Ønsker anbefaling Fin rimelig dac?

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.662
Antall liker
32.649
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Strekk deg til en Rega dac på brukten, de går for 3K:)
Engasjerende, morsom og dynamisk spillestil!

gismo
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Strekk deg til en Rega dac på brukten, de går for 3K:)
Engasjerende, morsom og dynamisk spillestil!

gismo
"Morsom spillestil"?
Vel, for min del ønsker jeg det presentert ærlig og nøytralt, uten å tilføre noe som helst, DAC'en skal ikke ha en "stil" i seg selv. Morsom blir noe helt annet slik jeg oppfatter det. Morsom=komisk!
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5

Valon

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.09.2013
Innlegg
51
Antall liker
43
Sted
Norge
Torget vurderinger
5
Se om du får deg en Kingrex Ud384 på brukten. Går gjerne for 2. Beste usb dac'en jeg har hatt.. og da kan jeg sammenligne med en Hegel HD25 USB modul :)
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Dacmagic Plus 3298,- Var den på tilbud når du så den eller hopper prisene virkelig så mye?

Cambridge DacMagic, drøssevis bedre enn alle disse kinamikk dacene fra ebay. Og du får en brukt DacMagic fra omtrent tusenlappen her på torget
Støttes fullt ut.
DacMagic Plus selges nå for kun 1998,- hos Hifiklubben. Lydmessig gjør denne dacen ingenting feil, og utrolig fleksibel. Valgfri pre eller fast utgang, og omstillbar USB class 1/2. Mer for pengene skal man lete menge etter, vil mene det ikke finnes. Har hatt flere dyre DAC, synes DacMagic Plus slår de fleste.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.287
Antall liker
11.094
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kanskje en Arcam rDac er interessant.
Jeg har en til overs, når jeg tenker meg om.
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Testene til lyd&bilde skremmer meg litt mtp rDac.. et stykke under hegel hd2 og ganske slank i bassen?
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.109
Antall liker
32.549
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Valab WM8741 DAC er et alternativ.

Lang tråd om denne DAC'en her: http://www.hifisentralen.no/forumet...8741-en-kja-rlighetshistorie.html#post1441486
Er ikke den nyeste Valab ES9018 bedre?
jeg kan skrive under på at den nyeste er bra.

Har du modifisert den eller er den bra orginal?
Den er bra originalt, utkonka en tre ganger så dyr dac her i heimen, Xindak dac-8 måtte vike (dog hadde denne fordyrende ekstrautstyr som fjernkontroll og rørutgang).
Ingen planer om å modde dac'n min.
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Dacmagic Plus 3298,- Var den på tilbud når du så den eller hopper prisene virkelig så mye?

Cambridge DacMagic, drøssevis bedre enn alle disse kinamikk dacene fra ebay. Og du får en brukt DacMagic fra omtrent tusenlappen her på torget
Støttes fullt ut.
DacMagic Plus selges nå for kun 1998,- hos Hifiklubben. Lydmessig gjør denne dacen ingenting feil, og utrolig fleksibel. Valgfri pre eller fast utgang, og omstillbar USB class 1/2. Mer for pengene skal man lete menge etter, vil mene det ikke finnes. Har hatt flere dyre DAC, synes DacMagic Plus slår de fleste.
Ja, ser at tilbudet er utgått.

tror nok likevel butikker som har på lager er villig til å forlenge tilbudet. Kontakt evt Hifiklubben Grimstad, jeg ville i alle fall fått for tilbudspris der også idag....!
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Testene til lyd&bilde skremmer meg litt mtp rDac.. et stykke under hegel hd2 og ganske slank i bassen?
rDAC er jo en mye "renere" dac enn Hegel HD2. Dvs mye mer ærlig/riktig lydbilde! Akkurat det er faktisk ganske objektivt vurdert, men mange liker det jo mer farget, som f eks Hegel..!
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.662
Antall liker
32.649
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Strekk deg til en Rega dac på brukten, de går for 3K:)
Engasjerende, morsom og dynamisk spillestil!

gismo
"Morsom spillestil"?
Vel, for min del ønsker jeg det presentert ærlig og nøytralt, uten å tilføre noe som helst, DAC'en skal ikke ha en "stil" i seg selv. Morsom blir noe helt annet slik jeg oppfatter det. Morsom=komisk!
Ok.....:rolleyes:

gismo
 

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
1.381
Antall liker
1.044
Sted
Bergen
Jeg kan også anbefale Dacmagic plus. Den har også en helt ok Hodetelefon forsterkere til den prisen.
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Da har jeg endelig rotet meg til å bestille en dac.. det ble den en maverick audio d2 med oppgradering. Mitt første kjøp fra utlandet på over 200,- så aner ikke hva jeg har i vente og hvor lang tid det tar :)
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Da har jeg endelig rotet meg til å bestille en dac.. det ble den en maverick audio d2 med oppgradering. Mitt første kjøp fra utlandet på over 200,- så aner ikke hva jeg har i vente og hvor lang tid det tar :)
Blir spennende, de her inne som har testet den sier jo at den er veldig bra for prisen.
Selv endte jeg opp med å kjøpe en nesten ny Arcam Irdac for 3000kr, er kjempefornøyd.
 

JonasH

Naturlig nysgjerrig
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.008
Antall liker
2.052
Sted
Nord Trøndelag
Torget vurderinger
15
Da har jeg endelig rotet meg til å bestille en dac.. det ble den en maverick audio d2 med oppgradering. Mitt første kjøp fra utlandet på over 200,- så aner ikke hva jeg har i vente og hvor lang tid det tar :)
Gratulerer, blir spennende å se dine erfaringer med denne her etter hvert.
Jeg er som nevnt tidligere i tråden veldig fornøyd med min :)
 

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2012
Innlegg
217
Antall liker
60
Torget vurderinger
10
Strekk deg til en Rega dac på brukten, de går for 3K:)
Engasjerende, morsom og dynamisk spillestil!

gismo
Støtter denne. Solgte min Rega DAC angret etter å testet noen alternativer og kjøpte meg en ny Rega DAC. Det er noe med lyden i den som tiltaler meg veldig :)
 

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
140
Antall liker
28
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Strekk deg til en Rega dac på brukten, de går for 3K:)
Engasjerende, morsom og dynamisk spillestil!

gismo
Støtter denne. Solgte min Rega DAC angret etter å testet noen alternativer og kjøpte meg en ny Rega DAC. Det er noe med lyden i den som tiltaler meg veldig :)
Gjorde samme tabben, og det er som du skriver noe helt spesielt med Rega dac'en - den høres rett og slett ut som virkeligheten - spesielt substansen på utøvere i lydbildet (kjøtt og blod faktor), samtidig som den er detaljert og oppløst. Mange dacer i høyere prisklasser har, etter min mening, en litt kunstig polert lyd som nok kanskje kan være behagelig å lytte til, men som ikke høres riktig ut i mine ører.

Mvh
Sigmund
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
En utfordrer nå må være Denon DA-300usb. Den støtter til og med DSD (DoP) over usb....til og med DSD128 (5,6Mbit/s). Forøvrig har den 2 optisk og en coax inng. Har en til test nå, vil ikke beskrive det på annen måte enn at det låter riktig.

image.jpg
 
Sist redigert:

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Her går det fram og tilbake.. Har ikke motatt noe krav om å betale mva heller.
dhltrack.png
 
D

dustcap

Gjest
V serien er vel serien under M serien for all del sikkert meget gode produkter, men en m1 til 2000kr - gitt at det er utgaven med asynkron usb er i mine øyne ett rent røverkjøp uansett farge. Jeg mener fortsatt den var ett godt kjøp til 5000 som ny, nå er den lengstlevende komponent i mitt oppsett. Ok, akkurat det trenger kanskje ikke bety allverden ;-)
Mener jeg las i Stereophile at Musical Fidelity sin dac i M-serien dro nytte av XLR tilkobling, men at V-dac hadde endel likheter og noe av samme kvalitets inntrykket, når RCA ble brukt.
 

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
308
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Her går det fram og tilbake.. Har ikke motatt noe krav om å betale mva heller.
Det er en stund siden jeg har bestilt noe fra utlandet, men sånn "clearance event" betyr vel ofte at det er et eller annet som forsinker levering. F eks at det er noe knyttet til import, toll, frakt, mva-beregning, utsendelse eller lignende som ikke er helt på plass? Noe informasjon som mangler?

Jeg tror jeg ville forsøkt å ta kontakt med selger eller befrakter/transportør for å sjekke grunnen til at pakken ser ut til å være på sightseeing, om de mangler noe informasjon. Hvis toll(u)vesnet må hente inn mer informasjon selv, kan det nok også være de legger på ekstra gebyr for det.

Avhengig av hvordan mva, fortolling og sånt er avtalt eller organisert, kan det godt hende at befrakter/transportør legger ut og sender deg krav sammen med sendingen eller etterpå.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Mf vdac2, restlageret selges jo ut nå til gode priser. Erstatt den jalla strømforsyningen med hvilket som helst annen psu, så har du en meget grei dac til rimelig penge. Tror en clas-psu duger fint.
 
Sist redigert:
D

dustcap

Gjest
Mf vdac2, restlageret selges jo ut nå til gode priser. Erstatt den jalla strømforsyningen med hvilket som helst annen psu, så har du en meget grei dac til rimelig penge. Tror en clas-psu duger fint.
Jeg kjøpte meg en Musical Fidelity V-dac II. Oppfattet den som noe som er verdt mer enn kr1500.

Kan virker som at den nye (V90-DAC) er bedre, da det står at den er basert på 32bit. Men den leverer opp til 24bit, slik som V-dac II.
Den nye veier 600gram, mens V-dac II veier 350gram. Jeg vet faktisk ikke om 600gram er inkludert strømadapteret.

Men den nye ser mer komplett ut, da den har en liten av-på spake på frontpanelet. Hadde vært interessant med en sammenlignins-test.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Mf vdac2, restlageret selges jo ut nå til gode priser. Erstatt den jalla strømforsyningen med hvilket som helst annen psu, så har du en meget grei dac til rimelig penge. Tror en clas-psu duger fint.
Jeg kjøpte meg en Musical Fidelity V-dac II. Oppfattet den som noe som er verdt mer enn kr1500.

Kan virker som at den nye (V90-DAC) er bedre, da det står at den er basert på 32bit. Men den leverer opp til 24bit, slik som V-dac II.
Den nye veier 600gram, mens V-dac II veier 350gram. Jeg vet faktisk ikke om 600gram er inkludert strømadapteret.

Men den nye ser mer komplett ut, da den har en liten av-på spake på frontpanelet. Hadde vært interessant med en sammenlignins-test.
Sikkert minimale forskjeller. Tror bytte av strømadapter betyr mye mer, og 32bit betyr minimalt/ingenting. Men ja, den nye ser mer komplett ut om man skulle behøve å switche mellom kilder en gang i blant.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Mf vdac2, restlageret selges jo ut nå til gode priser. Erstatt den jalla strømforsyningen med hvilket som helst annen psu, så har du en meget grei dac til rimelig penge. Tror en clas-psu duger fint.
Jeg kjøpte meg en Musical Fidelity V-dac II. Oppfattet den som noe som er verdt mer enn kr1500.

Kan virker som at den nye (V90-DAC) er bedre, da det står at den er basert på 32bit. Men den leverer opp til 24bit, slik som V-dac II.
Den nye veier 600gram, mens V-dac II veier 350gram. Jeg vet faktisk ikke om 600gram er inkludert strømadapteret.

Men den nye ser mer komplett ut, da den har en liten av-på spake på frontpanelet. Hadde vært interessant med en sammenlignins-test.

32BIT med PCM1795 er mest salgsgimmic. kun 24 bit brukes videre Resten er det samme med op amp 33078 og3079 som før og samme samplerate converter. Noen tekniske anmeldere foretrekker den gamle pcm1794 24 bit dacen. Når det er sagt lager MF alltid meget god varer som overgår mange dyrere saker rent teknisk-
Google stereophile--

Den egentlige endringen er at boksen og lay out er endret. en stor fordel synes jeg, så jeg kjøpte en V90 dac...

PS strømadapteren er bitteliten, og jeg tipper en oppgradering blir tilbudt ganske snart...
 
Sist redigert:

skjensen

Bransjeaktør
Ble medlem
12.04.2014
Innlegg
15
Antall liker
8
Sted
Danmark, Nord-sjælland
For temaet en billig, god USB DAC kan jeg anbefale at undersøge mulighederne i studie/musik forretninger. ESI leverer exceptionel lydkvalitet for prisen. Desuden kan man måske finde AVID eller lignende til de nævnte 1500 kr.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
mf V90-DAC kommer i follow-up test med målinger i stereophiles august nummer... en kort review i april nummeret endte med class A
 

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Innlegg
219
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Var strålende fornøyd med Hegel HD2.... Kjøpte en Maverick D2 med beste opamper og rør da jeg trengte flere innganger. Hadde tenkt å selge HD2.............. Kom på at jeg kunne bruke HD2 som "pre" til Maverick'en.... Spiller usedvanlig fint i kombinasjon !!!
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.533
Antall liker
1.058
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Her går det fram og tilbake.. Har ikke motatt noe krav om å betale mva heller.
Vis vedlegget 254367

Ikke si det så høyt da ;) Kommer ofte an på hva de merker pakken med om du får mva krav.
..og det kravbrevet kommer etter Mr DaC er i full jobb!
ps; er strålende fornøyd med både Dacmagic, Emotiva dac og Tubemagic jeg. Har oppgradert D1,----ønsker D2 om noen skal nedskalere! (finnes det hifi nedskalerere her?)
 
Topp Bunn