FallenA`s GIGANTOPPGRADERING

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    En effektfull måte å ta bilde av rørutstyr er å sette lukkertiden på ca 30sek med full belysning i rommet. Så trykker du inn lukkeren og venter ca 10-15 sek, deretter slår du av alt av lys slik at det blir mørkt helt til bildet er tatt. Jeg har fått til et par bilder som jeg ble meget fornøyd med på denne måten. På denne måten får du litt ekstra glød i rørene samtidig som du ser selve produktet i full belysning.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hvilken blender og ISO snakker du om da?
    Spennende tips BTW!! :)
     
    M

    musicus

    Gjest
    FallenA skrev:
    om.s skrev:
    FallenA skrev:
    om.s skrev:
    Ett flott oppsett du har fått til der FA, fortsatt like fornöyd? en liten undring, er det bevisst at du har de to nederste hyllenen i racket vendt opp-ned? ;) ...

    mvh
    Takk for det!
    Jeg er fortsatt like fornøyd, og kjenner ikke noen rykninger noe sted. Endelig noe som gir meg ro når jeg setter meg ned for å høre musikk. Platene i Racket er plassert slik med overlegg (i utgsangspunktet er det jo ikke noe fasit på dette!! ;)). Synes det hele ble penere slik rett og slett :)

    Du da om.s... tilbake og klar for ny høst på Sentralen? Leste et annet sted (ja jeg følger med!!), at du har tenkt å teste ut en maskin fra Cary?! Har du testet? Har du endt opp med den? ;)
    Hehe, du har rett, det er vel ingen fasit på dette, men bare en observasjon fra undertegnede, som forövrig har byttet ut 6 stk std Quadraspire Q4 med 2 stk Quadraspire Sunoko hyller under Hortens messa for en dröj uke siden, en merkbare forandring.

    Ellers har jeg byttet til Cary 303/300, savner kanskje noe av snillheten til Creekén, men dette er nok mer drive, dynamikk og tilfredstillende, samt mulighetene å bytte mellom solid state og tubes på utgangen, og upsampling "on the fly", dette gir en mange muligheter på de forskjellige innspilllingene, kanskje ikke den siste spilleren jeg drar ihus, men den duger langt og lenge til det jeg önsker (og ikke har råd til nu) kommer ihus.
    Vet nå ikke om jeg vil väre klar for en höst her igjen, trives bedre, mye bedre med klimaet på Euphonia, ikke minst er det der en rekke arrangement som gjör at man kommer seg ut blandt likesinnede og hörer og snakker med folk, svärt få med sterke markeringsbehov av Euphonistene, og selv om man ikke er enig om alt, så kan man stort sett diskutere og oppleve i fordragelighet, ett hyggelig sted m.a.o ;)

    Holder på med litt tube rolling til Caryén nu og har vel falt for Siemens&Halske 5814A(1962) som hovedrör med mulighet for å veksle mellom de og ett sett RCA 12AU7 clear tops (en riktig underdog til prisen).

    Söker etter BDR pucker/pits som det siste tweaket å sette ht på i denne omgangen, ellers er det musikksamlingen som vokser mest for tiden, og da er man vel på rett spor ;D

    mvh
    Synes du skulle komme tilbake jeg.
    Lag deg en tråd, eller følg opp den gamle så vi får se hva du holder på med!! :)
    Tja, her hører jo folk ikke forskjell på noe snart så jeg lurer litt på nytteverdien/gleden av det, kjører min tråd der den ligger jeg, tror jeg ;)

    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=5342

    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.669
    Antall liker
    35.810
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har noen magnepaner Fallen.. du bør prøve dem - da slår du deg til ro :D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    slutt å tull!
    kjøp noe skikkelig med en gang ;D
    mvh
    Leif
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Spent på hva neste GIGANTOPPGRADERING består av.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    med dagens tilgjengelighet på vinyl, er ikke det lenger noen unnskyldning
    kjøp Trio (eller kanskjeMBL101X) og nyt musikken resten av livet(og gjelda!)
    mvh
    Leif
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.030
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    LMC skrev:
    med dagens tilgjengelighet på vinyl, er ikke det lenger noen unnskyldning
    kjøp Trio (eller kanskjeMBL101X) og nyt musikken resten av livet(og gjelda!)
    mvh
    Leif
    FallenA...her er det bare å følge Dr LMC sitt råd...legger ved bilde så du ikke glemmer...å handle på riktig resept! ;D



    mvh,
    tas
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Verdens mbeste høyttalere er allerede solgt....mon tro hva som entrer over stokken i Egersund denne gang.....spennede.

    Her må man følge med......

    Mon tro om horn er tingen ?

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Vet jo at fallen har hatt cornwall III , de åk jo ut de og , og sånn sett regner jeg med at FA vil prøve noe annet denne gang , kan det være at han har valgt å gå for ett par avantgarde ? :D

    blir spennandes å se nå.....fa har jo vært innom det meste , og LV er vel det som har vært best iflg fa selv....hittil :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.034
    Antall liker
    568
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Neh, det blir nok ikke sånne jålete 'life-style' horn som tyskerne lager... Må nok kraftigere saker til fra Junaiten ;D ;D ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ludo skrev:
    Neh, det blir nok ikke sånne jålete 'life-style' horn som tyskerne lager... Må nok kraftigere saker til fra Junaiten ;D ;D ;D

    junaiten... tenker du på sånne apekister med hornmunning på størrelse med en middels amerikansk rævsprekk?

    sånne?


     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.736
    Antall liker
    33.023
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei Fallen.
    Ser du selger dine flotte HT, hva skjer da?
    Lurer på hva en seriøs HiFi mann som deg satser på da ;)
    Oppgradering innen samme, eller totalt bytte?

    gismo
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Veldig spent på om Fallen's viktigste oppgradering koster ham hifilivet. Selv prøver jeg å bevise; ja takk, begge deler.

    Ikke noe problem bare med litt planlegging. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    ErosLoveking skrev:
    Veldig spent på om Fallen's viktigste oppgradering koster ham hifilivet. Selv prøver jeg å bevise; ja takk, begge deler.

    Ikke noe problem bare med litt planlegging. ;)
    Tro meg, det går så greit så 8) ;)

    /jan
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, hva skal man si?
    janr knows. ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Me too ;) Har like mange unger som Jan da. Om ikke jeg har laga alle sammen sjæl... Sliter livet av meg om dagen for å bygge på huset så alle kan få rom til å leve sitt liv. Da er mitt haifai liv inkludert i det regnestykket, takket være en forståelsesfull kone. Så til alle tvilere der ute. Det lar seg heeeelt fint kombinere!! At FA prioriterer som han gjør, har jeg forøvrig all respekt for om noen skulle tvile. Hver mann sin gift ;) Personlig fikser jeg både og 8)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    hmmmm, dette virker kjent. FA legger ut hele dritten, avventer videre kommentering. For så og komme med A: "Jeg skal prioritere familien" B: "Det er noe nytt grensesprengende på vei inn nå, dette blir verdens beste"

    Er du FrP politiker FallenA?
     

    ke

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Han har vel funnet ut at det ikke er verdens beste anlegg det han hadde.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ke skrev:
    Han har vel funnet ut at det ikke er verdens beste anlegg det han hadde.
    har han noen gang trodd det, da?

    hvem har verdens beste anlegg, forrresten?

    du?

    noen av dere andre?
     

    ke

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Nei det er vel du som har det.Eller virker det bare slik noen ganger.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ke skrev:
    Nei det er vel du som har det.Eller virker det bare slik noen ganger.
    lol. ;D
    hva er i veien med deg?

    neida vennen min, jeg har langt ifra verdens beste anlegg.
    knapt nok på topp 10.000, skulle jeg tro.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Verdens beste anlegg?

    Gago har verdens beste anlegg for seg. Tror flere burde etterstrebe seg et verdens beste anlegg for seg selv, og ikke "tilfeldig" forbipasserende.


    Ble det her forståelig forresten? :-\ Trøtt i trynet......... ::)



    Nok OT. Hvor blir det av Fallen? Har ikke gitt helt opp håper jeg. ???
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.736
    Antall liker
    33.023
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    ErosLoveking skrev:
    Verdens beste anlegg?

    Gago har verdens beste anlegg for seg. Tror flere burde etterstrebe seg et verdens beste anlegg for seg selv, og ikke "tilfeldig" forbipasserende.


    Ble det her forståelig forresten? :-\ Trøtt i trynet......... ::)



    Nok OT. Hvor blir det av Fallen? Har ikke gitt helt opp håper jeg. ???
    Klart og tydelig ble det ErosLoveking ;)
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    Enig med Eros, det er altfor mange som høre på hva andre sier er "verdens beste" for meg, også her på sentralen.

    På den annen side så er det lett å bli så begeistret over "eget verdens beste" noen ganger at vi ordlegger oss på en måte som kan virke misjonerende for andre, og det er egentlig en hærlig følelse; å bli begeistert.

    MERK; sikter ikke til noe spesielle her...

    Men det trenger vel ikke bli noen diskusjon om dette her i denne tråden.
     

    ke

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2005
    Innlegg
    31
    Antall liker
    0
    Ja det er godt vi har erosloveking med sine vise ord,merker at jeg ble veldig vis nå. Vi hører nok fra fallen
    når det dukker opp nye ting tenker jeg.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Godt skrevet Eros,så enkelt er det.(burde vere)


    Kanskje han mekker sammen en slags tidleg julepakke for oss,og kanskje seg selv:))


    Mvh.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette var da voldsomt..... Ikke vits i å krangle om "verdens beste" anlegg i tråden min.
    Heller ikke nødvendig å komme med spydigheter.
    Living Voice, Audion, og MUSE var nok langt fra verdens beste, men etter mine preferanser ubetinget det beste anlegget som jeg har hatt her hjemme. Til min musikksmak som favner særeste prog, og til enkel Jazz så spillte dette over all forventning.
    Jeg selger slett ikke for at anlegget var dårlig eller i jakten på verdens beste anlegg.
    I mitt hode så har jeg planer om et "verdens beste", men ikke økonomi til å gjennomføre.
    Siste anlegg er nok så nær som jeg har kommet så langt ;)

    Jeg er jo engang audiofil, og vil jo alltid være det, derfor et det ikke nødvendig å si at jeg "slutter". Både dere og jeg vet at det i tilfelle er bullshit. Klart jeg kommer tilbake... så sterkt jeg greier ;D
    Men akkurat nå så prioriterer jeg anderledes, og foretrekker stundene jeg leker sammen med min snart 1 år gamle datter. Jeg elsker lesestundene, og turene vi har sammen.
    Ettersom jeg selv følte at jeg var usosial, og hadde eget lytterom, så syntes jeg det var på tide med en liten kunstpause. Tulla mi elsket jo musikkstundene hun også, men det er jo begrenset hvor mye utforskertrangen til ei 1 år gammel jente blir tilfredsstilt på 14m2.
    Nettopp derfor så tar jeg denne pausen, og selger unna for å motstå fristelser. (Jeg kjenner meg selv godt nok til å ta forhåndsregler).
    Det er klart at andre nok ville tenkt anderledes, og jeg ser jo flere vellykkede "nybakte" fedre som får dette til å klaffe. Og kudos til dere!! :) Men det er en måte å gjøre det på, og jeg har valgt min...... akkurat som vi velger forskjellige tilnærminger på å finne frem til sitt eget "verdens beste".

    Men når det er sagt.... Plutselig er det noe på gang igjen, og når jeg var så fornøyd med siste tilnærming. Ja da er det mye enklere å vite hvor en vil starte igjen neste gang!

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn