Espen L sitt system.

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Gratulerer med flott vinyl spiller, AS er fantastisk fine spillere. Var redd du hadde kjÞpt spilleren ohc har pÄ
    finn, men ser den ligger dere ennĂ„. Hadde vĂŠrt fint om du kjĂžpte sĂ„ hadde jeg sluppet Ă„ sikle. 😃
    Vel nÄ hadde du "flaks" Larsmartin ;)
    Den stod jeg Ä sÄ pÄ nÄr jeg handlet!
    Hadde den vÊrt i svart hadde jeg tatt den med meg nÄr jeg var innom og handlet.
    Er ikke sÄ bereist i Vinyl verdenen som jeg er i digitale/hÞytt/forst/ verden.
    Men "sykdommen" merker jeg er helt lik!
    Har allerede fÞr jeg har fÄtt spilleren i hus oppgradert Riia 1 gang.
    Og nÄ stÄr jeg pÄ nippen og oppgradere Pick Up fÞr spilleren ankommer.
    Vurderer denne:

    IMG_9182.PNG



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Det er nok en veldig solid oppgradering.
    Nettopp det jeg ogsÄ tror!
    Er litt enklere med CD Spiller DACÚr og forsÄvidt hÞyttalere nÄr det gjelder testing fÞr kjÞp.
    Her mÄ jeg hvile meg pÄ andre med erfaringer som feks deg hogen.
    Har bestandig testet forskjellig ting mot hverandre fĂžr kjĂžp.
    Men med vinyl sÄ er det sÄ ekstremt mange parametere/variabler som spiller inn.
    Sette sammen en riktig rigg for mine Ăžrer blir nok litt Ă„ feile Ă„ prĂžve.
    Derfor greit Ä fÄ litt innputt pÄ veien fra bereiste vinyl folk.
    Men uansett sĂ„ blir reisen lĂŠrerik, god og nyttig - Og ikke minst sĂ„ regner jeg med at den blir kostbar, sĂ„ da er vel det meste pĂ„ plass 😅


    Mvh: Espen L
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Nettopp det jeg ogsÄ tror!
    Er litt enklere med CD Spiller DACÚr og forsÄvidt hÞyttalere nÄr det gjelder testing fÞr kjÞp.
    Her mÄ jeg hvile meg pÄ andre med erfaringer som feks deg hogen.
    Har bestandig testet forskjellig ting mot hverandre fĂžr kjĂžp.
    Men med vinyl sÄ er det sÄ ekstremt mange parametere/variabler som spiller inn.
    Sette sammen en riktig rigg for mine Ăžrer blir nok litt Ă„ feile Ă„ prĂžve.
    Derfor greit Ä fÄ litt innputt pÄ veien fra bereiste vinyl folk.
    Men uansett sÄ blir reisen lÊrerik, god og nyttig - Og ikke minst sÄ regner jeg med at den blir kostbar, sÄ da er vel det meste pÄ plass :)


    Mvh: Espen L
    Hadde jeg bare skulle hatt en pickup ville det helt klart ha vÊrt en Lyra, du kan ikke gÄ feil der.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.635
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Du skal fÄ ert tips fra meg, de gamle innspillingene er bedre enn de reproduserte stort sett( Animals ) er unntak, sÄ let etter pene brukte eksemplarer heller enn nye
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Har allerede fÞr jeg har fÄtt spilleren i hus oppgradert Riia 1 gang.
    Og nÄ stÄr jeg pÄ nippen og oppgradere Pick Up fÞr spilleren ankommer.
    Vurderer denne:

    Vis vedlegget 884573


    Mvh: Espen L
    Gratulerer med snart ny vinylrigg i premium segmentet Espen. Jeg er veldig fornĂžyd med Kleos og kan varmt anbefale den(y) NĂ„e det gjelder tonearmskabel sĂ„ er jeg enig med @hogen at den er viktig. Jeg gikk selv fra Frey 2 til Tyr 2 for en liten stund siden og var litt overrasket over forskellen pĂ„ disse to. Det har nok endel med synergien mellom pu, arm, drivverk og riaa etter det jeg erfarte! Kort fortalt sĂ„ gikk jeg fra en Avid riaa til en Gryphon riaa. Alt ble en oppgradering, men fikk ikke bassen til Ă„ sitte helt slik som det var med Avid riaaen. Fikk teste en Tyr 2 tonearmskabel og vips sĂ„ satt bassen som et skudd igjen. Med pĂ„ kjĂžpet fikk jeg ogsĂ„ litt bedre opplĂžsning og stĂžrre lydbilde😊 Gleder meg til Ă„ se bilder nĂ„r spilleren kommer(y)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Gratulerer med snart ny vinylrigg i premium segmentet Espen. Jeg er veldig fornĂžyd med Kleos og kan varmt anbefale den(y) NĂ„e det gjelder tonearmskabel sĂ„ er jeg enig med @hogen at den er viktig. Jeg gikk selv fra Frey 2 til Tyr 2 for en liten stund siden og var litt overrasket over forskellen pĂ„ disse to. Det har nok endel med synergien mellom pu, arm, drivverk og riaa etter det jeg erfarte! Kort fortalt sĂ„ gikk jeg fra en Avid riaa til en Gryphon riaa. Alt ble en oppgradering, men fikk ikke bassen til Ă„ sitte helt slik som det var med Avid riaaen. Fikk teste en Tyr 2 tonearmskabel og vips sĂ„ satt bassen som et skudd igjen. Med pĂ„ kjĂžpet fikk jeg ogsĂ„ litt bedre opplĂžsning og stĂžrre lydbilde😊 Gleder meg til Ă„ se bilder nĂ„r spilleren kommer(y)
    Takker :)
    Flott Ă„ lese om dine erfaringer (y)
    Bilder kommer nÄr spilleren ankommer :)

    Mvh: Espen L
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    InnkjĂžp av Vinyl er i gang!
    Greit Ă„ vĂŠre litt forberedt til spilleren kommer :)
    Med litt medvind sÄ er den kanskje pÄ plass til helgen eller helgen etter (y)
    Deilig Ä vÄkne opp til morgen kaffe og noen pakker pÄ dÞra :)
    Merket at frokosten smakte ekstra godt nÄr noen bunker med vinyl lÄ og god gjorde seg - og bare ventet pÄ og bli "misbrukt" av Espen L med den nye riggen :D

    Vis vedlegget 884551

    Vis vedlegget 884552
    Mye bra - har heldigvis en god del av disse.
    Gled deg!
    Mvh
    JMK
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Mye flott innkjÞpt pÄ vinylfronten allerede i forkant av at snurra ankommer. Har eller har hÞrt det meste av vinylene du har lagt ut pÄ denne siden av trÄden, med unntak av MoFi versjonen av Thriller. Er litt spent pÄ hva du synes om Fone innspillingen hvor Accardo trakterer sin italienske fiolin, jeg synes det er en lydmessig helt utrolig god innspilling selv i dette rÄe utvalget av audiofile titler. Tar selvsagt imot din tilbakemelding pÄ mastringen til bruttern pÄ den nye versjonen av Fairytales. Nyt alt det andre som er kjÞpt inn, du har virkelig valgt pÄ Þverste hylle her....
     

    HoJ

    En glad amatĂžr.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    35.300
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med flott spiller 👍
    Hvor i alle dager fikk du tak i "Amused To Death" - plata? Jeg har lett etter den i flere Är nÄ.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Gratulerer med flott spiller 👍
    Hvor i alle dager fikk du tak i "Amused To Death" - plata? Jeg har lett etter den i flere Är nÄ.
    Waters fikk jeg tak i pÄ eBay.
    Den var helt ny uÄpnet med plastikk rundt.
    Bare mÄtte ha en av de beste platene som er laget etter mine Þrer sÄ raskt som mulig i hus.

    FÞlger noen "hÞye mÞrke" karer pÄ You tube som ukentlig legger ut om pressinger/inspillinger pÄ vinyl.
    De har ved flere anledninger fremhevet denne pressingen som en av de beste av Dark Side.
    Det er 40th Annivarsary.
    Ikke var den sÄ dyr heller.
    Bestilt helt ny via eBay :)
    Blir Spennende Ă„ teste.

    9B04C1F4-6F1F-43EE-AFD7-72C5DDF8593B.jpeg



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med kommende vinyl rigg :)

    Morro Ä se de med resurser bruke det pÄ rÄ hifi :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    PÄ bildet vises vel TA-2000 neo? Jeg hadde TA-2000(modellen fÞr) en stund og synes dette var en bra arm. Ikke minst viktig er det at den er lett og sette opp og stabil i bruk. NÄr du starter med vinyl er det bestandig frustrerende og fikle med produkter som krever erfaring og er sÊre pÄ en eller annen mÄte. Slik er ikke denne og presterer over sitt prisnivÄ. Gratulerer!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    PÄ bildet vises vel TA-2000 neo? Jeg hadde TA-2000(modellen fÞr) en stund og synes dette var en bra arm. Ikke minst viktig er det at den er lett og sette opp og stabil i bruk. NÄr du starter med vinyl er det bestandig frustrerende og fikle med produkter som krever erfaring og er sÊre pÄ en eller annen mÄte. Slik er ikke denne og presterer over sitt prisnivÄ. Gratulerer!
    Ja dette er TA- 2000 neo armen nlykke.
    Har forstĂ„tt at den er forholdsvis enkel Ă„ sette opp som du skriver. Har gjort avtale om at hele riggen skal settes opp i min stue. Vil vĂŠre med fra A til Å for Ă„ lĂŠre Ă„ sette den opp. "verktĂžy" som man trenger for Ă„ justere den inn har jeg ogsĂ„ bestilt med . Tror jeg synes det blir mer gĂžy nĂ„r man kan bytte armer/justere osv... selv.
    Blir hyggelig neste gang du kommer innom nlykke, da skal du slippe Ä bare hÞre pÄ digitalt :)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Jeg mÄ tydeligvis fÞlge bedre med i denne trÄden. Grattis med flott snurre! :)

    Mvh
    Takker tkr (y)
    Er du nedover igjen pÄ disse trakter sÄ er du selvfÞlgelig velkommen som alltid.

    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.674
    Antall liker
    58.559
    Sted
    BlÄskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med skikkelig fin spiller pÄ innkommende!

    Screenshot_20230115_222128.jpg

    Du Ă„pner hardt og skarpt med 1812 pĂ„ Telarc ser jeg... 😆
    Lykke til med riggen! 👌
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Gratulerer med skikkelig fin spiller pÄ innkommende!

    Vis vedlegget 884923
    Du Ă„pner hardt og skarpt med 1812 pĂ„ Telarc ser jeg... 😆
    Lykke til med riggen! 👌
    Takker Blueser`n (y)
    Er helt ny innflyttet i huset her men postmannen har nok lĂŠrt seg adressen, for her renner det inn nye pakker :)

    IMG_9187.jpg


    Tool boksen med den nyeste skiva er nÄ ogsÄ pÄ vei!
    Mangler bare spilleren nĂ„ sĂ„ blir det bra 😅


    Mvh: Espen L.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre

    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    6.881
    Gratulerer med spiller. HĂ„per du kommer til Ă„ kose deg med vinyl 😊
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    3.090
    Du mĂ„ fĂ„ deg en sĂ„nn til bilen, @Espen L 😉

    Highway Hi-Fi med 7’’ vinyl og 16 2/3 rpm. Glemt format fra 50-tallet.

    0B1D2281-4104-4605-A9A2-2E704329DAE7.jpeg


    Fra nettet: Chrysler Corporation created Highway Hi-Fi, an audio format that enabled the 16 RPM records to be played in their cars from 1956 to 1958. The system employed a sapphire stylus with a ceramic pick up on a turntable that was installed below the instrument panel.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Du mĂ„ fĂ„ deg en sĂ„nn til bilen, @Espen L 😉

    Highway Hi-Fi med 7’’ vinyl og 16 2/3 rpm. Glemt format fra 50-tallet.

    Vis vedlegget 885057

    Fra nettet: Chrysler Corporation created Highway Hi-Fi, an audio format that enabled the 16 RPM records to be played in their cars from 1956 to 1958. The system employed a sapphire stylus with a ceramic pick up on a turntable that was installed below the instrument panel.
    Det hadde vĂŠrt kult đŸ€©
    Ingen vet hvor haren hopper đŸ€“
    Men du har jo bil som dette passer til Bulter :unsure:

    Mvh: Espen L
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Men hvordan er det med resten av anlegget da, Espen? Kommet pÄ plass med plassering og justeringer?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Men hvordan er det med resten av anlegget da, Espen? Kommet pÄ plass med plassering og justeringer?
    Det hjelper seg men fortsatt en del igjen hÞrer jeg. Venter fortsatt pÄ noen mÞbler som det er litt stÞrrelse pÄ. Dette skal i stuen og vil nok ogsÄ bidra positivt. Tar jo like lang tid pÄ og vente pÄ mÞbler som hi-fi om dagen, men det meste skal vÊre pÄ plass i uke 10 har jeg fÄtt beskjed om. NÄr alt er pÄ plass blir det mÄlinger for Ä se veien videre. Greit og fÄ mÄlt for Ä fÄ litt retningslinjer underveis . Store tykke tepper + noen tykke kraftige gardiner kom nÄ pÄ plass. Tar et steg om gangen og gir meg ikke fÞr jeg synes jeg har fÄtt det jeg kan fÄ ut av dette i en vanlig stue. Er mange gode argumenter for og ha det i stuen, men det er det jaggu for Ä ha et eget dedikert lytte rom ogsÄ!
    Har jobbet mye med plassering og vinkling om dagen, tror jeg har funnet et godt punkt. Men det kan jo forandre seg nÄr stuen blir fylt mer opp. MÄlingene vil etterhvert vise om Þrene er litt i vater :)
    Det er god avstand til tak og side vegger sÄ bÞr fÄ ok kontroll pÄ fÞrste refleksjoner. Det som bekymrer meg mest er om jeg for dempet godt nok bak sofaen( samtidig som det skal se pent ut) som stÄr helt inntil en vegg dessverre.
    Uansett sÄ er jeg heldigvis sÄ glad i musikk at jeg spiller Ä koser meg hele tiden selv om det fortsatt lydmessig er en del Ä gÄ pÄ.


    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.657
    Antall liker
    32.633
    Sted
    VĂŠssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ligger litt etter her ser je, men herre Gud for en spiller, arm etc som er pĂ„ veiđŸ˜‰đŸ€— Gratulerer sĂ„ mye🎉đŸ’Ș
    Itte nok med det
. Vinylen renner inn ser jeg😉
    NĂ„ skal du ogsĂ„, min venn brutus😎 begynne Ă„ grave dypt i rillene skjĂžnner jeg, lykke til med det eneste lykksalige hifi-liv iflg de fleste😊
    Blir spennende og fett Ă„ fĂžlgeđŸŽ¶

    gismo
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    Ligger litt etter her ser je, men herre Gud for en spiller, arm etc som er pĂ„ veiđŸ˜‰đŸ€— Gratulerer sĂ„ mye🎉đŸ’Ș
    Itte nok med det
. Vinylen renner inn ser jeg😉
    NĂ„ skal du ogsĂ„, min venn brutus😎 begynne Ă„ grave dypt i rillene skjĂžnner jeg, lykke til med det eneste lykksalige hifi-liv iflg de fleste😊
    Blir spennende og fett Ă„ fĂžlgeđŸŽ¶

    gismo
    Tusen takk gismo(y)
    MĂ„ jo finne pĂ„ noe sĂ„ utgiftene strekker til i disse dager 🙈😰


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.990
    Antall liker
    10.637
    Sted
    Skien
    I lÞpet av neste uke blir min nye vinylrigg installert. Pickup hadde jeg i utgangspunktet tenkt Ä starte med Lyra Delos. Men etter litt rÄd fra noen som er veldig bereist i vinyl verden sÄ gjorde jeg om bestillingen Ä bestilte en Lyra Kleos. KjÞpte hifi bladet hi-finews i dag, der var det en test av Lyra Kleos!
    Ble ikke noe mindre ivrig etter Ä fÄ alt pÄ plass etter lesing av den testen :love:

    IMG_9218.jpg


    IMG_9219.jpg


    ÂŽ+09.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Her var det mye godt nytt. Og heldigvis rekker jeg Ä gratulere fÞr spilleren er pÄ plass. Velkommen til vinyl verdenen. Lekker spiller:)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn