N
Nifelheim
Gjest
Og her var diskusjon slutt, skjønner jeg.oddgeir skrev:Du viser imponerende evner som tankeleser. Har du gått på Engleskolen til Märtha?
Og her var diskusjon slutt, skjønner jeg.oddgeir skrev:Du viser imponerende evner som tankeleser. Har du gått på Engleskolen til Märtha?
Jeg ser faktisk ikke at hudfarve er nevnt en eneste gang untattt i DIN post.Nifelheim skrev:Å nei, det er ikke jeg som blander inn hudfargen. Det er det politikeren som gjør som bevisst spiller på menneskenes dårlgie sider. De sier "innvandrer", men mener implisitt "mørkhudet".Smorte24 skrev:Nå er det du som blander inn hudfarven, men hvis det er slik som du sier, så kanskje du skal spørre deg selv hvorfor det har blitt slikt i Danmark?Nifelheim skrev:Ja, jeg er opptatt av hudfarge, fordi jeg ser politiske partier prøve å skaffe seg stemmer ved å fri til personer som ikke liker folk som ser annerledes ut, lukter litt rart, spiser annen mat og har en annen religion enn norsk ateisme.oddgeir skrev:Jeg ser at du er sykelig opptatt av hudfarge. Hva skyldes dette? Har du en liten rasist i magen?Nifelheim skrev:Du er klar over at du er utlending i Danmark?Smorte24 skrev:Ellers sier jeg heia Danmark dere har forstått det.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10095544
Nei jeg tulla ikke i forrige post, linken der er det samme tullet som dere regel poster.
Eller skal dette kun gjelde utlendinger som er mørke i huden?
Det fleste nordmenn er utlendinger i Danmark, og som utlendinger flest må de altså finne seg i å bli utvist om de begår kriminalitet etter dette forslaget.
Du tror at disse som stiller forslaget har utlendinger som nordmenn, svensker og tyskere i tankene når de stiller dette forslaget? Når velgerne hører utlending, er det svensken de da tenker på?
Hva er formålet med loven? Slik loven eksisterer i dag så blir folk som gjørr alvorlig kriminalitet automatisk utvist. Etter det nye forslaget så blir du utvist hvis du f.eks. kaster papir på gata, bråker litt for mye på en fest, etc.
Hvordan vil dette virke inn for dansk næringsliv? Vil de tiltrekke seg dyktige utenlandske folk når disse folka vet at hvis de treffer på en overivrig politimann så er det utvisning? Og hvor lenge er man utlending? I norge så er man utlending ned til 3. generasjon. Snakker jo om 3. generasjons innvandrere. Juridisk er de jo nordmenn, men ikke i dagligdags tale er de fortsatt innvandrere, spesielt om de er litt mørke i huden. "personen var av utenlands opprinnelse" maser de hele tiden om. Gi en person en tube selvbruningskrem og han blir av utenlandsk opprinnelse.
Nei, dette er ikke annet enn å fiske i svært grumsete vann. "Send dem alle til Sibir!"
Å skylde på utenforstående eller svake grupper er et gammelt triks for å samle folket. Gøring selv forklarte prosessen svært godt. Litt nasjonalisme, anklag meningsmotstandere for å ikke å være patrioter og til slutt noen utenforstående å legge skylda på. Da godtar folket hva som helst. Årsaken til problemene er selvsagt ikke disse utenforstående eller disse svake gruppene, men det spiller jo ingen rolle, for det er makta som er målet og alle midler er tillatt.
Jeppe drikker. Du får spørre han om hvorfor, ikke hvilken hudfarge han har.
Personer, inkludert deg, er i stand til å lese hva folk mener, men ikke sier høyt. Hadde politikere faktiskt sagt mørkhudete eller negre osv ville de straks blitt "skutt ned og arrestert", så politikere sier det de slipper unna med. De sier innvandrere og mener implisitt mørkhudete eller negre osv.Smorte24 skrev:Jeg ser faktisk ikke at hudfarve er nevnt en eneste gang untattt i DIN post.
Tror også dette vil ha en stor innvirkning på motorsykkelklubber i Danmark, hadde jeg bare husket hvilken farve de har.
Stadig frempå med Snåsamannegenskapene dine.Nifelheim skrev:Personer, inkludert deg, er i stand til å lese hva folk mener, men ikke sier høyt. Hadde politikere faktiskt sagt mørkhudete eller negre osv ville de straks blitt "skutt ned og arrestert", så politikere sier det de slipper unna med. De sier innvandrere og mener implisitt mørkhudete eller negre osv.Smorte24 skrev:Jeg ser faktisk ikke at hudfarve er nevnt en eneste gang untattt i DIN post.
Tror også dette vil ha en stor innvirkning på motorsykkelklubber i Danmark, hadde jeg bare husket hvilken farve de har.
At det er pga motorsykkelklubber de nå foreslår dette er for dumt. Beste måten å ta knekken på motorsykkelklubb er å frata dem muligheten til å uniformere seg, og ellers bedrive vanlig politiarbeid mot organisert kriminaltiet.
Jeg sa vel aldri at dette bare skulle gjelde motorsykkelklubber, men det vil påvirke de også siden de har søskenklubber i andre land.Nifelheim skrev:Personer, inkludert deg, er i stand til å lese hva folk mener, men ikke sier høyt. Hadde politikere faktiskt sagt mørkhudete eller negre osv ville de straks blitt "skutt ned og arrestert", så politikere sier det de slipper unna med. De sier innvandrere og mener implisitt mørkhudete eller negre osv.Smorte24 skrev:Jeg ser faktisk ikke at hudfarve er nevnt en eneste gang untattt i DIN post.
At det er pga motorsykkelklubber de nå foreslår dette er for dumt. Beste måten å ta knekken på motorsykkelklubb er å frata dem muligheten til å uniformere seg, og ellers bedrive vanlig politiarbeid mot organisert kriminaltiet.
"Etter mine ord" !!! Utsagnet der er svært langt unna mine ord! Du vil ikke finne at jeg har skrevet noe sånt i det hele tatt. Så dropp stråmannsargumentasjonsteknikken din, den er ingen god metode uansett, og slutt å komme med løgner om hva jeg har skrevet.Smorte24 skrev:Jeg sa vel aldri at dette bare skulle gjelde motorsykkelklubber, men det vil påvirke de også siden de har søskenklubber i andre land.Nifelheim skrev:Personer, inkludert deg, er i stand til å lese hva folk mener, men ikke sier høyt. Hadde politikere faktiskt sagt mørkhudete eller negre osv ville de straks blitt "skutt ned og arrestert", så politikere sier det de slipper unna med. De sier innvandrere og mener implisitt mørkhudete eller negre osv.Smorte24 skrev:Jeg ser faktisk ikke at hudfarve er nevnt en eneste gang untattt i DIN post.
Danmark hadde vel ikke innført denne ordningen hvis det ikke hadde vært et problem for landet, så hvorfor er det slik etter dine ord at mørkhudete og negere er det største problemet for Danmark?
Du er i mot DLD men for å ta medlemsjakkene til motorsykkelklubbene er du enig i, hvorfor stoppe der, kanskje forby RBK på drakter også, jeg vet at mange her på østlandet hadde vært glade for det![]()
Et sted må jo penger komme fra. Tradisjonelt har AP og SV fått fra LO, KrF fra kristne organisasjoner, SP fra bondeorganisasjoner, Høyre fra NHO og FrP fra samme NHO (og Sør Afrika da verden fortsatt var sort/hvitt).Pink_Panther skrev:Var det ikke noen freppere som forleden sutret over at AP fikk pengestøtte fra LO? De er jo falskere enn 30
kroners seddeler.
Frihetspartiet forbyr artistene å ta konsekvensen av sine egne meninger.Pink_Panther skrev:
Hvis Geir Mo ikke har fått med seg at Åge er vaskeekte sosialdemokrat, så har han aldri hørt mannen synge. Det har vært rimelig krystallklart siden ca 1975 for de som har hørt etter, men han har kanskje blitt tydeligere etterhvert. Dette er vel å tone flagg ganske klart: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article262763.ecePink_Panther skrev:
Tja, jobb er jobb.Zomby_Woof skrev:Tar avstand fra FrP's ideologi, men gjorde det kun for pengene. Aner jeg en bitteliten inkonsistens her? ;D
Jeg skjønner godt de som ikke skjønner hva FrP står for. Det er de som skjønner hva de står for jeg ikke skjønner.Nifelheim skrev:Kun tre prosent av Akademikernes medlemmer sier de stemmer på Frp. – Det er fordi de ikke skjønner hva vi står for, svarer FrP.
Ja, det er ikke vanskeligere enn det.ArtDeco skrev:Jeg skjønner utmerket hva frp står for. Og nettop derfor vil jeg ikke stemme på dem. Enkelt!
Det er vel fordi det er andre som meler kaka til akademikerne bedre enn FRP. Alle er seg selv nærmest.Nifelheim skrev:Nå har det seg heller sånn at akademikerne innmari godt skjønner hva FrP står for, og dermed velger det bort.
Hva med drosjekusker som er akademikere?Zomby_Woof skrev:Og når det gjelder å skjønne FrP. Kanskje en grei tilbakemelding at akademikerne sliter, mens drosjekuskene tar det med en gang? 8)
Nope.Voff skrev:Det er vel fordi det er andre som meler kaka til akademikerne bedre enn FRP. Alle er seg selv nærmest.Nifelheim skrev:Nå har det seg heller sånn at akademikerne innmari godt skjønner hva FrP står for, og dermed velger det bort.
Voff (akademiker)
Jeg synes du viser et mer foraktelig menneskesyn enn FRP's partiprogram.lars_erik skrev:Nope.
Det handler om partiets håpløse politikk, som ikke henger på greip. Der utgiftene løper løpsk. Og med store skattelettelser. :
Og dets foraktelige menneskesyn!
Helt klart mest behagelig for partiet og dets forvillede sympatisører å mene det er alle andre som ikke forstår de.Voff skrev:Jeg synes du viser et mer foraktelig menneskesyn enn FRP's partiprogram.lars_erik skrev:Nope.
Det handler om partiets håpløse politikk, som ikke henger på greip. Der utgiftene løper løpsk. Og med store skattelettelser. :
Og dets foraktelige menneskesyn!
Jeg er enig i at FRP's politikk ikke henger på greip men det gjør da heller ikke Rødt sitt eller SV for den saks skyld. Jeg tror du finner flere SV sympatisører blant akademikere fordi de nok blir ansett som en bedre garantist for bedre lønn (særlig i offentlig sektor) og andre goder...
...og dette skulle skille dem fra andre partier og deres sympatisører... ???lars_erik skrev:Helt klart mest behagelig for partiet og dets forvillede sympatisører å mene det er alle andre som ikke forstår de.
Jeg kjenner flere slike FrPere jeg da;men medisinen er uansett feil.I likhet med alle andre partier i landet,så vil virkeligheten komme som påskeaften på kallen,og vi er omtrent like langt.-Men retorikken blir nok friskere,dog uten nevneverdig effekt i lommeboken................Om det er det som skulle være poenget?ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
Blant frp'ere jeg kjenner finner jeg ingen slike.
Nei FRP advarte allerede i 80 årene at innvandringen ikke va bra for Norge, nå kom jo Bochmann reporten 25 år sendere og bekreftet det Hagen sa den gangen.ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
Hva har det med det innlegget du siterete å gjøre?Smorte24 skrev:Nei FRP advarte allerede i 80 årene at innvandringen ikke va bra for Norge, nå kom jo Bochmann reporten 25 år sendere og bekreftet det Hagen sa den gangen.ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
At 30 trær ble fjernet henger du deg opp i, men fri dop på festivaler er greit.Gjestemedlem skrev:Rå korrupsjon i Frp i Oslo. Store pengegaver til Frp har blokkert politianmeldelse for kriminell virksomhet.
http://www.dagsavisen.no/kultur/article517624.ece
Friluftsetaten trakk nylig tilbake en varslet politianmeldelse av Christian Ringnes leietaker på Ekebergrestauranten, som hadde hogd ned et trettitalls trær for å bedre utsikten i skråningen nedenfor restauranten. Etatens saksbehandlere gikk først ut i mediene og varslet at saken ville bli politianmeldt i tråd med vanlig praksis.
Men etter at Frp-byråd Jøran Kallmyr ringte Friluftsetaten og ba dem vurdere andre alternativer, ble politianmeldelsen droppet uten annen begrunnelse.
Nå viser det seg at Christian Ringnes også er styreleder for Sundt AS, det familieeide investeringsselskapet som står oppført på Frps oversikt over private bidragsytere. Pengegaven i år er på 250.000 kroner, som gjør Sundt AS til partiets største sponsor i kommunevalgåret. I 2009, året før den ulovlige hogsten ble oppdaget, ga Sundt AS 500.000 kroner til Frp.
Det finnes mennesker som er i stand til å se lengre enn sin nese, men han kjenner ingne FRP velgere som gjør det.lars_erik skrev:Hva har det med det innlegget du siterete å gjøre?Smorte24 skrev:Nei FRP advarte allerede i 80 årene at innvandringen ikke va bra for Norge, nå kom jo Bochmann reporten 25 år sendere og bekreftet det Hagen sa den gangen.ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
Hvilke problemer mener partiet det er vedrørende innvandring?
Jeg spør igjen: Hvilke problemer mener partiet det er vedrørende innvandring?Smorte24 skrev:Det finnes mennesker som er i stand til å se lengre enn sin nese, men han kjenner ingne FRP velgere som gjør det.lars_erik skrev:Hva har det med det innlegget du siterete å gjøre?Smorte24 skrev:Nei FRP advarte allerede i 80 årene at innvandringen ikke va bra for Norge, nå kom jo Bochmann reporten 25 år sendere og bekreftet det Hagen sa den gangen.ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
FRP velgere visste allerede i 80 årene hva som ville bli ut av innvandringen, dere andre derimot klarte det ikke.
Enkelte kommer dassende 25 år etter.
lars_erik skrev:Jeg spør igjen: Hvilke problemer mener partiet det er vedrørende innvandring?Smorte24 skrev:Det finnes mennesker som er i stand til å se lengre enn sin nese, men han kjenner ingne FRP velgere som gjør det.lars_erik skrev:Hva har det med det innlegget du siterete å gjøre?Smorte24 skrev:Nei FRP advarte allerede i 80 årene at innvandringen ikke va bra for Norge, nå kom jo Bochmann reporten 25 år sendere og bekreftet det Hagen sa den gangen.ArtDeco skrev:Det finnes mennesker i samfunnet vårt som er i stand til å se lengre enn sin egen nese og som prioriterer det de tror gavner felles beste.
FRP velgere visste allerede i 80 årene hva som ville bli ut av innvandringen, dere andre derimot klarte det ikke.
Enkelte kommer dassende 25 år etter.
Det er jo ingen vits å gjenta seg selv gang etter gang, det er godt bekreftet i mange av postene i denne tråden hva FRP har sagt om innvandringen i snart 30 år.lars_erik skrev:Regnet med å få et svar i den leia, ja.
Alle som ikke er freppere forstår hva jeg ville oppnå.
Nok et bevis på at noen måtte stå sist i køen også. Bare så synd det ble en opphopning i Norge.
Det er vel hele bakgrunnen for denne tråden; å vise hvor fjerne folka i dette partiet er, og hvor hinsides holdningene deres er. Samt at politikken ikke henger sammen på utgifts og inntektssiden og hvilke følger det vil få for vår fellesskapstanke og velferdsstat. Dette er ikke tråden for at frepperne skal velte seg i sin egoisme og fortreffelighet.Smorte24 skrev:Det er jo ingen vits å gjenta seg selv gang etter gang, det er godt bekreftet i mange av postene i denne tråden hva FRP har sagt om innvandringen i snart 30 år.lars_erik skrev:Regnet med å få et svar i den leia, ja.
Alle som ikke er freppere forstår hva jeg ville oppnå.
Nok et bevis på at noen måtte stå sist i køen også. Bare så synd det ble en opphopning i Norge.
Du er kun i denne tråden for å snakke dritt om FRP og deres velgere, uansett hva jeg skriver kan jeg ikke forandre din mening.
Kanskje på tide at dere skriver hvorfor innvandring er bra for Norge, og da mener jeg ikke kun arbeidsinnvandring.