Fidelity nr. 24 ?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.766
Antall liker
1.622
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)
Hold ud Knut Vadset i din sikkert travle hverdag. Der er altid folk, der skal kritisere.
Jeg var vildt imponeret efter no. 23, der var et mageløst blad. I er oprigtige hi-fi folk, der gør det rigtig godt alle sammen.
Specielt dine skriverier, hvor du kommer rundt om så mange ting nyder jeg. Du går også op imod branchen, når du skriver, at det ofte vil være en fordel ikke at investere i en centerhøjttaler, men bruge pengene andet steds. Hold ud Knut.
Med venlig hilsen
fra en der glæder sig til Fidelity no. 24
Sven Palvig
 
R

Roysen

Gjest
Går det over styr (noe entusiaster gjerne gjør), er det på sin plass med oppfordringer, men hodesløs kritikk gavner neppe noen av partene. Det er ikke noe galt i poengene dine Roysen, det er formen du har gitt dem jeg finner beklagelig ovenfor Vadseth (eller hva han heter) og hifimiljøet.

Klappe med pelsen, ikke slakt.
Den "hodeløse slakten" er et resultat av Vadseths oppfodrding til meg på å slutte å kjøpe magasinet slik at han kunne unngå min kritikk.

Kan du forøvrig forklare hva som skal være meningen med å legge fingrene i mellom og ikke skrive det man egentlig mener. Jeg har da ikke vært ufin eller usaklig på noen punkter så langt jeg kan se.

Mvh
Roysen
 
A

Akle

Gjest
Den "hodeløse slakten" er et resultat av Vadseths oppfodrding til meg på å slutte å kjøpe magasinet slik at han kunne unngå min kritikk.

Kan du forøvrig forklare hva som skal være meningen med å legge fingrene i mellom og ikke skrive det man egentlig mener. Jeg har da ikke vært ufin eller usaklig på noen punkter så langt jeg kan se.

Mvh
Roysen
Var det ikke klart? Når kritikken begyner å ta form av et angrep mister det sin funksjon som kritikk. Kun en oppfordring. Er skjønt enig i at sutringen til herr redaktøren er smålig og infantil, men jeg finner det fint at han kan være oppriktig og personlig, rett og slett være personlig engasjert i produktet sitt. For ham er det tydeligvis mer en bare en jobb, det fortjener mannen honør for. Derfor tror jeg en kommer lenger med mer oppbyggelig kritikk.

Bar en tanke.

Mvh
 
A

Akle

Gjest
Som ubrukelig gjør det meg vondt at en forventer at andre skal være perfekte og sakelige til enhver tid ;)
 
T

Thomas1

Gjest
Den "hodeløse slakten" er et resultat av Vadseths oppfodrding til meg på å slutte å kjøpe magasinet slik at han kunne unngå min kritikk.
Tviler litt på at han eller noen har lyst å unngå din kritikk, men det blir jo gjentatt til det kjedsomlige.
Ikke bare av deg, men de som kritiserer.

Les tråd: Fidelity nr19,20,21,22, og nr 23. Det blir jo laget en kritikk tråd til hvert enkelt blad her på forumet.

Tilslutt skriver jeg også: la vær og kjøpe bladet.
So what om man abonnerer eller ikke. Det forandrer ikke noe så lenge man kjøper bladet.

" jeg abonnerer ikke liksom, jeg bare kjøper det...hvor teite er dere liksom" Type utsagn...
 
T

Thomas1

Gjest
Forresten...Full honør til alle skribenter,redaktører,fotografer og resten av dere ansatte i både L&B, Hjemmekino og ikke minst Fidelity, som lager blader for oss entusiaster.

I subscribe, derfore i am...
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Knut Vadset er Norges beste og mest entusiastiske skribent.

Hva hadde Fidelity vært uten ham ? Han formidler en entusiasme og glede av å holde på med denne hobbyen som ingen andre klarer på samme måte.

Stå på Knut !
 
K

kiwi

Gjest
Hei Atle
Dette du skriver her støtter jeg fult ut, veldig viktig med måten man gir kritikk på, konstruktiv kritikk er bra kritikk det gjør at man kan forbedre seg ;) men vis man legger kritikken fram på en måte som gjør at den blir angripende så har den ingen meninger eller fusjon for den som mottar kritikken.
Mvh: Espen
Var det ikke klart? Når kritikken begyner å ta form av et angrep mister det sin funksjon som kritikk. Kun en oppfordring. Er skjønt enig i at sutringen til herr redaktøren er smålig og infantil, men jeg finner det fint at han kan være oppriktig og personlig, rett og slett være personlig engasjert i produktet sitt. For ham er det tydeligvis mer en bare en jobb, det fortjener mannen honør for. Derfor tror jeg en kommer lenger med mer oppbyggelig kritikk.

Bar en tanke.

Mvh
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.171
Antall liker
34.552
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Synes Fidelity er et meget bra blad, med følelser og ro i seg, ikke så tørt som L&B, Fidelity passer sammens med god musikk og en flaske vin ;)
 
R

Roysen

Gjest
Var det ikke klart? Når kritikken begyner å ta form av et angrep mister det sin funksjon som kritikk. Kun en oppfordring. Er skjønt enig i at sutringen til herr redaktøren er smålig og infantil, men jeg finner det fint at han kan være oppriktig og personlig, rett og slett være personlig engasjert i produktet sitt. For ham er det tydeligvis mer en bare en jobb, det fortjener mannen honør for. Derfor tror jeg en kommer lenger med mer oppbyggelig kritikk.

Bar en tanke.

Mvh

Dette er fremdeles ikke et angrep. Det er kun mine meniger som legges ut i offentligheten og de meningene mener jeg at jeg har saklig begrunnet.

Jeg har også skrevet at jeg synes Vadseths engasjement er svært bra liksom hans fotografier. Han er en person som har betydd mye for Fidelity, liksom Audio og Lyd & Bilde. Jeg har fulgt hans karriere over flere år og blitt godt kjent med hans skribent stil gjennom årene. Hans bidrag kan ikke undervurdres for den norske hi-fi kretsen.

Derfor er han verdifull som redaktør og fotograf. Han kanskje også fungere som en slags konsulent for de andre med sin brede erfaring og gullører. Problemet hans er hans tekniske kunnskap og evne til å formidle hva han hører skriftlig. Dette er ikke ment som hodeløs slakt eller et person angrep, men som et forslag til hvordan Fidelity kunne bli bedre. En teknisk redatør hadde vært et fint tilskudd som en erstatning for Vadseth som skribent.

Mvh
Roysen
 
A

Akle

Gjest
Dette er fremdeles ikke et angrep. Det er kun mine meniger som legges ut i offentligheten og de meningene mener jeg at jeg har saklig begrunnet.

Jeg har også skrevet at jeg synes Vadseths engasjement er svært bra liksom hans fotografier. Han er en person som har betydd mye for Fidelity, liksom Audio og Lyd & Bilde. Jeg har fulgt hans karriere over flere år og blitt godt kjent med hans skribent stil gjennom årene. Hans bidrag kan ikke undervurdres for den norske hi-fi kretsen.

Derfor er han verdifull som redaktør og fotograf. Han kanskje også fungere som en slags konsulent for de andre med sin brede erfaring og gullører. Problemet hans er hans tekniske kunnskap og evne til å formidle hva han hører skriftlig. Dette er ikke ment som hodeløs slakt eller et person angrep, men som et forslag til hvordan Fidelity kunne bli bedre. En teknisk redatør hadde vært et fint tilskudd som en erstatning for Vadseth som skribent.

Mvh
Roysen
Det du sier er at han ikke duger til jobben sin og at han bør omdisponere seg selv, fordi du ikke verdsetter produktanmeldelsene hans. Du tar ikke høyde for at majoriteten faktisk verdsetter jobben han gjør. Mener ikke at du ikke kan ytre misnøye. Men å be mannen ta sin egen skalp fordi det hadde behaget deg? De har selvfølgelig begrensede ressurser, og vi som - inse det - er en marginal gruppe, bør prise oss lykkelige over slike ildsjeler som Vadset. Intet galt i veileding, men hverken bladet eller Vadset er så statisk og utdatert at beinmelsfabrikken bør være et reelt alternativ...

Mvh
 
R

Roysen

Gjest
Jobben hans er todelt. Jeg gir ros for den ene delen og sier at den andre mestrer han ikke. Det er min mening. Den har jeg full anledning til å ytre og den er ikke "hodeløs". Jeg har ved en rekke anledninger begrunnet hvorfor jeg mener dette. Jeg kan ytre meninger på vegne av meg selv så mye jeg ønsker uten å måtte ta hensyn til hva du måtte mene om emnet. Kritikken er ikke et angrep - den er et konstruktivt forslag for å forbedre magasinet etter mitt syn.

Ingen av oss har fakta om hva majoriteten mener. Jeg har som sagt fått en rekke meldinger fra folk i bransjen som støtter mine meninger, men som ikke tørr å stå fram. I tillegg til dette er det svært mange lesere av Fidelity som ikke er aktive på forumet. Ut over det har ikke alle på forumet gitt sin mening om emnet. De som har gitt sin mening har ikke vært entydig enig med deg.

Mvh
Roysen
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ingen av oss har fakta om hva majoriteten mener. Jeg har som sagt fått en rekke meldinger fra folk i bransjen som støtter mine meninger, men som ikke tørr å stå fram.  I tillegg til dette er det svært mange lesere av Fidelity som ikke er aktive på forumet. Ut over det har ikke alle på forumet gitt sin mening om emnet. De som har gitt sin mening har ikke vært entydig enig med deg.

Mvh
Roysen
Det ligger vel en viss indikasjon om hva folk mener i det at de kjøper bladet....

Har ellers ingen sterke meninger om KV eller fidelity utenom at det er jo bare et blad, for f...!
mvh
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Kritikken er ikke et angrep - den er et konstruktivt forslag for å forbedre magasinet etter mitt syn.
Slik jeg ser det er det her du bommer litt.

Det er ikke konstruktivt å kritisere en jobb som er gjort. Det som er skrevet, trykt og utgitt forblir stående uansett hvor mye du kritiserer det. Det kommer ikke noe ut av kritikken, bortsett fra at du kan såre de som faktisk gjør en jobb etter beste evne.

Konstruktivt er det hvis du kommer med forslag til hvordan nye nummere av Fidelity kan bli bedre.

Skjønner du forskjellen her?
Vær konstruktiv uten å komme med negativ kritikk.

Vanskelig? Selvsagt. Det er likefullt veien å gå....
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
For å oppsummere og avslutte mine innlegg i denn tråden som begynner å bli alt for lang og til tider kjedelig i henhold til enkelte:

1) Jeg synes Knut Vadseth burde omdefinere sin stilling i magasinet til kun redaktør og fotograf. Bildene hans er svært bra. Han innehar imidletid et vokabular og teknisk innfallsvinkel på sine omtaler som ikke passer i et high-end hi-fi magasin. Han kan benyttes til å gi second opinions til produktene - noe jeg forøvrig synes er et konsept de har innført som er meget bra.

2) Vadseths jobb som omtaler av produkter burde omdefineres til en teknisk redaktør og her burde en ny utenforstående person evt. Gunnar Brekke tilbys stillingen.

3) Tester av utstyr bør inneholde et minimum av teknisk informasjon om produktene. Om de ikke har mulighet til å utføre målinger finnes det imidlertid mye annen teknisk informasjon om utstyret som testes som kan være interessant og lærerikt for leserne.  Et minimum er at de tekniske og fysiske spesifikasjonene om produktene angitt fra produsentene angis, hvilke komponenter og kabler som benyttes i testen. Ut over det synes jeg det er et minimum at man tester og beskriver all fuksjonalitet produktet innehar og beskriver hva man har testet evt. hva man ikke har testet. Man må ikke glemme at det faktisk er det som skjuler seg under lokket på komponentene som faktisk generer den lyden man hører. Beskrivelser av dette er viktig for leserne for å kunne ha noen faste rammer å knytte de lydmessige intrykkene som beskrives mot. Second opinions av andre testere/omtalere bør også angis med hvilke komponenter som benyttes og hvilken fuksjonalitet som ble testet/ikke testet. Second opinions bør også beskrive forskjellen lydmessig i deres anlegg i forhold til det lydmessige inntrykket i hovedomtalen. Dette gir leserne et bilde av hvilke komponenter som kan passe bedre/dårligere med testobjektet.

4) Vokabular for å beskrive ulike deler av lydbilde bør forsøkes standardisert slik at vi som lesere lettere kan forholde oss til hva dere beskriver.

5) Karaktergivning for ulike aspekter ved komponentenes tekniske oppbygging og lydmessige singatur bør vurderes.

Mvh
Roysen

Entusiasme, glød og intensitet har sjelden vært noen god partner for objektivister/rasjonalister som søker et standardisert vokabular og kvantifiserbare terningkast.

Jeg lytter til musikk fordi det berører sjelen, og ikke fordi det er teflonkondensatorer i min preamp.

Knut V gjør en kjempejobb med Fidelity og det er ikke minst hans emosjonelle entusiasme som bidrar til at det er nordens beste HiFi blad.

Det er ikke troverdig når man hevder det ikke er et personangrep og samtidig tiltar seg rollen som organisasjonskonsulent med flytting av personell som spesialfelt.  

Knut V er en person som i kraft av sin entusiasme og pågangsmot holder liv i et magasin som jeg håper er liv laga også i tiden som kommer.

Takke meg til magien hos en fiolinist som spiller med sjel (og noen hylende feilskjær) enn maskinen med de standariserte grep og den kjedsommelige presise middelmådighet!

Stå på Knut V!

mvh Ole
 
R

Roysen

Gjest
Slik jeg ser det er det her du bommer litt.

Det er ikke konstruktivt å kritisere en jobb som er gjort. Det som er skrevet, trykt og utgitt forblir stående uansett hvor mye du kritiserer det. Det kommer ikke noe ut av kritikken, bortsett fra at du kan såre de som faktisk gjør en jobb etter beste evne.

Konstruktivt er det hvis du kommer med forslag til hvordan nye nummere av Fidelity kan bli bedre.

Skjønner du forskjellen her?
Vær konstruktiv uten å komme med negativ kritikk.

Vanskelig? Selvsagt. Det er likefullt veien å gå....
Det er jo nettopp det jeg gjør. Jeg foreslår hvordan jeg mener nye utgivelser bør se ut. Det blir imidlertid helt meningsløst å gi slike forslag uten å begrunne det i hva som er levert tidligere. Da må man nødvendigvis finne frem det som kan bli bedre fra fortiden - altså negativ kritikk av hva som allerede er skrevet og trykket med tilhørende forslag om hva som bør forandres.

Mvh
Roysen
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
De fleste her er enig om at Fidelity er et kvalitetsmagasin som leverer godt gjennomarbeidet stoff -Det er et Magasin som engasjerer og bidrar til netopp slike debatter ,det er helt naturlig at vi har forskjelige synspunkter på mye av det som er presantert i Fidelity , Mange mener at språket fra noen av Skribentene er en smule sofistikert og vanskelig og tolke . Når det er sagt så mener jeg at Hi Fi Norge hadde vært fattigere uten Fidelity, men har de rotfeste i sin egen overbevisning lar de seg ikke hisse opp av at Roysen har et annet syn på tingenes tilstand :)
 
R

Roysen

Gjest
Det er ikke troverdig når man hevder det ikke er et personangrep og samtidig tiltar seg rollen som organisasjonskonsulent med flytting av personell som spesialfelt.  
mvh Ole
Disse to punktene har vel ikke noe med hverandre å gjøre. Jeg argumenterer ut i fra at jeg ønsker et bedre magasin. Ikke for å henge Vadseth opp etter veggen. Faktumet består imidlertid i at han ikke når opp til kvaliteten av de skribentene jeg har nevnt.

Jeg har derimot ikke til hensikt å holde mine meninger tilbake når Vadseth ikke gjør det selv. Meningen mine er imidlertid ikke dannet som en bakgrunn for hevn. De er dannet etter en årelang læretid gjennom lesning av hans omtaler i Lyd & Bilde, Audio og Fidelity.

...men som jeg tidligere har sagt har jeg ingen tro på at Vadseth bruker så mye som en tøddel av energi på høre etter hva en skarve røst på et lite forum har å si. Av den grunn skulle vel ikke dette bety så svært mye.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Det ligger vel en viss indikasjon om hva folk mener i det at de kjøper bladet....

Har ellers ingen sterke meninger om KV eller fidelity utenom at det er jo bare et blad, for f...!
                                                    mvh
                                       
Vel så vidt jeg forstår på innleggene fra en i staben på dette forum foreligger følgende fakta. Skribentene har ikke full tids ansettelse. Ressursene er mangelfulle. Prisen på magasinet er like høye hos Narvesen som hos konkurrentene og høyere ved abonnement enn hos flere av konkurrentene. Dette tilsier vel noe om opplaget og dermed også noe om synet på magasinet hos potensielle kjøpere i forhold til synet på konkurrentene.

Mvh
Roysen
 

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Innlegg
766
Antall liker
108
Sted
Bærum
...men som jeg tidligere har sagt har jeg ingen tro på at Vadseth bruker så mye som en tøddel av energi på høre etter hva en skarve røst på et lite forum har å si. Av den grunn skulle vel ikke dette bety så svært mye.

Mvh
Roysen
Her brister din logikk igjen. Om du har rett i at han
ikke "bruker så mye som en tøddel av energi på høre " så skjønner jeg ikke hvorfor du gang på gang påstår at du skriver for å gjøre Fidelity bedre?

Og; tenk om du tar feil, noe jeg tror, at Knut V faktisk bruker energi på denne type skiblerier du bedriver, så er resultatet du oppnår at hans entusiasme synker heller enn at bladet blir bedre.

Med dette trekker jeg meg ut av debatten og setter heller på noe sjelfull musikk som ikke har fått terningkast av en eneste kritiker.

Mvh Ole
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vel så vidt jeg forstår på innleggene fra en i staben på dette forum foreligger følgende fakta. Skribentene har ikke full tids ansettelse. Ressursene er mangelfulle. Prisen på magasinet er like høye hos Narvesen som hos konkurrentene og høyere ved abonnement enn hos flere av konkurrentene. Dette tilsier vel noe om opplaget og dermed også noe om synet på magasinet hos potensielle kjøpere i forhold til synet på konkurrentene.

Mvh
Roysen
Mener å huske at en god del av skribentene i Stereophile heller ikke er fulltids ansatte. Vet ikke om det er noen indikator.
mvh
 

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
117
Antall liker
0
Hallo alle sammen. Dere må ikke slutte av debatten. God underholdning. Får bare håpe at ingen utenom kretsen leser innleggene og får bekreftet sine tanker om at dette er en meget sær hobby med en del veldig sære personer. God bedring og god jul.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Synes denne debatten viser at Fidelity og KV engasjerer. Da vil jeg si at de lykkes ;) Har alltid synes folk som ikke har noen mening( " ja, ja det e noge med alt") er kjedelige og fargeløse. Har ikke møtt KV, men har fått med med meg at HAN mener noe. ;D Stå på KV og Fidelity! Føler noen her ikke forstår sammenhengen mellom inntekter og aktivitetsnivå! Gi dem inntekter på nivå med Sterophile og du ville fått et pokker så bra blad,Roysen!
 
B

Back_Door

Gjest
Det å ha som formål å vurdere, troverdig og balansert, produkter levert fra de som gir deg det økonomiske fundament(annonser), er etter mitt syn ikke optimalt.
Dette gjelder ikke bare Fidelity!
Jeg oppfatter Fidelity og dets medarbeidere som entusiastiske og lidenskapelige. Likevel merker jeg meg den tydelige vegring for verifiserbar testmetodikk av f.eks. kabler.
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Det å ha som formål å vurdere, troverdig og balansert, produkter levert fra de som gir deg det økonomiske fundament(annonser), er etter mitt syn ikke optimalt.
Dette gjelder ikke bare Fidelity!
Jeg oppfatter Fidelity og dets medarbeidere som entusiastiske og lidenskapelige. Likevel merker jeg meg den tydelige vegring for verifiserbar testmetodikk av f.eks. kabler.
Har vært i rollen som annonsør i sammenheng med eget firma både i aviser og blader. Tanken om det totalt uavhengige blad/avis er en utopi. En vil alltid skule litt til hvem som legger igjen masse annonse kroner. Men for å snu det litt på hode? En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg. Har lært gjennom mange års forretningsdrift at en skal une andre inntekter for å få inntekter selv.
Men det er derved ikke sagt at en ikke skal beholde integriteten på innholdet.
 
B

Back_Door

Gjest
Har vært i rollen som annonsør i sammenheng med eget firma både i aviser og blader. Tanken om det totalt uavhengige blad/avis er en utopi. En vil alltid skule litt til hvem som legger igjen masse annonse kroner. Men for å snu det litt på hode?  En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg. Har lært gjennom mange års forretningsdrift at en skal une andre inntekter for å få inntekter selv.
Men det er derved ikke sagt at en ikke skal beholde integriteten på innholdet.
Det er da ikke TOTALT utopi? http://www.hificritic.com/
 
R

Roysen

Gjest
Her brister din logikk igjen.  Om du har rett i at han
ikke "bruker så mye som en tøddel av energi på høre " så skjønner jeg ikke hvorfor du gang på gang påstår at du skriver for å gjøre Fidelity bedre?

Og; tenk om du tar feil, noe jeg tror, at Knut V faktisk  bruker energi på denne type skiblerier du bedriver, så er resultatet du oppnår at hans entusiasme synker heller enn at bladet blir bedre.
Mvh Ole
Jeg skriver jo selvfølgelig i håp om at mine meninger skal bli hørt og dermed gjøre Fidelity til noe jeg mener kan bli betydelig mer lesverdi, men jeg har som sagt egentlig ikke så stor tro på det. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke har tenkt å legge stor innsats i å legge frem mine meninger om hvordan et godt norsk hifi magasin bør være.

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Har vært i rollen som annonsør i sammenheng med eget firma både i aviser og blader. Tanken om det totalt uavhengige blad/avis er en utopi. En vil alltid skule litt til hvem som legger igjen masse annonse kroner. Men for å snu det litt på hode?  En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg. Har lært gjennom mange års forretningsdrift at en skal une andre inntekter for å få inntekter selv.
Men det er derved ikke sagt at en ikke skal beholde integriteten på innholdet.
Dersom dette er måten du bedriver business på, vil i hvert fall jeg aldri bli din kunde. Dette er mangel på integritet. Dersom man skriver for annonsørene og ikke leserne, vil nok leserne falle fra ganske raskt.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Dersom dette er måten du bedriver business på, vil i hvert fall jeg aldri bli din kunde. Dette er mangel på integritet. Dersom man skriver for annonsørene og ikke leserne, vil nok leserne falle fra ganske raskt.

Mvh
Roysen
Tror du farer litt fort frem her; les den siste linjen. ;)
Har tildligere sett at du har henvist til Dagbladet, hvofor tror du "kultur" avisen i alle år har tillatt sex annonsene i sin avis. Svar: PENGER.
Av og til er det viktig å kunne se de tingene som ikke blir sagt eller skrevet, men som allikevel er en realitet.
(Trodde du på Powell sin tale i FN?) ;D
 
R

Roysen

Gjest
Tror du farer litt fort frem her; les den siste linjen. ;)
Har tildligere sett at du har henvist til Dagbladet, hvofor tror du "kultur" avisen i alle år har tillatt sex annonsene i sin avis. Svar: PENGER.
Av og til er det viktig å kunne se de tingene som ikke blir sagt eller skrevet, men som allikevel er en realitet.
(Trodde du på Powell sin tale i FN?) ;D
...men du skriver også "En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg." Hvordan kan du da klare å opprettholde din integritet? Det blir en selvmotsigelse.

Mvh
Roysen
 
L

Ludo

Gjest
...men som jeg tidligere har sagt har jeg ingen tro på at Vadseth bruker så mye som en tøddel av energi på høre etter hva en skarve røst på et lite forum har å si.
Til å være 'en skarve røst på et lite forum' lager du et satans spetakkel. Hvorfor må du pine deg selv til å lese bladet da, finnes jo mange andre flotte måter å plage seg til å gjøre noe man ikke liker... Gå på glødende kull, stikke kroker i leppa eller rett og slett en liten korsfestelse. Kritikken her er jo langt fra konstruktiv, den dreper antageligvis mer engasjement enn den oppmuntrer til forbedring...

Håper du får en feiende flott jul !! ;)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
...men du skriver også "En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg." Hvordan kan du da klare å opprettholde din integritet? Det blir en selvmotsigelse.

Mvh
Roysen
Håper virkelig at denne påstanden fra Ml_27.5 står kun for hans regning og ikke har noe med Fidelitys testpraksis å gjøre.
 
R

Roysen

Gjest
Til å være 'en skarve røst på et lite forum' lager du et satans spetakkel. Hvorfor må du pine deg selv til å lese bladet da, finnes jo mange andre flotte måter å plage seg til å gjøre noe man ikke liker... Gå på glødende kull, stikke kroker i leppa eller rett og slett en liten korsfestelse. Kritikken her er jo langt fra konstruktiv, den dreper antageligvis mer engasjement enn den oppmuntrer til forbedring...

Håper du får en feiende flott jul !! ;)
Jeg brenner for et godt norsk hifi magasin og legger ned stort engasjement i det. Så enkelt er svaret. Dette er ikke selvpining, men en målbevisst jakt på et godt norsk magasin.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
...men du skriver også "En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg." Hvordan kan du da klare å opprettholde din integritet? Det blir en selvmotsigelse.

Mvh
Roysen
Slik foregår det Roysen;importøren blir aldri spurt om å stille opp i testen. Hvorfor skulle jeg ringe han for test-produkt når han aldri ringer redaksjonene. :eek: Slik beholdes integriteten. It`s a cruel world out there!
Roysen, ikke for å være frekk, men har du aldri lurt på teksten til Money.(Fleetwood Mac)
 
L

Ludo

Gjest
Jeg brenner for et godt norsk hifi magasin og legger ned stort engasjement i det. Så enkelt er svaret. Dette er ikke selvpining, men en målbevisst jakt på et godt norsk magasin.

Mvh
Roysen
Men må du bråke så mye for det da?? Prøv å være LITT konstruktiv så kanskje det nytter...
 
R

Roysen

Gjest
Men må du bråke så mye for det da?? Prøv å være LITT konstruktiv så kanskje det nytter...
...for at en skarve røst på et lite forum skal ha en sjanse for å bli hørt må man kanskje lage litt bråk. For øvrig så har jeg forsøkt å være konstruktiv i min kritikk av Fidelity dersom du leser hele tråden.

De forslagene jeg har kommet har jeg fått svar på fra en medarbeider i staben til Fidelity også. Så den delen av dette er vi vel egentlig ferdig med. Det som nå skjer er at jeg får henvendelser fra en rekke andre medlemmer på dette forumet og de henvendelsene har jeg vel full rett til å svare på?

....eller er det ikke ytringsfrihet i dette landet?

Mvh
Roysen
 
A

Akle

Gjest
Jeg brenner for et godt norsk hifi magasin og legger ned stort engasjement i det. Så enkelt er svaret. Dette er ikke selvpining, men en målbevisst jakt på et godt norsk magasin.

Mvh
Roysen
Hva med å bidra i stedet for å syte, du klarer da å formulere setninger samt at du har et klart mål, 1+1 kan gjøres til 2, i stede for spetakkel i stere ereo. (litt Doom inspirert der gitt).

Mvh
 
R

Roysen

Gjest
Slik foregår det Roysen;importøren blir aldri spurt om å stille opp i testen. Hvorfor skulle jeg ringe han for test-produkt når han aldri ringer redaksjonene. :eek: Slik beholdes integriteten. It`s a cruel world out there!
Roysen, ikke for å være frekk, men har du aldri lurt på teksten til Money.(Fleetwood Mac)
Jeg har aldri arbeidet i et tidsskrift, så det er mulig du har rett i at dette er praksis. Jeg skal ikke krangle på det, men dersom jeg var leser av et magasin jeg visste gjennomførte denne praksisen, ville jeg sporenstreks avslutte abonnementet og aldri lese det igjen.....

Mvh
Roysen
 
R

Roysen

Gjest
Hva med å bidra i stedet for å syte, du klarer da å formulere setninger samt at du har et klart mål, 1+1 kan gjøres til 2, i stede for spetakkel i stere ereo. (litt Doom inspirert der gitt).

Mvh
Som jeg sa for et par innlegg siden forsvarer jeg nå bare mine meninger. Min dialog med Fidelity er avsluttet. Så lenge noen kommer med denne typen kommentarer til meg må dere forvente at jeg svarer tilbake. Jeg kommer ikke til å la meg nedsables til taushet. Til det er mitt engasjement for stort.

Et annet poeng i denne saken er at de som ikke klarer å håndtere sterke meninger kanskje bare burde overse denne tråden. Jeg har min fulle rett som medlem til å uttrykke mine meninger som jeg måtte ønske så lenge jeg holder meg innefor forumets regelverk.

Forøvrig har jeg bidratt ganske betydelig på dette forumet dersom du gjør en liten undersøkelse.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Jeg har aldri arbeidet i et tidsskrift, så det er mulig du har rett i at dette er praksis. Jeg skal ikke krangle på det, men dersom jeg var leser av et magasin jeg visste gjennomførte denne praksisen, ville jeg sporenstreks avslutte abonnementet og aldri lese det igjen.....

Mvh
Roysen
Dessverre ER det slik det kan fungere i mange blader og aviser. Men som leser er det ikke noe problem så lenge en vet om det. Det er dessverre ikke slik at det beste produktetet vinner testen! :(
All informasjon, også annonser og tester, bør en ha en viss skepsis ovenfor. Media har en enorm makt som de ikke alltid utøver etter beste skjønn. ;)
 
Topp Bunn