Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Helt enig! Men så sier de rett ut at de ikke skal underholde, de skal vinne. Brasil var noen man holdt med før.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    null interessert, ca på minussida faktisk. Satt ute på balkongen hele går kveld mens lovequeen regjerte fjernkontrollen og denne balldaskinga der borte i sørsyden.

Heier likevel på solid tysk krigsmaskineri, "Gott Mit Uns", eller hva de bruker å si der nede i tyskertland.

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.146
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    null interessert, ca på minussida faktisk. Satt ute på balkongen hele går kveld mens lovequeen regjerte fjernkontrollen og denne balldaskinga der borte i sørsyden.

Heier likevel på solid tysk krigsmaskineri, "Gott Mit Uns", eller hva de bruker å si der nede i tyskertland.
    intrs men langt fra nazi! Men håperlikevel Tøskerne tar hem hele greie nå!
    Ralf Edstrøm mot Tyskland var saker det i -74

N

nb

Gjest
    Tyske stjernespillere ser ut som vanlige folk og har ikke en artig frisyre eller noe slikt. Så det må bli Tyskland. I motsetning
    til hva som er populært å tro så kan de ikke å lage øl, men det får så være. Håper Tyskland tar det, men bryr meg egentlig ikke så mye. Und erholdende VM så langt selv om det har dabbet av nå i sluttspillet.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.146
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Tyske stjernespillere ser ut som vanlige folk og har ikke en artig frisyre eller noe slikt. Så det må bli Tyskland. I motsetning
    til hva som er populært å tro så kan de ikke å lage øl, men det får så være. Håper Tyskland tar det, men bryr meg egentlig ikke så mye. Und erholdende VM så langt selv om det har dabbet av nå i sluttspillet.
    Att brygge lager øl det vel ikke så mange andre som gjør det bedret er min erfaring!

N

nb

Gjest
    Tyskland består av endeløse variasjoner over generisk pils, kanskje en mørkøl og em weissbier. Kiwi har mer spennende ølutvalg enn Tyskland

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

intrs men langt fra nazi! Men håperlikevel Tøskerne tar hem hele greie nå!
    Ralf Edstrøm mot Tyskland var saker det i -74
    Husker godt bildet av hans "saker"..:) Fint VM med feil vinner..

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Samme hvem som vinner VM, men nederland må bare dra hjem i skam. Robben flyr sikkert hjem for egen maskin. Heia Costa Rica!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.957
    Torget vurderinger
    4
    Rart at Robben aldri faller, - han svever.....enten han blir felt eller ikke...det sitter tydeligvis i DNA'et hans å søke frispark og straffer.

Svalen Robben.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Robben er en gnom. Men vi slipper i hvertfall De Jong så det stygge Ned er ikke så fremtredene. Det stygge er det Brasil som står for i dette VM. Go CR go!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg liker ikke straffekonk...utenom i dag. Tror det er CR sin mulighet

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.957
    Torget vurderinger
    4
    Jeg fikser ikke sånne fotballspillere....Robben, Suarez og han feite håndballspillern fra Argentina...har de overhodet ingen selvrespekt ?

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.818
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Trynefaktor på Robben får så være, men man kan ikke for alvor mene at Costa Rica har fortjent å vinne denne kampen. Dommeren gjør feil begge veier, CR er heldige som fortsatt har 11 på banen. All sympati for underdogs, og underholdningsfaktoren er topp. Men Nederland er det beste laget her.

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Vi kan vel ikke håpe og begjære mer enn en slags rettferdighet - og slik nederland og Robben har fremstått, så må gjerne et lynnedslag avgjøre - til Costa Ricas fordel, selvsagt.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det viktigste er ikke om noen vinner fortjent, det viktigste er at Nederland ryker ut..

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.957
    Torget vurderinger
    4
    Med rasshøl som Robben på laget er jeg faktisk enig, Jim, - selv om de Orange selvsagt har vært de beste.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.957
    Torget vurderinger
    4
    Svak dommer som ikke setter på plass den orange straffekeeperen. Utrolig at han får lov til å forstyrre straffeskytter på den måten. Dessverre var det det beste laget som vant.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Svak dommer som ikke setter på plass den orange straffekeeperen. Utrolig at han får lov til å forstyrre straffeskytter på den måten. Dessverre var det det beste laget som vant.
    Makan, selv keeperen de setter inn for straffekong er en usympatisk drittsekk. Hvor i all verden er dommeren som ikke klasker det gule kortet i nesen på tufsen. Selv når spillet går så sakte at videodømming ikke er nødvendig svikter de. All ære til Costa Rica, de kjempet tappert.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.957
    Torget vurderinger
    4
    "Når Nederland spillet TV-kamp, - ikke kom nær TV'n...for da kan Robben falle."

Gammelt twitter-ordtak.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nå begynner det å dra seg skikkelig til:

Brasil-Tyskland og Argentina-Nederland i seminfinalene.

Alle har snakket om "drømmefinalen" Brasil-Argentina - men ut fra det som lagene har prestert hittil, tror jeg at det like gjerne kan bli Tyskland-Nederland i finalen. Og i så tilfelle holder jeg en knapp på Tyskland.

Men ballen er rund - i første omgang får vi bare vente til tirsdag og onsdag. Da vet vi mer.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Her satser vi på Tyskland-Argentina, hadde vært fint å blitt kvitt de to mest usympatiske lagene i VM før finalen. For første gang i mitt liv kommer jeg til å holde med Tyskland i en fotballkamp på Tirsdag. Det sagt, en finale mellom Brasil og Nederland hadde vært interessant, sannsynligvis blitt så mye frispark og kort at vi hadde blitt svimmel hele gjengen. En studie i juks og faenskap hadde det blitt.

En finale mellom Brasil og Argentina hadde høyst sannsynlig resultert i at Messi ble kvestet før halvtimen var gått.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Rykket til Robben er noe av det sjukeste foppalverden har sett. Er han den eneste som faller litt for lett? Trukke det.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Kryr av fallere, men han er den som er ansiktet utad på disse da det er han som har desidert lengst ansinitet og har størst erfaring.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.957
    Torget vurderinger
    4
    Rykket til Robben er noe av det sjukeste foppalverden har sett. Er han den eneste som faller litt for lett? Trukke det.
    Slett ikke den eneste, - men ingen faller så langt og høyt som svalen Robben.

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hjertet mitt sier Argentina-Brasil men Brasil går under uten Naymár. Jeg tipper Tyskland-Nederland i finalen.
    Nederland spilte en skitten og stygg finale for 4 år siden. Det samme i som i år i kvarten der det brukes skitne triks for å vinne en straffekonk. Utrolig dårlig gjort og jeg håper Argentina kler nederlenderne nakne i semien.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.664
    Torget vurderinger
    2
    Var det bare jeg som så Columbia spilleren som ble holdt nede med begge armer og ikke lettet mer en 5cm og dermed ikke fikk headet på 6m avstand på mål????
    Nederlendere forsøkte ikke å heade eller å nå ballen ,han bare hang som en sekk på columbianern. Nederledenderne er så fulle av skitne triks,falskspill, og voldelige taklinger at den siste rest av sympatien fra Cruyff tiden nå er fordunstet. Fotball ligner nå mer på fribryting hvor det gjelder å skade mannen ,fremfor å nå ballen.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Her i familien holder vi med Robben, Lance Armstrong og Ben Johnson. Alle med det rette vinnerinstinktet som gjør dem til gode forbilder for den oppvoksende generasjon. Jeg så helst Nederland mot Spania i finalen for å gjenopprette urettferdigheten for fire år siden, men innser at det dessverre ikke går, fordi Spania overhode ikke henger med som fotballnasjon. Nå får vi nøye oss med semifinalen mot Argentina, der Robben vil vise sin overlegenhet mot en tafatt Messi. Finalen blir ren overkjøring, enten det blir mot Tyskland eller vertsnasjonen.
    Ang straffene mot Costa Rica: Stopp sutringen. Man må da tåle noen velmente ord fra en strålende opplagt keeper???

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Her i familien holder vi med Robben, Lance Armstrong og Ben Johnson. Alle med det rette vinnerinstinktet som gjør dem til gode forbilder for den oppvoksende generasjon. Jeg så helst Nederland mot Spania i finalen for å gjenopprette urettferdigheten for fire år siden, men innser at det dessverre ikke går, fordi Spania overhode ikke henger med som fotballnasjon. Nå får vi nøye oss med semifinalen mot Argentina, der Robben vil vise sin overlegenhet mot en tafatt Messi. Finalen blir ren overkjøring, enten det blir mot Tyskland eller vertsnasjonen.
    Ang straffene mot Costa Rica: Stopp sutringen. Man må da tåle noen velmente ord fra en strålende opplagt keeper???
    Hehe - men her hjemme satser vi på dem som aldri ble tatt eller lagt merke til. Supersnikene, altså. Ingen nevnt, ingen glemt. Måtte de beste vinne - bare ikke Nederland eller Brasil.

N

nb

Gjest
    Kun dårer er opptatt av vakkert spill og fair play, for spillerene er det viktikgste å vinne. Om man vinner som et drittsekk blir man fortsatt helt hjemme. Neppe mange nederlandske aviser som påpeker at keeperen var en kukløk som snakket til motspillrene osv.

Du kan gjerne begå one i nærheten av overfall, men pass på å ikke bite noen, da vanker det fire måneders utestengelse. Et bitt er helt ufarlig, et kne i ryggen er potensiell lammelse og motspiller ute i månedsvis, men det får ingen konsekvenser. FIFA kunne like gjerne sagt til Suraez at "vi hadde respektert det om du hadde vært en kuk, men du var dessverre en fitte, så da blir det fire måneder ute". Han ble straffet for å være feig og jentete. Evt for å være som et lite barn, de pleier ofte å bite.

En idrett som har blitt inhentet av tiden, men til tider svært underholdende å se på.

Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Hehe - men her hjemme satser vi på dem som aldri ble tatt eller lagt merke til. Supersnikene, altså. Ingen nevnt, ingen glemt. Måtte de beste vinne - bare ikke Nederland eller Brasil.
    Det er sikkert bare å vente noen år, så er det sikkert noen av dagens supersnikere som blir tatt. Jeg har i alle fall ingen illusjoner om at dagens 100-meterløpere er "rene", og heller ikke syklistene for den saks skyld. Det som for meg er et tankekors, er hvorfor man i det heletatt er så ivrige på å opprettholde illusjonen om at idrettsfolk skal være "forbilder". Skal du nå toppen, må du være superego, og jeg ser ingen grunn til at slike folk skal hylles fremfor andre. Hvis min sønn spør meg om hvem han skal ha som forbilde, skal jeg svare "din morfar". Han jobbet 50 år for staten - så godt som uten fravær.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.146
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Som sammenlign var det befriende og se Wimbledon finalen mellom to gents idag:)
    Soccers are Succ..........

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn