Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.662
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tror jeg har gratulert deg men du må iallefall ha en riktig god jul Espen :) bare å nyte dagene

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Første Jule pakken jeg åpnet fra fruen var en litt over snittet stor flaske med aquavitt.
    Der traff hun godt 👌

    tempImageyzSxZx.jpg


    Pakke nr 2 var et par tøfler (y)
    Noe som er godt å ha :)

    IMG_9086.jpg


    Men når jeg fikk åpnet pakke nr 3 så så måpte jeg litt!
    Espen L: er du klar over at jeg trenger jeg en vinyl spiller for å spille av den?
    Jannike: Ja selvfølgelig er jeg klar over det! Nå er det på tide du kjøper en vinyl spiller etter all den praten om en spiller.
    Innen januar bør du ha bestemt deg for hvilken spiller så du kan få nytte av jule gaven, også er det bare å få bestilt den :)

    IMG_9087.jpg


    Må si at fruen min ikke setter seg i mot mine hifi investeringer som enkelte kan gjøre.

    321424331_684223313202432_378458112079229558_n-1.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Uavhengig av platespiller valg så får jo hobbyen en ny dimensjon og jakten på sort gull i tillegg beriker hobbyen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Uavhengig av platespiller valg så får jo hobbyen en ny dimensjon og jakten på sort gull i tillegg beriker hobbyen.
    Gode poeng Singh (y)
    Hobbyen blir på en måte utvidet med en vinylspiller.


    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Hahahahaha....:ROFLMAO:
    Se her ble du fintet ut av fruen, og fikk en vinylskive med en meget dyktig ung dame fra De Forenklede Stater.
    Billie Eilish - Happier Than Ever er noe å glede seg til å spille på egen vinylrigg.
    Platevasker må du også ha vet du ;)

    Jeg vil tro de herrer Grumpy, nlykke og Fosse kan bistå deg med en rå vinylrigg, samt nørdvenlig RIAA/SUT ;)
    Bergmann Galder m/Odin arm er jo bælrå, men meget minimalistisk og stram i uttrykket.
    Tech Das drevet Grumpy har med forskjellige Reed armer på tror jeg kan være skummel og besiktige.

    "Good hunting!"
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Nå står ikke verden til påske (selv om jula skulle vare helt dit!?), når den highrez digitalis forkjemperen jeg har sparket mest på leggen inne på hfs rundt hvordan få best mulig analoglyd ned i rillene på den sorte pvc’n skal skaffe seg en vinylspiller. Nå hadde jeg en bang anelse om at det kunne skje etter ha lest mellom linjene fra en besøksrunde i Brønnøysund, hvor jeg nettopp tenkte å kommentere noe ala det jeg legger frem her. Jeg gleder meg over å høre at Espen nå blir blant de som skal stå å bla i platehyller for å finne sort uperfekt lydmessig gull. Jeg er jo spent på hvilken snurre som skulle dukke opp, men er jo sikker på at herren basert på hifi-utstyr track record havner på noe som de fleste av oss andre ville sikle over å bli eiere av en dag. Lykke til med søken etter spiller med nødvendig tilbehør, og ikke minst lykke til med utvidelsen av vinylsamlingen slik at stakkars Billie ikke må stå i ensom majestet i vinylhyllen i det nye flotte hjemmet....
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    De to viktigste tingene i et hifioppsett er et godt hus og riktig dame. Ser ut til at vi har ordnet oss greit på den fronten begge to, Espen! Godt nyttår!
    Takk for det emokid :)
    Vi to har forstått at man må ha dame som forstår seg på hva mannen liker 🕺 🕺
    Godt nyttår 🎅(y)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Jeg har en slik som du kan starte med, @Espen L 😊 Komplett med den legendariske pickupen Shure V15 Type III. Har også ADC XLM MK3.

    Vis vedlegget 880384
    Bulter du har et godt hjerte 😍
    Takk for den varme omtanken 🥰

    Våknet i dag med en tanke om at jeg burde fortsette å være en veloppdragen mann for min samboer. Sjefshatten i hus pleier jeg som regel å bære, men da fruen nippen den av meg og satt den på seg selv for å be meg om å skaffe meg en platespiller, da tenkte meg med meg selv at - OK, den her skal hun få lov til å "få"... Valgte å være pliktoppfyllende og gjøre som fruen ber meg om😇😁

    Så pliktoppfyllende som jeg er, ble det å kaste seg rundt etter morgen kaffen i dag... Destinasjonen ble Oslo!

    En meget fornøyd mann vender hjem og stikker hodet inn i døren og sier til fruen; Det er forduftet en del frognertiere i Oslo i dag kjære. Og Jannike gliser likevel bredt med en liten bekrymring for at "granka" turen gikk i Dundas. Jeg svarer; Ingen fare kjære, jeg gikk litt ned på pris på pickup 😂😂😉

    Dette ble bestilt, og kommer i løpet av Januar!

    HURRICANE_9.png




    HURRICANE_10.png


    HURRICANE_6.png


    acoustic-signature-ta-2000-neo-topview-sq-01-1000.jpg


    acoustic-signature-ta-2000-neo-sideview-sq-01-1000.jpg


    ta-2000-neo-prodsw-01-silver-0750.jpg


    Riia ble også fra Acoustic Signature!

    TANGOR_1 2.png


    Pick up gikk jeg for en Lyra Delos.

    Lyra-Delos-MC_01.jpg


    Trur dette skal bli en ok start i vinylens verden :unsure::)


    Mvh: Espen L
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.388
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ikke en Rega innstegsmodell! Faen, jeg tar alltid feil 😆 Ikke uventet at det ble denne divisjonen, men jaggu gikk det raskt. Grattis! Dette må jo bli bra! Platespiller har du fintenkt på i årevis, og litt push fra Janikke og Billie var visst det som trengtes. Blir spennende å følge din nye «reise» 😊
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Første Jule pakken jeg åpnet fra fruen var en litt over snittet stor flaske med aquavitt.
    Der traff hun godt 👌

    Vis vedlegget 880232

    Pakke nr 2 var et par tøfler (y)
    Noe som er godt å ha :)

    Vis vedlegget 880234

    Men når jeg fikk åpnet pakke nr 3 så så måpte jeg litt!
    Espen L: er du klar over at jeg trenger jeg en vinyl spiller for å spille av den?
    Jannike: Ja selvfølgelig er jeg klar over det! Nå er det på tide du kjøper en vinyl spiller etter all den praten om en spiller.
    Innen januar bør du ha bestemt deg for hvilken spiller så du kan få nytte av jule gaven, også er det bare å få bestilt den :)

    Vis vedlegget 880236

    Må si at fruen min ikke setter seg i mot mine hifi investeringer som enkelte kan gjøre.

    Vis vedlegget 880238


    Mvh: Espen L
    Fet skive! God jul!
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Gratulerer med produkter fra det som må bli kalt øverste hylle. Du gikk ikke tilbake til Linn som du snakket om, men for en som ikke er så vel bevandret i den analoge verden tror jeg at dette likevel er et steg opp. Igjen gratulerer og ønsker dere begge to et godt nytt år.
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så mye med tysk kvalitesspiller og diamant hengende fast i japansk håndlaget kreasjon....
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Ikke en Rega innstegsmodell! Faen, jeg tar alltid feil 😆 Ikke uventet at det ble denne divisjonen, men jaggu gikk det raskt. Grattis! Dette må jo bli bra! Platespiller har du fintenkt på i årevis, og litt push fra Janikke og Billie var visst det som trengtes. Blir spennende å følge din nye «reise» 😊
    Takk takk Karmi`s (y)
    Rega innstegsmodell sto ikke på lista, men P10 hadde jeg på listen (trur det er en ulv i fåreklær av en spiller)
    Andre merker jeg hadde på listen var Linn LP 12 som jeg har hatt tidligere for en del år tilbake.
    Brinkmann var jeg noen millimeter fra og bestille (pris + pakke med Riia var hentet inn)
    Bergmann var også i mitt hodet i prosessen.
    Selv om jeg har en blank Dan D Agostino forsterker så bestilte jeg alt i sort!
    Finish på Dan forsterkeren er så pass "ekstrem" at vinylriggen for leve sitt eget liv i sort utgave ved siden av.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Gratulerer så mye med tysk kvalitesspiller og diamant hengende fast i japansk håndlaget kreasjon....
    Takk for det (y)
    Liker historien rundt Lyra og Stig Bjørge!
    Er nok mulig jeg burde gått høyere opp i hiarkie til Lyra, men en smal sak og eventuelt gjøre i ettertid.
    Lettere for ryggen å bytte pickup en høyttalere 😉

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    979
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med ny spiller. Artig å se en som tar i litt, når det skal investeres i nytt medie. Regner med du får mye morro med den spilleren :)
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.008
    Antall liker
    2.052
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Hei Espen,

    Der blir det platespiller på Racket ja:cool:
    Du har jo luktet på dette noen år nå, da er det jo bare å slå til når fruen etterlyser avspilling av sort gull.
    Gratulerer så mye med nyanskaffelsen, det der blir nok helt rått!

    Jonas
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Hei Espen,

    Der blir det platespiller på Racket ja:cool:
    Du har jo luktet på dette noen år nå, da er det jo bare å slå til når fruen etterlyser avspilling av sort gull.
    Gratulerer så mye med nyanskaffelsen, det der blir nok helt rått!

    Jonas
    Takker JonasH (y)
    Gleder meg til hele prosessen, som å kjøpe ny vinyl. Se på den, ta på den og lukte på den 😂 og ikke minst sitte å lese på coveret.
    Det er noe med denne prosessen som jeg har savnet!
    Selvfølgelig spennende lydmessig også, men jeg vet at innspilling/pressing styrer noe av det slutt resultatet.
    Så håper jeg den vil lyde litt anerledes en streaming! Ble litt lei av CD da forskjellen mellom streaming ble mindre og mindre det siste årene etter mine ører. Og så skal det bli gøy å eksperimenter med forskjellige pickuper og kanskje riia :giggle:
    Også kan Jannike vaske huset mens jeg vasker Vinyl 😅 viktig å bidra med vasking vettu:love:
    Regner med jeg bestiller en Degritter plate vasker i løpet av kort tid så jeg har den klart til spilleren er på plass.


    Ha et strålende Godt nytt år Jonas 🥂


    Mvh: Espen L
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet
    Bulter du har et godt hjerte 😍
    Takk for den varme omtanken 🥰

    Våknet i dag med en tanke om at jeg burde fortsette å være en veloppdragen mann for min samboer. Sjefshatten i hus pleier jeg som regel å bære, men da fruen nippen den av meg og satt den på seg selv for å be meg om å skaffe meg en platespiller, da tenkte meg med meg selv at - OK, den her skal hun få lov til å "få"... Valgte å være pliktoppfyllende og gjøre som fruen ber meg om😇😁

    Så pliktoppfyllende som jeg er, ble det å kaste seg rundt etter morgen kaffen i dag... Destinasjonen ble Oslo!

    En meget fornøyd mann vender hjem og stikker hodet inn i døren og sier til fruen; Det er forduftet en del frognertiere i Oslo i dag kjære. Og Jannike gliser likevel bredt med en liten bekrymring for at "granka" turen gikk i Dundas. Jeg svarer; Ingen fare kjære, jeg gikk litt ned på pris på pickup 😂😂😉

    Dette ble bestilt, og kommer i løpet av Januar!

    Vis vedlegget 880480



    Vis vedlegget 880481

    Vis vedlegget 880482

    Vis vedlegget 880483

    Vis vedlegget 880484

    Vis vedlegget 880485

    Riia ble også fra Acoustic Signature!

    Vis vedlegget 880489

    Pick up gikk jeg for en Lyra Delos.

    Vis vedlegget 880490

    Trur dette skal bli en ok start i vinylens verden :unsure::)


    Mvh: Espen L
    Vakkert!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Innkjøp av Vinyl er i gang!
    Greit å være litt forberedt til spilleren kommer :)
    Med litt medvind så er den kanskje på plass til helgen eller helgen etter (y)
    Deilig å våkne opp til morgen kaffe og noen pakker på døra :)
    Merket at frokosten smakte ekstra godt når noen bunker med vinyl lå og god gjorde seg - og bare ventet på og bli "misbrukt" av Espen L med den nye riggen :D

    IMG_9178.jpg


    IMG_9180.jpg
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Bulter du har et godt hjerte 😍
    Takk for den varme omtanken 🥰

    Våknet i dag med en tanke om at jeg burde fortsette å være en veloppdragen mann for min samboer. Sjefshatten i hus pleier jeg som regel å bære, men da fruen nippen den av meg og satt den på seg selv for å be meg om å skaffe meg en platespiller, da tenkte meg med meg selv at - OK, den her skal hun få lov til å "få"... Valgte å være pliktoppfyllende og gjøre som fruen ber meg om😇😁

    Så pliktoppfyllende som jeg er, ble det å kaste seg rundt etter morgen kaffen i dag... Destinasjonen ble Oslo!

    En meget fornøyd mann vender hjem og stikker hodet inn i døren og sier til fruen; Det er forduftet en del frognertiere i Oslo i dag kjære. Og Jannike gliser likevel bredt med en liten bekrymring for at "granka" turen gikk i Dundas. Jeg svarer; Ingen fare kjære, jeg gikk litt ned på pris på pickup 😂😂😉

    Dette ble bestilt, og kommer i løpet av Januar!

    Vis vedlegget 880480



    Vis vedlegget 880481

    Vis vedlegget 880482

    Vis vedlegget 880483

    Vis vedlegget 880484

    Vis vedlegget 880485

    Riia ble også fra Acoustic Signature!

    Vis vedlegget 880489

    Pick up gikk jeg for en Lyra Delos.

    Vis vedlegget 880490

    Trur dette skal bli en ok start i vinylens verden :unsure::)


    Mvh: Espen L
    Gratulerer! Dette er en kjempebra spiller! Jeg er utrolig fornøyd med min Acoustic Signature spiller:) Hvilken arm ble det?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Bulter du har et godt hjerte 😍
    Takk for den varme omtanken 🥰

    Våknet i dag med en tanke om at jeg burde fortsette å være en veloppdragen mann for min samboer. Sjefshatten i hus pleier jeg som regel å bære, men da fruen nippen den av meg og satt den på seg selv for å be meg om å skaffe meg en platespiller, da tenkte meg med meg selv at - OK, den her skal hun få lov til å "få"... Valgte å være pliktoppfyllende og gjøre som fruen ber meg om😇😁

    Så pliktoppfyllende som jeg er, ble det å kaste seg rundt etter morgen kaffen i dag... Destinasjonen ble Oslo!

    En meget fornøyd mann vender hjem og stikker hodet inn i døren og sier til fruen; Det er forduftet en del frognertiere i Oslo i dag kjære. Og Jannike gliser likevel bredt med en liten bekrymring for at "granka" turen gikk i Dundas. Jeg svarer; Ingen fare kjære, jeg gikk litt ned på pris på pickup 😂😂😉

    Dette ble bestilt, og kommer i løpet av Januar!

    Vis vedlegget 880480



    Vis vedlegget 880481

    Vis vedlegget 880482

    Vis vedlegget 880483

    Vis vedlegget 880484

    Vis vedlegget 880485

    Riia ble også fra Acoustic Signature!

    Vis vedlegget 880489

    Pick up gikk jeg for en Lyra Delos.

    Vis vedlegget 880490

    Trur dette skal bli en ok start i vinylens verden :unsure::)


    Mvh: Espen L
    Gratulerer med flott vinyl spiller, AS er fantastisk fine spillere. Var redd du hadde kjøpt spilleren ohc har på
    finn, men ser den ligger dere ennå. Hadde vært fint om du kjøpte så hadde jeg sluppet å sikle. 😃
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.662
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Innkjøp av Vinyl er i gang!
    Greit å være litt forberedt til spilleren kommer :)
    Med litt medvind så er den kanskje på plass til helgen eller helgen etter (y)
    Deilig å våkne opp til morgen kaffe og noen pakker på døra :)
    Merket at frokosten smakte ekstra godt når noen bunker med vinyl lå og god gjorde seg - og bare ventet på og bli "misbrukt" av Espen L i den nye riggen :D

    Vis vedlegget 884551

    Vis vedlegget 884552
    Flott knippe med plater du har fått deg :) og gratulerer med flott spiller :)
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Gratulerer med flott vinyl spiller, AS er fantastisk fine spillere. Var redd du hadde kjøpt spilleren ohc har på
    finn, men ser den ligger dere ennå. Hadde vært fint om du kjøpte så hadde jeg sluppet å sikle. 😃
    Heri Larsmartin
    Flott knippe med plater du har fått deg :) og gratulerer med flott spiller :)
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
    Flott knippe med plater du har fått deg :) og gratulerer med flott spiller :)
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
    Takker motoren


    Ha en strålende lørdags kveld med masse "Pink Floydis`k musikk 😅


    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn