Fotball-VM

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Vi vender blikket mot det som skal skje - etter en hviledag fredag:

Brasil - Chile
    Colombia - Uruguay

Frankrike - Nigeria
    Tyskland - Algerie

Nederland - Mexico
    Costa Rica - Hellas

Argentina - Sveits
    Belgia - USA

Semifinaler? Mitt tips: Brasil-Frankrike og Argentina-Nederland

Sist redigert:

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Digg med en dags pause, så kan jeg se all den dritten jeg har lagra på boxen. NOT

Tror det blir vanskelig å bli kvitt tyskerne før semi. Men det er lov og håpe.
    Suarez er på fylla.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Frankrike og Argentina er mine lag videre, og selvfølgelig CR. Håpet om at Mexico kvitter oss med Nederland er stort men de har en irriterende lett vei på gang... Tyskland ønskes alltid rett hjem...Tror hjemmelaget kommer til å slite mot Chile...Alt dette basert på ukvalifiserte håp og ønsker....

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Mine 2 favorittlag må bli Costa Rica og USA. Men jeg må innrømme att jeg innerst inne ønsker att Nederland tar pokalen, men det er mest pga att jeg ønsker hevn for 74 finalen.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Det er merkelig å se en 27-åring bite noen man er litt småsint på,tipper han har gjort dette hele livet og noe han lærte når han var mindre enn 2 år og ikke har hatt noen til å sette ned foten å si det er galt,men må i grunnen si det er ganske uskyldig med litt smånibbling sammenlignet med mye annet som foregår på en fotballbane.Du skal vere helt sikker på de sleipe italienerene hadde brukte alle sine ufine triks på gnageren gjennom hele kampen.
    Der er et utall fotballpingler som oppfører seg som 1 åringer,filmer,syter,slår,klyper,griner til dommeren,osv. Skal FIFA gi en straff på 4mnd utestengelse fra all fotball for litt uskyldig biting,så burde vel ting ala tilsiktet albuer rett i trynet som faktisk kan ta livet av en person viss man treffer feil/rett eller kamikaze taklinger med strake bein gitt utestengelse på livstid.
    Forsvarer ikke Suarez sin biting,absolutt ikke,men ser på det som mer merkelig oppførsel enn direkte farlig.

Ellers blir det spennende kamper fremover nå og personlig heier jeg mest på underdogs som kjemper som løver og spiller med hjertet utenpå sitt lands drakt,så det hadde vert artig med en seierherre ala Chile,Costa Rica,USA.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Der er et utall fotballpingler som oppfører seg som 1 åringer,filmer,syter,slår,klyper,griner til dommeren,osv.
    Hvis man sammenligner disse spillerene med en alpinist som dundrer i nettet med en fart på ca 120 km/t, 70 m i rundkast på klink is, skia fyker over alt. Får han ut av nettet, rister litt på hodet og børster av seg snøen for så og ta på seg skia igjen og skli ned til målområdet. Sjekke litt og dra på trening igjen...Det er lov og lure litt på disse fotballspillerene....

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Bergen
    Man får jo ingen fordel i alpin eller sykkel dersom man faller. Jeg tipper vi hadde sett masse rare fall om reglene i alpin var slik at man fikk kjøre om igjen dersom man var uheldig å falle.

Uansett er det en uting. Ser også ofte at når noen blir taklet og det kommer en kontring i mot, holder spilleren seg til hodet. I håp om at dommeren skal blåse pga hode skade. Av og til er det litt underholderne også når spillere ruller rundt fem ganger og får spasmer. Spesielt afrikanske spillere er utsatt for dette.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Snakket ikke om fordeler ved juks etc., men hvor mye man tåler eller ikke tåler, er en del pyser der ute..

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    men bruker man mer tid hos frisøren enn på treningsfeltet så blir man kanskje ikke herdet heller..

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Enig i att det er flaut å se på når de oppfører seg som 11årige småjenter på banen. Og spretter opp som en løvetann så fort dommeren har blåst i Deres retning. Jeg følger heldigvis bare med hvert fjerde år.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Man får jo ingen fordel i alpin eller sykkel dersom man faller. Jeg tipper vi hadde sett masse rare fall om reglene i alpin var slik at man fikk kjøre om igjen dersom man var uheldig å falle.
    Så du mener at noen hadde kjørt frivillig i nettet i utfor fordi de hadde kjørt dårlig den øverste delen og dermed får kjøre om igjen? Greit at dette er tøffe damer/herrer men tviler...:)

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Bergen
    Så du mener at noen hadde kjørt frivillig i nettet i utfor fordi de hadde kjørt dårlig den øverste delen og dermed får kjøre om igjen? Greit at dette er tøffe damer/herrer men tviler...:)
    He he. Det var selvfølgelig bare satt på spissen og for å vise at man kan ikke sammenligne disse idrettene direkte da man aldri vil kunne oppnå noe ved å late som om man faller i alpint. Men i slalom hadde vi nok sett en og annen italiener med spektakulære fall om reglene hadde vært slik.

I fotball synes jeg godt man kunne brukt video dømming i ettertid på filming og gitt karantene i flere kamper. Det samme med skalling, det er mer alvorlig enn biting.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.604
    Torget vurderinger
    24
    Fotballspillere er noen blautdyr!

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.060
    Sted
    Bergen
    Noen er nok blauter enn andre, mens andre igjen er litt tøffere. Som f.eks. Terry Butcher:

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er merkelig å se en 27-åring bite noen man er litt småsint på,tipper han har gjort dette hele livet og noe han lærte når han var mindre enn 2 år og ikke har hatt noen til å sette ned foten å si det er galt,men
    Ja, det er helt nærliggende å tenke slik. Begynner man med biting etter hans historie med slikt, i VM foran milliarder med fjernsynstittere, er dette noe som er dypt sementert i personligheten.

Denne mannen har nok tygget seg gjennom livets problemer, og er vel nærmest å regne som gebissverdenenes svar på Jimmy Saville.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Digg med en dags pause....
    For dem som får absolutt må se en fotball rulle, har NRK en oppsummering av 4. runde i cupen kl 2210 i kveld. Det burde holde abstinenssymptomene i sjakk til den første av 1/8-finalene blåses i gang i morgen.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    For dem som får absolutt må se en fotball rulle, har NRK en oppsummering av 4. runde i cupen kl 2210 i kveld. Det burde holde abstinenssymptomene i sjakk til den første av 1/8-finalene blåses i gang i morgen.
    Ikke bare det; Brann-Ranheim på sportskanalen. Klinger kanskje ikke på samme måte...?
    Nevnte muligheten for kona, ja. Men det nådde ikke helt opp, sammenlignet med Messi, Neymar og de andre stjernene. Kona følger ikke med på fortball-VM med mer enn et kvart øye, men hun ser forskjell på fotball-VM og norsk cup-fotball. Så det blir nok til at vi må sitte og konversere hele kvelden.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ikke bare det; Brann-Ranheim på sportskanalen. Klinger kanskje ikke på samme måte...?
    Nevnte muligheten for kona, ja. Men det nådde ikke helt opp, sammenlignet med Messi, Neymar og de andre stjernene. Kona følger ikke med på fortball-VM med mer enn et kvart øye, men hun ser forskjell på fotball-VM og norsk cup-fotball. Så det blir nok til at vi må sitte og konversere hele kvelden.
    Det har jeg også måttet gjøre, utrolig mye som har skjedd siste uka...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Man ser på gnageepisoden med forskjellige øyne...

"- En duell gjorde at knærne mine smalt samme, noe som gjorde at jeg mistet balansen, og falt oppå motspilleren. I dette øyeblikket støtet ansiktet mitt mot spilleren, noe som etterlot meg med et blåmerke på kinnbenet, og en sterk smerte i tennene, som førte til at dommeren stoppet kampen, sa Suarez."

Poirot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Antall liker
    2.129

"- En duell gjorde at knærne mine smalt samme, noe som gjorde at jeg mistet balansen, og falt oppå motspilleren. I dette øyeblikket støtet ansiktet mitt mot spilleren, noe som etterlot meg med et blåmerke på kinnbenet, og en sterk smerte i tennene, som førte til at dommeren stoppet kampen, sa Suarez."
    ^
    Også en måte å si det på. ;)

Close-up of Suarez bite - 9GAG

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20

Det var ingen duell. Knærne smalt ikke sammen. Og han "falt" ikke over motspilleren - han overfalt motspilleren, og det er jo noe helt annet. Lett å se på denne videoen:

[video]http://www.nrk.no/sport/biter-suarez-her_-1.11796338[/video]

Sånne som han burde få taleforbud, bare for å bli beskyttet mot seg selv.

Men nå drar det seg sammen til det som gjelder. Suárez er historie - nå er det snart Brasil-Chile, og litt senere i kveld: Colombia-Uruguay.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Det var ingen duell. Knærne smalt ikke sammen. Og han "falt" ikke over motspilleren - han overfalt motspilleren, og det er jo noe helt annet. Lett å se på denne videoen:

[video]http://www.nrk.no/sport/biter-suarez-her_-1.11796338[/video]

Sånne som han burde få taleforbud, bare for å bli beskyttet mot seg selv.

Men nå drar det seg sammen til det som gjelder. Suárez er historie - nå er det snart Brasil-Chile, og litt senere i kveld: Colombia-Uruguay.
    Lurer på om han tror på det selv?

Men som du sier; 2 go`kamper i kveld. Har sagt det før; tror Brasil skal slite mot Chile. Colombia har jeg ikke sett i dette VM men satser uansett på de i dag:)

En 6 timers til Breidalseggen, noen gode fra det lokale bryggeriet er klar, livet er hærlig dere!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11

Haha,han er nå litt morsom.
    Jojo,da er det kanskje like greit at han får 4mnd til å tenke seg om og eventuellt se noen klipp av episoden så han ser hvor dum den uttalelsen er.
    Jeg reagerte på varigheten av utestengelsen,og det at Liverpool blir straffet så hardt når han gjorde dette under Argentinas lags ledelse. Syns der er mye som skjer på en fotballbane som er mye farligere og verre at unge spillere skal bli påvirket av,som for eksempel bevisst kungfu øvelser,men når Suarez kommer med den løgnen om episoden så mister jeg i grunnen litt medfølelsen med han.

Nå braker det snart i gang igjen! Gleder meg og har tro på denne kampen mellom Brasil og Chile:)

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20

.... når han gjorde dette under Argentinas lags ledelse......
    Uruguay - ikke Argentina. Jeg regner det var en tastaturglipp - men rett skal være rett.

1-1 mellom Brasil og Chile. Det kan gå begge veier. Spennende!

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Ay,den var grov. Bra du passer på :)

Bra kamp så langt.Syns Brasil fremstår litt mer som lag i dag enn i noen av de tidligere kampene,positivt,og Chilenerene springer og jobber som maur på speed!

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.954
    Torget vurderinger
    4
    åfffyffaaan nå er jeg sliten !

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Spennende saker men synes synd på Chile. Brasil må heve seg noen hakk skal de vinne dette, de overbeviser ikke.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn