Exposure, britisk Hi-Fi man er venner med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HoJ: Det der er ett av de produktene som vokser på deg over tid..uhyre fin i det rette setup. Kos deg!😎 Kan jo hende du ender med å pensjonere litt mer..ref det jeg sier om systematisk synergi her oppe. Tornado, Topping og MI for Exposure pre og monos, for eksempel…for ikke å forglemme DACen fra Sussex😎
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Da satser jeg på det.
    Hadde cd-spilleren her og testet den mot langt dyrere utstyr, og likte klangen bedre på den spilleren.
    Det samme har skjedde når jeg har brukt Exposure Dac og forsterker.
    Musikalsk tilfredstillende, og avhengighetsskapende!
    Har ikke vært borti phono stage, så legg gjerne ut noe her når du får testet den!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kan legge ut kontra MyGroov, de andre som har vært innom her av riaa er så lenge siden at jeg ikke kan konkludere mot.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaring med de små monoblokkene XM9 her inne? Lukter litt på disse og hadde vært fint å høre noen erfaringer. På kampanje hos Mala nå.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det ingen andre her inne som har deres riaa?
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    851
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med de små monoblokkene XM9 her inne? Lukter litt på disse og hadde vært fint å høre noen erfaringer. På kampanje hos Mala nå.
    Ingen erfaring med disse, men fikk veldig lyst på dem selv, har en Quad PA-One+ som jeg kan bruke som forforsterker.



    Er det ingen andre her inne som har deres riaa?
    Jeg har ikke prøvd deres riaa, dog veldig god erfaring med forsterkerne, og kan ikke forstå noe annet enn at du skal bli fornøyd med XM3. Det eneste "aberet" er som nevnt ovenfor her; har du MC pickup som krever en del gain, så kan 60db bli litt knapt, til feks Denon DL103R. Step-up vil i såfall løse dette. Tror du vil bli godt fornøyd med denne, du får dele erfaringer og inntrykk når du har fått spilt litt på den.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Tar sin tid, men nå skal den altså være på vei fra England.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Høres utrolig bra ut nå i hvert fall, detaljert og avslappet, men likevel massevis av med pondus.
     

    MalaAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.07.2014
    Innlegg
    1.861
    Antall liker
    2.457
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    5
    Mer informasjon om den nye 3510 serien kommer, men det blir både integrert forsterker, pre-amp, poweramp og monoblokker tilgjengelig.

    Her er pris på den integrerte:

    Vi får mer informasjon i ukene som kommer om alle modeller. 3510 integrert kommer til demo om ca 2 uker :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nå skal det sies at jeg ikke har testet ut så mange riaaer før, men xm3 låter fantastisk flott - jeg synes den vokser på meg for hver dag som går. Jeg har faktisk ikke noe negativt å si om den. Angerer ikke på dette valget, selv om det ble nesten dobbelt så dyrt som jeg først tenkte å bruke på riaa.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    xm3 vokser og vokser. Jeg vet ikke hvor utbredt denne riaa'n er, men synes denne leverer utrolig bra til prisen.
    20210727_143237.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    HoJ: Hvis du syns den er bra aleine, tenk deg da hva den og DACen gjør i det komplette 50-settet..som lå ute her for en halv måned sia..
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Hei.

    Har snappet opp en Exposure 3010 S2D nylig. Selger sa det ikke var RIAA eller DAC board i denne, men ble likevel obs på dette da jeg koblet min RIAA i AUX1 inngangen(som blir til PHONO inngang når RIAA er instalert). Da var det bare å åpne og ta en kikk. Den har et RIAA kort ombord, så da er spørsmålet: Hvilket RIAA kort er det? Det står" Exposure System Phono Board V1.3" på dette kortet. Er det MM eller MC? Det står også en liten lappe med "MM0000444" på, så det kan tyde på at det er et MM kort. Det er jumpere med 3 forskjellige load.(1-2-3) + jumpere med 2 forskjellige gain settinger. Noen som vet?
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Fant ut av det. Er et MM kort, men det har samme benevnelse som MC kortet. Alt ser likt ut bortsett fra at load "terminalen" på MC kortet er fylt opp med jumpere, mens det bare er en jumper på MM kortet.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan kan man redde sin egen lille del av planeten midt i en pandemi uten å gå i svart selv? Vel, jeg begynte med den knøttlille Exposure 1010, som kom i hus i 2020. I går ankom den i to år tiltenkte partneren…2010S CD, kjøpt her på Torget forrige helg. Begge to er finansiert til 100% med familiens flaskepant, så både Karsten Warholm og Une Bastholm burde være happy nå. Full resirkulering! Og 1010 har jo markedets minste forsyning, nesten. Så den passer som formidler av musikk gjennom strømpriser fra helvete😈👍 Who needs Class D? Synergi på toppnivå er en selvfølge. Spiller DIVISION BELL, og det er bare moro i huset her..Overklasse til mikropris tar litt tid, men det er LITT av et rush når det går i boks også.
    Den briefen var etter mitt syn langt lettere å løse for ti år sia, da Norge enda ikke hadde fått dagens fullt utviklede digitalnevroser og bokse-angst mens Anne Rimmen dekket OL i London 2012 for statskanalen, og NRK fortsatt hadde nesten alle Norges topp sportskommentatorer på lønningslista. Tider…❤

    Egentlig var ikke dette planlagt, men utfordringa kom fra en meget god venn nordpå som i 2019 søkte oppgraderingsråd. Og det er det med meg at jeg alltid søker utfordringer. Så kompisen, han endte med tokanals Audiolab og liten Elac til erstatning for eldre NAD/DALI kinopakke. Digitalt Kinderegg, topp formidling hele veien.Mens analogsystemet her nå er farlig komplett..tilogmed satt opp for kassettbruk i referanseklasse.❤ Den som bare vil ha brukt, og setter opp til klassisk analogt flerformat, vil nok slite med å finne en bedre pakke enn dette under 30 000😈 I all beskjedenhet, altså..Så fortell ikke meg at gjennomtenkt match er en utopi. Dere digitalister som har glemt den bør istedet hente ei flaske Vaxol på apoteket..og så gjennomgå hele anlegget på nytt. Etter klassiske regler. Kan by dere på en og annen overraskelse, det..Når tilogmed fjernkontrollen til spilleren er av god, gammel åttitallstype - velkjent for den tids barn-bør det være et tegn på hvor designer Tony Brady FAKTISK har lagt merkets sjel..På innsia😊 Det er slik Storbritannia alltid har gjort. Og det funker❤. Det ekstra kule med det er at all britisk Hi-Fi alltid har stilt mer eller mindre skjulte krav til sine brukere også. For de fleste britiske komponenter har høye systemkrav, selv om kryssmatchpotensial og VFM er blant det beste som fås kjøpt.. Enkelte elsker det, mens andre finner det uforståelig..Men det er en stor styrke i min bok. Man lærer nemlig å verdsette deres omgang med musikkens viktigste bestanddeler: Livet, leken, dynamikken og budskapet. Satt i ekte system. Der er britene uslåelige, og hele verden kan lære av dem🎶 Rega, Exposure, Naim, Creek, Roksan, Linn..ALLE veit hva systemet er. Og de BRUKER den kunnskapen..

    La det være sagt: Anlegget det her er tale om når ikke mitt hovedsett til over spikesene, uansett parameter. Men det har en pokker så tøff STIL, det også..både sonisk og teknisk. Forsiktig og vart, men fullstendig uredd og DØNN selvsikkert. Tindrende musikalsk, er det. Smekk fullt av talent og spilleglede. Jeg ville ta ut det på mikroanleggs budsjett, men samtidig passe på eldre formater..og det har jeg ubeskjedent nok «smashed out of The Court @ Wimbles». You just have to love British Hi-Fi..And you can bet your life I do..For life!


    Auditor out for The Beijing Olympics!
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Da har Exposure fått ekstra beskyttelse her, før lynsesongen slår inn. Responderte bra på IsoTek Polaris EVO3❤ Litt andre fokuspunkter, men sounden er enda et lite hakk mer raffinert. Som ventet, da disse engelske renserne har lang historie her i huset. Hvorfor kan den lille Polarisen brukes? Fordi anlegget omtrent ikke bruker noe strøm..For noen dager sia hadde jeg besøk, og etter lytting lurte vedkommende på hvor forsterkerens kjøling var hen…Det låt jo så stort, dette her..😊 Etter Polaris lyder det enda større..

    4-String: Litt respekt/alvor hadde gjort seg fra din side😡 Jeg ser gjerne dagen du greier det jeg har gjort med denne pakken, og begynner å jobbe med anlegget fra veggen og ut. Det finnes visse ting du er nødt til å akseptere for å få til det, ser du. Og tar du ikke dette til etterretning..lykke til med å sette sammen et system..Det vil du dessverre da aldri klare. I Hi- Fi er den systematiske helheten alt. Absolutt alt. Uten den kaster du penga ut av vinduet. Det veit jeg, og det veit alle produsenter også. De britiske derav har sågar lagt synergien så opp i dagen at selv et barn kan finne den. Eller også de av oss brukere som klarer å dechiffrere budskap. Dette er dønn alvorlig, og du bør kanskje også se det sånn..
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Roqer: Det der er intet spørsmål. Hent den eksterne dersom du bruker platespilleren oftere enn en gang i uka. Og sett Rega til å jobbe på motsatt pickup. Eller 45. Ferdig sak..
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Da skal ampen 3010s2 og dac’en 2010s2 byttes ut.
    Inn kommer Marantz Cinema 50, og i tillegg lurer jeg på monoblokkene til Exposure. Jeg tror de kan passe godt i kjeden.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.561
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om en grei step up til mc delen av xm3?
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.101
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Noen som vet om en grei step up til mc delen av xm3?
    Hvis du er litt handy:
    Kjøp å dyr du har råd til :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn