Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Intens straffekonk. Merkelig dårlige straffer en del av de. Greit, presset er kanskje hakket større enn det eg hadde i 1/8-finalen i B sluttspelet i Dana cup en gang på 90 tallet, men eg limte den nokså uanstrengt i vinkelen :D

Tviler på at Brasil tar trofeet hem, i så fall må de skjerpe seg en god del hakk. Chile har vært fornøyelige.

Tror Colombia tar rotta på Uruguay, men håper på U ved fulltid, da er det knall i pannen for odds-kupongen :p

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Herlig kamp!!
    Takk til Chile for mye god underholdning i dette VM. Et av de mest interesante lagene for min del så langt.Men over 120+ minutt så var nok Brasil det beste laget,og sikkert veldig bra for hele landet og resten av VM at vertsnasjonen er med videre.
    Tror kanskje de mangler en kvalitets spiss eller 2 for å kunne gå hele veien.En Diego Costa hadde nok gjort seg.

Fy flate,det måtte vere litt av et press for de som tok straffer for Brasil.Meget mulig det var like intenst som det bruker å vere for de som må ta straffer på old-boys treningene våre:eek:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Det blir vindmøller mot en liten burrito-fjert, som bør være grei skuring.
    De Oranje!!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Hvis den fjerten treffer Robben så kommer han til å falle noe voldsomt. Tilløp til fjert? Ramler da også.

Nå satser jeg på Colombia all the way.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Artig med Columbia videre ja.Satser på en ny thriller og straffekonk når de møter Brasil neste runde.
    Tror verdien på James Rodriguez,nr10 på Columbia,steg med kun noen få 100millioner i går.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791
    Ut fra de kampene vi så i går, er det mer enn sannsynlig at Brasil ender sin turnering i neste kamp og Colombia går til semifinale.
    Rodriguez er på god vei til å bli både toppscorer og den store artisten i årets VM og jeg ser ikke bort fra at han snart går fra Monaco til en spansk eller britisk klubb.

I dagens kamper tipper jeg at begge de europeiske lagene avanserer.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Hvis den fjerten treffer Robben så kommer han til å falle noe voldsomt. Tilløp til fjert? Ramler da også.

Nå satser jeg på Colombia all the way.
    hehe Det får bli gassmaske og rullator.
    Cocalombia kan godt gå hele veien. Da unngår de jaffal å bli skutt når de kommer heim.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vel - vi får se.... Jeg tror at Mexico kan bli en lei nøtt å knekke for Nederland. Mexico spiller med en enorm kollektiv innsats både i forsvar og i angrep. Hvis kreftene holder, kan det gå veien mot Nederland. Spennende blir det i hvert fall.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Vel - vi får se.... Jeg tror at Mexico kan bli en lei nøtt å knekke for Nederland. Mexico spiller med en enorm kollektiv innsats både i forsvar og i angrep. Hvis kreftene holder, kan det gå veien mot Nederland. Spennende blir det i hvert fall.
    Enig, tror (og ikke minst håper...) at nederlenderene er hypet opp..

Ellers så holder vi ikke med Hellas i kveld, gjør vi vel?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Nei,vi holder absolutt ikke med Hellas! Det blir for traust og kjedelig for min smak.
    Costa Rica har spillt med entusiasme og glød så langt og håper de tar det enda et skritt lenger ikveld.
    Ellers er jeg enig angående Nederland,tror Mexico kan bli en tøff nøtt viss Mexico har dagen.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Altså, Suarez mistet balansen, det kan skje for alle og enhver, men i Columbia blir folk skutt under "feiring", håper ikke Columbia avanserer mer...da går salget av maskinpistoler jo til himmels.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Nei,vi holder absolutt ikke med Hellas! Det blir for traust og kjedelig for min smak.
    Costa Rica har spillt med entusiasme og glød så langt og håper de tar det enda et skritt lenger ikveld.
    Hellas er heller ikke mitt favorittlag. Men, med sin gjerrige spillestil, KAN de likevel slumpe til å vinne 1-0 hvis Costa Rica er litt for fornøyd med å ha gått videre fra gruppespillet. Det blir neppe sambafotball, men fotball dreier seg om å vinne - ikke om å danse.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Altså, Suarez mistet balansen, det kan skje for alle og enhver, men i Columbia blir folk skutt under "feiring", håper ikke Columbia avanserer mer...da går salget av maskinpistoler jo til himmels.
    Dere husker at Andres Escobar ble skutt og drept bare et par dager etter hjemkomsten i 94? Etter å ha scoret selvmål mot USA, noe som førte til at de ikke gikk videre.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Dere husker at Andres Escobar ble skutt og drept bare et par dager etter hjemkomsten i 94? Etter å ha scoret selvmål mot USA, noe som førte til at de ikke gikk videre.
    Etter det jeg har forstått, som en ren hevnaksjon for at hans selvmål førte til at ganske mange (kriminelle) bookmakere tapte penger på at Colombia, mot alle odds, tapte kampen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter det jeg har forstått, som en ren hevnaksjon for at hans selvmål førte til at ganske mange (kriminelle) bookmakere tapte penger på at Colombia, mot alle odds, tapte kampen.
    Det stemmer. Å være fotballspiller der er ingen søndagsskole.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå må de smøre brødskiva si sjøl.

Og verdens største juksepave og mest usympatiske fotballspiller ordnet biffen....Man kan telle på èn finger de gangene han smiler i løpet av et år

Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Robben robber alle. Nå blir det semi tror jeg. Fotball er sjelden rettferdig dessverre. Da må man spille autist-sjakk.

GRATTIS! Bilett til Amster?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Håper Robben blir utestengt i 4 år fra all fotball for dårlig signaleffekt til barn og unge.

Dumbo

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Antall liker
    19
    Torget vurderinger
    3
    Robben robber alle. Nå blir det semi tror jeg. Fotball er sjelden rettferdig dessverre. Da må man spille autist-sjakk.

/QUOTE]

Heldigvis var det rettferdig at Nederland vant i dag.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Billett er med to l`er...Det er ikke mye her i verden som er rettferdig. Og jaffall ikke foppall. No Amster, har vært der for mye. Alt dette er seriøst og gjennomtenk etter å ha jobbet altfor lenge og med altfor mange hollendere i løpet av en del år..

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Hatet er større enn kjærligheten - i alle fall i fotball. I familyn her er Robben hatobjekt nr 1. Nå får vi muligheten til å hate ham i enda en kamp. Herligt!!

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    34.145
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Hørte andre omgang på P1 det var stor underholdning av han kommentatorn;) Arne Erlandsen like rolig hele tiden.

niels

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Antall liker
    1.338
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Holland dominerte totalt de siste 45, vinner fortjent. Tre ganger har de ligget under, tre ganger kommer de tilbake, det er sterkt. Mexico trodde forlenging og straffespark kunne redde de men nei. Hup Holland!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå er det CR som gjelder. Trenger en skikkelig gjennomkjøring i dag slik at de er up to spec når de møter disse hollenderene i kvarten.

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791
    Go Greece !! Eller Costa Rica!! Begge lag er outsidere så for meg er det uansett en seier bare at étt av lagene kommer til kvartfinale.
    Får vel heie på det ene i første omgang og det andre i annen omgang.

Sist redigert:

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Viss Robben har sagt det så får jeg litt mer respekt for fyren.Ikke tvil om at han har fantastiske kvaliteter som fotballspiller,men de faktene med kvalmende filming og sutring opp igjennom karrieren har gjort at jeg sliter med å like han.
    Nederland fortjente nok å gå videre,det var de som spillte best og hadde mest trøkk og sjanser,og Robben skulle nok hatt en straffe i første omgang.
    Mexico ble for feige synst jeg,og hadde ikke så mye å komme med,så sånn sett gjekk nok det beste laget videre.

Skulle svært gjerne sett Chile videre foran både Nederland og de 2 som kjemper i kampen nå.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.659
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha lest endel kommentarer om foppall VM her inne og på FB, så står det ganske klart for meg at foppall bringer fram det verste i folk!:p

Montro om ikke foppall burde bli forbudt i settinger der små barn kan se det og bli påvirket? Noe i retning begrunnelsen for innføring av redningsvest påbud i fritidsbåter!? :rolleyes:

Kommentarfelt der foppall diskuteres burde nok i det minste hatt 20 års aldersgrense!;)

druntblunt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2014
    Antall liker
    169
    Sted
    Jar
    Torget vurderinger
    1
    Litt moro med lilleputtland som Costa Rica da. Tipper det er god stemning på byen der akkurat nå :)

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Etter å ha lest endel kommentarer om foppall VM her inne og på FB, så står det ganske klart for meg at foppall bringer fram det verste i folk!:p

Montro om ikke foppall burde bli forbudt i settinger der små barn kan se det og bli påvirket? Noe i retning begrunnelsen for innføring av redningsvest påbud i fritidsbåter!? :rolleyes:

Kommentarfelt der foppall diskuteres burde nok i det minste hatt 20 års aldersgrense!;)
    Måkke du kåmme her å være serriøs...

Daniel62

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Antall liker
    791

I denne tråden har det bare vært fred og fordragelighet, ihvertfall.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.814
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Herlig å se lille Costa Rica kjempe seg videre med 10 mann. Og jeg liker når keeper får bli helt etter straffekonkurranse.
    Honnør til Navas og Costa Rica!

T

TT.

Gjest
    Grei kamp, liker ikke straffekonk eller Tom Nordlies håpløse kommentarer, dét blir bare for dumt!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Gikk tom for mynter så jeg fikk ikke sett ekstra og straffer. Liker heller ikke straffer og TN sine dustekommentarer så det gjorde ikke så mye.

I hytteveggen med kaffekoppen og kikker innover fjellene, tror det blir stor sekk, telt, primus og langtur. Litt fotballpause er på sin plass.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.292
    Sted
    Tromsø
    Ikke uten grunn at engelskmennene uttalte at de var for ærlige. Robbens filming er så tvers gjennom usympatisk at den er helt oppe på høyden med det som Suarez holder på med. Hadde håp for Nederland etter feiende flott kontringsfotball mot Spania, men nå håper jeg de fyker ut ved første anledning. Sett på den andre siden så er dette problemet i fotball så stort at skulle alle som filmer bli satt i karantene hadde vel VM vært uten 10% av spillerne nå. Må si at lag som Costa Rica og Chile har vært en fin positiv overraskelse.

Større mesterskap bør ha videokontroll slik at juksemakerne kan bli avslørt og få kampkarantene. Rødt kort for stygge taklinger er personlig straff og laget får inn ny spiller. Rødt kort for felling som siste man er lagstraff og laget får ikke inn ny spiller. Kun kort som medfører lagstraff blir tatt med til neste kamp. Hvert lag får mulighet til å utfordre dommeravgjørelse ved straffe. Ikke sikkert at det jeg nevner er det riktige, men noe må gjøres slik at man slipper episoder der filming eller feil dommeravgjørelse avgjør kamper.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn