Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.750
    Sted
    Oslo
    Riedel har jo forskjellige vinglass for omtrent hver eneste vintype i verden.
    Ikke bare audioholics som går på en hype, alcoholics også!
    Rart ikke et eller annet geografisk kabel navn har kommet opp med jazz, rock, classical og ambient cable collection!
    Lasso kunne vært navnet på den ultimate country kabelen.
    Lasso brukes jo til å fange inn naive forsvarsløse kreaturer.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Er tweaks blitt den nye sportsbilen?
     

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Haha, veldig morsomt.

    Skal vedde for at kablene går rett gjennom de rørene.

    Men, tilbudet om at vi sjekker dette skikkelig står ved lag.
    Må ikke ha sånne fordommer da… og jeg vil ikke være en dag foruten min:cool:, men du tenkte kanskje på å kjøpe en selv? Det legger jeg meg ikke oppi:LOL:
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.066
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det har jo blitt påpekt her inne tidligere, med konkrete eksempler, at fancy skjøtekontakter er betydelig _billigere_ på alternativ helse-butikkene enn i hifibutikkene. altså nøyaktig samme produkt med samme "eksklusive" merkenavn. Fordi audiofolket er enda mer koko enn alternativfolket. og tydeligvis langt mer villig til å betale astronomiske summer for placeboen sin.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Må ikke ha sånne fordommer da… og jeg vil ikke være en dag foruten min:cool:, men du tenkte kanskje på å kjøpe en selv? Det legger jeg meg ikke oppi:LOL:
    Nei, jeg tenkte mer på om du var så interessert i sannheten at du ville la meg sjekke din. Om du tar turen så er det gjort på en liten time. Kan til og med by på en kopp kaffe.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Nei, jeg tenkte mer på om du var så interessert i sannheten at du ville la meg sjekke din. Om du tar turen så er det gjort på en liten time. Kan til og med by på en kopp kaffe.
    Dette høres ut som en for mulighet til å overbevise en skeptiker. Kan ikke under noen omstendigheter se for meg at noen kan la en sånn sjanse gå fra seg.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.134
    Torget vurderinger
    0
    Dere må ikke glemme at denne "sannheten" kun eksisterer i eierens residens.....og derfor er det bare ett sted med mulighet for å vurdere forskjeller.........
    Knock-knock......Se Han står for Døren og Banker.......Hvem der ?
    Målemafian..... 🥳
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.661
    Antall liker
    21.473
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ding dong
    Kem er det som banker på nå
    Er det du?
    Kom inn og få deg litt kaffe


    I alternativland er det alltid en Kaizers-tekst som passer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Nei, jeg tenkte mer på om du var så interessert i sannheten at du ville la meg sjekke din. Om du tar turen så er det gjort på en liten time. Kan til og med by på en kopp kaffe.
    Du skal ikke se bort fra at de indre delene er gørret til med anseelige mengder lim så det semre innholdet skal være vanskelig å oppdage.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.221
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du skal ikke se bort fra at de indre delene er gørret til med anseelige mengder lim så det semre innholdet skal være vanskelig å oppdage.
    Det må vel være en motstand eller to der ett eller annet sted, om ikke tingen har en ekstern strømforsyning. Det ser ut som «live» og «neutral» går via hvert sitt rør til lysdioden. Med 240 V rett fra veggen vil de fleste lysdioder slippe ut all den magiske røyken ganske fort. Et par 120k motstander bør dra ned strømmen gjennom til noen titalls milliampere og en snøballs sjans for lysdioden. Det er sikkert magisk nok bare det.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.342
    Sted
    Østfold
    Djiiiz, det der er jo en sikker og velkjent måte å generere uønskede vibrasjoner.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg tenkte mer på om du var så interessert i sannheten at du ville la meg sjekke din. Om du tar turen så er det gjort på en liten time. Kan til og med by på en kopp kaffe.
    Det er jo ganske så sikkert at de som bruker slike tweaks ikke er ute etter sannheten, det ødelegger jo kjøpsgleden!? Er forresten kjøpsglede og eierglede det samme?
    Såklart vil man ikke vite sannheten av at en diode i et 80-talls sikringsskap med kikkehull av plexi ikke kan gjøre noe annet enn å lyse, i tillegg til å tømme lommeboken. Veldig magisk lys der altså..
    Men det er jo bare å innrømme/innse Snickers, du er i feil bransje. Tror du hadde tjent bedre på lettvint tull som ikke gjør noe, acryl med to ledninger koblet til og kalle det noe med Audiophile.. Kan kalle merkenavnet hva som helst idiotisk, Xrotum Audiophile f.eks.. og plutselig er det magisk nok til å tømme lommebøker.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Den ser sånn ut inni:

    Vis vedlegget 888251

    Jeg fant et funksjonsdiagram som viser den intrikate funksjonaliteten:


    Vis vedlegget 888258

    Jeg mistenker at den er enda mer avansert enn det som fremgår av dette diagrammet, det kan være at det også befinner seg en motstand inni der.

    Forøvrig finnes den i versjoner for 3-vas uten lampe:

    Vis vedlegget 888259
    Og til og med for bil!

    Vis vedlegget 888260
    Når man lærer at den også fungerer på DC spenning i bil sammen med @Asbjørn sin utredelse av reklameteksten gir det god indikasjon på at dette kun er en LED lampe.

    Nå er det slik at om denne LED lampen kun kobles med en motstand uten strømreservoar til 240V strømnettet er det i prinsippet en støykilde i passband. Og støykilder er som kjent enkelte menneskeører mer var for enn andre og kan trolig oppleve høre en forskjell. At man igjen ser ut til å konkludere med at mulig støy påvirker lyden positivt er en interessant observasjon.

    Edit. Den lyser med USB power også :)
    1675276068429.png


    Ahh... for nettversjonen finner vi det som ligner ille fært på en såkalt RC Snubber Film Capacitor.
    Denne er montert over pinnene til LED holderen.
    1675278591030.png
    1675277953917.png
     
    Sist redigert:

    Powerman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2023
    Innlegg
    142
    Antall liker
    122
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    At man igjen ser ut til å konkludere med at mulig støy påvirker lyden positivt er en interessant observasjon.
    Ikke mindre interessant at en støykilde faktisk skal klare å gjøre TV bildet mitt skarpere og med bedre flyt i bevegelser da:)

    ps. Den USB kabelen på bildet er fra testet og hvor det står at den kun er for å illustrere størrelse, ikke bruk.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Ser at man får kjøpt dette her fra Anuz for bare 333 900kr. Siste idioten er ikke født ennå. På høyde med Nigeriasvindel....


    Ansuz sine LAN/Ethernet-produkter representerer en banebrytende tilnærming til både støydemping og signalbehandling i High End-streamingnettverk.




    Det innkommende signalet fra «the World Wide Web» erofte fult av høyfrekventstøy, somfår musikk til å høres komprimert ut.


    Ansuz Powerswitch og Ansuz Ethernet-kablene er utstyrt med


    svært effektive støyreduserende teknologier som demper dette og lar musikken komme frem på en naturlig og klar måte.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.508
    Ikke mindre interessant at en støykilde faktisk skal klare å gjøre TV bildet mitt skarpere og med bedre flyt i bevegelser da:)

    ps. Den USB kabelen på bildet er fra testet og hvor det står at den kun er for å illustrere størrelse, ikke bruk.
    Første tanke som slår meg om man har plassert den boksen slik at lyset fra den er innenfor synsfeltet blir øyet bombandert med en LED som blinker med frekvensen til strømnettet. Mange TV i dag opperer også med bildeoppdatering på samme frekvens 50/100 Hz.

    Takker for avklaing med USB plugger 👍
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Det nye nå er jo at alle "lydforbedrende tweaks" plutselig også forbedrer alt av bilde, høres det for godt ut til å være sant så...
    Det samme gjelder med nettverk, det operer jo på helt andre frekvenser. Noe enkelte ikke klarer å skjønne, fordi det er jo "lyd" som kommer ut av boksene til slutt?
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Det nye nå er jo at alle "lydforbedrende" tweaks plutselig også forbedrer alt av bilde, høres det for godt ut til å være sant så...
    Pussig nok har ingen av fotografene jeg kjenner superdyre kabler eller krystaller til printerne eller skjermene sine. De kalibrerer dem bare engang imellom.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Pussig nok har ingen av fotografene jeg kjenner superdyre kabler eller krystaller til printerne eller skjermene sine. De kalibrerer dem bare engang imellom.
    De har sikkert ikke dyre nok kameraer, printere eller skjermer da?? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    De har sikkert ikke dyre nok kameraer, printere eller skjermer da?? :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Nei, det er det som er så rart. Selv en mellomformat Leica med originalobjektiv koster mindre enn anstendig kabel og en storformatprinter av beste type knapt mer enn en grei PU. Leica selger forsåvidt masse kule og hippe (og svindyre) versjoner av Leica M, men de påstår aldri at bildene blir bedre av det. De skylder på eierglede og samlerverdi.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.561
    Antall liker
    3.099
    Sted
    Oslo
    Fullt mulig, jeg prøvde å google det, men kan ikke huske å ha sett det selv.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    "Add to cart"!:LOL: 50k NOK + frakt + mva.


    The addition of the QSA Silver Jitter AC adapters throughout my system only improved the harmonic integrity, bass performance, treble extension, and overall brilliance. Its ability to leave this listener spellbound is its greatest attribute. Without question, my system has reached new musical heights I could have never believed possible until I heard it for myself. I highly recommended the QSA Silver Jitter AC adapters and nominated them as Publisher’s Choice 2022 Most Wanted Component!

    Jitter.png
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.117
    Antall liker
    2.609
    Torget vurderinger
    16
    "Add to cart"!:LOL: 50k NOK + frakt + mva.


    The addition of the QSA Silver Jitter AC adapters throughout my system only improved the harmonic integrity, bass performance, treble extension, and overall brilliance. Its ability to leave this listener spellbound is its greatest attribute. Without question, my system has reached new musical heights I could have never believed possible until I heard it for myself. I highly recommended the QSA Silver Jitter AC adapters and nominated them as Publisher’s Choice 2022 Most Wanted Component!

    Vis vedlegget 888937
    Ser de har flere versjoner av disse , hvor forskjellen visuelt kun er fargen på stickeren. Prisen varierer veldig mellom versjonene, lurer på om innmaten er forskjellig?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Ser de har flere versjoner av disse , hvor forskjellen visuelt kun er fargen på stickeren. Prisen varierer veldig mellom versjonene, lurer på om innmaten er forskjellig?
    Blå farge er jo dyrere enn grønn, det vet jo alle sammen.
    Men alle vet jo også at det er de røde bilene som er de kjappeste!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn