Nei, jeg vet ikke. Jeg holdt med Ferrari og Williams i dette løpet. Så jeg burde jo bare være glad for at McLaren ble disket. Men jeg synes likevel det blir for dumt. Jeg vil at løpene skal avgjøres på banen.
Jeg og synes det er dumt at løp blir avgjort på denne måten. Men dette er helt McLaren sin feil, og det er virkelig dust å gamble på på den måten når de har så god kontroll i mesterskapet. Hadde forstått det mer hvis Redbull gamblet med lav bil.
De brukte rødt og gult flagg (ikke veivet) under løpet pga skrot på banen. Det er feil bruk av flagget – det signaliserer nedsatt veigrep på en del av banen. De skulle brukt enkelt eller dobbelt veivet gult flagg.
Jeg kan tenke meg to mulige grunner til at dette skjedde. Den ene er at funksjonærene hadde fått utilstrekkelig opplæring (de er frivillige, tross alt).
Den andre er at race control valgte å ikke bruke gult flagg fordi da må førerne senke farten og la være å kjøre forbi på vei forbi hindringen. Las Vegas-grisen er en drag strip med fire svinger, så det er kjedelig nok som det er.
Uansett litt rart når formel 1 er så opptatt av regler som de er.
F1 drivers have plenty to think about while racing around the world at lightning speeds – including a complete and immediate understanding of what the marshals trackside are signalling. Our beginner’s guide provides all you need to know about F1 flags, with an all-in-one list to help you through...