Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• N

nb

Gjest
    Jeg så Boca Juniors spille mot et annet lag fra Buenos Aires (ikke River Plate), bakgrunnsstøyen på stadion var høyere enn hva den er på stadion i Norge når hjemmelaget scorer. Det var helt villt.

T

TT.

Gjest
    Noen som husker denne årgangen?
    Vis vedlegget 269545

Gårdagens kompatanter! Med klassespillere i alle ledd.

Der Mannschaft
    Vis vedlegget 269546

Brasil
    Vis vedlegget 269547

Morro!fant ett gammelt samle album på hytta, som er komplett:)
    Ellers var det vel ett annet land som også tapte 1-7 mot Vest Tyskland i -71, gjett en gang!!!

Trur jeg vill ha en -74 final retur.
    Kult å se igjen. Fleste av Vest-Tysklands spillere ser ut til å ha vært med i Star Trek :cool:

N

nb

Gjest
    Det var mer underholdende å se Tyskland herje med Brasil. VMs dølleste kamp så langt? Uruguay-Italia var en kandidat, men der tok det seg opp mot slutten i det minste.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    34.085
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dørgende kjedelig. Går og legger meg istedenfor å kaste bort tiden på å se på det her.

mvh

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    T.o.m. kjedelig på radio, finner ut i morgen hvordan det gikk.

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.309
    Sted
    Tromsø
    Kjedeligste kampen så langt. Et stort gjesp.
    Ja, det kan man trykt si. Argentina hadde i det minste et godt forvar i motsetning til Brasil. Får håpe at Di Maria blir klar til finalen, de har sårt behov for han i den offensive delen av spillet. Med bare Messi blir det for enkelt å markere han ut av kampen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Kjedeligste kampen så langt. Et stort gjesp.
    Ja, det kan man trykt si. Argentina hadde i det minste et godt forvar i motsetning til Brasil. Får håpe at Di Maria blir klar til finalen, de har sårt behov for han i den offensive delen av spillet. Med bare Messi blir det for enkelt å markere han ut av kampen.
    Vel - i motsetning til Brasil, hadde både Argentina og Nederland gjort hjemmeleksen sin. Hadde Robben & co eller Messi & co fått like store ballsaler og låvedører å boltre seg i som Müller & co fikk, hadde de også bøttet inn mål mot forsvarsløse keepere. Robben var nære på helt på slutten - men ellers gjorde ingen av lagene noen alvorlige feil. En kamp med nerve i 120 minutter - pluss straffene.

Å se Brasil var som å se en bokser som hadde lagt igjen guarden i garderoben. Hadde det vært boksing, hadde dommeren stoppet kampen etter 3-0 til Tyskland - da var det åpenbart at det ene laget ikke var i stand til å stå opp og forsvare seg. Ikke det minste underholdende.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Verdens beste trener setter ting i perspektiv
    - Perspektiv

Det har vært store følelser i sving i Brasil - og blant fotballfans verden over - siden det sensasjonelle resultatet i går kveld. Men Nils Arne Eggen ber om å få minne om at dette ikke er viktigere enn det faktisk er.

- Det er jo bare en fotballkamp, du må jo ikke forsterke de mest ekstreme som kaller det en nasjonal katastrofe. Har de ikke større katastrofer enn å bli slått ut av VM, har de det bra - men det har jo ikke alle i Brasil. Det er en del kommentatorer som tar i alt for mye, sier Eggen.

- Da de holdt opp tieren, fikk jeg n�rmest fotballfaglig sjokk - sport - Dagbladet.no

Enten er jeg gått litt lei vm-fotball for denne gang,eller så lar jeg meg enkelt og greit ikke engasjere av fotballen som har blitt spillt nå siste kampene.Savner lag som Chile,Costa Rica og USA.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Verdens beste trener setter ting i perspektiv
    - Perspektiv

Det har vært store følelser i sving i Brasil - og blant fotballfans verden over - siden det sensasjonelle resultatet i går kveld. Men Nils Arne Eggen ber om å få minne om at dette ikke er viktigere enn det faktisk er.

- Det er jo bare en fotballkamp, du må jo ikke forsterke de mest ekstreme som kaller det en nasjonal katastrofe. Har de ikke større katastrofer enn å bli slått ut av VM, har de det bra - men det har jo ikke alle i Brasil. Det er en del kommentatorer som tar i alt for mye, sier Eggen.

- Da de holdt opp tieren, fikk jeg n�rmest fotballfaglig sjokk - sport - Dagbladet.no

Enten er jeg gått litt lei vm-fotball for denne gang,eller så lar jeg meg enkelt og greit ikke engasjere av fotballen som har blitt spillt nå siste kampene.Savner lag som Chile,Costa Rica og USA.
    Enig med du. Er derimot ikke enig med de som mener at dette har vært et fantastisk mesterskap, det var noen gode kamper i gruppespillet men som deg så savner jeg fargeklattene. Mellomspillet/sluttspillet har vært kjedelig. Ikke så mye jeg husker egentlig, Ghana-Tyskland er vel den som kommer først når jeg vrir cellene. Et eneste langt frispark hele greia synes jeg...

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Er ingen ihuga fotballfanatiker,men fekk med meg Tyskland-Brasil,det var litt artig og spesiellt med så masse mål.Måten Tyskland samarbeidet på var jo genialt i sjå på.
    Fekk også med kampen igår,kjedelig kamp,greit nok når ein veit at lagene er relativt jevngode.

Men det som er ganske teit i alle kamper,er all filminga,det ødelegger masse.Skulle tru det var ein gjeng skuespillere.
    Også eindel holding/draing,i drakta og armer osv,ikkje bra.

Mvh.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    800
    Torget vurderinger
    5
    Men det som er ganske teit i alle kamper,er all filminga,det ødelegger masse.Skulle tru det var ein gjeng skuespillere.
    Også eindel holding/draing,i drakta og armer osv,ikkje bra.

Mvh.
    Morsomt nok har jo Vinnie Jones spilt i noen filmer. Han som river og sparker ned folk etter beste evne.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    800
    Torget vurderinger
    5
    Usikker på hvem jeg holder med i finalen.
    Synes Tyskland fortjener nok en tittel og de har spilt høvelig bra gjennom hele mesterskapet og har de siste ti årene slettes ikke spilt maskinfotball.
    Og det ville vært artig med en europeisk seier for første gang i Sør-Amerika.

I forhold til Argentina unner jeg Messi et gull. Som bonus så kanskje han håndballspilleren fra 86 da kan jekke seg litt ned. Dessuten vil en Argentinsk seier på Brasiliansk jord også vært moro.

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Robben flyr igjen. Så reprisen, og siden fotball er en maskulin greie, er dommen klar for mitt vedkommede: Som en svale...

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.856
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    2-0 målet er klasse de luxe. Brasilianerne må finne menig i større ting enn forballresultater. Om ikke annet, har de vartet opp til toppkarakter.

N

nb

Gjest
    Brasil er sjokkerende dårlige. At en enkelt spiller skal være så sentral sier også en del om hvor labert nivået i stallen er.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Brasil har vært dårlige i hele VM, litt unntak da Neymar glimtet til sånn av og til.

N

nb

Gjest
    NRK må ha fått nei fra mange når Tom Norlie og Erik Soler er ekspertkommentatorer...

T

TT.

Gjest
    Det mest spennende i kveld var at Louis Vuitton leverte kassa rundt pokalen!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.861
    Torget vurderinger
    0
    Jaja! De fikk jo bare sølv i 1918 og 1945 så dette gullet unner vi dem! ;)

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    8.330
    Torget vurderinger
    4
    Fantastisk kamp til å være målløs til midt i siste ekstraomgang.
    Og den ble spilt med guts og innsats av menn, ikke skuespillere eller kjerringer.
    Schweini fikk juling så det holdt, men beit tenna sammen og gikk på uten å syte.

Vel fortjent av Tyskland !

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn