Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.972
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med en flott spiller! Den ser råtøff ut (y)

    Dere som bor sentralt er heldige! Jeg tipper det blir vanskelig (ev. veldig dyrt) å få Øystein til å slenge innom her og sette opp en platespiller...:unsure: :ROFLMAO:
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.637
    Antall liker
    1.346
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Gratulerer med flott platespiller !! :)

    Kan du legge ut noen oversiktsbilder av hele anlegget?

    Mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    En hyggelig kveld på Wallman show i kveld.

    IMG_5619.jpeg




    Fruen likte godt showet (å boblene)

    DDDB9DB3-7BDA-4EA6-BB45-C21D42A88BA5.jpeg




    Men Espen L fikk ikke noe Pink Floyd musikk eller Jazz i løpet av kvelden.
    Så ingen annen utvei da enn å prøve og få olympisk gull medalje i å drikke mest mulig bobler i løpet av kvelden!
    Det gikk over snittet fint 🙈

    69957008016__B18AD7CB-3BDC-4B60-BEF8-45A094926116.jpg






    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer med flott platespiller !! :)

    Kan du legge ut noen oversiktsbilder av hele anlegget?

    Mvh
    Takk for det abl (y)
    Oversikt bildet over hele anlegget kommer, har noe vente/låne utstyr her nå for øyeblikket.
    Det siste som er i bestilling kommer i løpet av april. .
    Legger ut bilder av hele anlegget når alt er på plass i neste måned.

    Mvh: Espen L
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.573
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er bestilt på Big Dipper 👌
    Var innom Big Dipper i går, da hadde de fortsatt ikke fått den inn.
    Blir som Julaften X10 når jeg skal pakke den opp 🥂


    Mvh: Espen L
    Jeg har hatt min i bestillingen siden oktober.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Har vært veldig glad i det digitale i årevis!
    Men etter å ha spilt en del Vinyl etter at jeg på en "happy" dag kjøpte meg en vinyl spiller, så må jeg si at jeg begynner å bli litt over snittet glad i dette sorte gullet.
    Liker ikke å komme med for raske beslutninger, men inn trykket mitt foreløpig kan jeg jo driste meg med å skrive noen ord om.
    Gode pressinger som feks dette:

    IMG_9363.jpg


    Er mitt inntrykk med mine ører at det høres mer behagelig og ikke minst naturlig ut!
    Testet direkte streaming V/S Vinyl.

    Ble også noe overrasket når jeg snurret litt på denne!
    IMG_9364.jpg


    Langt ifra noen god pressing dette (etter mine ører) men det er et "driv" som gjør at jeg sitter å storkoser meg :love:

    Så til en overraskelse for meg!
    Setter på Anette Askvik.

    IMG_9365.jpg


    Her liker jeg det digitale bedre.
    Saxophone`n til Petter Wettre på Liberty låten virker som mer dynamisk å noe mer "rett i trynet" noe jeg på den platen liker svært godt!
    Vinylen er litt mer rolig og tilbake trukket men ørene mine for ikke den samme "connection" med Anette som jeg får på det digitale!

    Dette er bare noen foreløpig inntrykk. Så for jeg se hva jeg bruker mest når det har gått en tid.
    Per i dag så koser jeg meg veldig med vinyl spilleren. Synes det er knall gøy å sjekke ut og lære om gode pressinger. Dette har utvidet min hobby.
    Heier litt på både digital og Vinyl. Glad jeg nå har begge deler :)

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    STRØM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.01.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    383
    Sted
    Troms
    Har vært veldig glad i det digitale i årevis!
    Men etter å ha spilt en del Vinyl etter at jeg på en "happy" dag kjøpte meg en vinyl spiller, så må jeg si at jeg begynner å bli litt over snittet glad i dette sorte gullet.
    Liker ikke å komme med for raske beslutninger, men inn trykket mitt foreløpig kan jeg jo driste meg med å skrive noen ord om.
    Gode pressinger som feks dette:

    Vis vedlegget 903078

    Er mitt inntrykk med mine ører at det høres mer behagelig og ikke minst naturlig ut!
    Testet direkte streaming V/S Vinyl.

    Ble også noe overrasket når jeg snurret litt på denne!
    Vis vedlegget 903084

    Langt ifra noen god pressing dette (etter mine ører) men det er et "driv" som gjør at jeg sitter å storkoser meg :love:

    Så til en overraskelse for meg!
    Setter på Anette Askvik.

    Vis vedlegget 903091

    Her liker jeg det digitale bedre.
    Saxophone`n til Petter Wettre på Liberty låten virker som mer dynamisk å noe mer "rett i trynet" noe jeg på den platen liker svært godt!
    Vinylen er litt mer rolig og tilbake trukket men ørene mine for ikke den samme "connection" med Anette som jeg får på det digitale!

    Dette er bare noen foreløpig inntrykk. Så for jeg se hva jeg bruker mest når det har gått en tid.
    Per i dag så koser jeg meg veldig med vinyl spilleren. Synes det er knall gøy å sjekke ut og lære om gode pressinger. Dette har utvidet min hobby.
    Heier litt på både digital og Vinyl. Glad jeg nå har begge deler :)

    Mvh: Espen L
    Dette er den samme erfaringen jeg har, har man mulighet og ellers "gidder" :) å styre med vinyl, er det greit å kunne ha begge formatene, digital og vinyl. Jeg har opplevd innspillinger der jeg helt klart foretrekker digital, men har også en del musikk der jeg helt klart foretrekker vinylutgaven.
    Vinyl kan være riktig så koselig, god helg Espen.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Dette er den samme erfaringen jeg har, har man mulighet og ellers "gidder" :) å styre med vinyl, er det greit å kunne ha begge formatene, digital og vinyl. Jeg har opplevd innspillinger der jeg helt klart foretrekker digital, men har også en del musikk der jeg helt klart foretrekker vinylutgaven.
    Vinyl kan være riktig så koselig, god helg Espen.
    God helg til deg også Strøm 🥂

    Mvh: Espen L
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Har vært veldig glad i det digitale i årevis!
    Men etter å ha spilt en del Vinyl etter at jeg på en "happy" dag kjøpte meg en vinyl spiller, så må jeg si at jeg begynner å bli litt over snittet glad i dette sorte gullet.
    Liker ikke å komme med for raske beslutninger, men inn trykket mitt foreløpig kan jeg jo driste meg med å skrive noen ord om.
    Gode pressinger som feks dette:

    Vis vedlegget 903078

    Er mitt inntrykk med mine ører at det høres mer behagelig og ikke minst naturlig ut!
    Testet direkte streaming V/S Vinyl.

    Ble også noe overrasket når jeg snurret litt på denne!
    Vis vedlegget 903084

    Langt ifra noen god pressing dette (etter mine ører) men det er et "driv" som gjør at jeg sitter å storkoser meg :love:

    Så til en overraskelse for meg!
    Setter på Anette Askvik.

    Vis vedlegget 903091

    Her liker jeg det digitale bedre.
    Saxophone`n til Petter Wettre på Liberty låten virker som mer dynamisk å noe mer "rett i trynet" noe jeg på den platen liker svært godt!
    Vinylen er litt mer rolig og tilbake trukket men ørene mine for ikke den samme "connection" med Anette som jeg får på det digitale!

    Dette er bare noen foreløpig inntrykk. Så for jeg se hva jeg bruker mest når det har gått en tid.
    Per i dag så koser jeg meg veldig med vinyl spilleren. Synes det er knall gøy å sjekke ut og lære om gode pressinger. Dette har utvidet min hobby.
    Heier litt på både digital og Vinyl. Glad jeg nå har begge deler :)

    Mvh: Espen L
    Hei Espen,
    Moro du har kommet igang med vinylspilleren🤩
    Vil alltid være album som det ene mediet overgår det andre mtp kvalitet, men det er jo litt av moroa også.
    Husker dette godt fra jeg hadde Feickert riggen også. Men det er lite som slår å fylle det røde glasset, dempe lyset for å snurre noen kjente og kjære album;)
    Nyt riggen Espen!

    Mvh Jonas
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hei Espen,
    Moro du har kommet igang med vinylspilleren🤩
    Vil alltid være album som det ene mediet overgår det andre mtp kvalitet, men det er jo litt av moroa også.
    Husker dette godt fra jeg hadde Feickert riggen også. Men det er lite som slår å fylle det røde glasset, dempe lyset for å snurre noen kjente og kjære album;)
    Nyt riggen Espen!

    Mvh Jonas
    Takk takk JonasH (y)


    Mvh: Espen L
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Godt å se at du koser deg Espen. Jeg liker også å lese at du ikke er mer blind i forelskelsen enn at du er ærlig på at det tidvis er det ene, tidvis det andre, som er å foretrekke. Ærlig og godt skrevet!
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.717
    Torget vurderinger
    1
    Midnight Suger er ett steike bra album, de andre til Yamamoto Tsuyoshi Trio er heller ikke dårlige.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Midnight Suger er ett steike bra album, de andre til Yamamoto Tsuyoshi Trio er heller ikke dårlige.
    Godt å se at du koser deg Espen. Jeg liker også å lese at du ikke er mer blind i forelskelsen enn at du er ærlig på at det tidvis er det ene, tidvis det andre, som er å foretrekke. Ærlig og godt skrevet!
    Takk for det Fosse (y)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Midnight Suger er ett steike bra album, de andre til Yamamoto Tsuyoshi Trio er heller ikke dårlige.
    Ja Midnight Suger er en fantastisk plate Singh!
    Å du verden for en god pressing dette må være!
    Rett å slett deilig Jazz skive med fantastisk dynamikk av piano spilling.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Jadda!! Sånn helt på sparket ble det en Hifi-Road Tripp sammen med min gode venn Brian til Gøteborg. Har bestandig hatt lyst til å besøke Marten. Tok derfor en kjapp telefon inn til Mala Audio for å høre om de kunne ordne innpass. Heldige oss - det fikset de glatt! Da var det bare å godgjøre seg til en spennende dag med forhåpninger om å rekke flere stopper på flere Hifi butikker.

    Første stopp: Marten som fortsatt er en familie bedrift i dag, drevet av Leif og brødrene Jörgen og Lars Olofsson.
    Her ble vi møtt av grunnleggeren Leif Mårten Olofsson. En veldig blid og imøtekommende mann! Vi fikk en god runde rundt i lokalene for å se på de foskjellige systemene som var satt opp i lytte rommene. Etter runden ble vi skjemmet bort med en nydelig lunsj/middag. Leif kan det å varte gjester!
    Leif lager noen av de største høytalerne, men kjører den minste bilen :love:

    IMG_9399.jpg


    Etter en nydelig lunsj bar turen bort til produksjonslokalene som lå like ved lytte rommene og kontorene.
    Her litt bilder av produksjons lokalene:

    IMG_9405.jpg


    IMG_9407.jpg


    IMG_9409.jpg


    IMG_9410.jpg


    IMG_9411.jpg



    IMG_9414.jpg


    IMG_9415.jpg


    IMG_9416.jpg


    Brian sjekket delefilter 🧐

    IMG_9419.jpg


    IMG_9420.jpg


    IMG_9421.jpg


    Espen L sjekker innbrenning av elementer 🧐

    IMG_9427.jpg


    IMG_9428.jpg


    En kaffepause med Leif

    IMG_9401.jpg


    Da var vi kommet til "pynten av kaka"... å lytte til systemer 😍

    Først ut var det store systemet. Disse høytalerne var jo nylig på Oslo Hifi messa. Selv med "dårlig" rom og noe mye støy, hadde jeg ikke noe problemer med å høre potensialet i disse.
    Var derfor veldig nysgjerrig på hvordan dette ville spille i et topp trimmet rom som Marten har.
    Fy i h****** å det spilte!
    Ekstremt stort lydbilde med rå dynamikk og en hurtighet som var slående!
    Dette satt for Brian´s og mine ører som ei kule👌
    Elektronikken var det ypperste av MSB.

    70135751995__04B37C23-6A50-4000-8A80-4909DADCF9A9.jpg


    IMG_9397.jpg


    Brian så veldig "OPP" til høytalerne!

    IMG_9392.jpg


    Jeg har vært på verdens største Hifi messe 11 ganger, i Munchen, og har jo da hørt noe av det ypperste!
    Dette systemet må jeg si kommer på topp 3 av det beste jeg noensinne har hørt - helt rått!

    Next: Hvordan spilte da de mye mindre Mingus Kvintett 2 i forhold?

    IMG_9439.jpg


    IMG_9440.jpg


    IMG_9446.jpg


    Det var ikke vanskelig å høre at det var et tett familebånd her! Åpenheten, detaljer og ikke minst stramheten i bassen var imponerende!
    En ting jeg også likte svært godt med Mingus Kvintett 2, er muligheten til å justere bassen fra 150Hz ned til 50Hz.
    Dette gjør det nok noe lettere å plassere slike høytalere i en vanlig stue.
    Her er et bilde av bass level justeringen:

    IMG_9438.jpg


    Oioi... Mingus Kvintett 2 traff Brian og undertegnende rett i ❤ rota!

    Meningen var at vi først skulle til Marten og deretter videre til Hifi butikker, men tiden løp oss fra med en vanvittig god oppvarnting og opplevelse som Leif Olofsson ga oss gjennom denne dagen.
    Tusen takk Leif Olafsson for denne flotte dagen i "Hifi Himmelen"
    Tusen takk til mala Audio V/Sveinung som ordnet oss "innpass" hos Marten.

    Mvh: Brian Olsen og Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn