Ta det helt med ro. Politikk drives av mennesker med alle menneskenes feil og mangler. Både dene tråden og den om de rød/grønne vil nok leve ganske lenge! Politikere vil i all framtid gi oss materiale til slike tråder.kingu skrev:Jeg ønsker denne tråden evig liv.
Du må lese flere detaljer, baluba. Det gjelder vedvarende seksuelle overgrep, der overgriper unnskyldte seg etter første gang (e-post), og lovde det ikke ville skje igjen. Hvorpå det skjedde to ganger til. Det eksisterer en del korrespondanse mellom overgriper og fornærmede, der sistnevnte trygler om å bli respektert, og førstnevnte lover det ikke skal skje igjen.baluba skrev:Endelig en ubestridt FrP-skandale. I denne saken blir det skandaløst uansett hva som er rett, for begge parter er FrP-ere. Enten er et medlem skyldig i seksuelle overgrep, eller så er et annet medlem skruppeløst på jakt etter penger. http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article926706.ece
Media vile tjene penger som alle andre, om det er FrP eller KrF de skriver om er helt uvesentlig så lenge de selger, noe de vil så lenge folk elsker å lese om tabloid søppelTrane skrev:Er det rart media elsker å hate FrP ?
Jeg tar ingen forbehold, jeg bare siterer de involverte. Men det var på dagbladet.no at påstanden om penger stod, ikke fvn: http://www.dagbladet.no/2011/11/22/nyheter/overgrep/innenriks/fremskrittspartiet/19116588/ Jeg ville selvsagt aldri kommet med slike påstander om en som angivelig har blitt utsatt for overgrep.vredensgnag skrev:Du må lese flere detaljer, baluba. Det gjelder vedvarende seksuelle overgrep, der overgriper unnskyldte seg etter første gang (e-post), og lovde det ikke ville skje igjen. Hvorpå det skjedde to ganger til. Det eksisterer en del korrespondanse mellom overgriper og fornærmede, der sistnevnte trygler om å bli respektert, og førstnevnte lover det ikke skal skje igjen.baluba skrev:Endelig en ubestridt FrP-skandale. I denne saken blir det skandaløst uansett hva som er rett, for begge parter er FrP-ere. Enten er et medlem skyldig i seksuelle overgrep, eller så er et annet medlem skruppeløst på jakt etter penger. http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/article926706.ece
Fornærmedes advokat forhandlet en erstatning, og det var enighet om denne, til overgriper forlangte at den skulle tilbakebetales dersom saken ble kjent.
Da gikk fornærmede til politiet og anmeldte forholdet, hun skjønte det ikke var snakk om erstatning, men at hun skulle kjøpes til taushet.
Partiledelsen har kjent til saken i ett år.
Selvfølgelig. Journalisters personlige meninger klarer aldri å trumfe de behovene som arbeidsgiverne har. Og som også passer inn i de flestes behov for å gjøre et scoop. For scoopene er viktigere enn ens personlige meninger og sympatier for de aller fleste.val skrev:Media vile tjene penger som alle andre, om det er FrP eller KrF de skriver om er helt uvesentlig så lenge de selger, noe de vil så lenge folk elsker å lese om tabloid søppelTrane skrev:Er det rart media elsker å hate FrP ?
Jeg heier selvsagt på den som er blitt utsatt for overgrep i utgangspunktet, og har foreløpig ikke tatt noen stilling her. Ikke kommer jeg til å gjøre det heller, for saken er rimelig fjern fra meg. Men uansett så er det en sak som slår tilbake på FrP, og som ikke kan bortforklares med journalisters blodtørst eller uhederlige politiske motstandere. Interne saker som dette er jo udiskutabelt en blemme for partiet.vredensgnag skrev:Det er sikkert to sider av saken - men rapporten i Fvn.no syns jeg gjorde det tydelig at den ene hadde tråkket på den andre her.
Jeg ser ikke helt de linjene som du ser her. Tror neppe noen timer overgrepsaker for å overdøve støyen andre steder i partiet.Nifelheim skrev:Hva er det med FrP? Fant du ut at Hagens opptreden var så skadelig for partiet at de heller foretrakk en sexskandale til å ta vekk fokuset?
Eller er det hele noe som skal dekke over Siv Jensens voldtektutbrudd der innreiseforbud til Norge var straff nok?
Skal aldri si aldri med det partietbaluba skrev:Jeg ser ikke helt de linjene som du ser her. Tror neppe noen timer overgrepsaker for å overdøve støyen andre steder i partiet.Nifelheim skrev:Hva er det med FrP? Fant du ut at Hagens opptreden var så skadelig for partiet at de heller foretrakk en sexskandale til å ta vekk fokuset?
Eller er det hele noe som skal dekke over Siv Jensens voldtektutbrudd der innreiseforbud til Norge var straff nok?
Det er utrolig at de ikke er blitt flinkere til å håndtere slike saker, med all den praksisen de har fått opp gjennom tidene.Nifelheim skrev:uansett er det slett arbeid fra toppledelsen. De har visst om saken i ett år og de har ikke gjort noe med den. ALt som er under teppet i FrP er helt greit for ledelsen. Med det samme teppet blir dratt vekk så reageres det.
"Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, er det til de grader Arbeiderpartiet"
Det er regelrett trist at slike folk som Per Sandberg får bemanne slik stilling som han har. Mannen er noe av det verste som har vært innenfor Stortingets vegger spør du meg.Townes skrev:Sandberg vært på flaska igjen?
http://www.dagbladet.no/2011/11/23/nyheter/innenriks/terror/terrorangrepet/per_sandberg/19133303/
"Hvis det er noen som har spilt offer etter 22. juli, er det til de grader Arbeiderpartiet"
??Gubra skrev:Der kom hylekoret..............
;D
Slubbert skrev:IMO bør Eskil Pedersen roe ned den politiske utnyttelsen av angrepene i sommer kraftig, ellers vil det som Sandberg på sedvanlig klønete vis formulerte bli en gjengs oppfatning.
Hva synes du er værst da?roesok skrev:Trodde FrP-politikere hadde nok med å være ufine i dusjen, i Riga og på nachspiel etter landsmøter. Men nå også ufine i stortingssalen altså...
Kan dette være ett innslag i en ny kampanje for NT?totte skrev:Voldtekstanmeldelsen mot Lottomillionæren er henlagt som intet straffbart forhold ut fra fornærmedes egen forklaring. Jadda...
Hjelper det tror du?lars_erik skrev:Stutumen Sandberg har vært ute med leppa igjen. På tide noen måler hjerneinnholdet på denne tosken?
Krever vel litt innsats for å finne noe.
Vi har vel en formening selv uten måling.lars_erik skrev:Stutumen Sandberg har vært ute med leppa igjen. På tide noen måler hjerneinnholdet på denne tosken?
Du har desverre helt rett.totte skrev:Vi har vel en formening selv uten måling.lars_erik skrev:Stutumen Sandberg har vært ute med leppa igjen. På tide noen måler hjerneinnholdet på denne tosken?
Det er ikke så farlig hva Sandberg sier fra talerstolen. Han er en harryfant som ingen venter noe klokt eller verdig fra. Det hadde vært noe annet om Kongen sa det samme i nyttårstalen. Det hadde vært noe å skrive om. At det kommer fra Sandberg burde ha ca samme potensiale til å virke støtende som et spedbarn som driter bleia full. Da er det bare å rutinemessig kjøre rumpevask og bleiebytte og vente på neste ladning, for den kommer, og sånn er det bare.