Her blir det sitat på sitat på....Og uten at jeg har noe ønske om å spore tråden inn på den evinderlige og stadig tilbakevendende debatten om nøytalitet, hvem som er venner med hvem og hvilket magasin osv. osv...Men: Jeg er ( kanskje?) så naiv at jeg tror "Fidelity" er sånn høvelig nøytral hva angår testing av utstyr. Jeg erkjenner og er klar over at den beste testen gjør man sjøl, med sine egne ører -men for oss, som ikke akkurat er omgitt av forretninger som selger hifi-komponenter, er vi faktisk avhengig av å kunne bedrive grovsiling via omtaler, tester o.l. Nå skal ikke vi klage her i byen, vi har jo både Hifi-klubben, Soundgarden og ...Elkjøp. Vi kan faktisk få lytte til både NAD, Electrocompaniet,Hegel, Abrahamsen og flere andre - MEN ikke Bladelius, Densen, Naim, Krell, Audionet og mye anna bra. Det er vel et "fenomen" som deles av de fleste i dette landet. De fleste hifi-forretninger, importører osv. ligger naturlig nok, der kundetettheten er størst. Man skal jo (over-)leve som distributør også..og av samme årsak, er det ikke så mange hifi-messer i f.eks. Bodø..RBN skrev:Heiprnesse skrev:VilhelmW skrev:impulse skrev:Det handler i alle fall ikke om vrangvilje fra Fidelitys side om du savner omtale av "dine" produkter. Bare så det er sagt.
Hvor langt nord for polarsirkelen holder du til, forresten? Vi får håpe posten når dit med neste nummer innen høvelig tid!
Jeg savner et djupdykk i den øverste intergrerte klasse. Der inngår Densen B150+, for ikke å snakke om B175, som jeg hittil ikke har sett en einaste omtale av - kanskje den ikke har kommet på markedet ennå? Og der er jo så masse anna flott der ute - bare ta en titt på "innmat-tråden". Den ene velbygde tysker'n etter den andre. Det må da være noe vellyd blant disse...??
mvh. VaW
Er det ikke en butikk i Oslo som importerer dette merket da?
Tenk litt etter så vil du nok komme på hvor mange tester det er fra denne importøren i Fidelity.
Det kan ikke være mange, om noen.
De har jo "sitt eget" blad (lydogbilde) med garantert gode tester, så hvorfor risikere noe med Fidelity?
Kan vel i samme slengen minne om testen i Lyd og bilde av Adyton Cordis 1,8 for noen år siden. Samme ulla
Mvh
RBN
Jeg synes også at man kunne gå noe djupere under lokkene på komponentene som omtales. Her er både HiFi+, Hifi News og danske High Fidelity et godt hestehode foran, med dypere beskrivelse av byggekvalitet, målinger osv. Mangt og mye kan se pent ut, og høres bra ut - men hvordan står det til under skallet? Er det re-brukte komponenter fra en kinesisk bakgård som er brukt? Vil min nye forsterker ha et liv utover to, tre år? Sånt er også viktig å vite -for meg. Og da er det kjempeflott med sånne muligheter som det dette forumet gir. Man kan spørre dere..oss, som har bruker-erfaring med forskjellige fabrikanter, forhandlere osv. Mye av det man får vite, vil jo være av svært subjektiv karakter, men viktig likevel. Jeg kan f.eks. si at min DM-10 har funka upåklagelig i ti år, at jeg har bytta et Alps volumpometer, at kontrollknappene på min Densen b400sx cd-spiller fungerer sånn av og til, og at man må/bør ha remote'n for å betjene den, at cd-skuffen høres foruroligende raklete ut,men at den spiller og presenterer lyden av mine cd-skiver, som en drøm...neeesten på høyde med vinyl. I mitt oppsett. Jeg kan også si at min erfaring med sørvis hos Densen, er upåklagelig. Eneste ankepunktet er at forsterkeren brukte 14 dager med Posten fra Bodø til Esbjerg..og at det kostet kr. 482,- å sende den... Sånt er viktig for meg. Jeg har jo både hørt og lest om folk som ikke får kontakt med forhandler, eller hjelp dersom det oppstår feil på et produkt. for ikke å snakke om de av dere som har opplevd å sende inn et produkt, og aldri får det i retur.
Men tilnærma nøytralitet er en forutsetning for mitt abbonement på "Fidelity". Derfor venter jeg på en djuptgripende runde med f.eks. integrerte forsterkere, bl.a. de jeg nevnte tidligere..gjerne medtatt norske Electrocompaniet og Abrahamsen.
mvh. VilhelmW