Formel 1 er igang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    4.170
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Under testen i Bahrain fortalte de at værmeldingen sa 75% sjanse for regn i Melbourne. Med aktiv aero og ny fordeling mellom eksplosjonsmotor og el + mindre hjul tror jeg første sving kan bli interessant.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    31.964
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var en av de som fant det spennende når Max Verstappen var tilsynelatende overlegen, men vi nærmer et skjæringspunkt hvor de andre teamene og førere tok innpå og vant løp. I 2026 tror jeg det blir mye mer uforutsigbart. De 4 store vinner løp, mens resten er langt unna. Spørsmålet jeg stiller meg til nå, er om noen egentlig har blottet sitt fulle potensiale. Jeg gleder meg veldig😉

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    76
    Jeg karaktiserte forrige generasjons F1-"motorer" som en ren turbin-motor, med stempler/veiv som en overførings-funksjon til gearkassa...
    Og nå har det blitt til hvilken lommelykt varer lengst.
    Få tilbake MOTORER i F1!

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.978
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir duracell konkurranse
    Johaug må stille..

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.171
    Sted
    Trondheim
    F1 er vel sjeleglade for at testingen i Bahrain er ferdig. Hva nå med løpene i Midt-Østen, USA og Aserbajdsjan?
    Bahrain 12/4, Saudi-Arabia 19/4, Miami 3/5

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    4.170
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    I og med at Formel 1 eies av et amerikansk selskap er nok ikke Miami noe de diskuterer å avlyse. Men løpene i Midt-østen har nok blitt tatt opp i en slack-tråd i morges, ja

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.171
    Sted
    Trondheim
    Nei, Miami blir nok ikke avlyst, men vil være et klart mål for et angrep fra iranskvennlige grupper.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.676
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg antok at Newey + Honda kom til å utgjøre et vinnerlag for Aston Martin, men slik har det slett ikke blitt. Med tid og stunder får de nok skikk på sakene, men neppe i tide før sesongstart.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    4.170
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    På ett vis minner det om zero-pod-Mercedes W13-en, på vei inn i 2022. Fra dominans til en maskin som ikke helt gjør det det skal. Denne ganga er det halvguden Newey som viser seg å være menneskelig, eventuelt at guddommeligheten hans (også hans, ja) viser seg å være en lagsynergi og ikke et enkeltstående geni...

Sist redigert:

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.747
    Det var morsomt å se på.

Men jeg håper virkelig at de får styr på systemene snart slik at vi får ordentlig racing. Jeg liker ikke denne mario cart kjøringen, det blir like tullete som formel E. Og at de ikke kan holde full fart på hele langsiden er helt idiotisk.

Men jeg går ut fra at de får orden på det etter hvert.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    31.964
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes Hamilton virkelig viser at det er fremdeles kullsyre igjen på han. Er ikke sikkert på om Leclerc hadde prestert i en like bra, eller skal jeg si underholdende fight med Russell. Så vil jeg legge til at jeg synes morsomt, men og noe teit med disse ”kunstige” forbikjøringene. En forbikjøring mister liksom momentet. Før jubler en over en forbikjøring, nå er det liksom litt utvannet…

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.802
    Torget vurderinger
    12
    Jeg kan styre meg for ladehåndteringsracing og ser frem til at kompresjonsmålingene skal foretas også med varm motor samt at bilene blir litt mer utviklet. Kan og styre meg for "overtake" og "boost"-knapper. Foreløbig har løpene vist seg å være interessante i teten i 15-20 minutter og så er det midtfeltet som tar over en halvtimes tid før det det blir dekksparing og parademarsj. Egentlig ikke så negativ som det høres ut, det er bra at man kan ligge tett på bilen foran f.eks., men det vil ta tid før det blir spennende løp. Det er liksom noe syntetisk med det hele for tiden.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.171
    Sted
    Trondheim
    22 lag. Mercedes tar 1 og 2. Ferrari tar 3 og 4. Aston Martin fullfører ikke. Så er det kamp om plassene mellom 5 og 20.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.802
    Torget vurderinger
    12
    Det er status så langt, ja. Riktignok med 11 lag, men 22 biler :). Skal det nyanseres så tar Ferrari starten, men etter noen runder blir de forbikjørt og så sakte, men sikkert frakjørt. Dagens overraskelse var at Norris ikke stilte til start og siden de har slike "rettferdige papayaregler" i McLaren så rammet det Piastri også :)

Sist redigert:

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.747
    Jeg bør vel ikke uttale meg siden jeg mistet interessen og skrudde av etter ca halvkjørt løp.

Jeg har ingen interesse av formel E.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    31.964
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Dette har ingenting med Formula E å gjør. All energi i F1 kommer fra forbrenningsmotoren. Batteriet er kun regenerering.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.978
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det grønne skiftet
    For petrolheads er det eneste interessante skiftet gir

Det fine nå, mens F1 er i østen, er at man om morgenen stort sett er ferdig med hele F1 på ca en halvtime, og kan bruke resten av morgenen på andre ting, f.eks. frokost

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.802
    Torget vurderinger
    12
    Det er selvfølgelig helt frivillig å se på. Noen av oss har fulgt med over 40 år og da ser man gjerne hele løpet selv om det ikke skjer noe hele tiden. Som det også ble nevnt over, savner også jeg ekte forbikjøringer uten hjelpesystemer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn