid" grunnlag.

Den blir jo fort det, spesielt når folk flest danner sin oppfatning av denne saken på bakgrunn av tabloide oppslag i tabloidpressen, som er avhengig av å skape konflikter og uenighet der det ikke egentlig er noen. Leser man VG og ser på homgang får man inntrykk av at det ikke egentlig eksisterer noen enighet i fagmiljøene om at klimaendringene er påvirket av menneskelig aktivitet, mens ingenting er fjernere fra sannheten.

For FrP er hele klimaproblemet bare en hindring for å få gjennomført FrP politikk, og da kommer FrP politkk lengt foran klimaproblemer i prioritert. Den beste måten å sabotere forsøk på å gjøre noe med problemet er å så tvil om forskningen som ligger bak. Her skal man gi inntrykk av et det eksisterer en stor uenighet i blandt de seriøse forskerne. Klarer man å skape nok tvil hos folk som ikke vet noe særlig om saken, så har man klart det man er ute etter.

Når FrP har klart å skape nok tvil om saken, så kan de også argumentere med at det er tryggest å vente mye mye lengre før man begynner å ta hensyn til klima i budgettene på den ene eller andre måten.

For hvis man skal sett igang kostbare virkemidler for å bremse klimaendringene nå, så er det mye mindre plass til FrP pg deres nedskæringspolitikk og løfter om kutt i alle skatter og avgifter til gud og hvermann.

Så ha dette friskt i minne neste gai deres felle med å begynne å argumentere mot det. For med en gang man har avvist påstanden som feil og sludder, så kommer de bare med en ny... og så må du bruke tid å arbeid på å forklare dem hvorfor dette også er feil. De er jo ikke interessert i å finne svar på de spørsmålene de stiller. Spørsmålene stilles kun for å reise tvil. Og jo flere slike spørsmål de stiller, jo lettere er det å få folk til å tvile, uansett hvor lite innhold det er i dem.

Og det virker.

Heri ligger hele FrP oppskriften i klimadebatten.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det kan se ut som om Deff er den eneste som har forstått denne trådens tema.
    Her skal det slenges dritt om Frp.

Klima blir diskutert i en annen tråd.

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Det kan se ut som om Deff er den eneste som har forstått denne trådens tema.
    Her skal det slenges dritt om Frp.

Klima blir diskutert i en annen tråd.
    Du har helt helt rett i det.

Her er det jo FrP som er diskusjonstemaet og ikke klimadebatten, så derfor fokuseringen på FrPs komplott i klimasaken og ikke en drøfting av enkeltpunkter i klimdiskusjonen.

Mine avsløringer om Frp her blir nok sikkert avvist av menigheten som useriøs svartmaling. De er jo overhodet ikke interessert i at folk skal gjennomskue planen deres. De ønsker jo mye heller at folk skal bite på åten deres og kaste bort tid på å prøve å overbevise dem om at de tar feil i denne saken.

De vet utmerket godt at mesteparten av det de sier i klimadebatten er tull, men det virker likegodt for det. For hensikten deres er ikke å finne svar på klimaspørsmålene, men å utsette alle tiltak til en gang i fremtiden.. slik at dette ikke stikker kjepper i hjulene på deres øvrige planer.

Jeg får igjen sterke asossiasjoner til kreasjonistene og holocoustfornekterne, uten at jeg skal trekke den sammenligningen så mye lenger.

S

Slubbert

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Den blir jo fort det, spesielt når folk flest danner sin oppfatning av denne saken på bakgrunn av tabloide oppslag i tabloidpressen, som er avhengig av å skape konflikter og uenighet der det ikke egentlig er noen. Leser man VG og ser på homgang får man inntrykk av at det ikke egentlig eksisterer noen enighet i fagmiljøene om at klimaendringene er påvirket av menneskelig aktivitet, mens ingenting er fjernere fra sannheten.
    Kan jeg spørre hvilke mediekilder du bruker og fester din lit til?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slubbert skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    På generelt grunnlag og ikke med bakgrunn i klimadebatten vil jeg vel si

Fagjournaler, eller artikler som i det minste støtter seg til slike

Aviser som jeg setter høyt: Bergens Tidende, Aftenposten, Independent, The Times, Turkish Daily News,

eksempler på aviser jeg ikke setter like stor lit til: The Sun, VG, Bergens Arbeiderblad, Søndag Søndag

På nettet variere det mye, men jeg har generelt tiltro til den saksinformasjonen jeg finner i de store artiklene i Wikipedia. Der blir eventuelle feil fort rettet opp eller markert av dem som bestrider dem. Og ellers er det vel greit å generelt være kritisk og vurdere hvilken bakgrunn en kilde har og hvem som evt. står bak budskapet.

Komiske Ali fra Irak TV var derfor gjerne ikke en helt troverdig kilde, ikke Pentagons mediafolk heller, men gjerne uavhengige kilder med litt avstand tid aktørene.

Når det gjelder fjernsysnprogrammer har jeg ofte større tillit til dokumentarer fra anerkjente kilder. Gjerne fra BBC eller NRK, og i mindre grad til krangleunderholdning som Holmgang og Ricky Lake Show.

Utfyllende nok til å gi et bilde? Man kan jo sikkert skriv bøker om emnet.

Til sist vil jeg også føye til at jo flere uavhengige fagkilder som hevder det samme, jo større tiltro bør man ha til deres samlede vurdering. Eksempel kan jeg hente fra artikkelen jeg siterte litt tidligere i tråden:

" The study Gore cites was published in December 2004 in Science magazine by Naomi Oreskes, a professor at UC San Diego. The article examined 11 years of peer-reviewed studies in the world's major scientific journals containing the phrase "global climate change" as keywords. Oreskes found that 75% of the 928 articles with those key words in their citations agreed with the consensus position stated by the UN's panel on climate change, that the observed global warming over the past 50 years has been caused by human activity. The other 25% of the papers took no position, and none of the papers disagreed with the consensus view. While the study is not a perfect measure of the scientific uncertainty in the published literature, the study does show that an overwhelming majority of published scientific research supports the idea that human activity is significantly modifying Earth's clim"

Dette er for min del tilstrekkelig informasjon til at jeg stoler på disse konklusjonene, selv uten å måtte hente inn en "second opinion" fra en rørlegger eller en FrPpolitiker.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Du glemte dagbladet ved marthe michelet. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Oreskes found that 75% of the 928 articles with those key words in their citations agreed with the consensus position stated by the UN's panel on climate change, that the observed global warming over the past 50 years has been caused by human activity. The other 25% of the papers took no position, and none of the papers disagreed with the consensus view. While the study is not a perfect measure of the scientific uncertainty in the published literature, the study does show that an overwhelming majority of published scientific research supports the idea that human activity is significantly modifying Earth's clim"

Dette er for min del tilstrekkelig informasjon til at jeg stoler på disse konklusjonene, selv uten å måtte hente inn en "second opinion" fra en rørlegger eller en FrPpolitiker.
    Hva med de 232 som var uenige? Jeg var ikke klar over at slike eksisterte i din verden?

G

Gjestemedlem

Gjest
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Oreskes found that 75% of the 928 articles with those key words in their citations agreed with the consensus position stated by the UN's panel on climate change, that the observed global warming over the past 50 years has been caused by human activity. The other 25% of the papers took no position, and none of the papers disagreed with the consensus view. While the study is not a perfect measure of the scientific uncertainty in the published literature, the study does show that an overwhelming majority of published scientific research supports the idea that human activity is significantly modifying Earth's clim"

Hva med de 232 som var uenige? Jeg var ikke klar over at slike eksisterte i din verden?
    Er engelsken din litt rusten? Den uthevede teksten forteller at 75% av publikasjonene støtter konklusjonene, 25% av dem tar ikke stilling til konklusjonene. 0% av dem er uenige i konklusjonene.

0% av 928 er ikke 232 i tilfelle det var mattetimene du skulket i stedet. ::)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det var det jeg visst. De eksisterer ikke i din verden. ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Slubbert skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Ikke svenske nazi-sider iallefall.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.463
    Torget vurderinger
    2
    Som du startet.....

S

Slubbert

Gjest
    Høvdingen skrev:
    Som du startet.....
    Unnskyld meg? Jeg startet ikke denne tråden.

@Oddgeir, uansett hvor pent du pakker det inn vet vi hvordan du egentlig er. ;D

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.463
    Torget vurderinger
    2
    Innlegg 214 er skrevet av Gjest, og ikke av deg "Slubbert".

S

Slubbert

Gjest
    Sitatet er allikevel mitt. Ikke min feil at quote-funksjonaliteten er for avansert til at gjest evner å håndtere den.

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.463
    Torget vurderinger
    2
    Han er nok for opptatt med å spre propaganda. ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Slubbert skrev:
    Sitatet er allikevel mitt. Ikke min feil at quote-funksjonaliteten er for avansert til at gjest evner å håndtere den.
    Hender jeg slurver med den ja, så her ble det misforståelse. Det var Slubberts sitat.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Slubbert skrev:
    Det er ikke ofte jeg føler trang til å henvise til skriverier av Steinar Lem, men her har han noen poeng:

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/28/530798.html
    Absolutt. Hvordan SP kan karakterisers som en grønt parti er en gåte. Det nermeste jeg kan kommer er vel at de fleste medlemmene lever av å dyrke brokkoli.

Klipp fra artikkelen over

"Haga fyller med kraft og humør den rollen Stoltenberg har tildelt henne. Sp lever godt med hennes funksjon som utslippsbefordrende samarbeidspartner for oljesjeikene, så lenge næringslivet i distrikts-Norge ikke behøver bekymre seg nevneverdig for det biologiske mangfoldet og Sps kjernevelgere fortsatt kan nyte godt av billig bensin, nye, trafikkøkende veiforbindelser og utbygging av infrastruktur for flytransport. Vi må tro at Gud kan komme til å slite med å tilgi petroleumsdronningen, for hun vet hva hun gjør. Det gjør Jens også. Og han tilgir."

Flere som får pisk på pungen hvis man ser hvilke saker han kritiserer dem på også...

S

Slubbert

Gjest
    Hvordan kan noen karakteriseres som "grønne" partier i en oljenasjon, med mindre de vil kutte oljeutvinningen?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    927
    Nå blir det veldig off min off topic-tråd. Sp kan få egen tråd. Du kan lage den Slubbert.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn