Fidelity nr. 24 ?

R

Roysen

Gjest
Hvorfor kan ikke Vadseth få lov til å forsvare seg/jamre offentlig når du kommer med dine meninger offentlig.

Som moderator så må jeg nesten gi alle tillatelse til å ytre sine meninger (så lenge de er innenfor reglene våre).

Mvh
Høvdingen
Ser du redaktøren i Dabladet klage offentlig fordi han får kritikk for innholdet i avisen sin? Han har full rett til å si sin mening, men han kan ikke som redaktør klage fordi jeg kommer med kritikk. Det er en del av hans jobb som redaktør å tåle at bladet kritiseres.

Jeg mener ikke at du som moderator på forumet skal moderere hans innlegg, men at han i den jobben han har ikke har anledning til å kritisere en betalende kunde fordi han får kritikk for produktet. Han kan være uening i mine synspunkter, men kritikken kan han ikke klage på.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Bedre uten noen norske Hi-Fi blader? Ofte savner en ikke ting før en har mistet det, kanskje skulle en støtte opp om det en har. Kun på denne måten kan Fidelity bli bedre. Synes mange utenlanske blader kan bli for seriøse, dette er f... meg ikke vitenskap på atom nivå. Det handler om følelser!
 
R

Roysen

Gjest
Bedre uten noen norske Hi-Fi blader? Ofte savner en ikke ting før en har mistet det, kanskje skulle en støtte opp om det en har. Kun på denne måten kan Fidelity bli bedre. Synes mange utenlanske blader kan bli for seriøse, dette er f... meg ikke vitenskap på atom nivå. Det handler om følelser!
Den audiofile kretsen i Norge er vel ikke en sosial støttegruppe for Fidelity? Jeg er en kunde og Fidelity er en leverandør av et produkt. Dersom jeg liker produktet kjøper jeg kun av den grunn, ellers lar jeg være. Noen ganger kan imidlertid forsiden friste, men inneholdet skuffe. Da er det lov å klage på det produktet man har betalt for.

Mvh
Roysen
 
K

kiwi

Gjest
Om det er en cd spiller eller sacd spiller de tester er jeg helt enig med deg at de bør selfølgelig opplyse, du skriver at skal vi som leser skal kunne forholde oss til deres tester må vi vite noe om teknologien og dette er jeg enig i, men hva som er NOE er nok veldig varierende fra person til person og det var det jeg mente med at lyden bør være det viktigste og at det er her de bør ha mest trykk etter min mening. Men som sakt dette er min mening ;)
Mvh: Espen
Dette er vel og bra, men helt utenfor det vi nå diskuterer. Når komponenten er vel hjemme i hus er ikke teknikken så viktig lenger - da er det musikken som gjelder.

Det vi snakker om nå er testene i Fidelity. For at vi som leser skal kunne forholde oss til deres tester må vi vite noe om teknologien bak produktet. Lytter de til SACD eller CD. Er den lyden de beskriver som det beste de har hørt PCM upsamplet til DSD eller PCM 24/196? Så lenge vi ikke vet slike detaljer - hvordan skal vi da vite hva de beskriver? Hva slags rør er benyttet i komponenten - hvor stor strømforsyning er det i forsterkeren?

Mvh
Roysen
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.797
Antall liker
1.643
Sted
Sjælland. Danmark.
:) :) :)
Jeg syntes at Fidelity no. 23 er et utroligt godt blad og specielt testen af Teac Esoteric. Specielt vil jeg fremhæve KV og Håkon Rognlien for deres skriverier. Det var meget spændende læsning og kanon godt.
Jegf vil også tilføje, at jeg vil værdsætte i de forskellige test, sådan ting som trafo størrelse, lytterkapasitet mm. samt billeder af indmaden, hvis det kunne komme på også.
Men der skal være plads til begejstring.
Mvh.
Sven Palvig
:)
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Den audiofile kretsen i Norge er vel ikke en sosial støttegruppe for Fidelity? Jeg er en kunde og Fidelity er en leverandør av et produkt. Dersom jeg liker produktet kjøper jeg kun av den grunn, ellers lar jeg være. Noen ganger kan imidlertid forsiden friste, men inneholdet skuffe. Da er det lov å klage på det produktet man har betalt for.

Mvh
Roysen
Selvfølgelig er det din rett som forbruker til å klage eller la være å kjøpe bladet, men hvor mange ganger har du klaget til Sterophile? Ingen? Kommer dette av nisselue mentalitet a la; alt fra utlandet er så bra osv. Jeg selv holder på å spy av Sterophile sine uendelige grafer og utlegginger om ulike produkter uoppnåelig for oss fleste med vanlig inntekt. :( Virkelig fjernt fra hva musikk og hi-fi dreier seg om. Ønsker KV lykke til jeg, men rom for forbedringer er det alltid. ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Ser du redaktøren i Dabladet klage offentlig fordi han får kritikk for innholdet i avisen sin? Han har full rett til å si sin mening, men han kan ikke som redaktør klage fordi jeg kommer med kritikk. Det er en del av hans jobb som redaktør å tåle at bladet kritiseres.

Jeg mener ikke at du som moderator på forumet skal moderere hans innlegg, men at han i den jobben han har ikke har anledning til å kritisere en betalende kunde fordi han får kritikk for produktet. Han kan være uening i mine synspunkter, men kritikken kan han ikke klage på.

Mvh
Roysen
Nå er det vel en liten forskjell mellom redaktøren i Dagbladet som faktisk har et gitt ansvar som kan ha store konsekvenser for samfunnet.

Knut driver vår "lille bibel" og han har da ikke noe ansvar utover det å si hva han mener og føler om diverse produkter.

Årsaken til at jeg blander meg i diskusjonen er at altfor ofte så kommer folk med bastante negative meninger, istedenfor å rette seriøse henvendelser om forandringer som en mener er påkrevet.

Istedenfor for å si at Fidelity er et "møkkablad" så kan en si hva en synes bør forandres på en ordentlig måte. Da er det faktisk mulighet for at en også blir hørt. Knut følger jo med på forumet, og jeg er helt overbevist om at han ønsker at flest mulig skal like magasinet hans.


Mvh
Høvdingen
 
R

Roysen

Gjest
Selvfølgelig er det din rett som forbruker til å klage eller la være å kjøpe bladet, men hvor mange ganger har du klaget til Sterophile? Ingen? Kommer dette av nisselue mentalitet a la; alt fra utlandet er så bra osv. Jeg selv holder på å spy av Sterophile sine uendelige grafer og utlegginger om ulike produkter uoppnåelig for oss fleste med vanlig inntekt. :( Virkelig fjernt fra hva musikk og hi-fi dreier seg om. Ønsker KV lykke til jeg, men rom for forbedringer er det alltid. ;D
Nei, det kommer ikke av nisselue mentalitet. Det kommer av at jeg faktisk er meget godt fornøyd med Stereophile som magasin.

Mvh
Roysen
 

daytona

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.10.2006
Innlegg
177
Antall liker
0
Vi lever i ett syte å klage land, og det er også godt synlig på dette forumet desverre..
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
De aller fleste liker nok fidelity, men noen må jo alltid sutre litt da.
Er ting jeg også ønsker annerledes, men er kjempefornøyd med at vi i det hele tatt har ett sånt blad å glede oss til.
Stå på KV&co, og god jul.
 
R

Roysen

Gjest
Nå er det vel en liten forskjell mellom redaktøren i Dagbladet som faktisk har et gitt ansvar som kan ha store konsekvenser for samfunnet.

Knut driver vår "lille bibel" og han har da ikke noe ansvar utover det å si hva han mener og føler om diverse produkter.

Årsaken til at jeg blander meg i diskusjonen er at altfor ofte så kommer folk med bastante negative meninger, istedenfor å rette seriøse henvendelser om forandringer som en mener er påkrevet.

Istedenfor for å si at Fidelity er et "møkkablad" så kan en si hva en synes bør forandres på en ordentlig måte. Da er det faktisk mulighet for at en også blir hørt. Knut følger jo med på forumet, og jeg er helt overbevist om at han ønsker at flest mulig skal like magasinet hans.


Mvh
Høvdingen
Vadseth vet meget godt hvilke forbedringer jeg ønsker og det har vel også kommet godt frem i denne tråden.

Så jeg kan ikke kritisere det produktet Vadseth er ansvarlig for produksjonen av og som jeg betaler for uten at han oppfatter det som galt at jeg i det hele tatt kritiserer? Det mener nå jeg ligger innenfor hans jobb/ansvar som redaktør uansett om han driver verdens minste komersielle magasin eller verdens største komersielle avis!

Mvh
Roysen
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Hvorfor skal det ikke være lov å skryte av seg selv og egne produkter her i landet.....?? Synes KV og gjengen hans gjør en kjempejobb!! Nå er det vel desverre slik at det er de som mener det motsatte som "høres". En viss takknemlighet for at vi i det hele tatt har et så dedikert bla her i lille Norge burde i mye større grad komme frem!! Så kom igjen KV skryt av bladet og medarbeiderne dine, siden vi er alt for få som hjelper deg å gjøre det!! ;)
Applaus!! :)


Det er for mange sutrekjærringer her! ;D
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
En kan ikke gjøre forandringer i Fidelity utfra en person sine preferanser, hva med en liten hjelp til Fidelity fra dette forum? Fra idag og ut året(f eks.) kan det bli lagt ut en liten spørreundersøkelse hvor medlemmer kan komme med sine synspunkter. Da får Fidelity en viss pekepinne på hvor vi ønsker Fidelity skal være i 2007.
Dette vil være mye mer oppklarende for KV enn masse enkeltvise innspill.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
En kan ikke gjøre forandringer i Fidelity utfra en person sine preferanser, hva med en liten hjelp til Fidelity fra dette forum? Fra idag og ut året(f eks.) kan det bli lagt ut en liten spørreundersøkelse hvor medlemmer kan komme med sine synspunkter. Da får Fidelity en viss pekepinne på hvor vi ønsker Fidelity skal være i 2007.
Dette vil være mye mer oppklarende for KV enn masse enkeltvise innspill.
Det synes jeg er en god idé, men fra dette punkt skal jeg som moderator trekke meg tilbake og overlate videre diskusjon til dere andre.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Siden jeg vet at redaktør Knut vil lese dette så vil jeg si at jeg liker bladet godt. Mye tester av både rimelig og dyrt utstyr. Og mange entusiastiske medarbeidere.

Men jeg savner litt aggresiv pågående journalistikk angående relevante temaer/problemstillinger i relasjon til begrepet "High Fidelity", som danner grunnlaget for vår hobby. Ut av godstolen!
Hva med å begynne med "loudness" spøkelset som rir dagens CD'er. Ring rundt til de 4 store plateselskapene, fortell dem at norges ledende blad innen lyd og musikk lager en sak ang. denne problemstillinga. Still dem noen direkte og smarte spørsmål (slik at dem lures i "fella" ;) ). Det hadde vært sabla gøy å se på trykk hva dem svarte.  ;) ;D

Og sikkert mange andre saker en kunne gå litt i dybden med.

Er du enig med meg Knut ? Er dette for ressurskrevende? Kanskje ingen andre enn meg har interesse for slikt type stoff?
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Det synes jeg er en god idé, men fra dette punkt skal jeg som moderator trekke meg tilbake og overlate videre diskusjon til dere andre.
Selvsagt skulle "hovedpremien" i denne spørreundersøkelsen være et gromt produkt fra øverste hylle! Hvem av oss "håpløse" audiofile skulle vel ikke da vært med!! ;D Kanskje også den mest håpløse kritiker da skulle falle for fristelsen(???Ingen navn er nevnt! ;))
 
R

Roysen

Gjest
Det er mulig min kritikk ikke oppfattes som konstruktiv. Den er imidlertid ment slik. Jeg har ved en rekke anledninger påpekt hva jeg mener bør forbedres. Tonen min forandret seg noe når Vadseth spør meg hva som driver meg når jeg gang på gang har forklart hva som bør forbedres og hans sluttkommentar blir at han foreslår at jeg bør slutte å kjøpe magasinet for at han skal slippe min kritikk.

Det er ikke meningen å være negativ eller ei sutrekjærring, men jeg akspeterer ikke at den ansvarlige for produksjonen av et produkt jeg har kjøpt kommer med kommentarer om at jeg skal slutte å kjøpe produktet for at han skal slippe unna min kritikk. Kritikken står fast fordi jeg allerede har kjøp produktet. Det var ikke verdt pengene.

Legg ned hele Fidelity for min del! Min hverdag blir ikke fattigere av den grunn.

Good night and goodbye!
Roysen
 
K

kiwi

Gjest
Dette var et fornuftig forslag etter min mening, kanskje til og med at når flere hadde lakt in sin mening så hadde det ikke blitt så veldig forandringer på bladet. Jeg trur faktisk at de fleste synes bladet holder en god standard som det eri dag.
Mvh: Espen
En kan ikke gjøre forandringer i Fidelity utfra en person sine preferanser, hva med en liten hjelp til Fidelity fra dette forum? Fra idag og ut året(f eks.) kan det bli lagt ut en liten spørreundersøkelse hvor medlemmer kan komme med sine synspunkter. Da får Fidelity en viss pekepinne på hvor vi ønsker Fidelity skal være i 2007.
Dette vil være mye mer oppklarende for KV enn masse enkeltvise innspill.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Det er mulig min kritikk ikke oppfattes som konstruktiv. Den er imidlertid ment slik. Jeg har ved en rekke anledninger påpekt hva jeg mener bør forbedres. Tonen min forandret seg noe når Vadseth spør meg hva som driver meg når jeg gang på gang har forklart hva som bør forbedres og hans sluttkommentar blir at han foreslår at jeg bør slutte å kjøpe magasinet for at han skal slippe min kritikk.

Det er ikke meningen å være negativ eller ei sutrekjærring, men jeg akspeterer ikke at den ansvarlige for produksjonen av et produkt jeg har kjøpt kommer med kommentarer om at jeg skal slutte å kjøpe produktet for at han skal slippe unna min kritikk. Kritikken står fast fordi jeg allerede har kjøp produktet. Det var ikke verdt pengene.

Legg ned hele Fidelity for min del! Min hverdag blir ikke fattigere av den grunn.

Good night and goodbye!
Roysen
Bare kutt ut å kjøpe det i fremtiden da......................
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
For de som vet hva kryss tabulering er kunne en spørre- undersøkelse vise ganske oppsiktsvekkende resultat. F. eks hvilket kvinnesyn Krell eiere tenderer mot. Hi-Fien treffer sosiologien! ;D
 
R

Roysen

Gjest
Bare kutt ut å kjøpe det i fremtiden da......................
Med glede, men saken er den at jeg allerede har betalt penger for flere utgaver. Jeg har derfor rett til å kritisere.

Mvh
Roysen
 

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Innlegg
73
Antall liker
1
Når jeg raskt ser at dette forumet har 18000 innlogginger på enkelte innlegg bør en kunne utnytte dette til en liten spørreundersøkelse blant forumets medlemmer og gjester. Hvorfor ikke være litt aktive som gruppe og kunne påvirke utviklingen på et område hvor vi har interesser? Er det ikke noen blant forumets medlemmer med litt erfaring på spørreundersøkelser og markedsføring.( Har litt peiling selv.) ???
Skulle ikke ta allverdens tid å lage et ett siders spørreskjema med relevante spørsmål ang. bladet Fidelity.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Hva med å begynne med "loudness" spøkelset som rir dagens CD'er. Ring rundt til de 4 store plateselskapene, fortell dem at norges ledende blad innen lyd og musikk lager en sak ang. denne problemstillinga. Still dem noen direkte og smarte spørsmål (slik at dem lures i "fella" ;) ). Det hadde vært sabla gøy å se på trykk hva dem svarte. ;) ;D
Årets beste forslag. Interessant lesestoff, og kanskje det viktigste temaet på veien til god lyd.
 

staker

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2004
Innlegg
475
Antall liker
26
Et kjempe godt forslag! Men tror dere det vil nytte? Det er den gemene hop med elkjøp anlegget som er de største kundene. Det er vel slik at disse ikke har noe i mot litt ekstra "loudness"?
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg mener det må være lov å kritisere fidelity (på en saklig måte) uten å bli stemplet som sutrekjerring, ect.
fidelity skal være glade for at folk engasjerer seg og har meninger om bladet.
og det er lov å lufte sine meninger på et forum som dette, uavhengig av om man kjøper bladet eller ikke.
 
K

kbwh

Gjest
Jg skrev i en annen tråd i går at fidelity kunne trenge en teknisk redaktør.

Dette ville jeg likt:
At subjektive inntrykk var subjektive inntrykk.
At teknikk og målinger understøttet de subjektive inntrykkene.

Eksempel på hva jeg savner:
Hvorfor skriver ikke fidelity et kløyva ord om at høyttalerterminalene på Primare I10 er merket 8 ohm og forklarer hva det betyr? Slike ting er da interressant for en mulig kjøper?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.006
Antall liker
6.234
Vadseth formulerte seg (som han så korrekt påpeker) ikke på den måten, men det var ikke så vanskelig å skjønne hva han forsøkte å si......

Sitat fra lederen i forrige Fidelity:
"Dette er noe av det mest imponerende subjektive hi-fi journalistikk  jeg noen sinne har lest! Skribleriene til Håkon Rognlien, Jan Myhrvold, Anders Rosness og Rolf Inge Danielsen er etter min mening i high-end klassen".

Mvh
Roysen
Det var det det sto, ja. Hukommelsen min er visst ikke 100 % presis.

Jeg har ikke noe problem med at KV skrev dette, det var jo slik jeg oppfattet det skrevet med glimt i øyet, og noe av det morsommere jeg har lest i Fidelity.

Roysen skriver:
Det vi snakker om nå er testene i Fidelity. For at vi som leser skal kunne forholde oss til deres tester må vi vite noe om teknologien bak produktet. Lytter de til SACD eller CD. Er den lyden de beskriver som det beste de har hørt PCM upsamplet til DSD eller PCM 24/196? Så lenge vi ikke vet slike detaljer - hvordan skal vi da vite hva de beskriver? Hva slags rør er benyttet i komponenten - hvor stor strømforsyning er det i forsterkeren? Dette kan fortelle oss om ulike karakteristika for produktet som vi kjenner igjen. Er komponentene koblet sammen med balanserte kabler eller single-ended? Alle disse type detaljer er svært viktig for oss lesere for å kunne danne egne meninger om produktet og dets eventuelle kompatibilitet med vårt eget anlegg.
Dette er da ikke annet en konstruktiv kritikk. Jeg synes også Fidelity hadde blitt et bedre blad om slikt hadde vært tatt med i testene, til tross for at jeg liker Fidelitys subjektive innfallsvinkel. Det er bare god journalistikk å ta med forutsetningene for det man beskriver, uten at dette trenger å være noen stor del av innholdet.

Jeg synes dessuten at det skal være lov på et diskusjonsforum å
  • applaudere
  • kritisere
  • sette ting på spissen
  • provosere
  • ironisere
  • presisere
og mye mer, uten å bli kalt sutretuter o.l.

Det må da være mer interessant å ha en debatt om Fidelity, hvor man vinkler innleggene i flere retninger, enn at det bare er skryt, eller enda verre; ingen respons.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
Med glede, men saken er den at jeg allerede har betalt penger for flere utgaver. Jeg har derfor rett til å kritisere.

Mvh
Roysen
Tja, for det første så snakker vi om et produkt som koster 100,- ikke akkurat noe å sette himmel og hav i bevegelse for spør du meg.
For det andre så virker du å være en person som kjøper en båt for så å surmule over at båten ikke var en bil. Trodde du at Fidelity plutselig skulle være Sterophile med målinger, faktabokser etc. ? Generelt så synes jeg at både ros og ris til Fidelity ofte er noe overdrevet.
 
O

om.s

Gjest
Fidelity er ett underholdende og godt magasin som til tider hjelper en å komme nærmere den gode opplevelsen og bør derfor leses deretter også....

Stå på Knut & Co.....

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Underholdningsverdien er det ikke noe å si på.
Noen av oss lesere synes at underholdningen får et skjær av ufrivillig komikk til tider.

Det er mye godt i bladet også.
 
O

om.s

Gjest
Underholdningsverdien er det ikke noe å si på.
Noen av oss lesere synes at underholdningen får et skjær av ufrivillig komikk til tider.

Det er mye godt i bladet også.
Hva skal man egentlig forvente? HiFi sannheten? den tror jeg nok ikke man finner der el i noen annet HiFi blad heller for den saks skyld, men at det kan være mer el mindre underholdende, og der er faktisk Fidelity blandt de beste om ikke det beste, i Skandinavia vel og merke, imo...

mvh
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Med glede, men saken er den at jeg allerede har betalt penger for flere utgaver. Jeg har derfor rett til å kritisere.

Mvh
Roysen

Nå har vel Fidelity hatt så og si samme stil i alle bladene, så om du har kjøpt et par i løssalg før du ble abbonent bør du ha gjort deg opp en mening om det er verdt pengene eller ikke!

Vedr. tekniske spesifikasjoner og oppbygging av forsterkere etc, så er jeg enig i at dette er meget interessant, men det er for meg ikke pga det lydmessige resultatet, men fordi jeg har hjemmelagede komponenter og har interesse av selvbygg.... tror ikke folk flest har særlig nytte av denne informasjonen!
 

stereo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
207
Antall liker
18
Bladet skal være til glede og inspirasjon. Gi lesere konstruktive opplysninger og være underholdende lesning. Et blad for "spesiellt" interresserte og flere med ønske om bedre lyd enn normalt.

Noen ganger "ødelegges" gleden som da bladet uttalte at "lille" nnn banker "store" nnn end of story. Hadde det virkelig vært noe i det så er ikke jeg i mot bombastiske utsagn, men her ble det unyansert og dumt etter min mening. Ute i "de tusen hjem" vil ikke "lille" nnn på noen måte banke "store" nnn!. Da et par lyd interresserte som satt på gjerde vedr. "store" nnn etter denne omtalen fortsatt er sittende da "lille" nnn ikke er på lista, viser dette at bladet har påvirkningskraft. Dette er synd da "store" nnn er et fantastisk produkt, verdens kjent så dann, verdt prisen i Norge! Lyder varmere og bedre enn "lille" nnn i mine ører, verdt mer prisen.

I slike tilfeller sender bladet ut "feil" signaler, som ikke gir lesere riktig bilde av virkeligheten. Min mening.

Da fikk jeg også sutret litt.

"lille" nnn og "store" nnn er omtalt i fidelity under sine respektive navn.

Ellers så er fidelity det bladet jeg gleder meg mest til hver gang!!
 

KV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.02.2003
Innlegg
104
Antall liker
90
Hei, du vil se at begge er med på listen over "de beste av de beste" i Fi 24.Sitatet var fra "second opinion", ikke fra hovedtesten som var noe mer "balansert".
KV :)
 
L

Ludo

Gjest
Hmmm, jeg har vel ikke trua på at Fidelity har alle leserne samlet her på HFS.
Så at hylekoret her inne støyer litt ville jeg seriøst ikke ofret så skrekkelig mange tanker... ::)

Nordmenn skal liksom klage på absolutt alt...
 

Kvasar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
184
Antall liker
0
Roysen s kritikk mener jeg er sakelig ,Her på HiFisentralen er det fruktbart med innspill der folk har sterke meninger .mange har synspunkter på dette Bladet og et kommersielt blad som Fidelity må kunne tåle kritikk og sterke synspunkter uten og føle det som angrep ,"ref KV svar til Roysen"
Her på dette forumet har vi mange slags menigheter og som sagt ,det synes jeg er meget Bra :)
Leser Fidelity og mener bladet holder høy kvalitet men mye av Skribleriet mener jeg tar av der noen av forklaringene nesten går over i religiøsitet ;D ;D et uforståelig språk der kun de i menigheten har adgang ;)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Det var det det sto, ja. Hukommelsen min er visst ikke 100 % presis.

Jeg har ikke noe problem med at KV skrev dette, det var jo slik jeg oppfattet det skrevet med glimt i øyet, og noe av det morsommere jeg har lest i Fidelity.

Roysen skriver:
Dette er da ikke annet en konstruktiv kritikk. Jeg synes også Fidelity hadde blitt et bedre blad om slikt hadde vært tatt med i testene, til tross for at jeg liker Fidelitys subjektive innfallsvinkel. Det er bare god journalistikk å ta med forutsetningene for det man beskriver, uten at dette trenger å være noen stor del av innholdet.

Jeg synes dessuten at det skal være lov på et diskusjonsforum å
  • applaudere
  • kritisere
  • sette ting på spissen
  • provosere
  • ironisere
  • presisere
og mye mer, uten å bli kalt sutretuter o.l.

Det må da være mer interessant å ha en debatt om Fidelity, hvor man vinkler innleggene i flere retninger, enn at det bare er skryt, eller enda verre; ingen respons.
Støtter dette innlegget fullt ut.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Konstruktiv kritikk er kritikk som er egnet til å inspirere mottageren til å gjøre en bedre jobb.

Tonen i kritikken kan lett overskygge alle gode intensjoner. Knut Vadseth er muligens litt i overkant hårsår innimellom. Dette er forståelig nok. Fidelitygjengen legger tross alt mange arbeidstimer i dette, uten at deres økonomiske utbytte gjør det rimelig å kalle det en jobb.

Den som ønsker å bidra positivt til Fidelitys utvikling, bærer ansvaret for å kommunisere sine synspunkter slik at de oppleves som velmente oppfordringer. Saklighet er med andre ord ikke nok.
 
Topp Bunn