Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    671
    Antall liker
    470
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Den screensaver funksjonen liker jeg ikke og burde vært mulig å velge bort.
    Ser at noen gjør dette i android innstillinger. Noen som vet hvordan det gjøres?

    Curently I've disabled global in the android settings the screen saver…….
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    V1.2.15 kom i går. 👍🏻
     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    Hmm .. har selv opplevd å få oppdateringen senere en andre her , du får gi den litt tid 😃👍🏻
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.581
    Antall liker
    35.555
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    "1.Added a large-font theme mode to the playback details screen.
    2.Optimized the PLEX service connection functionality.
    3.Enhanced the playback functionality of online streaming media tracks.
    4.Optimized the issue where the playback queue display was incorrect during random playback.
    5.Optimized the issue where the playback details screen did not respond to the spectrum switch when the input source was set to audio input.
    6.Fixed the issue of incorrect clock display format during screen saver.
    7.Optimized the audio playback functionality for EMBY.
    8.Fixed the occasional issue of not being able to start playback when playing tracks through the file manager.
    9.Optimized the display of remaining space for external devices in the file manager.
    10.Optimized the display of the interface in the settings.
    11.Fixed the occasional issue of tracks not playing when played through a mobile phone playlist.
    12.Optimized the spectrum display functionality.
    13.Optimized the playback mode switching functionality.
    14.Optimized the issue of incorrect display of the number of tracks in the CUE list.
    15.Added the functionality for the multi-function key on the remote control to cycle through the spectrum.
    16.Optimized the display of audio information in the upper right corner of the main interface.
    17.Added album cover display to the mobile phone file manager.
    18.Optimized the occasional incorrect display of volume in the upper left corner of the main interface.
    19.Optimized the issue of occasional lack of spectrum display when switching output ports.
    20.Added the functionality for setting the date and time on the mobile phone.
    21.Optimized the display of output port information.
    22.Optimized the issue of mismatch between audio quality and playback flow on Amazon Music.
    23.Optimized the prompt for Amazon Music account conflicts.
    24.Optimized Gapless playback on Amazon Music.
    25.Optimized the issue of incomplete display of the Radio Paradise list.
    26.Optimized the issue of certain tracks on Radio Paradise not being able to play.
    27.Optimized system stability."
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.679
    Antall liker
    85.220
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Noe håp om at denne kommer i sølv versjon?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    SLAMDUNK!
    DMP-A8 med markedets beste future, brukeropplevelse og lydkvalitet. Virker som dette er tvers gjennom High-end, til en pris som tidligere ville vært uvirkelig.
     
    Sist redigert:
    T

    ThomasN

    Gjest

    Skulle vært gøy om noen hadde sammenlignet den med A6 Master. Må si at og sette inn en LPS gjør mye av det samme for A6 som de skryter av på A8.

    Får håpe det kommer en A8 Master etterhvert 😃
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.944

    Skulle vært gøy om noen hadde sammenlignet den med A6 Master. Må si at og sette inn en LPS gjør mye av det samme for A6 som de skryter av på A8.

    Får håpe det kommer en A8 Master etterhvert 😃
    Hifi Rose låter 10 til 15 % bedre lydkvalitetsmessig som ren strimer i følge fyren, skal vi tro på det?
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Hifi Rose låter 10 til 15 % bedre lydkvalitetsmessig som ren strimer i følge fyren, skal vi tro på det?
    Da er i hvertfall ikke Eversolo DMP-A8 ett røverkjøp lenger. HiFi Rose har noen ekstra kroner på utseende, utvilsomt en vakker boks.

    Som ren streamer tror jeg muligens A6 med LPS er like god som A8. Skulle egentlig ønsket at det ikke var en miks av SMPS og LPS i A8.

    kommer det en A8 med 2x LPS og muligens noe annet komponenter av høyere kvalitet som gjør at de kan kalle den Master kan det bli interessant.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    5.944
    De kunne gått litt mer i dybden anngående DSP delen i DMP-A8 disse youtuberne, det er det jeg er mest nysgjerrig på.
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Har bekreftet at A6 med original strømforsyning streamer bit-perfekt - lokalt - i diverse formater.

    At den skulle endre seg negativt ved bruk av eksterne streamingtjenester har jeg ikke noen tro på.

    Slike subjektive tester på Youtube - som ikke har litt mer håndfast å vise til - bruker jeg ikke noen tid på.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.418
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    De kunne gått litt mer i dybden anngående DSP delen i DMP-A8 disse youtuberne, det er det jeg er mest nysgjerrig på.
    Enig.
    Men nå når Eversolo har valgt å satse på å bli mere Ordentlig-HIFI med å legge seg i et prisnivå som er nærmere akseptert som Ordentlig-HIFI, så er jo kanskje ikke de som er opptatt av Ordentlig-HIFI så interessert i å bruke DSP?. 🤪
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    2.297
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Enig.
    Men nå når Eversolo har valgt å satse på å bli mere Ordentlig-HIFI med å legge seg i et prisnivå som er nærmere akseptert som Ordentlig-HIFI, så er jo kanskje ikke de som er opptatt av Ordentlig-HIFI så interessert i å bruke DSP?. 🤪
    He he he... Det ikke ordentlig hifi uten Dsp...
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.450
    Antall liker
    12.583
    Sted
    Sørlandet
    Men nå når Eversolo har valgt å satse på å bli mere Ordentlig-HIFI med å legge seg i et prisnivå som er nærmere akseptert som Ordentlig-HIFI, så er jo kanskje ikke de som er opptatt av Ordentlig-HIFI så interessert i å bruke DSP?. 🤪
    Uten DSP funksjoene så er den bare en vanlig streamer med fancy display og siste generasjons komponenter.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.062
    Antall liker
    2.521
    Hifi Rose låter 10 til 15 % bedre lydkvalitetsmessig som ren strimer i følge fyren, skal vi tro på det?
    Vil nok ta alt den fyren sier med en klype salt. Nå man er YT influenser og glipper med å fortelle at man valgte en gitt høytaler fordi den matchet interiøret i "tømmerhytta" har man vel geit lagt grunnlag for sin troverdighet. Men han er tydelig på at Eversolo brukeropplevelse overgår Rose. Og kun 99% av brukerne vil kunne høre forskjell. Og spørsmålet er om ikke en halv dB dytt i et frekvensområde i DSP delen er nok til å vippe Rose av pinnen.

    ...
    Men nå når Eversolo har valgt å satse på å bli mere Ordentlig-HIFI med å legge seg i et prisnivå som er nærmere akseptert som Ordentlig-HIFI, så er jo kanskje ikke de som er opptatt av Ordentlig-HIFI så interessert i å bruke DSP?. 🤪
    Vel, da kan man fortelle petineten som ikke vil bruke DSP at de får værsegod dekativere volumkontrollen i Eversolo. Har man allerede åpnet opp filen for enkel redigering som volum skal den gjennom samme serie med nytt rekonstruksjonfilter og dither. Hvorfor ikke samtidig gjøre litt ørevenlig justering som passer innspilling man lytter til?
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.418
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    Vel, da kan man fortelle petineten som ikke vil bruke DSP at de får værsegod dekativere volumkontrollen i Eversolo. Har man allerede åpnet opp filen for enkel redigering som volum skal den gjennom samme serie med nytt rekonstruksjonfilter og dither. Hvorfor ikke samtidig gjøre litt ørevenlig justering som passer innspilling man lytter til?
    Helt enig. (y)
    Men min erfaring er at mange som ofte er oppttatt av at det må koste en viss mengde penger før det overhodet kan være bra(aka Ordentlig-HIFI, burde kanskje brukt "" istedet), er ikke fan av å "tukle" med lyden og gjerne vil unngå DSP og selv basic tonekontrollers.😉
    Men det blir vel færre av de etterhvert.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.062
    Antall liker
    2.521
    Helt enig. (y)
    Men min erfaring er at mange som ofte er oppttatt av at det må koste en viss mengde penger før det overhodet kan være bra(aka Ordentlig-HIFI, burde kanskje brukt "" istedet), er ikke fan av å "tukle" med lyden og gjerne vil unngå DSP og selv basic tonekontrollers.😉
    Men det blir vel færre av de etterhvert.
    Det er vel det kineserne også har forstått de siste årene. Mye av det som kommer fra Kina for tiden ville nok med det gamle tenkesettet fra noen år tilbake vært solgt til 1/3 av slik dem priser seg i dag. Selv om Kina ikke lenger er lavprisland er de fortsatt hub for OEM produksjon i prisklasser dem nå selv opperer med egne produkter. Nå går dem i klinsj med Europeiske produsenter også på pris.

    Det neste de må lære seg er å ikke komme med nye produkter hver 6 mnd. Mens et RME lydkort kan være i handel i 5-7 år ser vi kinesiske produsenter løpe til neste produkt allerede før alle bugs er ferdig utbedret i nårværende portefølge. Med ditto problem for 2. hånds verdi som for lavprisprodukter har liten betydning. Men som for prisklassen dem nå opperer faktisk er noe mange forbrukere vurderer.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    295
    Antall liker
    205
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Da er i hvertfall ikke Eversolo DMP-A8 ett røverkjøp lenger. HiFi Rose har noen ekstra kroner på utseende, utvilsomt en vakker boks.
    Ikke et røverkjøp?
    Eversolo koster 23k med en innebygget DAC som disse YT'erne mener ligger på linje med DAC som koster 15k-20K, så forutsatt at det stemmer, så koster HifiRose RS130 60k kr og så må man legge til en DAC på minimum 15-20k i tillegg for å få 10% (eller 0,33%) bedre ytelse en DMP-A8... Det virker på meg som om at Eversolo DMP-A8 faktisk er et veldig bra kjøp. Men det er nå bare min mening, no offense 😊
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Ikke et røverkjøp?
    Eversolo koster 23k med en innebygget DAC som disse YT'erne mener ligger på linje med DAC som koster 15k-20K, så forutsatt at det stemmer, så koster HifiRose RS130 60k kr og så må man legge til en DAC på minimum 15-20k i tillegg for å få 10% (eller 0,33%) bedre ytelse en DMP-A8... Det virker på meg som om at Eversolo DMP-A8 faktisk er et veldig bra kjøp. Men det er nå bare min mening, no offense 😊
    Tror bare ikke du forsto innlegget mitt 😀
    No offence 😃
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.872
    Antall liker
    21.882
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Uten DSP funksjoene så er den bare en vanlig streamer med fancy display og siste generasjons komponenter.
    Den har kjekke innganger. Sett din Luxman EQ-500 foran analoginngangen eller en Parks Audio Waxwing foran en optisk.
    Jeg synes de kunne spart seg for analogutgangene. 😆
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ikke et røverkjøp?
    Eversolo koster 23k med en innebygget DAC som disse YT'erne mener ligger på linje med DAC som koster 15k-20K, så forutsatt at det stemmer, så koster HifiRose RS130 60k kr og så må man legge til en DAC på minimum 15-20k i tillegg for å få 10% (eller 0,33%) bedre ytelse en DMP-A8... Det virker på meg som om at Eversolo DMP-A8 faktisk er et veldig bra kjøp. Men det er nå bare min mening, no offense 😊
    Må legge til at det også er en relativt god forforsterker med på kjøpet og HDMI Arc.
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Vet hva han snakker om han der ja :)
    Tipper (fleire av) dei her på tråden, som har bytta til LPS på sin A6, også har verdifull innsikt å dele! 😊

    Men eg kjenner at for øyeblikket er ønsket etter A8, større enn ønsket om LPS til min nylig innkjøpte A6 Master.

    Og innan sparekontoen er fylt nok opp att, er vel også A8 kommet som Master, og PSU med dobbel LPS til den kommet på markedet…

    Mvh Arild 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn