Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Harelabbet angående ut-testing av muligheter og hva han har/ikke har lært om dingsen. (pga tid tenker jeg)
    Lydbeskrivelser veldig bra! Spøken angående slakt er sammenlignet med de andre omtalene som er over seg mens Darko er mer balansert og ikke tar av. :D
    mvh
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.941
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Vel vel, alt som er nytt og flott er jo alltid så vanvittig bedre enn det som var. Det sagt, forbedringer er det jo som oftest.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.863
    Antall liker
    21.866
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Slarkete inngang på Rega-DACen da, eller er det brukergrensesnittet Eversolo er bedre på?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Slarkete inngang på Rega-DACen da, eller er det brukergrensesnittet Eversolo er bedre på?
    Jeg vil tro at det er sånn at Rega kan la seg påvirke av det som kommer inn. Tror at nyere DACer er bedre på å gjøre seg drivverksuavhengige.
    Altså det du kaller slarkete på Rega :)

    Veldig fint grensesnitt på Eversolo, men ikke der oppe som LMS og diverse apper og plugins er. LMS er jo et digert univers.
    Men jeg tror Eversolo fortsatt utvikles og kommer seg. Er bra allerede, altså. Ikke minst kjapt og intuitivt.

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Eversolo DMP-A6 Master Edition vs Rega DAC (gammelpeis snr 666)

    Fredag, så jeg prøver meg med litt lytteinntrykk. Skal jo sikkert spilles inn mer denne Eversoloen, men jeg tror ikke det er dag og natt.
    Lett å høre at de er forskjellige, men ikke så lett å beskrive det godt, synes jeg. :)
    Regaen er innspilt, kjøpte den fra @jonas i 2011 :D

    Utgangsnivå
    Jeg synes Eversolo låt høyere, så jeg sjekket litt på nett angående utgangsnivå. Eversolo er 2,6 volt og 2,17 volt fra Rega.
    Puttet det inn i en kalkulator og fikk opp dette:
    voltage.jpg

    Endret i Eversolo slik at step er 0,5dB og ikke 1dB og senket den med 1,5dB. Bør være ganske likt da. Har bare spilt med den innstillingen hele tiden.
    Litt knot i forhold til raske vekslinger at det ikke bare er å bytte inngang på forsterkeren siden Eversolo ikke spiller digitalt og rca ut samtidig.
    MQA/HiRez og høyere sampling enn 44,1kHz roter det til, så jeg har kun sammenlignet de som er vanlige PCM 16/44,1.

    To buffer or not to buffer
    Angående Icon Audio BA3 (og Rega).
    Jeg har likt denne godt sammen med Rega og mener den gjør mest bra ting. Frodigere lydbilde, men mer varme, litt mjukere mindre definert dypbass.
    Jeg prøvde den litt på Eversolo men fikk ikke inntrykk av at den gjorde noe som helst der og i alle fall ikke sånn at jeg ville bruke den.
    Uten å ha sjekket data på det så mistenker jeg at Eversolo har lavere utgangsimpedans enn Rega og derfor ikke nyter like godt av et buffertrinn mellom.
    Så dermed har den ikke vært brukt i det hele tatt under "testingen". Verken på Rega eller på Eversolo.
    Jeg synes det nesten har vært å bli kjent med Rega DAC på nytt, og er faktisk litt usikker på om jeg liker den best med Icon Audio lengre. Synes kanskje DACen klarer seg veldig godt alene. Må testes igjen dersom Rega blir stående.
    Notat: Dette kommer det mer om nederst, oppdaget noe i etterkant angående SBT vs Eversolo.

    Testoppsett og "metode"
    Har lyttet med like (Blue Jeans) signalkabler på begge to. (og Blue Jeans coax digitalkabel til Rega fra Eversolo)
    Har stort sett lyttet på følgende måte:
    Høre på enten Rega eller Eversolo, så på source og velge utgang, bytte inngang på forsterkeren og
    1) spille videre på samme sangen fra den pauset
    2) spille sangen fra start etter å ha byttet.
    Utbrudd: Faens drit med Eversolo som skipper til forrige sang på "bakoverskip" og ikke til starten av sangen! Samt dritopplegg på spoling i låter som funker/funker ikke. Meldt inn på Eversoloforumet som forbedringsønske.

    Inntrykk, type tidlige etter 3-4 dager, Eversolo:
    Forskjellene fremstår for meg som mest på spillemåte og ikke så mye på bass/diskant og sånn.
    Jeg synes at Eversolo spiler bra. Ikke noe å angripe den på som er feil. God bass, spesielt dypbass. Samme med diskant/mellomtone/topp, ikke noe spesielt å melde.
    Men det jeg opplever at den gjør uvant er å spille veldig likt, den får liksom ikke bestemt seg for hva den skal vise frem av det som skjer i låten.
    Sånn at smådetaljer er like mye fremme som vokalisten og at det blir for lite forskjeller mellom tingene som skjer i musikken.
    Bra trøkk og dynamikk så den er ikke flat eller slapp. Jeg synes også den er god til å balansere å ikke bikke over, selv om den er mer rett frem og "nøytral" enn behagelig og snill. Den spiller såpass mye bedre på MQA og høyere sampling at den nesten endrer karakter. Mer fylde og naturlighet og mer behagelig. Mye av denne typen filer i samlingen så er det større fordel Eversolo.

    Inntrykk, tilbake til Rega:
    Når jeg kobler over til Rega så skjer det ting som jeg, som sagt, synes er vanskelig å beskrive. Men jeg prøver.
    Det virker som spesielt stemmer og type sologitar står mer frem. De har mer kropp og får fokus i lydbildet. Rega er tydeligere på det den synes skal fokuseres på i låten og som jeg oppfatter det gir det mer liv og forskjeller i det som spilles. Den kan være litt harsk på noen låter som er dårlig innspilt, men ikke sånn at det er et problem. Eversolo kan virke litt mer polert på det. Jeg synes Rega har mer kropp og mer fylde, at den spiller morsommere og med mer trøkk i bassen (ikke den helt nederste kanskje, men den som betyr noe).
    Det er nesten så det er vanskelig å skjønne om det er fordi den spiller mer av den bassen, eller fordi den fremhever det foran andre ting i lydbildet. Samme med dybden i lydbildet som jeg opplever kan få en større effekt på Rega enn på Eversolo.
    Måten Eversolo spiller på gjør at jeg tidvis synes lyden "sitter mer fast i høyttalerne" enn den gjør med Rega. Rega er på en måte både skuldrene ned og mer liv på samme tid.

    Eversolo vs Squeezebox Touch som digitalt drivverk:
    Angående drivverk. Jeg hadde lyst å veksle raskere mellom Rega og Eversolo. Så jeg koblet opp Squeezeboxen som drivverk til Rega. Da kunne begge to spille samme låt samtidig, og så bare veksle på inngang på forsterker. Her var det noe muffens, ganske så annet inntrykk. Så koblet jeg til slutt Regaen tilbake til digitalutgangen på Eversolo…
    Det er helt latterlig at det kan skille så mye, og jeg trodde strengt tatt Squeezebox var et veldig bra drivverk. Men ikke i forhold til Eversolo, kan det virke som. Gøy, men veldig overraskende. Forklarer jo kanskje hvorfor jeg ikke synes det var noe vits med Icon BA3 lengre og hvorfor jeg likte Regaen SÅ godt under «testing».

    Inntrykk sånn i etterkant etter mer tid:
    Synes Eversolo spiller mykere etter den har fått noen timer (innspilling?). Ikke like frempå og med større spenn i presentasjonen. Dette med spille for likt er ikke lengre like gjeldende. Virker som presentasjonen er tonet litt ned (etter innspilling?).
    Det begynner å sette seg noen tanker om Rega som farget, at Eversolo sin måte å presentere på er jevnere og mer rettferdig på musikkens vegne.
    Rega står fortsatt oppkoblet og ser ikke ut som den skal bytte adresse med det første. Kjekt å ha.



    Jeg tror en del av dette jeg opplever er teknisk, som f.eks at Rega reagerer på drivverk. Jeg tror en del av det jeg opplever er mellom ørene.
    Jeg tror en del av det jeg opplever er tilvenning. Jeg synes Eversolo DMP-A6 er et kjempeprodukt og er happy med kjøpet.
    Nå spiller jeg på Eversolo stort sett hele tiden. Skal sjekke litt mer tilbake til Rega senere.
    Hjernen min er nok ganske så marinert i Regalyd gjennom 12 år, veldig glad i den DACen.

