Og kvantefysikk er et gjennomgående begrep. Synes denne var fin:Mere nonsens føtter
![]()
Super Naturals Signature
Super Naturals Signature. Even more complex saucer feet with carefully selected new technologies for the ultimate sound. Now available in a set of three. Super Naturals Signature are highly sophisticated stands for components and speakers from Stein Music. The Untertsellfüße come in sets of...www.steinmusicstore.com
EDIT:
Mye rart på den siden.
![]()
Blue Sun Signature
The original Blue Sun combined with another layer that incorporates Quantum Organizers technology. Even more powerful than the original Blue Suns already are. Available in dark blue or white. Steinmusic Blue Suns Signature are the latest development of the Steinmusic Harmonizer System and have a...www.steinmusicstore.com
Nok et knusende eksempel på at fornuft og ikke minst teknisk kompetanse har forlatt skuta for lenge, lenge siden.God lørdag.
Vis vedlegget 1150460
Jeg hører store forskjeller mellom forskjellige kablelløftere. Hvis jeg har en i plast og en annen i aluminium, slipper dem ned på gulvet så velger jeg alltid den som har mest organisk lyd og helst med svarteste bakgrunn.Folk hører visst forskjell på forskjellige kabelløftere også. Altså ikke bare selve kablene.![]()
Oi, det høres crazy ut. Skulle likt å vite hvem det er. Har du en link?Folk hører visst forskjell på forskjellige kabelløftere også. Altså ikke bare selve kablene.![]()
Mener du det ikke er forskjell på disse kabelløfterene?Oi, det høres crazy ut. Skulle likt å vite hvem det er. Har du en link?
Har ikke lyst å henge ut folk.Oi, det høres crazy ut. Skulle likt å vite hvem det er. Har du en link?
Det er en naturlig motsetning mellom løft og fall som kan motvirkes dersom man plasserer forsterkerne på loftet. Vi vil jo ikke at lyden skal ha motbakke i kablene. Det er viktig å sikre jevnt fall i kablene slik at lyden renner rent og pent. Ca. 2,718 % fall fra forsterker til høyttaler så blir det naturlig lyd.Hvis kabelløfterne er høyere enn høyttalerne, får lyden da såpass mye løft at lyden som kommer gjennom kablene kommer i ufase med lyden ut av høyttalerne?![]()
Du er klar over, hva du startet nå av neuroser, hos de med gulvvarme??Har man elektrisk varmefolie under parketten skal man kanskje ikke se helt bort ifra at det kan være fordelaktig å få litt avstand til denne med hjelp av avstandsstykker laget av ikke magnetiske materialer.
Vis vedlegget 1151100
Her trengs det seriøs forskning på forskjellen i frekvens modulasjon ved henholdsvis elektrisk eller vannbåren gulvvarmeDu er klar over, hva du startet nå av neuroser, hos de med gulvvarme??![]()
![]()
![]()
Bare så det ute av veien, — jeg har ikke gulvvarme så jeg poster mest for å ødelegge andres nattesøvnFor de fleste produkter ligger det typiske magnetfeltet i området 0.1–30 mikroTesla (µT), hvor varmefolie vanligvis ligger nærmere nedre delen av dette intervallet.
Norske myndigheter anbefaler vurderingstiltak hvis magnetfelt overstiger 0,4 µT i årsgjennomsnitt innendørs, men grensen for befolkningen er satt til hele 200 µT, som er betydelig høyere enn det elektrisk varmefolie genererer i praksis. https://emf-consult.com/emf-info/grenseverdier-for-elektromagnetiske-felt-emf/
Magnetfelt avtar raskt med økende avstand fra kilden:
1 mm: ca. 0,4 µT (ved kilden)
2 mm: ca. 0,2 µT
4 mm: ca. 0,1 µT
10 mm: ca. 0,04 µT
20 mm: ca. 0,02 µT
40 mm: ca. 0,01 µT
Om man ønsker utfordre perplexity.ai ser den ut til å bruke denne https://no.wikipedia.org/wiki/Magnetfelt
Vi burde kanskje bli resatt i en MR-scanner av og tilHm.... det jordmagnetiske feltet i Norge ligger mellom 50 og 60 uT, litt avhengig av hvor man er... nå er dette nesten statisk, men variasjoner på over 1-2 uT forekommer... også raskere pulsasjoner på noen hundre nT forekommer... alt med opphav i solstormer..... kanskje det kan være årsaken til at alt innimellom låter het rævva...??
Jeg hadde en gang gulvvarme i stua, og la merke til en pulserende støy når jeg temporært brukte en Walkman Professional som kilde til stereoanlegget (det er den eneste kassettspilleren jeg noensinne har hatt). Walkmannen lå da på gulvet, og støyen kom og gikk i takt med lyset på termostaten.Selv er jeg mer nysgjerrig på om toalettpapir innehar andre egenskaper enn kjøkkenruller når benytte til dette formålet.
Men på alvor, en 18mm parkett gir muligens nok avstand. 7mm laminat muligens i grenseland om man er uheldig at kabelen går parallelt med nettspenning i folien.
Bare så det ute av veien, — jeg har ikke gulvvarme så jeg poster mest for å ødelegge andres nattesøvn![]()