- Ble medlem
- 27.04.2019
- Antall liker
- 32.048
- Sted
- Nordvest på Jæren
- Torget vurderinger
- 8
en.wikipedia.org
Vel, vi blir jo fortalt at forbrenningsmotoren ( ICE - internal combustion engine ) gir ca 52% av kraften, og at hybridsystemet ( MGU-K - motor-generator unit on the kinetic side ) gir ca 48% av kraften. Jeg har lest tall på ca 535 hestekrefter fra forbrenningsmotoren og ca 470 hestekrefter fra hybridsystemet.Dette har ingenting med Formula E å gjør. All energi i F1 kommer fra forbrenningsmotoren. Batteriet er kun regenerering.
Jo, men det er jo forbrenningsmotoren som generere energi til hybridsystemet. Energi kan ikke oppstå av seg selv.Vel, vi blir jo fortalt at forbrenningsmotoren ( ICE - internal combustion engine ) gir ca 52% av kraften, og at hybridsystemet ( MGU-K - motor-generator unit on the kinetic side ) gir ca 48% av kraften. Jeg har lest tall på ca 535 hestekrefter fra forbrenningsmotoren og ca 470 hestekrefter fra hybridsystemet.
Jeg liker at de nye bilene er mindre og lettere, og jeg synes også at de aktive vingene er en positiv ting.
Det oppstår ingen energi fra bremsingen. Dette er jo bevegelse energi skapt av forbrenningsmotoren.Og bremsing.
Det oppstår jo ingen energi i forbrenningsmotoren heller, hvis vi skal være veldig nøye på det. Men batteriet kan lades på to måter: enten ved å konvertere energi fra eksplosjonsmotoren eller ved å konvertere energi fra bremesystemet.Det oppstår ingen energi fra bremsingen. Dette er jo bevegelse energi skapt av forbrenningsmotoren.
Hva er galt?Du kan jo søke litt på nettet om hvordan dette virker.
Det er rett. Energi kan ikke oppstå. Den er i drivstoffet.Det oppstår jo ingen energi i forbrenningsmotoren heller, hvis vi skal være veldig nøye på det. Men batteriet kan lades på to måter: enten ved å konvertere energi fra eksplosjonsmotoren eller ved å konvertere energi fra bremesystemet.