    God helg!
    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Takk for flott test @_RoDa_ .
    Meget spennende for meg siden jeg har tenkt til å bruke den som ren streamer (min dac er i Minidsp Flex) - spesielt med tanke på hvordan den klarer seg mot SB (som jeg også hadde i mange år). Jeg skal teste den mot både min vifteløse pc og WiiM Pro.
    Hos meg med Flex så låter pcen best (med usb) vs WiiM Pro (med coax-kabel) Flex skal i følge andre forum være like god på alle tre digitale innganger, så da får EversSolo bruke toslink....
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.917
    Antall liker
    51.212
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Eversolo DMP-A6 Master Edition vs Rega DAC (gammelpeis snr 666)

    Fredag, så jeg prøver meg med litt lytteinntrykk. Skal jo sikkert spilles inn mer denne Eversoloen, men jeg tror ikke det er dag og natt.
    Lett å høre at de er forskjellige, men ikke så lett å beskrive det godt, synes jeg. :)
    Regaen er innspilt, kjøpte den fra @jonas i 2011 :D

    Utgangsnivå
    Jeg synes Eversolo låt høyere, så jeg sjekket litt på nett angående utgangsnivå. Eversolo er 2,6 volt og 2,17 volt fra Rega.
    Puttet det inn i en kalkulator og fikk opp dette:
    Vis vedlegget 940393
    Endret i Eversolo slik at step er 0,5dB og ikke 1dB og senket den med 1,5dB. Bør være ganske likt da. Har bare spilt med den innstillingen hele tiden.
    Litt knot i forhold til raske vekslinger at det ikke bare er å bytte inngang på forsterkeren siden Eversolo ikke spiller digitalt og rca ut samtidig.
    MQA/HiRez og høyere sampling enn 44,1kHz roter det til, så jeg har kun sammenlignet de som er vanlige PCM 16/44,1.

    To buffer or not to buffer
    Angående Icon Audio BA3 (og Rega).
    Jeg har likt denne godt sammen med Rega og mener den gjør mest bra ting. Frodigere lydbilde, men mer varme, litt mjukere mindre definert dypbass.
    Jeg prøvde den litt på Eversolo men fikk ikke inntrykk av at den gjorde noe som helst der og i alle fall ikke sånn at jeg ville bruke den.
    Uten å ha sjekket data på det så mistenker jeg at Eversolo har lavere utgangsimpedans enn Rega og derfor ikke nyter like godt av et buffertrinn mellom.
    Så dermed har den ikke vært brukt i det hele tatt under "testingen". Verken på Rega eller på Eversolo.
    Jeg synes det nesten har vært å bli kjent med Rega DAC på nytt, og er faktisk litt usikker på om jeg liker den best med Icon Audio lengre. Synes kanskje DACen klarer seg veldig godt alene. Må testes igjen dersom Rega blir stående.
    Notat: Dette kommer det mer om nederst, oppdaget noe i etterkant angående SBT vs Eversolo.

    Testoppsett og "metode"
    Har lyttet med like (Blue Jeans) signalkabler på begge to. (og Blue Jeans coax digitalkabel til Rega fra Eversolo)
    Har stort sett lyttet på følgende måte:
    Høre på enten Rega eller Eversolo, så på source og velge utgang, bytte inngang på forsterkeren og
    1) spille videre på samme sangen fra den pauset
    2) spille sangen fra start etter å ha byttet.
    Utbrudd: Faens drit med Eversolo som skipper til forrige sang på "bakoverskip" og ikke til starten av sangen! Samt dritopplegg på spoling i låter som funker/funker ikke. Meldt inn på Eversoloforumet som forbedringsønske.

    Inntrykk, type tidlige etter 3-4 dager, Eversolo:
    Forskjellene fremstår for meg som mest på spillemåte og ikke så mye på bass/diskant og sånn.
    Jeg synes at Eversolo spiler bra. Ikke noe å angripe den på som er feil. God bass, spesielt dypbass. Samme med diskant/mellomtone/topp, ikke noe spesielt å melde.
    Men det jeg opplever at den gjør uvant er å spille veldig likt, den får liksom ikke bestemt seg for hva den skal vise frem av det som skjer i låten.
    Sånn at smådetaljer er like mye fremme som vokalisten og at det blir for lite forskjeller mellom tingene som skjer i musikken.
    Bra trøkk og dynamikk så den er ikke flat eller slapp. Jeg synes også den er god til å balansere å ikke bikke over, selv om den er mer rett frem og "nøytral" enn behagelig og snill. Den spiller såpass mye bedre på MQA og høyere sampling at den nesten endrer karakter. Mer fylde og naturlighet og mer behagelig. Mye av denne typen filer i samlingen så er det større fordel Eversolo.

    Inntrykk, tilbake til Rega:
    Når jeg kobler over til Rega så skjer det ting som jeg, som sagt, synes er vanskelig å beskrive. Men jeg prøver.
    Det virker som spesielt stemmer og type sologitar står mer frem. De har mer kropp og får fokus i lydbildet. Rega er tydeligere på det den synes skal fokuseres på i låten og som jeg oppfatter det gir det mer liv og forskjeller i det som spilles. Den kan være litt harsk på noen låter som er dårlig innspilt, men ikke sånn at det er et problem. Eversolo kan virke litt mer polert på det. Jeg synes Rega har mer kropp og mer fylde, at den spiller morsommere og med mer trøkk i bassen (ikke den helt nederste kanskje, men den som betyr noe).
    Det er nesten så det er vanskelig å skjønne om det er fordi den spiller mer av den bassen, eller fordi den fremhever det foran andre ting i lydbildet. Samme med dybden i lydbildet som jeg opplever kan få en større effekt på Rega enn på Eversolo.
    Måten Eversolo spiller på gjør at jeg tidvis synes lyden "sitter mer fast i høyttalerne" enn den gjør med Rega. Rega er på en måte både skuldrene ned og mer liv på samme tid.

    Eversolo vs Squeezebox Touch som digitalt drivverk:
    Angående drivverk. Jeg hadde lyst å veksle raskere mellom Rega og Eversolo. Så jeg koblet opp Squeezeboxen som drivverk til Rega. Da kunne begge to spille samme låt samtidig, og så bare veksle på inngang på forsterker. Her var det noe muffens, ganske så annet inntrykk. Så koblet jeg til slutt Regaen tilbake til digitalutgangen på Eversolo…
    Det er helt latterlig at det kan skille så mye, og jeg trodde strengt tatt Squeezebox var et veldig bra drivverk. Men ikke i forhold til Eversolo, kan det virke som. Gøy, men veldig overraskende. Forklarer jo kanskje hvorfor jeg ikke synes det var noe vits med Icon BA3 lengre og hvorfor jeg likte Regaen SÅ godt under «testing».

    Inntrykk sånn i etterkant etter mer tid:
    Synes Eversolo spiller mykere etter den har fått noen timer (innspilling?). Ikke like frempå og med større spenn i presentasjonen. Dette med spille for likt er ikke lengre like gjeldende. Virker som presentasjonen er tonet litt ned (etter innspilling?).
    Det begynner å sette seg noen tanker om Rega som farget, at Eversolo sin måte å presentere på er jevnere og mer rettferdig på musikkens vegne.
    Rega står fortsatt oppkoblet og ser ikke ut som den skal bytte adresse med det første. Kjekt å ha.



    Jeg tror en del av dette jeg opplever er teknisk, som f.eks at Rega reagerer på drivverk. Jeg tror en del av det jeg opplever er mellom ørene.
    Jeg tror en del av det jeg opplever er tilvenning. Jeg synes Eversolo DMP-A6 er et kjempeprodukt og er happy med kjøpet.
    Nå spiller jeg på Eversolo stort sett hele tiden. Skal sjekke litt mer tilbake til Rega senere.
    Hjernen min er nok ganske så marinert i Regalyd gjennom 12 år, veldig glad i den DACen.

    God helg!
    mvh
    Fin test RoDa.
    Noe av det du skriver kjenner jeg igjen, testet opp i mot McIntosh C-52 sin dac. Etter en del timer så hentet eversolo igjen forspranget på dacen i C-52. Noe mer "ullent" med eversolo den første tiden her. Digitalt som drivverk som noen mener er umulig å høre forskjell på så er eversolo bedre enn bluesound node 2i som jeg fikk testet lengst opp i mot. HiFi Rose gidder jeg ikke nevne men helst vil glemme😉😂.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fin test RoDa.
    Noe av det du skriver kjenner jeg igjen, testet opp i mot McIntosh C-52 sin dac. Etter en del timer så hentet eversolo igjen forspranget på dacen i C-52. Noe mer "ullent" med eversolo den første tiden her. Digitalt som drivverk som noen mener er umulig å høre forskjell på så er eversolo bedre enn bluesound node 2i som jeg fikk testet lengst opp i mot. HiFi Rose gidder jeg ikke nevne men helst vil glemme😉😂.
    Takker @Evo III
    Ja, jeg er temmelig overbevist, Eversoloen må spilles inn. En blodfersk utgave er det ikke fornuftig å basere avgjørelser på. 😊
    mvh
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Innspilling av digitale komponenter foregår nok aller mest i hodet på folk mistenker jeg. En “hypermoderne“ ESS 9038 chip står for konverteringen i Eversolo og det er nok der det meste av forskjeller ligger. Jeg anser det som grunnlaget for “kritikken“ til Darko Audio når han sier at den låter “lyst“
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Innspilling av digitale komponenter foregår nok aller mest i hodet på folk mistenker jeg. En “hypermoderne“ ESS 9038 chip står for konverteringen i Eversolo og det er nok der det meste av forskjeller ligger. Jeg anser det som grunnlaget for “kritikken“ til Darko Audio når han sier at den låter “lyst“
    Sannsynligvis. Kan jo være en greie som foregår i hodet når man hører ESS chipen etter å ha lest om den også 😊
    Ikke DACske deler som kanskje kan spilles inn:

    C117FA35-6EFF-4EBD-A4E7-945392509C2D.jpeg
    mvh
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ligger ute på tråden allerede...
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    3.368
    Torget vurderinger
    49
    Innspilling av digitale komponenter foregår nok aller mest i hodet på folk mistenker jeg. En “hypermoderne“ ESS 9038 chip står for konverteringen i Eversolo og det er nok der det meste av forskjeller ligger. Jeg anser det som grunnlaget for “kritikken“ til Darko Audio når han sier at den låter “lyst“
    Har aldri prøvd dacer med ESS chip pga alt snakk om lys/klinisk signatur på dem.
    Har hentet min Eversolo, men får ikke koblet den opp før neste uke, blir spennende.
    Min erfaring med «innspilling« av dacer er at de alltid har hatt godt av endel timer før de har, enten åpnet seg opp, eller rundet av skarpe kanter, ………men ser ikke bort fra at det kan være innbilning 😅
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.744
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har aldri prøvd dacer med ESS chip pga alt snakk om lys/klinisk signatur på dem.
    Har hentet min Eversolo, men får ikke koblet den opp før neste uke, blir spennende.
    Min erfaring med «innspilling« av dacer er at de alltid har hatt godt av endel timer før de har, enten åpnet seg opp, eller rundet av skarpe kanter, ………men ser ikke bort fra at det kan være innbilning 😅
    Man kan ikke vite hvordan en DAC låter basert på chipen som benyttes, det kommer an på resten av kretsen rundt chipen. Derfor kan to DACer med samme chip låte helt forskjellig. Så du kan trygt sette deg ned med blanke ark når du får tid til å ta den i bruk. Gratulerer med pen streamer/dac 👍🏻
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Man kan ikke vite hvordan en DAC låter basert på chipen som benyttes, det kommer an på resten av kretsen rundt chipen. Derfor kan to DACer med samme chip låte helt forskjellig. Så du kan trygt sette deg ned med blanke ark når du får tid til å ta den i bruk. Gratulerer med pen streamer/dac 👍🏻
    Jeg er enig i det du skriver her. Samtidig lurer jeg da på hvorfor dem feks ikke valgte en AD-1865 som flere av verdens dyreste DAC’er benytter.

    😃
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.613
    Antall liker
    3.145
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikke lett å finne noen som beskriver lyden relativt for dette målemonsteret,
    som flere enn meg lett legger i handlekurven etter diverse omtaler, men er det
    noen med mer erfaring enn mannen i denne videoen ?

     

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    3.142
    Torget vurderinger
    3
    Han her skal ikke beskyldes for å være voldsom i fremføringen (slitsom amerikansk)😃

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.580
    Antall liker
    103.053
    Torget vurderinger
    23
    Dere må slutte å halse rundt på YT etter alle disse såpekokerne som "tester" all slags utstyr - nesten verdiløst, hva vet vi om kompetansen, vikarierende motiver, hva med resten av utstyret brukt sammen med, relevant erfaring med lyd, personlige preferanser & grudges og ikke minst subjektiviteten..??

    En viss grovsortering og katalogisering av utstyr som kan være aktuelt å handle inn er selvsagt nødvendig, men det er ingen ting som slåer EGEN erfaring og utprøving i det miljøet der tingen skal brukes, og sammen med øvrige komponenter naturlig nok. Og ikke minst dine egne ører, preferanser og smak.

    Ferdigtygd mat er raskt og enkelt, men ikke sikkert at det er godt 😂
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Ser denne støtter multichannel over HDMI. Noen som har testet? Har en god del multichannel musikk rippet til flac fra SACD, DVD-A, DVD og Blu-ray men sliter litt med å finne noe som kan spille de av på en enkel måte. Panasonic DP-UB9000 kan spille av filene men du må velge gapless hver gang og du må bla gjennom filene på en litt tungvinn/treg måte.
    Står dette i bruksanvisningen til Eversolo:

    2023-08-05_11-32-00.jpg
    2023-08-05_11-32-00.jpg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Samtidig lurer jeg da på hvorfor dem feks ikke valgte en AD-1865 som flere av verdens dyreste DAC’er benytter.

    😃
    Moroklumpen 😁😁😁
    Lenge siden dyrt var best. Når du kommer forbi at lyden ut fra dingsen er lik signalet den får inn, så begynner smakstilsetningene å komme. Eversolo er ikke en dings som tilfører smak, det må du gjøre andre steder i anlegget.

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.917
    Antall liker
    14.068
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er ikke lett å finne noen som beskriver lyden relativt for dette målemonsteret,
    som flere enn meg lett legger i handlekurven etter diverse omtaler, men er det
    noen med mer erfaring enn mannen i denne videoen ?
    Etter 3-4-8 videoer så er det ganske greit å sammenstille hvordan den låter?
    Sånn at du vet om dette er noe du tror du kan like før du bestiller med maksimal risiko en hundrelapp for returfrakt.
    Netthandel i Norge er smidig og du får uansett ikke noe fasit for hva du vil synes før du prøver hjemme.

    mvh
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.986
    Ser denne støtter multichannel over HDMI. Noen som har testet? Har en god del multichannel musikk rippet til flac fra SACD, DVD-A, DVD og Blu-ray men sliter litt med å finne noe som kan spille de av på en enkel måte. Panasonic DP-UB9000 kan spille av filene men du må velge gapless hver gang og du må bla gjennom filene på en litt tungvinn/treg måte.
    Står dette i bruksanvisningen til Eversolo:

    Vis vedlegget 940703 Vis vedlegget 940703
    Interessant :)

    Hoj har vel litt surround greier - burde kunne teste?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ste
    Interessant :)

    Hoj har vel litt surround greier - burde kunne teste?
    Stemmer, kan teste med Atmos når jeg kommer hjem fra ferie (hvis den ligger klar til henting på posten).
     
    Sist redigert:

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    6.679
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kun testet den med ekstern DAC foreløpig, men vi kommer til å spille på denne på Hifimessen i Horten i september, trolig direkte uten DAC.

    Neppe så lett å forstå hvordan den låter på eget utstyr ved å høre den i Horten på fremmed utstyr i fremmed rom, men der har man hvertfall muligheten. :)
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    914
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har kun testet den med ekstern DAC foreløpig, men vi kommer til å spille på denne på Hifimessen i Horten i september, trolig direkte uten DAC.

    Neppe så lett å forstå hvordan den låter på eget utstyr ved å høre den i Horten på fremmed utstyr i fremmed rom, men der har man hvertfall muligheten. :)
    Da blir oppsettet ganske så ‘minimalistisk’!? Eversolo -> 2 x SBS.1 el Manta.1 + 2 x subs.?
    Kan ikkje bli enklere enn det! 😊

    Må prøve å få komme meg på den messa i år!

    Mvh Arid 😊
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.162
    Antall liker
    6.679
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Da blir oppsettet ganske så ‘minimalistisk’!? Eversolo -> 2 x SBS.1 el Manta.1 + 2 x subs.?
    Kan ikkje bli enklere enn det! 😊

    Må prøve å få komme meg på den messa i år!

    Mvh Arid 😊
    Jepp, det er planen. Muligens fire subber. 😇

    Eversolo -> XLR -> Høyttaler -> Sub1 -> Sub2 (tilsvarende løype for høyre og venstre kanal). Siden både høyttalere og subber har XLR through, er det bare å kable seg videre fra forrige komponent.

    Dvs i praksis stereosubber, men to på hver side.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.576
    Antall liker
    35.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har egentlig tenkt at streamer er streamer - og ferdige med det, men når jeg testet pc vs WiiM Pro så begynte jeg å stusse. Å ennå mer når det nå viser seg at lydmessig er det ikke noen forskjell på digitalinngangene på flex. Blir spennende dette her.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn