Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Nesten som Maxwell det der... Det må være veldig lønnsomt markedsmessig for Geir F å samarbeide med Geir T, selv om det er sistnevnte som stikker av med det meste av fortjenesten.
    Dette er akkurat det samme som Maxwell gjorde.
    Hvorfor er det ikke interessant for hifi skribentene når OHC gjør det??
    Forskjellen er at OHC har tillatelse til å gjøre det (antar jeg), dét hadde ikke Maxwell.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.916
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Man kan kanskje være uenige om det ha noe for seg eller at det er valuta for pengene, men jeg regner med at OHC leverer høyttalerne med de aktuelle Nordostkablene.

    Det er vel slettest ikke bevist at det overhodet var utført noe som helst med apparatene i den sk. MX-modifikasjonen?

    Johan-Kr
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Her nytter det faktisk ikke å regne med noe som helst.
    Det er en bizarre bransje.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Men at folk tar seg tid til å unners å lure litt er jo prisverdig :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kjenner jeg blir sint på vegne av Geir F. Dette er en dyktig, empatisk herremann som vi skal være stolte av at lager det han gjør.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Som tidligere nevnt.
    Her eksisterer faglig pondus.
    Men allikevel.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Det sitter alltids sure grinebitere på en knaus eller i ei myr.....
    Kjenner jeg blir sint på vegne av Geir F. Dette er en dyktig, empatisk herremann som vi skal være stolte av at lager det han gjør.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Vet vi at modifikasjonen er utført av OHC?
    Kan ikke denne versjonen være en custom-bestilling fra OHC som konstruktøren utfører?
    Ser da for meg at internkabling er free-issued av OHC.
    Den løsningen ville jo være 'best' på alle måter?
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    OHC tilbyr to variantar av den avbilde høgttalaren: den eine har annan internkabel og "dermed" auker prisen i frå 99000 til 149000 :D Over 50% prisauke!
    Du trur det kanskje ikkje før du ser det, så to bilder i frå OHC si internettsida er vedlagt.
    Her er det to involverte Geir-ar: a) Høgttalarkonstrukturen (som visstnok mekker høgttalarane i stua), og b) OHC-Geir som selger skiten.
    Femti lapper er jo ikke rare greiene når man tenker på hva det kostet å produsere kablene pluss alle timene som går med på å montere de i høyttaleren.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^
    Som tidligere nevnt.
    Her eksisterer faglig pondus.
    Men allikevel.
    Hva er så ditt bidrag? Dette er vissnok et entusiast forum. Eller er det noe jeg har misforstått hr. Lyntoft?
    Så mye tull plutselig.
    Bedre å gå utenlands, der finner man de ekte entusiastene viser det seg.
    Mitt poeng.
    Ja, da får du "gå dit. Etter mitt skjønn er det både ekte entusiaster og mye kunnskap her til lands. Så istedet for å sitte her å sutre er du hjertelig velkommen til å oppsøke de" ekte" entusiastene utenlands da vi tydeligvis ikke duger for Dem, hr Lyntoft.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Jeg er heimbygding jeg Herr Herr.
    Men når den eneste gjenlevende forhandler av den gamle skole her i den store byen hengir seg til så åpenbare enkle og økonomiske tilpassninger stusser jeg litt.
    Men det er din rett å føle deg forurettett.
    :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^
    Jeg er heimbygding jeg Herr Herr.
    Men når den eneste gjenlevende forhandler av den gamle skole her i den store byen hengir seg til så åpenbare enkle og økonomiske tilpassninger stusser jeg litt.
    Men det er din rett å føle deg forurettett.
    :)
    Føler meg ikke forurettet, bare skamfull fordi det er så mye smålighet blant enkelte. For din del blir det litt for mye enkel retorikk. Du snakker om de "ekte" entusiastene, men det er vanskelig å se hva du mener. Kanskje like greit, for vi andre som pusler med vårt, kunne risikere å se "lyset". Slik du tydeligvis har gjort...
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg blander meg også litt inn her som vanlig: Lik eller mislik prisen på Q10 signature vs Q10, men du har uansett et valg. Og du vet hva som er utført i motsetning til Maxwells magiske Lilli Bendriss-produkter som ble markedsført under en løgn om at de var fabrikksertifiserte oppgraderinger. Jeg kan ikke tenke meg annet enn at d'Herrer Geir&Geir har de beste relasjoner ift versjonene av Q10. Og jeg har ingen kommersielle interesser i dette.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Jeg er heimbygding jeg Herr Herr.
    Men når den eneste gjenlevende forhandler av den gamle skole her i den store byen hengir seg til så åpenbare enkle og økonomiske tilpassninger stusser jeg litt.
    Men det er din rett å føle deg forurettett.
    :)
    Føler meg ikke forurettet, bare skamfull fordi det er så mye smålighet blant enkelte. For din del blir det litt for mye enkel retorikk. Du snakker om de "ekte" entusiastene, men det er vanskelig å se hva du mener. Kanskje like greit, for vi andre som pusler med vårt, kunne risikere å se "lyset". Slik du tydeligvis har gjort...
    Det er ikke værre med meg enn at jeg tar dine ord til meg vettu.
    Kan bli litt mye retorikk.. hehe
    Ønsker deg og oss alle vèl jeg.
    Og en fortsatt god dag HCS :)
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    ^
    Den gjør det :)
    Men jeg sitter jo inne å hører på plater.
    Skal se å pelle meg ut..
     
    A

    ANM

    Gjest
    Kjenner jeg blir sint på vegne av Geir F. Dette er en dyktig, empatisk herremann som vi skal være stolte av at lager det han gjør.
    Kjenner også jeg får noen følelser, om enn svake.

    Hvis denne Geir Fs skaperverk er så fantastisk, synes jeg par påloddede kabelstumper fra et lugubert firma som blir verdsatt til 50% av selve produktet er et hån mot ham. Om andre føler noe annet er det greit, da jeg uansett ikke er ute etter disse og strengt burde holde meningene mine for meg selv og la folk bruke pengene sine på hva de vil. Tross alt ca 12500,- ekstra til felleskassa for hver solgte signatur.

    Hvem signerer på denne signaturen forresten?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Først et ømt kyss fra min kone, så denne kommentaren. Tror det blir en god natt i natt. Takk hr dr
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Nok en "oppgradering" av og for idioter med høyt dekningsbidrag til den ene av sorten. Om noen føler tungt for å bidra til OHFCs bunnlinje er det bare å betale. Om man har en halv fungerende hjernecelle er der bare å la være. Valget er relativt enkelt.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.752
    Antall liker
    13.242
    Folk får jo gjøre hva de vil, men om man betaler 50k (dvs 50%) ekstra for dette så mener jeg fortsatt at man har betydelig mer penger enn vett. Men om troen på den magiske kabel er stor nok så be my guest.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Lurer på hva prisen blir for en kasse med resonans? :p
    Sikkert også mange som har fått to kasser for prisen av en :confused:
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Sitat i frå Oslo hi-fi center si heimesida ( https://oslohificenter.no/om-oss ), mi utheving :
    "... føler vi oss godt kvalifiserte til også å gi profesjonell rådgivning ved valg av utstyr ved oppgraderinger og komplettering av eksisterende oppsett.

    Vis vedlegget 434020
    https://oslohificenter.no/tilbehor/stereo/shakti-on-lines
    Bremseklosser. Balle! Visste det var noe jeg glemte fra bike24.com

    https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=27108;menu=1000,4,170

    Vis vedlegget 434019
    Avbalanseringsvekter eller -lodd? Universale & ok; for balanse eller ikke (AV-balanse), i lodd eller tweaked etc. Ikke bremseklosser.

    NB, tweak-tips! Her trengs 1 eske assorterte lodd og kun hammer.
    Slå minst 10 lodd i kjøleribbene på effekttrinnet, husk likevekt h/v kanal. Passer også fint til radien på platetallerken.
    På kablene, banker du nok av disse inn, gir det garantert effekt. -Ikke glem strømkablene:cool: (Jepp, husk vernebriller)

    Vel, det var mine gode tips i denne fornuftige tråden:)
    znsw-5.jpg
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Avbalansering

    Bruk av blylodd for avbalansering av bildekk har nå jeg brukt lenge til hifi.

    Her,avbalansering av motor til Lenco L75.
    Reduserer vibrasjoner som oppstod etter stripping.


    DSC_1542.jpg


    DSC_1543.jpg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.644
    Antall liker
    4.078
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Sitat i frå Oslo hi-fi center si heimesida ( https://oslohificenter.no/om-oss ), mi utheving :
    "... føler vi oss godt kvalifiserte til også å gi profesjonell rådgivning ved valg av utstyr ved oppgraderinger og komplettering av eksisterende oppsett.

    Vis vedlegget 434020
    https://oslohificenter.no/tilbehor/stereo/shakti-on-lines
    Bremseklosser. Balle! Visste det var noe jeg glemte fra bike24.com

    https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=27108;menu=1000,4,170

    Vis vedlegget 434019
    Det skall vara de för carbonfälgar, annars har de ingen effekt.:cool:
     

    sprellemannen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    243
    Antall liker
    95
    Kjenner jeg blir sint på vegne av Geir F. Dette er en dyktig, empatisk herremann som vi skal være stolte av at lager det han gjør.
    Hvis denne Geir Fs skaperverk er så fantastisk, synes jeg par påloddede kabelstumper fra et lugubert firma som blir verdsatt til 50% av selve produktet er et hån mot ham. Om andre føler noe annet er det greit, da jeg uansett ikke er ute etter disse og strengt burde holde meningene mine for meg selv og la folk bruke pengene sine på hva de vil. Tross alt ca 12500,- ekstra til felleskassa for hver solgte signatur.
    God skrive, ANM.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.523
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke markedskreftene vi raljerer med. Det er med kunnskapsløse kunder som er villige til å kaste avsindige summer etter tulleprodukter uten virkning, og med sjarlatanene som forteller en historie om Oil of Aphrodite and dust of the Grand Wazoo før de klistrer på en prislapp med enda flere nuller enn i fjor. Eller kanskje det er nettopp de kundene og selgerne som utgjør "markedskreftene" i dette segmentet.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Har ingen problemer med at folk ønsker å bruke kabler av finsølv, drømmer seg bort med innbrenning av nettkabler eller strategisk plasserte tekopper og krystaller i lytterommet. At slike remedier koster en liten formue har jeg heller ingen problemer med. Innser jo at jeg selv fusker med zen-audiofili til tider og har vanskelig for å komme med tekniske argumenter for alle mine foreteelser.

    Om man ønsker en vitenskapelig diskusjon rundt dette tøvet, vel da er hanskene av. Da nyter det ikke å komme med generelle argumenter slik kortvarig/ekko2 ofte gjør, men konkrete systemsatte beviser. Nei, det nytter ikke komme med kondensator/dielektriske teorier uten å veie deres spesifikke effekt. Det nytter ikke komme med homeøpatiske argumenter rett og slett.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er ikke markedskreftene vi raljerer med. Det er med kunnskapsløse kunder som er villige til å kaste avsindige summer etter tulleprodukter uten virkning, og med sjarlatanene som forteller en historie om Oil of Aphrodite and dust of the Grand Wazoo før de klistrer på en prislapp med enda flere nuller enn i fjor. Eller kanskje det er nettopp de kundene og selgerne som utgjør "markedskreftene" i dette segmentet.
    Det er vel de kundene som også gjør det mulig å drive en butikk med et bra utvalg oppi steinrøysa her. Og ser vi det på den måten skal vi andre takke og bukke for at det er noen ****** (bruk det adjektivet som passer:)) som er villig til å fungere som sponsorer for alle de butikkene som selger kabler, steiner, sikkerhetsnåler,whatever til en dullion.
     
    A

    ANM

    Gjest
    Det er vel de kundene som også gjør det mulig å drive en butikk med et bra utvalg oppi steinrøysa her. Og ser vi det på den måten skal vi andre takke og bukke for at det er noen ****** (bruk det adjektivet som passer:)) som er villig til å fungere som sponsorer for alle de butikkene som selger kabler, steiner, sikkerhetsnåler,whatever til en dullion.

    Siden vi spekulerer.

    Om flere hadde lagt mer av disse dupeditt-pengene i gjenstander som har reell betydning, kan det jo tenkes at slike ting hadde blitt billigere ettersom marginene hadde kunnet reduseres.

    Who knows?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det er ikke markedskreftene vi raljerer med. Det er med kunnskapsløse kunder som er villige til å kaste avsindige summer etter tulleprodukter uten virkning, og med sjarlatanene som forteller en historie om Oil of Aphrodite and dust of the Grand Wazoo før de klistrer på en prislapp med enda flere nuller enn i fjor. Eller kanskje det er nettopp de kundene og selgerne som utgjør "markedskreftene" i dette segmentet.
    Det er vel de kundene som også gjør det mulig å drive en butikk med et bra utvalg oppi steinrøysa her. Og ser vi det på den måten skal vi andre takke og bukke for at det er noen ****** (bruk det adjektivet som passer:)) som er villig til å fungere som sponsorer for alle de butikkene som selger kabler, steiner, sikkerhetsnåler,whatever til en dullion.
    Jeg er en av dem som hiver meg på nye ting når de kommer, men ulempen med å være avant garde i markedet er at man ofte opererer som ufrivillig betatester. Men dette åpner også for at dette segmentet, i likhet med 'lettlurte' kabelkjøpere, subsidierer utvikling, mm. slik at produktene kommer ut i markedet.
    Dem som aldri tar risiko kan kanskje tenke litt på dette og sende en takk til de lettlurte for at de selv har kjøpt et robust produkt.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Det er ikke markedskreftene vi raljerer med. Det er med kunnskapsløse kunder som er villige til å kaste avsindige summer etter tulleprodukter uten virkning, og med sjarlatanene som forteller en historie om Oil of Aphrodite and dust of the Grand Wazoo før de klistrer på en prislapp med enda flere nuller enn i fjor. Eller kanskje det er nettopp de kundene og selgerne som utgjør "markedskreftene" i dette segmentet.
    Liker Zappa-referansen
    R
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.233
    Torget vurderinger
    1
    Tråden er ryddet for spam.

    bjornh, moderator
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.661
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nordost - tweaks og "tvilsom" markedsføring satt i system.
    For latterlig lave 50tusen kroner kan du få bedre jord i anlegget ditt.
    https://oslohificenter.no/stereo/stromrens/nordost-qkore6-ground-unit

    For best resultat har de laget en dedikert jordkabel til formålet. 3500 koster den.
    In order to complete this comprehensive grounding system, Nordost has also designed a designated QKORE Wire, which is constructed to provide the path of least resistance to ground, for the stray, high-frequency, low-voltage potentials that can affect the performance of your sound system. The QKORE Wire is a mechanically tuned cable that utilizes Nordost’s patented Micro Mono-Filament technology, combined with extruded FEP insulation, and constructed with a 16 AWG, silver-plated OFC, solid core conductor. The QKORE Wire can be terminated with the following connectors: spade, banana, male-XLR, female-XLR, BNC and RCA (further termination options available).

    The QKORE grounding system is the most effective, comprehensive grounding solution in the consumer electronics market. When introduced to a hifi audio system, the results are immediate and dramatic— the noise floor drops, the increase in harmonic accuracy and clarity is unmistakable, and the overall musicality in system performance is elevated. Every aspect of Nordost’s QKORE grounding system is thoughtfully designed and manufactured in the USA to the highest standards in the industry, in order to ensure product quality and customer satisfaction.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn