Forslag til apperat/strømkabel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tritonium

    Medlem
    Ble medlem
    08.12.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    16
    Sted
    Norway
    Hei
    Jeg kjøpte noen supra strømkabler og hadde egentlig aldri trodd at den siste meteren inn til dac og forforsterker skulle ha så mye å si, lyden ble vesentlig
    bedre. Så det jeg da lurer på er hvor mye må jeg legge i kabler som låter nevneverdig bedre enn supra kablene?
    Resten av anlegget består av Sonus faber amati, Holo audio may dac, Holo audio serene pre og DP 6,5 .
    Er det er det noen apperat/strømkabler som skiller seg ut og som regnes som et godt kjøp i prisklassen opp til 10k stk.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Jeg ville slått meg til ro med Supra, og lagt pengene i noe annet.

    Du vil nok snart erfare at kabelskepsisen er utbredt her på hfs, og at det er mye humbug i bransjen er det ingen tvil om.

    Så finnes det brukere her som opplever store forskjeller, og sikkert har anbefalinger å komme med om de orker. Kabeltråder har lett for å bli litt ubehagelige, så mange vegrer seg nok for å dele sin mening her.

    Jeg bruker Supra selv og er fornøyd med det forøvrig. 👍🏻😊
     

    tritonium

    Medlem
    Ble medlem
    08.12.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    16
    Sted
    Norway
    Jo jeg ser den! .....:)
    Hva opplevde du som bedre med Supra kabelen og har du prøvd andre strømkabler?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Først og fremst farge og tykkelse er mye bedre. :D
    Usikker på om det er noe mer, men da har jeg ro i sinnet mtp strømkabler så da er jeg fornøyd. :)
    Ikke glem at de dessuten var lange nok! 😎
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Muligt bra nok med supra siden då fått bedre skjerming enn dei billige standard som er med ? har supra selv sammt eit isotek gemini filter og så litt på gøy eit sånnt ncf clear line støpsel frå furutech,har og egen strøm kabel frå sikring skap til stereo siden tenkte slippe unna div dimmere og div strømforsyniger som muligens kan lage uønsket støy?.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Blir mp3 vs cd/flac og forskjell på kabler mye det samme tenker du? Ikke enig med deg der, men det er lov å ha ulik oppfatning.

    Jeg har ikke brydd meg om å teste Supra mot de svarte lakrisene som fulgte med, så jeg vet ikke om jeg ville klart å skille dem fra hverandre. Men jeg innbiller meg at Supra sin er mye bedre skjermet.

    Vet om en bruker her som har hatt veldig bra erfaringer med dyre strømkabler fra audioquest, kanskje han stopper innom.
     

    tritonium

    Medlem
    Ble medlem
    08.12.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    16
    Sted
    Norway
    Blir mp3 vs cd/flac og forskjell på kabler mye det samme tenker du? Ikke enig med deg der, men det er lov å ha ulik oppfatning.

    Jeg har ikke brydd meg om å teste Supra mot de svarte lakrisene som fulgte med, så jeg vet ikke om jeg ville klart å skille dem fra hverandre. Men jeg innbiller meg at Supra sin er mye bedre skjermet.

    Vet om en bruker her som har hatt veldig bra erfaringer med dyre strømkabler fra audioquest, kanskje han stopper innom.
    Jeg ser ikke helt vitsen med å svare hvis du ikke har prøvd andre strømkabler og ikke kan svare på det jeg spør om! :)
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    2.104
    Når Supra gir god effekt, hva skal være vitsen i å ikke slå seg til ro med dem og nyte musikken anlegget ditt nå formidler enda bedre? Det er tross alt strømkabler vi snakker om. God dimensjonering og skjerming er hva vi er ute etter.
    Jeg har selv en del Supra strømkabler i anleggene mine, og er strålende fornøyd. Hører ingen ting... Eller jo - musikken. Nattesøvnen er utmerket også.
    Ser du har fet DP-forsterker. Meget bra. Har selv ultrabredbåndet DP i to av anleggene mine. I det ene oppsettet bruker jeg medfølgende standard strømledning, i det andre en skjermet kabel spesielt laget til meg av mr. DP. (Obs; han har pensjonert seg for lenge siden, gjør ikke slikt nå.) Hører jeg forskjell på disse kablene? Nope
     

    tritonium

    Medlem
    Ble medlem
    08.12.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    16
    Sted
    Norway
    Når Supra gir god effekt, hva skal være vitsen i å ikke slå seg til ro med dem og nyte musikken anlegget ditt nå formidler enda bedre? Det er tross alt strømkabler vi snakker om. God dimensjonering og skjerming er hva vi er ute etter.
    Jeg har selv en del Supra strømkabler i anleggene mine, og er strålende fornøyd. Hører ingen ting... Eller jo - musikken. Nattesøvnen er utmerket også.
    Ser du har fet DP-forsterker. Meget bra. Har selv ultrabredbåndet DP i to av anleggene mine. I det ene oppsettet bruker jeg medfølgende standard strømledning, i det andre en skjermet kabel spesielt laget til meg av mr. DP. (Obs; han har pensjonert seg for lenge siden, gjør ikke slikt nå.) Hører jeg forskjell på disse kablene? Nope
    Jeg har en gang i tiden eid en ghettoblaster og var strålende fornøyd med den, men det betyr ikke at det ikke fantes/finnes bedre komponenter/anlegg en det, og er i grunnen glad for at jeg ikke slo meg til rod med det. Den riggen jeg har nå låter vesentlig bedre en ghettoblasteren.
    Jeg har selv balanserte kabler laget av mr Leif Erntsen (DP) og disse er ikke helt op til dagens standard, og jo jeg hører stor forskjell på dissse og mine nye kabler.
    Hører du ikke forskjell på kabler er det helt greit! Det jeg spør om, er om det er om det er noen apperat/strømkabler som skiller seg ut og som regnes som et godt kjøp i prisklassen opp til 10k stk. Har du ikke prøvd strømkabler litt lengre opp i pris eller ikke hører forskjell på disse er det også helt greit. De jeg henvender meg til er de som har prøvd litt forskjellige kabler og som har et anlegg med god nok oppløsning og som faktisk hører forskjell på kabler :)
     

    PKL

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.09.2014
    Innlegg
    71
    Antall liker
    93
    Sted
    Jylland
    God jagt ;)
    Du kan risikere at få lige så manga svar, som der findes kabler (y)
    Køb dem brugt da de hurtig taber 50% i pris :confused:
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg har testet et hav av kabler. Gryphon vanta er en klasse for deg. Litt dyre, men billigere enn å bytte hele tiden. Ring Øystein på ohc å si du skal teste en på forforsterkeren din! 😃
    Har vel 25-26 stk av de nå og ser meg ikke tilbake..
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har testet et hav av kabler. Gryphon vanta er en klasse for deg. Litt dyre, men billigere enn å bytte hele tiden. Ring Øystein på ohc å si du skal teste en på forforsterkeren din! 😃
    Har vel 25-26 stk av de nå og ser meg ikke tilbake..
    Jammen andre ting jeg hadde brukt så mye penger på i mitt oppsett på før dette.
    26 kabler i den prisklassen? Satan de må gjøre mye. Ikke vondt ment.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jammen andre ting jeg hadde brukt så mye penger på i mitt oppsett på før dette.
    26 kabler i den prisklassen? Satan de må gjøre mye. Ikke vondt ment.
    Et anlegg som skal spille detaljer og være oppløst som har støy er grusomt. God tilgang til strøm og god jord er et must.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg har testet et hav av kabler. Gryphon vanta er en klasse for deg. Litt dyre, men billigere enn å bytte hele tiden. Ring Øystein på ohc å si du skal teste en på forforsterkeren din! 😃
    Har vel 25-26 stk av de nå og ser meg ikke tilbake..
    25 stk. Gryphon Vanta strømkabler? Bare så jeg forstår deg riktig.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jada har Furutech selv. Men bygde selv.
    Under 50 cm hver. Men prøvde med noen helt vanlige bare på gøy. Hørte ikke en dritt forskjell.
    Men har de så da blir de brukt. Oppløst og detaljert er det også. Har mer tro på att rommet blir behandlet riktig, og kapasitet i alle drivere.
     

    frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    329
    Tritonium

    Hvis du har en del industri eller andre som konsumerer mye strøm og dette skrus av og på, så det er høye spikes/ pulser på nettet, kan det være at isolasjons trafo eller andre strømrens apparater er mer effektive for deg. Det er store variasjoner i Norge.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jada har Furutech selv. Men bygde selv.
    Under 50 cm hver. Men prøvde med noen helt vanlige bare på gøy. Hørte ikke en dritt forskjell.
    Men har de så da blir de brukt. Oppløst og detaljert er det også. Har mer tro på att rommet blir behandlet riktig, og kapasitet i alle drivere.
    Kommer du i mål uten er det bra, da er du heldig!
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Stol på eigne øyrer. Dersom du har fått noko du er fornøgd med, er det ikkje sikkert kabelkvaliteten veks inn i himmelen. Ta avgjerder basert på eige inntrykk.
    Kan man stole på egne inntrykk:unsure:
    1644752458887.png

    Bilde beveger seg ikke sant? eller gjør det egentlig det?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Lyd Forskjell på kabler er vel at de ikke er laget innen standarden.
    Har selv testet forskjellige kabler opgjennom.

    Dyre kabler er ofte dårlig laget, med loddinger som ser ut som at mamma kunne gjort bedre.
    Hatt signalkabel fra Cardas toppmodell med brudd og etter stripping ser loddingene ut som verdens største amatør har laget, så ikke rart.. Skal vi tenke brannsikkerhet og evnt fare for at apperater kan bli ødelagt pga dette.. Huff..

    Jeg har slått meg til ro med Focal Elite kabler. Signal og høyttalerkabler.
    Tykkeste høyttalerledninger. Og siden det var på 12m lengde, kjører jeg to par til hver høyttaler. Gav hos meg mer trøkk i høyttalerne.
    Fåes billig på f.eks bassbrother..

    Er det godt nok til Focal er det og godt nok til meg. 😊👌
    ------
    Så nå det var strømkabler du etterlyste..
    Bruker standard selv.
     
    Sist redigert:

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker selv hjemmelagde Supra SPC strømkabel sammen med mine komponenter.
    Kjøpte kabel og kontakter hos BRL, og kappet til passende lengde for å unngå for mye kabel bak stereobenken min.

    En Nordost Vishnu ble solgt i etterkant, og dekket vel inn utgiftene jeg hadde hatt til Supra-innkjøpet mitt.
    Sammenlignet Vishnu mot Supra SPC før Vishnu ble solgt, og jeg hørte ikke forskjell, så den ble solgt med god samvittighet.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Forskjell på strømkabler?
    Mål støy og kildeimpedansen i stikkontakt.
    Kjøp kabler basert på tekniske data, LCR.
    En måling koster rimelig sikkert mye mindre enn en kabel og to fra Supra.
    Størst forskjell kan det være på kabler til kilder og preamp dersom forholdene ligger til rette for det. Eventuelt kan en kjøpe utstyr uten ringkjernetrafo, men med EI, C-core eller R-core trafo. Effekttrinn? Mark Levinson ML 33 bruker regenerator til inngangstrinn og Parasound har tatt i bruk R - core på inngangstrinnet. Det løser problemet med kabelforskjeller og støy.

    Overgangsmotstanden til jord er også en faktor som ofte blir forbigått.
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.429
    Sted
    Under stjernene
    Stol på eigne øyrer. Dersom du har fått noko du er fornøgd med, er det ikkje sikkert kabelkvaliteten veks inn i himmelen. Ta avgjerder basert på eige inntrykk.
    Ja, hvis man ikke stoler på egne ører?
    Skal man stole på andre sine ører eller🙄
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Støyområde som omtales her er den støyen kabler og filtre påvirker.
    Hva sies i del to? Kabel lengde og egen installasjon..

     

    skinnyboy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    838
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Forskjell på strømkabler?
    Mål støy og kildeimpedansen i stikkontakt.
    Kjøp kabler basert på tekniske data, LCR.
    En måling koster rimelig sikkert mye mindre enn en kabel og to fra Supra.
    Størst forskjell kan det være på kabler til kilder og preamp dersom forholdene ligger til rette for det. Eventuelt kan en kjøpe utstyr uten ringkjernetrafo, men med EI, C-core eller R-core trafo. Effekttrinn? Mark Levinson ML 33 bruker regenerator til inngangstrinn og Parasound har tatt i bruk R - core på inngangstrinnet. Det løser problemet med kabelforskjeller og støy.

    Overgangsmotstanden til jord er også en faktor som ofte blir forbigått.
    Supra har ALDRI hatt priser som gjør at en bør skamme seg over å ha kabler fra de.
    Er det noen som har priser i «edruelig» prisklasse, så er det Supra.
    Kablene deres skjermer godt, og er ikke dekket av «svada-sannheter» som Nordost påstår.
    Å bytte ut ytstyret en allerede har, tror jeg ikke alle er villig til, inkludert meg.

    @ymir, jeg tror du skal ha en god venn som elektriker om du klarer å få han til å ta 500 kroner for en måling hos deg!

    Supra LoRad
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn