Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    Nordost - tweaks og "tvilsom" markedsføring satt i system.
    For latterlig lave 50tusen kroner kan du få bedre jord i anlegget ditt.
    https://oslohificenter.no/stereo/stromrens/nordost-qkore6-ground-unit

For best resultat har de laget en dedikert jordkabel til formålet. 3500 koster den.
    In order to complete this comprehensive grounding system, Nordost has also designed a designated QKORE Wire, which is constructed to provide the path of least resistance to ground, for the stray, high-frequency, low-voltage potentials that can affect the performance of your sound system. The QKORE Wire is a mechanically tuned cable that utilizes Nordost’s patented Micro Mono-Filament technology, combined with extruded FEP insulation, and constructed with a 16 AWG, silver-plated OFC, solid core conductor. The QKORE Wire can be terminated with the following connectors: spade, banana, male-XLR, female-XLR, BNC and RCA (further termination options available).

The QKORE grounding system is the most effective, comprehensive grounding solution in the consumer electronics market. When introduced to a hifi audio system, the results are immediate and dramatic— the noise floor drops, the increase in harmonic accuracy and clarity is unmistakable, and the overall musicality in system performance is elevated. Every aspect of Nordost’s QKORE grounding system is thoughtfully designed and manufactured in the USA to the highest standards in the industry, in order to ensure product quality and customer satisfaction.
    Er dette lovlig markedsføring?

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Som oftest kan man flire og riste på huet, men enkelte ganger har jeg nesten mest lyst til å gråte........
    Er det blomsterjord i den boksen også????

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    Også noe så komplisert som jording da. Impedanser og greier.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    skulle likt sett hva som erinni Nordostboksen annet enn en tykk kobberbolt som gir en tilsynelatende stjernejord. Mest sannsynlig virker eksternstjernejord mot sin hensikt da den MÅ skape en jordsløyfe

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Stavanger
    Uten å ta stilling til selve boksen, så er ihvertfall ikke jordingsfilosofi og potensialforskjeller noe å kimse av mhp. problemområder knyttet til støy og personvern. Det er i tillegg nokså 'tangible' mhp. måledata.

bambadoo

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    I følgetongen "løsningen på problemer som er ikke eksisterende" så er det nok en gang en kabelprodusent som er banebrytende.
    Jeg gir dere signalkabel med flytende leder.. Vel det er det de skriver så fint ihvertfall.

Liquid Audio Cables – Teo Audio
    With a solid conductor, or rather, an alloy or element in a solidus (below melting point) atomic lattice configuration. In such condition, ‘electrical response’ , or electron flow, is restricted to electron orbital ‘co-joined’ pathways in the atomic lattice. This is the situation in what we call ‘DC Flow’ in the given conductor. This relates to named observations like Johnson–Nyquist noise.

In a liquid conductive pathway, things are markedly different, regarding electron transfer conditions and electron flow.

First, to define a liquid conductive pathway, in being one that is occuring at the ‘atom to atom’, or even ‘molecule to molecule’ level. Meaning, no solids in a liquid carrier. At the atomic level – a liquid, likened to that of liquid water.

Under such conditions as a true liquid conductor, electrical transfer characteristics change dramatically, in, for the most part, far more advantageous ways as compared to that of a solid conducting pathway. This, regarding use as an ‘audio’ cable.

The liquid metal cable thus has RF waveguide considerations, magento-hydrodynamic flow and function considerations, as well as retaining some conditions of DC flow characteristics.

A solid metal wire is confined to simple DC flow considerations, and all points above or beyond those DC considerations, with a complex AC audio signal applied to the solid wire cable are inherently a compromise and generate distortion.

This is why there are so many solid wire cable geometries in the world of audio cables. They are all attempts to circumvent a limit which cannot be stepped beyond: the limit of solid wire being most suited in theory and practical reality for simple DC signal transfer, or one singular specific characteristic frequency.
    Så for alle oss andre som har kabler av ett eller annet metall.. Vi har bommet!

Må også nevne at Skogrand cables har kommet med en USB kabel til 100k +. Det er jo nødvendig må vite.

svart-hvitt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    I følgetongen "løsningen på problemer som er ikke eksisterende" så er det nok en gang en kabelprodusent som er banebrytende.
    Jeg gir dere signalkabel med flytende leder.. Vel det er det de skriver så fint ihvertfall.

With a solid conductor, or rather, an alloy or element in a solidus (below melting point) atomic lattice configuration. In such condition, ‘electrical response’ , or electron flow, is restricted to electron orbital ‘co-joined’ pathways in the atomic lattice. This is the situation in what we call ‘DC Flow’ in the given conductor. This relates to named observations like Johnson–Nyquist noise.

In a liquid conductive pathway, things are markedly different, regarding electron transfer conditions and electron flow.

First, to define a liquid conductive pathway, in being one that is occuring at the ‘atom to atom’, or even ‘molecule to molecule’ level. Meaning, no solids in a liquid carrier. At the atomic level – a liquid, likened to that of liquid water.

Under such conditions as a true liquid conductor, electrical transfer characteristics change dramatically, in, for the most part, far more advantageous ways as compared to that of a solid conducting pathway. This, regarding use as an ‘audio’ cable.

The liquid metal cable thus has RF waveguide considerations, magento-hydrodynamic flow and function considerations, as well as retaining some conditions of DC flow characteristics.

A solid metal wire is confined to simple DC flow considerations, and all points above or beyond those DC considerations, with a complex AC audio signal applied to the solid wire cable are inherently a compromise and generate distortion.

This is why there are so many solid wire cable geometries in the world of audio cables. They are all attempts to circumvent a limit which cannot be stepped beyond: the limit of solid wire being most suited in theory and practical reality for simple DC signal transfer, or one singular specific characteristic frequency.

Må også nevne at Skogrand cables har kommet med en USB kabel til 100k +. Det er jo nødvendig må vite.
    Det neste blir vel at noen kommer med kabler som overfører gjennom luft, trådløse kabler!

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    Beskjedent navn også: Teo audio. Man kan trygt si at her er Gud i detaljene og at gjengivelsen flyter..... kjedelig son jeg er holder jeg meg til metallkabler en stund til. Det er ikke der slaget står føler jeg...

bambadoo

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    Begynt å versere diverse plasser

BLACK FOREST AUDIO STREAM-HARMONIZER ™

Røverkjøp. Kun en tusenlapp eller noe.
    There are a number of exotic products, which are liked to be esoteric, but are praised by many users. The HARMONIZER ™ would also add up to many people, even if they have a comprehensible shielding function against high frequency and a shielding effect against electromagnetic fields. The additional function of wave harmonization can most readily be described as a homeopathic treatment of the current. The medical effect of homeopathy has been demonstrated by the fact that animals respond to this treatment. Unfortunately, we can not ask the horse in neighbor's stable if the music with the harmonizer sounds better. But after highfidele music fans spend up to 800 euros for similar products, I'm sure,
    Så til innmaten:

L

larkus!

Gjest
    Samme fyren lager også slike til €25,00 pr stk. "Kontaktpinnene" er naturligvis av plast. Ifølge produsenten bør ha en slik i alle åpne vegguttak på hifi-kursen.
    zeroplug.jpg

Jeg bruker 4 stk. av denne her. Koster bare Kr.39,90 .
    Laget av 99.99999 (seven nine) PVC, kryobehandlet i 48 døgn og deretter stekt i mikrobølgeovn i 48 sekunder for å oppnå full "quantum-effect". :cool:
    luxorparts-barnesikring-for-stikkontakter-6-pakning-.jpg

Sist redigert:

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    No servicable parts... Dvs no parts.

Mvh
    KJ

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    ^^^
    Enhver gjøk forstår jo at det er den svarte med kobberinnlegg som fungerer.
    Alle ser vel det.
    Nytter ikke å kommer her og der vettu.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    I det minste innrømmer han at det er homøopati. De elektroniske komponentene og kretsene er så fortynnet at det ikke er noen igjen i hver boks. Kun et minne i luften i boksen om at den var ment å inneholde noe elektronikk. Og om man slipper ut luften av boksen og fyller den med ny luft blir minnet bare enda mer fortynnet og enda mer virkningsfullt. :)

bambadoo

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    6moons er kanskje den værste siten for bomkjøp en kan finne for tiden. Rimelig ofte en sammenheng mellom annonsering og gode tester....
    Helt oppslukt av unyttige tweaks og eksotiske kabler.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger

Hb 52

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger

Det neste blir vel at noen kommer med kabler som overfører gjennom luft, trådløse kabler!
    Såkallt 'sugerør'

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    Du får tappe oljen over på små lekre flakonger og selge dem dyrt:)

Håper ingen her inne har betalt for produkter fra akiko audio

https://www.akikoaudio.com/en/akiko-audio/diy-products

Nå med henvisning til coreelli effekten. Bransjen er på vei over stupet.
    FY FAEN, den der er GROV! Gud hjelpe oss, vi er over kanten allerede og på god fart ned i fortapelsen.

Men nå har jeg ikke tid til å skrive mer, skal hente et 190 l. fat med Snake Oil som jeg har fått billig! :D

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    Fanken, nå er hemmeligheten ute :mad: - var akkurat det jeg hadde tenkt!, Har skaffet tilvei et lastebillass med krukker fra Apotekenes Fellesinnkjøp! Nå er overraskelsesmomentet borte takket være deg. Det er av sine egne man skal ha det.. Du får ikke rabatt.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    Det er bra, det virker ikke like bra hvis det blir for billig. Full pris er det eneste som funker:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke mitt inntrykk, Vidarje. Skyhøy veiledende og "special price for you, my friend" har vært SOP i bransjen i en årrekke.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    Aikiko......oi oi.....
    Masse mystiske bokser helt uten mening. Sørgelig at "verden" er såå naive.
    Syntes sikringene til Furuteck til 52/58 Euro pr stk !!, også er vanskelig å svelge.
    https://www.akikoaudio.com/en/other-brands/furutech
    ca mitt på siden.
    Bokser er ikke det verste. Klistremerker til å lime på utstyret, AKA "tuning chips" som skal sende positiv energi inn i utstyret og gi bedre lyd.... Da snakker vi! Dette er på høyde med Shakti-steiner. :)

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Sorry - men hvor dum går det virkelig an og bli????? På den annen side - så er det jo bare å se på antall besøkende til diverse alternativmesser...
    Akk ja, san.....

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Torget vurderinger
    NORDOST QKORE6 GROUND UNIT

The QKORE is a parallel grounding device, which provides a passive approach to obtaining an artificial, “clean” earth for hifi audio systems. This comprehensive grounding solution yields immediate, and dramatic results, including a noticeably lower noise floor and increased harmonic accuracy and musicality.

Finnes i 3 utgaver fra 25000,- for den billigste!! Til 50000,- for toppmodellen!!!!

IMG_0271.JPG

lyntoft!

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    I påvente av hat-direktivet som ventes å kunne regulere muligheten til hån av forhandlere..
    +1

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    Antall liker
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    "The QKORE is a parallel grounding device, which provides an artificial, “clean” earth for hifi audio systems using both an electrical and mechanical approach. This unique product combines Nordost’s patented Mono-Filament technology with purpose-built, Low-Voltage Attractor Plates (LVAPs), constructed with a proprietary metal alloy and a passive electronic circuit, in order to draw stray high frequency noise and voltage-generated magnetic fields to a manufactured earth point, leaving a clean reference behind. This passive system is contained in a mechanically tuned housing, and outfitted with gold-plated, WBT binding posts, which easily connect each component to an artificial ground. By providing for a balanced and very “clean” ground point, by-products of electrical balance imperfections between voltage and ground are no longer added to other pollutants, dramatically increasing high quality audio circuit performances."

H J E L P !!!!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn