Fidelity nr. 24 ?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
12.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
1
Vel så vidt jeg forstår på innleggene fra en i staben på dette forum foreligger følgende fakta. Skribentene har ikke full tids ansettelse. Ressursene er mangelfulle. Prisen på magasinet er like høye hos Narvesen som hos konkurrentene og høyere ved abonnement enn hos flere av konkurrentene. Dette tilsier vel noe om opplaget og dermed også noe om synet på magasinet hos potensielle kjøpere i forhold til synet på konkurrentene.

Mvh
Roysen
Mener å huske at en god del av skribentene i Stereophile heller ikke er fulltids ansatte. Vet ikke om det er noen indikator.
mvh

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Hallo alle sammen. Dere må ikke slutte av debatten. God underholdning. Får bare håpe at ingen utenom kretsen leser innleggene og får bekreftet sine tanker om at dette er en meget sær hobby med en del veldig sære personer. God bedring og god jul.

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
0
Synes denne debatten viser at Fidelity og KV engasjerer. Da vil jeg si at de lykkes ;) Har alltid synes folk som ikke har noen mening( " ja, ja det e noge med alt") er kjedelige og fargeløse. Har ikke møtt KV, men har fått med med meg at HAN mener noe. ;D Stå på KV og Fidelity! Føler noen her ikke forstår sammenhengen mellom inntekter og aktivitetsnivå! Gi dem inntekter på nivå med Sterophile og du ville fått et pokker så bra blad,Roysen!

B

Back_Door

Guest
Det å ha som formål å vurdere, troverdig og balansert, produkter levert fra de som gir deg det økonomiske fundament(annonser), er etter mitt syn ikke optimalt.
Dette gjelder ikke bare Fidelity!
Jeg oppfatter Fidelity og dets medarbeidere som entusiastiske og lidenskapelige. Likevel merker jeg meg den tydelige vegring for verifiserbar testmetodikk av f.eks. kabler.

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
0
Det å ha som formål å vurdere, troverdig og balansert, produkter levert fra de som gir deg det økonomiske fundament(annonser), er etter mitt syn ikke optimalt.
Dette gjelder ikke bare Fidelity!
Jeg oppfatter Fidelity og dets medarbeidere som entusiastiske og lidenskapelige. Likevel merker jeg meg den tydelige vegring for verifiserbar testmetodikk av f.eks. kabler.
Har vært i rollen som annonsør i sammenheng med eget firma både i aviser og blader. Tanken om det totalt uavhengige blad/avis er en utopi. En vil alltid skule litt til hvem som legger igjen masse annonse kroner. Men for å snu det litt på hode? En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg. Har lært gjennom mange års forretningsdrift at en skal une andre inntekter for å få inntekter selv.
Men det er derved ikke sagt at en ikke skal beholde integriteten på innholdet.

B

Back_Door

Guest
Har vært i rollen som annonsør i sammenheng med eget firma både i aviser og blader. Tanken om det totalt uavhengige blad/avis er en utopi. En vil alltid skule litt til hvem som legger igjen masse annonse kroner. Men for å snu det litt på hode?  En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg. Har lært gjennom mange års forretningsdrift at en skal une andre inntekter for å få inntekter selv.
Det er da ikke TOTALT utopi? http://www.hificritic.com/

R

Roysen

Guest
Her brister din logikk igjen.  Om du har rett i at han
ikke "bruker så mye som en tøddel av energi på høre " så skjønner jeg ikke hvorfor du gang på gang påstår at du skriver for å gjøre Fidelity bedre?

Og; tenk om du tar feil, noe jeg tror, at Knut V faktisk  bruker energi på denne type skiblerier du bedriver, så er resultatet du oppnår at hans entusiasme synker heller enn at bladet blir bedre.
Mvh Ole
Jeg skriver jo selvfølgelig i håp om at mine meninger skal bli hørt og dermed gjøre Fidelity til noe jeg mener kan bli betydelig mer lesverdi, men jeg har som sagt egentlig ikke så stor tro på det. Det betyr imidlertid ikke at jeg ikke har tenkt å legge stor innsats i å legge frem mine meninger om hvordan et godt norsk hifi magasin bør være.

Mvh
Roysen

R

Roysen

Guest
Har vært i rollen som annonsør i sammenheng med eget firma både i aviser og blader. Tanken om det totalt uavhengige blad/avis er en utopi. En vil alltid skule litt til hvem som legger igjen masse annonse kroner. Men for å snu det litt på hode?  En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg. Har lært gjennom mange års forretningsdrift at en skal une andre inntekter for å få inntekter selv.
Dersom dette er måten du bedriver business på, vil i hvert fall jeg aldri bli din kunde. Dette er mangel på integritet. Dersom man skriver for annonsørene og ikke leserne, vil nok leserne falle fra ganske raskt.

Mvh
Roysen

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
0
Dersom dette er måten du bedriver business på, vil i hvert fall jeg aldri bli din kunde. Dette er mangel på integritet. Dersom man skriver for annonsørene og ikke leserne, vil nok leserne falle fra ganske raskt.

Mvh
Roysen
Tror du farer litt fort frem her; les den siste linjen. ;)
Har tildligere sett at du har henvist til Dagbladet, hvofor tror du "kultur" avisen i alle år har tillatt sex annonsene i sin avis. Svar: PENGER.
Av og til er det viktig å kunne se de tingene som ikke blir sagt eller skrevet, men som allikevel er en realitet.
(Trodde du på Powell sin tale i FN?) ;D

R

Roysen

Guest
Tror du farer litt fort frem her; les den siste linjen. ;)
Har tildligere sett at du har henvist til Dagbladet, hvofor tror du "kultur" avisen i alle år har tillatt sex annonsene i sin avis. Svar: PENGER.
Av og til er det viktig å kunne se de tingene som ikke blir sagt eller skrevet, men som allikevel er en realitet.
(Trodde du på Powell sin tale i FN?) ;D
...men du skriver også "En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg." Hvordan kan du da klare å opprettholde din integritet? Det blir en selvmotsigelse.

Mvh
Roysen

L

Ludo

Guest
...men som jeg tidligere har sagt har jeg ingen tro på at Vadseth bruker så mye som en tøddel av energi på høre etter hva en skarve røst på et lite forum har å si.
Til å være 'en skarve røst på et lite forum' lager du et satans spetakkel. Hvorfor må du pine deg selv til å lese bladet da, finnes jo mange andre flotte måter å plage seg til å gjøre noe man ikke liker... Gå på glødende kull, stikke kroker i leppa eller rett og slett en liten korsfestelse. Kritikken her er jo langt fra konstruktiv, den dreper antageligvis mer engasjement enn den oppmuntrer til forbedring...

Håper du får en feiende flott jul !! ;)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
15
Torget vurderinger
4
...men du skriver også "En importør som ALDRI legger igjen en eneste krone i annonser i et blad fortjener vel ikke topp test og himla bra salg." Hvordan kan du da klare å opprettholde din integritet? Det blir en selvmotsigelse.

Mvh
Roysen
Håper virkelig at denne påstanden fra Ml_27.5 står kun for hans regning og ikke har noe med Fidelitys testpraksis å gjøre.

R

Roysen

Guest
Til å være 'en skarve røst på et lite forum' lager du et satans spetakkel. Hvorfor må du pine deg selv til å lese bladet da, finnes jo mange andre flotte måter å plage seg til å gjøre noe man ikke liker... Gå på glødende kull, stikke kroker i leppa eller rett og slett en liten korsfestelse. Kritikken her er jo langt fra konstruktiv, den dreper antageligvis mer engasjement enn den oppmuntrer til forbedring...

Håper du får en feiende flott jul !! ;)
Jeg brenner for et godt norsk hifi magasin og legger ned stort engasjement i det. Så enkelt er svaret. Dette er ikke selvpining, men en målbevisst jakt på et godt norsk magasin.

Mvh
Roysen

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
0

Mvh
Roysen
Slik foregår det Roysen;importøren blir aldri spurt om å stille opp i testen. Hvorfor skulle jeg ringe han for test-produkt når han aldri ringer redaksjonene. :eek: Slik beholdes integriteten. It`s a cruel world out there!
Roysen, ikke for å være frekk, men har du aldri lurt på teksten til Money.(Fleetwood Mac)

L

Ludo

Guest
Jeg brenner for et godt norsk hifi magasin og legger ned stort engasjement i det. Så enkelt er svaret. Dette er ikke selvpining, men en målbevisst jakt på et godt norsk magasin.

Mvh
Roysen
Men må du bråke så mye for det da?? Prøv å være LITT konstruktiv så kanskje det nytter...

R

Roysen

Guest
Men må du bråke så mye for det da?? Prøv å være LITT konstruktiv så kanskje det nytter...
...for at en skarve røst på et lite forum skal ha en sjanse for å bli hørt må man kanskje lage litt bråk. For øvrig så har jeg forsøkt å være konstruktiv i min kritikk av Fidelity dersom du leser hele tråden.

De forslagene jeg har kommet har jeg fått svar på fra en medarbeider i staben til Fidelity også. Så den delen av dette er vi vel egentlig ferdig med. Det som nå skjer er at jeg får henvendelser fra en rekke andre medlemmer på dette forumet og de henvendelsene har jeg vel full rett til å svare på?

....eller er det ikke ytringsfrihet i dette landet?

Mvh
Roysen

A

Akle

Guest

Mvh
Roysen
Hva med å bidra i stedet for å syte, du klarer da å formulere setninger samt at du har et klart mål, 1+1 kan gjøres til 2, i stede for spetakkel i stere ereo. (litt Doom inspirert der gitt).

Mvh

R

Roysen

Guest
Slik foregår det Roysen;importøren blir aldri spurt om å stille opp i testen. Hvorfor skulle jeg ringe han for test-produkt når han aldri ringer redaksjonene. :eek: Slik beholdes integriteten. It`s a cruel world out there!
Roysen, ikke for å være frekk, men har du aldri lurt på teksten til Money.(Fleetwood Mac)
Jeg har aldri arbeidet i et tidsskrift, så det er mulig du har rett i at dette er praksis. Jeg skal ikke krangle på det, men dersom jeg var leser av et magasin jeg visste gjennomførte denne praksisen, ville jeg sporenstreks avslutte abonnementet og aldri lese det igjen.....

Mvh
Roysen

R

Roysen

Guest
Hva med å bidra i stedet for å syte, du klarer da å formulere setninger samt at du har et klart mål, 1+1 kan gjøres til 2, i stede for spetakkel i stere ereo. (litt Doom inspirert der gitt).

Mvh
Som jeg sa for et par innlegg siden forsvarer jeg nå bare mine meninger. Min dialog med Fidelity er avsluttet. Så lenge noen kommer med denne typen kommentarer til meg må dere forvente at jeg svarer tilbake. Jeg kommer ikke til å la meg nedsables til taushet. Til det er mitt engasjement for stort.

Et annet poeng i denne saken er at de som ikke klarer å håndtere sterke meninger kanskje bare burde overse denne tråden. Jeg har min fulle rett som medlem til å uttrykke mine meninger som jeg måtte ønske så lenge jeg holder meg innefor forumets regelverk.

Forøvrig har jeg bidratt ganske betydelig på dette forumet dersom du gjør en liten undersøkelse.

Mvh
Roysen

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
0
Jeg har aldri arbeidet i et tidsskrift, så det er mulig du har rett i at dette er praksis. Jeg skal ikke krangle på det, men dersom jeg var leser av et magasin jeg visste gjennomførte denne praksisen, ville jeg sporenstreks avslutte abonnementet og aldri lese det igjen.....

Mvh
Roysen
Dessverre ER det slik det kan fungere i mange blader og aviser. Men som leser er det ikke noe problem så lenge en vet om det. Det er dessverre ikke slik at det beste produktetet vinner testen! :(
All informasjon, også annonser og tester, bør en ha en viss skepsis ovenfor. Media har en enorm makt som de ikke alltid utøver etter beste skjønn. ;)

A

Akle

Guest
Som jeg sa for et par innlegg siden forsvarer jeg nå bare mine meninger. Min dialog med Fidelity er avsluttet. Så lenge noen kommer med denne typen kommentarer til meg må dere forvente at jeg svarer tilbake. Jeg kommer ikke til å la meg nedsables til taushet. Til det er mitt engasjement for stort.

Et annet poeng i denne saken er at de som ikke klarer å håndtere sterke meninger kanskje bare burde overse denne tråden. Jeg har min fulle rett som medlem til å uttrykke mine meninger som jeg måtte ønske så lenge jeg holder meg innefor forumets regelverk.

Forøvrig har jeg bidratt ganske betydelig på dette forumet dersom du gjør en liten undersøkelse.

Mvh
Roysen
Tenkte mer i banene; lag ditt eget tidsskrift, eller (hold på hatten) skriv et vennelig brev til redaktøren hvor du saklig fremmlegger punkter du synest kan forbedres ved bladet. Det hadde vært mer konstruktivt en kuppet av denne tråden vel?

Aiaiaiaia

R

Roysen

Guest
Tenkte mer i banene; lag ditt eget tidsskrift, eller (hold på hatten) skriv et vennelig brev til redaktøren hvor du saklig fremmlegger punkter du synest kan forbedres ved bladet. Det hadde vært mer konstruktivt en kuppet av denne tråden vel?

Aiaiaiaia

....well, (hold på hatten), den gangen Fidelity ble oppstartet skrev jeg opptil flere vennlige e-mails til redaktøren med en del av de samme forslagene jeg nå har kommet med. Dessverre kom det aldri noen svar tilbake.

Det redaktøren imidlertid gjorde var å editere bort alle forslagene mine fra e-mailene og legge ut restene av en e-mail som inneholdt litt skryt av det første nummeret som et leserinnlegg i bladet.

Mvh
Roysen

ml_27.5

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.11.2006
Antall liker
0
Uansett uenighet synes jeg Roysen sine innlegg og diverse andre innlegg på denne siden bør leses av KV og studeres nøye. Se på det som en markedsundersøkelse blant dine potensielle kunder, KV! 8) Nei, ikke med slike briller, men slik her :eek:

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
380
Sted
Sola
Det tenker jeg Fidelity-gjengen gjør foran hvert nummer, for disse trådene er jo HELT regelmessige. Underlig nok ;D

O.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
785
Sted
Sjælland. Danmark.
Kritikken her er jo langt fra konstruktiv, den dreper antageligvis mer engasjement enn den oppmuntrer til forbedring...

;)
Dette her er fuldstændig det jeg også mener.
Der bliver lavet et kanon godt blad, og Knut mm. er glade for resultatet. En tilbage melding fra læserne vil give ekstra energi til at gøre det godt igen og igen.
Men dette her kan måske gøre det modsatte.
Mvh.
Sven Palvig

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Uansett uenighet synes jeg Roysen sine innlegg og diverse andre innlegg på denne siden bør leses av KV og studeres nøye. Se på det som en markedsundersøkelse blant dine potensielle kunder, KV! 8) Nei, ikke med slike briller, men slik her :eek:
Det er noen ganger veldig lett å være enig..!! :)

R

Roysen

Guest
Jeg skal forsøke å la være å skrive flere innlegg i denne tråden dersom det ikke kommer flere kommentarer direkte til meg. Det virker som om det er i flest mulig medlemmers interesse, men jeg vil til slutt (selv med alle uovernstemmelser som har oppstått på vegen i denne tråden) forsøke å bringe mitt poeng tilbake til det jeg egentlig ville få frem. Nemlig forslag til endringer i magasinet jeg mener ville være klare forbedringer. Dette er mine meninger - andre kan ha andre meninger. Redaksjonen og staben har sine meninger. Jeg innser derfor at mine meninger fort kan drukne i alle andres. Mitt engasjement er imidlertid stort og jeg har derfor forsøkt å kjempe for disse meningsytringene mine. Noen synes kanskje jeg har gått over streken. I så fall beklager jeg det. Meningen har imidertid aldri vært noe annet enn å forbedre Fidelity. Mine meninger har kommet rett fra leveren. Jeg mener det er det ærligste. Jeg er ikke ute etter hevn på noen for noe, men jeg har de meningene jeg har om magasinet Fidelity (som kunne blitt fantastisk bra med følgende forbedringer):

1) Jeg synes Knut Vadseth burde omdefinere sin stilling i magasinet til kun redaktør og fotograf. Bildene hans er svært bra. Han innehar imidletid et vokabular og teknisk innfallsvinkel på sine omtaler som ikke passer i et high-end hi-fi magasin. Han kan benyttes til å gi second opinions til produktene - noe jeg forøvrig synes er et konsept de har innført som er meget bra.

2) Vadseths jobb som omtaler av produkter burde omdefineres til en teknisk redaktør og her burde en ny utenforstående person evt. Gunnar Brekke tilbys stillingen.

3) Tester av utstyr bør inneholde et minimum av teknisk informasjon om produktene. Om de ikke har mulighet til å utføre målinger finnes det imidlertid mye annen teknisk informasjon om utstyret som testes som kan være interessant og lærerikt for leserne.  Et minimum er at de tekniske og fysiske spesifikasjonene om produktene angitt fra produsentene angis, hvilke komponenter og kabler som benyttes i testen. Ut over det synes jeg det er et minimum at man tester og beskriver all fuksjonalitet produktet innehar og beskriver hva man har testet evt. hva man ikke har testet. Man må ikke glemme at det faktisk er det som skjuler seg under lokket på komponentene som faktisk generer den lyden man hører. Beskrivelser av dette er viktig for leserne for å kunne ha noen faste rammer å knytte de lydmessige intrykkene som beskrives mot. Second opinions av andre testere/omtalere bør også angis med hvilke komponenter som benyttes og hvilken fuksjonalitet som ble testet/ikke testet. Second opinions bør også beskrive forskjellen lydmessig i deres anlegg i forhold til det lydmessige inntrykket i hovedomtalen. Dette gir leserne et bilde av hvilke komponenter som kan passe bedre/dårligere med testobjektet.

4) Vokabular for å beskrive ulike deler av lydbilde bør forsøkes standardisert slik at vi som lesere lettere kan forholde oss til hva dere beskriver.

5) Karaktergivning for ulike aspekter ved komponentenes tekniske oppbygging og lydmessige singatur bør vurderes.

Mvh
Roysen

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Antall liker
0
Syns bladet er kjempebra jeg da ;D
Men syns kanskje at dem kunne testet mer av mindre butikker og hatt litt mer interjuver av konstruktører.
B&W har fått mye der syns jeg.
På Messa i Horten var det jo 1-2 konstruktører,så kanskje det kommer :D
Hva med å teste litt ProAc ;) :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
1.973
Roysen; jeg tror du sliter med dårlig hukommelse. Du har en tendens til å gjenta deg selv.

KV, HR og dere andre Fidelitypene; jeg gleder meg til å lese julenummeret. Stå på. Gi oss entusiasme.

R

Roysen

Guest
Roysen; jeg tror du sliter med dårlig hukommelse. Du har en tendens til å gjenta deg selv.

KV, HR og dere andre Fidelitypene; jeg gleder meg til å lese julenummeret. Stå på. Gi oss entusiasme.
Nei, jeg sliter ikke med dårlig hukommelse. Jeg ville bare understreke at dette ikke handlet om surmult kritikk fra min side, men et ønske om et bedre Fidelity.

Mvh
Roysen

Topp Bunn