Dette er en snodig tråd!!!
Er det forskjell på cd spillere?
Ja, det er forskjell på cd spillere... noen er i sølv, noen er svarte, noen er store, noen er små, noen har skuffen på siden, andre har skuffen midt på...
Men, hold dere fast vitenskapsmenn!!!!!!!!!!
Det er faktisk også LYDMESSIGE forskjeller på cd spillere!
Det hadde dere ikke trodd....
Jeg påstår at cd spillere påvirker musikksignalet like mye/lite som alt annet som ligger i signalveien.
Men jeg er av den mening at prisen ikke er lik med lydkvaliteten, jeg kan noen ganger høre større forskjeller på to billige cd spillere, enn f.eks en billig og en dyr, andre ganger kan det være omvendt.
Noen ganger har to forskjellige cd spillere så lik signatur at det er nesten umulig å høre forskjell, andre ganger har de så ulik signatur at det er umulig å ikke høre forskjell.
Jeg er helt overbevist om at våre kjære vitenskapsmenn hører forskjell, etter å ha testet/prøvd sikkert godt over 100 cd spillere vet jeg med 100% sikkerhet at noen ganger er forskjellene så store at der umulig å ikke høre forskjell!!!!
Jeg vurderte å bytte ut min kjære musical fidelity A3,2 med en Copland 289 med lc clock 3, og jeg må si at jeg var veldig tent på den copland spilleren, så hvis det gikk i favør av noen så var det copland spilleren.
Men uansett hvor mye jeg hadde lyst på copland, så beholdt jeg m.f. rett og slett fordi jag syntes den var lydmessig bedre.
Konklusjonen: Det kan være store lydmessige forskjeller på cd spillere! Faktisk så store at de er umulige å ikke høre, selv for vitenskapsmenn...
Det kan være små lydmessige forskjeller på cd spillere! Faktisk så små at de kan være vanskelige å høre...
Det er noen ganger ikke lydmessige forskjeller på cd spillere, det er ikke hørbart for noen..
Lydkvalitet er ikke alltid lik med høy pris, her har jeg mere tro på hvilken klang filosofi den enkelte fabrikant har, men ofte så vil lydkvaliteten heve seg litt i forhold til prisen..
Kanskje er det slik som noen har hevda, at enkelte er blinde/døve for forskjellige klangfarger....
bamsemann..