Ønsker anbefaling Fin rimelig dac?

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Maverick Audio tubemagic D2. Suveren Dac med veldig detaljert lyd!

Denne har jeg vurdert også. Lurer på hvor bra lyd det er på den, om den utkonkurrerer den interne Dac'en i Parasound P5.
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Maverick Audio tubemagic D2. Suveren Dac med veldig detaljert lyd!

Denne har jeg vurdert også. Lurer på hvor bra lyd det er på den, om den utkonkurrerer den interne Dac'en i Parasound P5.
Søk på maverick audio her på forumet så vil du se at en bruker her inne sammenligner den med dac'r i 15 000 kr prisklassen.. Ikke vet jeg da det er min første Dac:)
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Maverick Audio tubemagic D2. Suveren Dac med veldig detaljert lyd!

Denne har jeg vurdert også. Lurer på hvor bra lyd det er på den, om den utkonkurrerer den interne Dac'en i Parasound P5.
Søk på maverick audio her på forumet så vil du se at en bruker her inne sammenligner den med dac'r i 15 000 kr prisklassen.. Ikke vet jeg da det er min første Dac:)

ja, har sett det. Men sånt må testes i eget system. Ser også at Valab ES9018 får veldig mye skryt, den har bl.a 32 bit USB inngang. Men her har du ikke rør da. Litt dyrere er den også, underkant av 3000 på ebay pluss frakt og mva.
 

eiffel

Medlem
Ble medlem
29.08.2012
Innlegg
48
Antall liker
13
Sted
Buskerud
har ikke provd den, men jeg hadde valgt en brukt Abrahamsen A-dac II eller Hegel HD2.(fra 500,- til 1500,- på Finn)
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
har ikke provd den, men jeg hadde valgt en brukt Abrahamsen A-dac II eller Hegel HD2.(fra 500,- til 1500,- på Finn)
Ja ser på disse jeg også, + at jeg alltid har vært litt skeptisk til slike kinesiske ebay produkter..
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Dynavox DAC-307 er ikke noe å satse på? glemte å si det men sølvfarge er et pluss..
det ligger en brukt Musical fidelity M1 dac på finn nå til 2000kr, det er en god dac til prisen. Selges ny for rundt 5000. Eneste minus for deg er at den er i svart. :)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.631
Antall liker
15.457
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Micromega MyDac har fått rosende omtaler. Prisen er heller ikke avskrekkende; kr.2995,-

* "Natural sounding and musical"

* "Beautiful dynamics"

* "Absolutely unrivaled at this price !"

Miraculous New Digital Audio Solution
"I dropped the MyDAC into my reference system and was shocked by how good it sounded for the price. The Micromega gives you some sonic attributes usually reserved for much more expensive DACs—qualities like air around instruments, a sense of three-dimensional space, and a laid-back sense of ease. Through the Micromega, instruments don’t sound like flat cardboard cutouts; they are instead fully fleshed out three-dimensional images surrounded by a wonderful bloom. In these qualities, the Micromega’s sound would not be out of place in a $2000 DAC. Timbres are remarkably smooth and free from grain. The bass is solid and tight, although the very lowest bass lacks ultimate authority."
– Robert Harley, The Absolute Sound


 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Cambridge DacMagic, drøssevis bedre enn alle disse kinamikk dacene fra ebay. Og du får en brukt DacMagic fra omtrent tusenlappen her på torget
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Støtter forslaget til howard_nor om musical fidelity m1 dac, det er en "ubegripelig" god dac til prisen, milevis foran f.eks dacmagic (som jeg også har hatt) De aller første m1 hadde ikke asynkron usb og mener jeg å ha lest en litt enklere strømforsyningsdel, ville sjekket at det var på plass før ett evt bruktkjøp. Dynavox har jeg ikke kjennskap til.
 

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Innlegg
649
Antall liker
553
Hva med qnktc ?har ikke hørt den selv men har jo fått bra omtale .noen som kan si noe??
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Qnktc hadde jeg helt glemt.. mener det er en artikkel om de i et magasin jeg har liggende her et sted..
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
V serien er vel serien under M serien for all del sikkert meget gode produkter, men en m1 til 2000kr - gitt at det er utgaven med asynkron usb er i mine øyne ett rent røverkjøp uansett farge. Jeg mener fortsatt den var ett godt kjøp til 5000 som ny, nå er den lengstlevende komponent i mitt oppsett. Ok, akkurat det trenger kanskje ikke bety allverden ;-)
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Cambridge DacMagic, drøssevis bedre enn alle disse kinamikk dacene fra ebay. Og du får en brukt DacMagic fra omtrent tusenlappen her på torget
haha kødder du eller? Da synes jeg du kan komme hjem til meg og bevise det da jeg har eid en slik og den sugde BALLE. Kan kalle det et firsstprice produkt ..
maverick er lagd i kina , Ja ! Og det kan jeg lvoe deg at cambridge også er :) Merket er engelsk men fabrikken som lager produktet er i kina. Ja jeg betalte 2500 kr for min kina dac(maveric d2) ps det er en rør dac , og den spiller i 10 000 kr prisklasse ;)
 
Sist redigert:

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Hva med merker som: XiangSheng, Yaqin o.l? Dette er jo kinavare som mye annet, men er det verdt å vurdere en dac fra disse?
 

JonasH

Naturlig nysgjerrig
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
999
Antall liker
2.008
Sted
Nord Trøndelag
Torget vurderinger
15
Finnes det norsk forhandler av maverick?

Tviler er jeg på. Dette er et typisk ebay produkt.
Har denne Dac'n og er strålende fornøyd.
Beste og faktisk det rimeligste er å bestille fra nettsiden til produsent. Mav-Audio :)
har vurdert denne Dac'en. Hvilke Dac'en har du sammenlignet med? Prisen er jo veldig bra.
Har hatt cambridge dacmagic 100 og har en Abrahamsen V6.
Eneste du skal passe på om du kjøper brukt Maverick TM2, er att disse kan leveres med oppgradert Burrbrown chip og GE rør som ny. Det er en oppgradering værd å få med seg :) Koster 289$ Denne oppgraderte Dac'n på Produsents hjemmeside.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Har denne Dac'n og er strålende fornøyd.
Beste og faktisk det rimeligste er å bestille fra nettsiden til produsent. Mav-Audio :)
har vurdert denne Dac'en. Hvilke Dac'en har du sammenlignet med? Prisen er jo veldig bra.
Har hatt cambridge dacmagic 100 og har en Abrahamsen V6.
Eneste du skal passe på om du kjøper brukt Maverick TM2, er att disse kan leveres med oppgradert Burrbrown chip og GE rør som ny. Det er en oppgradering værd å få med seg :) Koster 289$ Denne oppgraderte Dac'n på Produsents hjemmeside.
hvis det blir Maverick dac blir det upgrade versjonen ja. Skjønner ikke helt de analoge utgangene på den. Er det et sett som er vanlig transistor og et sett som er rør?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Rare greier, må være match som gjør det men M1 låt forferdelig kjipt ift DacMagic hos meg. Med sus og bråk på kjøpet. Kan ha vært en mandagsmodell da men nåværende eier har ikke klagd.

QNKTC har jeg også liggende, spiller kjempebra. Men den drar fort med seg litt støy fra datamaskinen for og powre seg selv
 

JonasH

Naturlig nysgjerrig
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
999
Antall liker
2.008
Sted
Nord Trøndelag
Torget vurderinger
15
Har denne Dac'n og er strålende fornøyd.
Beste og faktisk det rimeligste er å bestille fra nettsiden til produsent. Mav-Audio :)
har vurdert denne Dac'en. Hvilke Dac'en har du sammenlignet med? Prisen er jo veldig bra.
Har hatt cambridge dacmagic 100 og har en Abrahamsen V6.
Eneste du skal passe på om du kjøper brukt Maverick TM2, er att disse kan leveres med oppgradert Burrbrown chip og GE rør som ny. Det er en oppgradering værd å få med seg :) Koster 289$ Denne oppgraderte Dac'n på Produsents hjemmeside.
hvis det blir Maverick dac blir det upgrade versjonen ja. Skjønner ikke helt de analoge utgangene på den. Er det et sett som er vanlig transistor og et sett som er rør?
Er ett sett output med rør i utgang og en standard analog utgang.
 

howard_nor

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2009
Innlegg
2.364
Antall liker
1.998
Torget vurderinger
5
Har hatt cambridge dacmagic 100 og har en Abrahamsen V6.
Eneste du skal passe på om du kjøper brukt Maverick TM2, er att disse kan leveres med oppgradert Burrbrown chip og GE rør som ny. Det er en oppgradering værd å få med seg :) Koster 289$ Denne oppgraderte Dac'n på Produsents hjemmeside.
hvis det blir Maverick dac blir det upgrade versjonen ja. Skjønner ikke helt de analoge utgangene på den. Er det et sett som er vanlig transistor og et sett som er rør?
Er ett sett output med rør i utgang og en standard analog utgang.
ok, så hvis du kobler dobbelt sett med rca inn i pre amp kan du faktisk velge om du vil høre rørlyd eller vanlig? Det høres litt gromt ut.
 

JonasH

Naturlig nysgjerrig
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
999
Antall liker
2.008
Sted
Nord Trøndelag
Torget vurderinger
15
Har hatt cambridge dacmagic 100 og har en Abrahamsen V6.
Eneste du skal passe på om du kjøper brukt Maverick TM2, er att disse kan leveres med oppgradert Burrbrown chip og GE rør som ny. Det er en oppgradering værd å få med seg :) Koster 289$ Denne oppgraderte Dac'n på Produsents hjemmeside.
hvis det blir Maverick dac blir det upgrade versjonen ja. Skjønner ikke helt de analoge utgangene på den. Er det et sett som er vanlig transistor og et sett som er rør?
Er ett sett output med rør i utgang og en standard analog utgang.
ok, så hvis du kobler dobbelt sett med rca inn i pre amp kan du faktisk velge om du vil høre rørlyd eller vanlig? Det høres litt gromt ut.
Stemmer
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Hadde vel glatt valgt en M1 foran V90 ja. Ikke vær så redd for å handle brukt. Jeg gjør nærmest ikke annet:)
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.138
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Hei.
Noen som har prøvd Halide Design HD DAC?
Koster 450 dollar, får A rating og svært bra omtale i Stereophile. Ulempe at det bare er RCA ut for oss som kun har XLR inngang på preampen.





117halide2.jpg


Final
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Cambridge DacMagic, drøssevis bedre enn alle disse kinamikk dacene fra ebay. Og du får en brukt DacMagic fra omtrent tusenlappen her på torget
Støttes fullt ut.
DacMagic Plus selges nå for kun 1998,- hos Hifiklubben. Lydmessig gjør denne dacen ingenting feil, og utrolig fleksibel. Valgfri pre eller fast utgang, og omstillbar USB class 1/2. Mer for pengene skal man lete menge etter, vil mene det ikke finnes. Har hatt flere dyre DAC, synes DacMagic Plus slår de fleste.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.816
Antall liker
38.471
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Cambridge DacMagic, drøssevis bedre enn alle disse kinamikk dacene fra ebay. Og du får en brukt DacMagic fra omtrent tusenlappen her på torget
Støttes fullt ut.
DacMagic Plus selges nå for kun 1998,- hos Hifiklubben. Lydmessig gjør denne dacen ingenting feil, og utrolig fleksibel. Valgfri pre eller fast utgang, og omstillbar USB class 1/2. Mer for pengene skal man lete menge etter, vil mene det ikke finnes. Har hatt flere dyre DAC, synes DacMagic Plus slår de fleste.
Det skulle ikke forundre meg,har prøvd masse dacer I mitt liv og har blitt overasket over hvor lite forskjeller det er mellom Nye og gamle,dyre og billige?
Er det bare en hype I tiden?

mvh
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Man kan lure litt.
Aller mest sjokkerende erfaring jeg har opplevd er at analog ut fra en billig Sony Bluray spiller, så låt det like klart og oppløst sammenlignet med Lynx Hilo som DAC. Dette var ikke fordi Hilo er dårlig!!!!!!

DacMagic oppsampler til 384kHz. Jeg var tidligere veldig kritisk til det, men må bare innrømme det ikke skader å oppsample, lyden blir faktisk bare ennå mer analog, og det liker vi jo!
 
Sist redigert:
Topp Bunn