Father, father
We don't need to escalate
You see, war is not the answer
For only love can conquer hate
You know we've got to find a way
To bring some lovin' here today
- Marvin Gaye
1. All kudos til Fidelity for at de lager bladet, publiserer det og får det til å gå rundt, økonomisk og praktisk. Det må være en ganske heftig jobb, for å si det forsiktig. Jeg syns vi er priviligerte i Norge som får lov til å ha et blad for entusiaster og av entusiaster. Hi-Fi Norge ville, uten tvil, vært fattigere uten Fidelity.
2. All kudos til skeptikerne som mener det ikke er forskjell på kabler eller andre passive komponenter. Det er bra at noen står på diverse barrikader og forsøker å stille spørsmål om keiseren er uten klær. Vi trenger det.
3. All kudos til subjektivistene som mener det er forskjell på kabler og andre passive komponenter fordi de hører at det er det og velger å stole på det. Vi trenger de.
4. All kudos til Hi-Fi sentralen fordi vi har et forum for slike debatter. For de av oss som har vært her noen år, så må vi vel kunne fastslå at det går i bølger. Enkelte perioder har vært preget av mer krig enn godt er, andre perioder har vært preget av mer fred enn godt er. Jeg hadde ikke gidda å frekventert dette forumet uten disse periodevise svingningene - også får jeg heller holde meg unna når jeg ikke gidder å være her fordi det er for mye krig.
5. Vi blir aldri enige, noen av oss. Og debattene vi fører springer rundt de samme punktene, det eneste som varierer er sannsynligvis hvor dypt ned i skyttegravene vi graver oss. Kanskje vi heller skulle møttes og spilt fotball mot hverandre?
Father, father, everybody thinks we're wrong
Oh, but who are they to judge us
Simply because our hair is long
Oh, you know we've got to find a way
To bring some understanding here today
Oh
- Marvin Gaye