Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Du gale mannen.
    Så er vi på kjøret igjen ser jeg.
    Ønsker deg og fruen en riktig god virusfri jul.
    Så håper jeg det ikke spøker for Tool konserten i mai neste år.
    Da går jeg berserk et eller annet sted i de dype skoger i Øssfold!
    God Jul til deg og dine Power`n
    Blir Tool avlyst så sees vi begge i de dype skoger i Østfold :cool:


    Mvh: Espen L.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Grattis kompis!!
    Du holder koken ser jeg:) Her i gården er det hi-fi-abstinens så det holder. Men 28 kvm lytterom begynner å ta form. Med dedikert kurs for finelektronikken og adekvate akustiske tiltak skal nok våren bli levelig.

    God jul så lenge. Vi høres i det nye året!

    Ærbødigst,
    Vidar
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Nå går jeg ut i fra at du beholder Kharma´ne samtidig som de nye Sonus Faber kommer inn, for neste bytte blir jo naturligvis Kharma Classique . . .🤣
    Gratulerer så mye!!!
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.464
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer! Nydelig høyttalere som spiller minst like godt som det ser ut.
    Forstår godt at du søker tilbake til Cremonese. Det låt uforskammet godt da vi var på besøk hos deg da de forrige SF stod i stua. Særlig imponerende var det hvor bra de oppførte seg i rommet med relativt begrenset plass. Fabelaktig godt integrert i rommet synes jeg da.
    Dette er vel Extreme-modellen. Hva er hovedsakelig forskjellig fra de du hadde?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Nå går jeg ut i fra at du beholder Kharma´ne samtidig som de nye Sonus Faber kommer inn, for neste bytte blir jo naturligvis Kharma Classique . . .🤣
    Gratulerer så mye!!!
    Ingen vet hvor denne glade Kenguru`n hopper 🦘
    Regner med det blir en inspeksjon fra deg til sommeren nlykke 👍

    Mvh: Espen L
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Om noe så synes jeg "ex3me" ikke burde stått under Il Cremonese på frontbaffel. Utover det er de jo helt råflotte. Grattis!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer!

    Jeg får ikke helt «følelsen» av størrelsen ut fra bildene, men de ser strøkne ut. Og låter garantert knall!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer! Nydelig høyttalere som spiller minst like godt som det ser ut.
    Forstår godt at du søker tilbake til Cremonese. Det låt uforskammet godt da vi var på besøk hos deg da de forrige SF stod i stua. Særlig imponerende var det hvor bra de oppførte seg i rommet med relativt begrenset plass. Fabelaktig godt integrert i rommet synes jeg da.
    Dette er vel Extreme-modellen. Hva er hovedsakelig forskjellig fra de du hadde?
    Takker Blueser`n 👍
    Forskjellen på ex3me og den "vanlige" utgaven er: Annen diskant (beryllium DLC diskant) annen type bass elementer (Carbon membran) + at det skal være gjort en del i delefilteret.
    Føler meg egentlig ganske trygg på dette valget.
    Men.... det jeg er mindre trygg på og ikke minst spent på, er hva jeg havner opp med på forsterker siden!
    Solgte så og si alt jeg hadde da jeg ville teste litt andre ting, selv om jeg var meget fornøyd med lyden som jeg hadde.
    I handelen så ble en Gryphon Diablo 300 tatt imot. Starter med den forsterkeren. Tiden for vise om jeg "beveger" meg til feks Gryphon essence .
    Klasse A er en ting jeg aldri har hatt så det kunne vært gøy å teste Gryphon essence. Ellersmessig vet jeg jo hvilket merke som sitter som ei kule på Cremonese ;) Vis da ikke Diablo overrasker meg såpass at den blir stående? tiden for vise hva som skjer på den fronten.

    IMG_7681.jpg


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer!

    Jeg får ikke helt «følelsen» av størrelsen ut fra bildene, men de ser strøkne ut. Og låter garantert knall!
    Tusen takk Fosse 👍
    Dimensjoner : 145 x 39,8 x 62,2 (høyde,bredde,dybde)
    Vekt er 84 kg pr stk.

    Mvh: Espen L
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med nye høyttalere, disse ser virkelig bra ut. Har ikke hatt gleden av å høre SF i den kaliberet, men kan ikke annet en tro det blir meget bra😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.464
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jøsses Espen.
    Visste ikke at det var så omfattende forandringer. Som sagt synes jeg det låt helt supert da vi var hos deg sist.
    Skulle jeg prøvd noe annet på høyt budsjett ville jeg testet ut med Audio Research fra Reference serien. Man ser ofte denne kombinasjonen på demoer og messer.
    Rør gir litt mer livlighet og djupere klangfarger enn transistor, men litt på bekostning av grep og kontroll som f. eks D'Agostino er meget gode på. Gryphon som du nå har er sikkert også aktuelt. Smaksak.
    Lykke til! 👍🙂
     
    Sist redigert:

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    178
    Antall liker
    335
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Espen, dette blir bra.

    Bruker du bare CD eller har du DAC + Streamer også?

    Jeg har skrevet litt med Espen om min egen opplevelse med bytte fra B&W 802 D3 til Cremonese som totalt har transformert lyden hos meg. Rett og slett magisk.

    Så stor blir antakelig ikke spranget fra Kharma, men det blir gjerne noe mer volum og tråkk i bunn.

    Ser frem til noen fine bilder!!

    hilsen

    S
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    2.041
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Dette blir utrolig spennende Espen, gratulerer😊
    Cremonese vet du funker som ei kule i stua, så skal mye til å trå feil med Extrema utgaven av de.
    Gleder meg til å høre hvordan de spiller med Diablo.

    Jonas
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Du store all verden o_O
    Her skjer det voldsomme ting.
    Jeg trodde Kharma høyttalere, Dan D`Agostino for-, og effekt, samt dCS riggen var kommet for å bli Espen.
    Så "pælmer" du ut hele "skiten", og begynner på "nytt"!
    jeg er både rystet og imponert, men mest av alt glad for at jeg satt på ræven når jeg leste dette.
    Men du skal vel ha Gryphon Antileon EVO Monoblokker, og ikke den lille pingleforsterkeren Diablo ;)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.251
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Her skal musikk nytes på det høyeste nivå ja. Virkelig flott. Gratulerer 👍
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Espen 😀 Du er ikke redd for å prøve noe nytt. det bli spennende å se hva du syntes er «godt nok» på forsterker fronten
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Åjjjj.. Her skjedde de mye.
    Blir spennende å følge.
    Mye gromt innigjen ser jeg 😊🤗
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Jøsses Espen.
    Visste ikke at det var så omfattende forandringer. Som sagt synes jeg det låt helt supert da vi var hos deg sist.
    Skulle jeg prøvd noe annet på høyt budsjett ville jeg testet ut med Audio Research fra Reference serien. Man ser ofte denne kombinasjonen på demoer og messer.
    Rør gir litt mer livlighet og djupere klangfarger enn transistor, men litt på bekostning av grep og kontroll som f. eks D'Agostino er meget gode på. Gryphon som du nå har er sikkert også aktuelt. Smaksak.
    Lykke til! 👍🙂
    Har testet Audio Research monoblokker på de forrige Cremonese. Spilte pent, spesielt mellomtone men for lite trøkk/kontroll nedover.
    Når jeg koblet opp DÀgostino igjen så ble det en annen verden på kontroll/dynamikk osv...(etter mine ører )
    Det er 92 db følsomhet så de er ikke så veldig tung drevne men heller nok mot transistor disse ørene mine.
    Men man vet jo aldri da.....:D
    Noe annet som blir brukt mye på de er Macintosh men sliter med designet på disse!
    Lydmessig kjenner jeg for lite til Macintosh til og uttale meg, kun testet ett sett for en del år tilbake.
    Men jeg vet hva jeg for hvis jeg bestiller en integrert DÀgostino lydmessig :D
    Grunnen til at jeg solgte settet med DÁgostino var for å prøve noe annet etter å ha hatt dette merket i 6-7 år.

    Men uansett denne er lekker......

    file.jpeg


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen, dette blir bra.

    Bruker du bare CD eller har du DAC + Streamer også?

    Jeg har skrevet litt med Espen om min egen opplevelse med bytte fra B&W 802 D3 til Cremonese som totalt har transformert lyden hos meg. Rett og slett magisk.

    Så stor blir antakelig ikke spranget fra Kharma, men det blir gjerne noe mer volum og tråkk i bunn.

    Ser frem til noen fine bilder!!

    hilsen

    S
    Bilder kommer når de er på plass Sgt Pepper (y)
    dCS Streamer er på plass og blir brukt veldig mye.

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Du store all verden o_O
    Her skjer det voldsomme ting.
    Jeg trodde Kharma høyttalere, Dan D`Agostino for-, og effekt, samt dCS riggen var kommet for å bli Espen.
    Så "pælmer" du ut hele "skiten", og begynner på "nytt"!
    jeg er både rystet og imponert, men mest av alt glad for at jeg satt på ræven når jeg leste dette.
    Men du skal vel ha Gryphon Antileon EVO Monoblokker, og ikke den lille pingleforsterkeren Diablo ;)
    Liver er kort.... å verden er vill og jeg med den...:cool:
    Når det gjelder Gryphon så skulle det vært gøy å testet disse to.

    file.jpeg


    IMG_7794.PNG


    PS! ser ut som München messa blir gjennomført Power`n.
    Forventer da din tilstedeværelse og blide åsyn :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Dette blir utrolig spennende Espen, gratulerer😊
    Cremonese vet du funker som ei kule i stua, så skal mye til å trå feil med Extrema utgaven av de.
    Gleder meg til å høre hvordan de spiller med Diablo.

    Jonas
    Takker JonasH
    Er noen måneder siden Kharma forlot meg, tenkte først jeg kunne greid meg uten høyttalere en periode!
    Det gikk ca 2 dager, så måtte jeg ha noen vente høyttalere.
    Noen gamle travere ble kjøpt inn så jeg igjen kunne spille musikk og få huet i vater.
    Epos 14.

    IMG_7797.jpg


    Mvh: Espen L
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Wow!

    I den grad det er mulig å savne noe med anlegget du hadde, hva spesifikt er det du føler du er på jakt etter med tanke på det du setter sammen nå? Mer av noe? Mindre av noe?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.626
    Antall liker
    1.498
    Sted
    Sunndalsøra
    Essence combo'n lyder fantastisk. Jeg ble helt slått ut da jeg fikk høre Sonett Riaa og Lyra. Hos Børge sammenlignet vi streaming via Roon m Nordost USB rett inn i Essence preamp. Spillte orginal innspilling på vinyl og streamet med Roon. Ble et mere presist og et annet lydbilde på vinyl. Derfor måtte jeg også gå tilbake og spille mere vinyl, og kjøpte en bedre Riaa. Skal ta en sammenligning senere.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.983
    Liver er kort.... å verden er vill og jeg med den...:cool:
    Når det gjelder Gryphon så skulle det vært gøy å testet disse to.

    Vis vedlegget 790220

    Vis vedlegget 790221

    PS! ser ut som München messa blir gjennomført Power`n.
    Forventer da din tilstedeværelse og blide åsyn :)

    Mvh: Espen L
    Ja, det var det da.
    Essence stereo amp og pre er sikkert ikke vondt, dog rimelig overpriset efter mitt skjønn.
    Vill og gær`n er ordene som må til når det gjelder deg og hifi ;)

    Så våre bayerske venner mener at "pesten" er over i mai 12022?
    Hmmmm...det var noe å tenke på, men først må vi få med oss TOOL konserten i Oslo Rectum.
    Så får vi ta det der i fra Espen.
    Vi sees :whistle:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Ja, det var det da.
    Essence stereo amp og pre er sikkert ikke vondt, dog rimelig overpriset efter mitt skjønn.
    Vill og gær`n er ordene som må til når det gjelder deg og hifi ;)

    Så våre bayerske venner mener at "pesten" er over i mai 12022?
    Hmmmm...det var noe å tenke på, men først må vi få med oss TOOL konserten i Oslo Rectum.
    Så får vi ta det der i fra Espen.
    Vi sees :whistle:
    Overpriset føler vi vel det meste er når vi kjøper nytt.
    Hørte i går at messa vil bli gjennomført nesten uansett.
    Vi må nok ha på munnbind, men vi hører jo ikke med munnen så dette vil ikke stoppe meg fra i å reise.
    Så for vi krysse fingre for at ikke nye tunge korona skyer smyger seg innoverTyskland og setter en stopper for alt.
    Tool konserten er jeg optimistisk nå med tanke på gjennomføring Power`n (y)
    Så vi sees nok over litt flytende kornprodukter før konserten i Oslo Rectum 🍻🍻

    Mvh: Espen L.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.027
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Etter en Lang vente tid fikk jeg endelig beskjed om att disse blir ferdigstilt neste uke.
    2 til 3 uker så burde de stå og spille i stuen 👍

    Vis vedlegget 790088

    Vis vedlegget 790089

    Mvh: Espen L
    Stor grattis Espen, SF har jo alltid vært blant de vakreste kreasjonene innen apekister...Ser de er relativt lettdrevne med 92db så det gir jo fluss av topologier å velge fra...kanskje ren klasse A er nirvana denne gang? :cool:
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    998
    Antall liker
    1.038
    Sted
    Porsgrunn
    Tusen takk Fosse 👍
    Dimensjoner : 145 x 39,8 x 62,2 (høyde,bredde,dybde)
    Vekt er 84 kg pr stk.

    Mvh: Espen L
    Gratulerer igjen Espen, med nye høyttalere. Litt ned i vekt, men mye opp i størrelse med andre ord. Det siste gjør mye med hvordan musikken presenteres og er en grunn til at mange ikke greier å leve med små høyttalere. Så har vi trua på at den nye diskanten ligger nært nok Kharma, til at det ikke blir noe savn.

    Blir spennende hva som skjer på forsterkerfronten, nå er jo mulighetene mange.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Gratulerer igjen Espen, med nye høyttalere. Litt ned i vekt, men mye opp i størrelse med andre ord. Det siste gjør mye med hvordan musikken presenteres og er en grunn til at mange ikke greier å leve med små høyttalere. Så har vi trua på at den nye diskanten ligger nært nok Kharma, til at det ikke blir noe savn.

    Blir spennende hva som skjer på forsterkerfronten, nå er jo mulighetene mange.
    Takker Jabba_Jabba (y)

    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn