Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Fikk besøk her for en liten tid tilbake av noen som ikke er interessert i hifi!
    Men når de så anlegget og hørte prisen så ville de gjerne ha en lytt.
    Vi ble tatt bilde av uten at vi fikk dette med oss før etter lyd seansen var over.
    Synes dette bilde illustrerer fint hvordan musikk glede og litt ekstra på lydsiden kan skape for oss alle uansett om man er audiofil eller ikke.

    Image.jpeg



    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Sitter med en liten knert og litt flytende kornprodukter å hører på den nye skiva til The Killers!

    IMG_7420.jpg


    De to første de ga ut synes jeg var veldig bra, etter dette var det tragisk etter min smak.
    Men den nye skiva ble jeg virkelig overrasket over! Men lyden var ikke så bra.
    Synd det er så dårlig produksjon med tanke på så mye flotte låter det var på denne.

    IMG_7419.jpg


    Er situasjoner som dette jeg er glad for at jeg har tone kontroller på preampen min. Bruker dette svært sjeldent, men i kveld kom de til sin rett.
    Blir ikke noe super lyd uansett, men mer hørbart når jeg fikk +4 DB på bass og - 2 DB på diskant.

    IMG_7418.jpg


    Ha ellersmessig en strålende "Killers" helg ute i de mange stuer :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Har bestandig hatt lyst til og høre på store klipsch horn!
    Denne muligheten fikk jeg i dag på soundgarden i Trondheim.
    Gøy og lytte til noe som spiller en del anderledels enn det man selv til daglig lytter på.
    En veldig hyggelig seanse var dette :)

    IMG_7435.jpg


    IMG_7436.jpg


    IMG_7437.jpg



    Mvh: Espen L
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.227
    Sted
    Langesund
    Hørte også på disse når jeg la veien innom Trondheim i sommer. Ja, artig lyd på disse. Ganske fargen men passer bra på rocken roll. Litt unna mitt eget ideal, men moro med ting som er litt annerledes.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Har bestandig hatt lyst til og høre på store klipsch horn!
    Denne muligheten fikk jeg i dag på soundgarden i Trondheim.
    Gøy og lytte til noe som spiller en del anderledels enn det man selv til daglig lytter på.
    En veldig hyggelig seanse var dette :)

    Vis vedlegget 743120

    Vis vedlegget 743121

    Vis vedlegget 743122


    Mvh: Espen L
    Ser gøy ut.
    Ikke Nemo - men, de 400w blokkene?
    Har hatt Nemo to ganger, siste gangen etter forbedret strømforsyning var på plass. I og for seg spennende. Men, jeg er nok ikke i tvil om at jeg i hovedanlegg foretrekker andre ting. Men, Nemo, AP VirgoII samt Wadia spiller. Det var gøy det også...
    Selve 'talerne har jeg ikke så mye erfaring med.
    Mvh
    JMK
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.965
    Antall liker
    6.051
    Torget vurderinger
    32
    Hørte Klipschhorn på Warsawa-messa i 2019. Det var utrolig morsomt, selv om de nok heller ikke er helt innertier for hvordan jeg vil ha lyden.

    Roy
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    F. eks vintage Marantz og Klipschhorn.
    Ikke noe for "finlir", men på f. eks gammal rock er morofaktoren høy. Det er viktig. 🙂
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ser gøy ut.
    Ikke Nemo - men, de 400w blokkene?
    Har hatt Nemo to ganger, siste gangen etter forbedret strømforsyning var på plass. I og for seg spennende. Men, jeg er nok ikke i tvil om at jeg i hovedanlegg foretrekker andre ting. Men, Nemo, AP VirgoII samt Wadia spiller. Det var gøy det også...
    Selve 'talerne har jeg ikke så mye erfaring med.
    Mvh
    JMK
    Har hørt at Electrocompaniet kommer med en ny serie om ikke alt for lenge som erstatter den serien som er i dag, vis det stemmer det jeg har hørt? Det jeg forundrer meg over er at de ikke kommer med en større integrert på feks 250-300 Watt! med innebygget Dac og streaming. Prismessig mener jeg Electrocompaniet er en av de få high end merkene som er «riktig» priset!

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    F. eks vintage Marantz og Klipschhorn.
    Ikke noe for "finlir", men på f. eks gammal rock er morofaktoren høy. Det er viktig. 🙂
    Spilte noen kutt fra The Wall og det synes jeg var «tøft» og lytte til, utklinging og naturlighet på piano var også flott og høre på etter mine ører. Enkelte andre litt mer moderne musikk kutt så datt de litt mellom dessverre!
    Nå skal sant sies at de nok ikke var optimalt satt opp + at rommet nok kunne vært dempet mer etter min smak.
    Morofaktoren var der bluesbreaker, enig i at det kan veie opp for mye :)


    Mvh: Espen L
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Åssen er Klipschorn o.l. på akustisk jazz? Innbiller meg at det må låte kult.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Har hørt at Electrocompaniet kommer med en ny serie om ikke alt for lenge som erstatter den serien som er i dag, vis det stemmer det jeg har hørt? Det jeg forundrer meg over er at de ikke kommer med en større integrert på feks 250-300 Watt! med innebygget Dac og streaming. Prismessig mener jeg Electrocompaniet er en av de få high end merkene som er «riktig» priset!

    Mvh: Espen L
    Du har antakelig rett Espen. Hva med et annet stort norsk merke? Synes og huske jeg kan ha hatt en Hegel boks - men, det er litt vanskelig og huske hva.
    EC er de eneste HiFi komponenter jeg noen gang har fått mer tilbake for når jeg solgte enn når jeg kjøpte. Tror de ble litt underkjent en periode, og så fått et bredere marked etterhvert. Nok litt problem med service husker jeg, men det har antakelig gått seg til. Alltid spennende når nye ting lages her i Norge (kun design - eller skrus det også?).
    Mvh
    JMK
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Hvor var dette, @Espen L? Ser ut som man kan spare 40.000 på et sett av de EC monoblokkene, sammenlignet med prisen i produsentens nettbutikk.
     

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    971
    Antall liker
    1.877
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Moro Espen!
    Husker også disse fra Warsawa for noen få år tilbake. Får igang rockefoten😀
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Du har antakelig rett Espen. Hva med et annet stort norsk merke? Synes og huske jeg kan ha hatt en Hegel boks - men, det er litt vanskelig og huske hva.
    EC er de eneste HiFi komponenter jeg noen gang har fått mer tilbake for når jeg solgte enn når jeg kjøpte. Tror de ble litt underkjent en periode, og så fått et bredere marked etterhvert. Nok litt problem med service husker jeg, men det har antakelig gått seg til. Alltid spennende når nye ting lages her i Norge (kun design - eller skrus det også?).
    Mvh
    JMK
    Etter som jeg forsto var det mye nytt innvendig i boksene.
    Lenge siden jeg har hatt noe EC produkter nå men glemmer aldri mitt første EC produkt for ca 30 år siden (ECI 1) Var den som virkelig startet interessen med den flotte hobbyen for min del! CD spilleren har jeg faktisk hatt flere av opp mellom årene.
    Blir spennende og lytte til de nye produktene når de kommer.

    Mvh: Espen L.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Musikk børster vekk støvet fra hverdagslivet!🎼
    Elsker kose kvelder som dette 🍺🍻

    Livet er i grunnen nesten som et piano. Hva du får ut av det, kommer an på hvordan du spiller (y)




    IMG_7460-kopi.jpeg



    IMG_7452.jpg


    IMG_7453.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Var på et hyggelig besøk i går hos Arnt M.
    Et flott system som er satt sammen etter nøye gjennomtenking og lang fartidstid innen hifi.
    Og dette kan høres for dette spiller flott!
    Åpent lydbildet og "nærhet" i spesielt mellomtonen var meget imponerende.
    Trivdes veldig godt med hvordan dette systemet i sin helhet presenterte mine favoritt svisker (y)
    Takk for en hyggelig Lytte seanse Arnt M :)

    Systemet består av:
    Triode Lab 2A3 EVO R.
    Lumin x1.
    Cube Audio Nenuphar.
    Synergistic Research.

    IMG_7473.jpg


    IMG_7474.jpg


    IMG_7475.jpg


    IMG_7479.jpg


    IMG_7482.jpg


    IMG_7483.jpg




    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Var en tur i dag på høstmessen hos Mala Audio.
    Man blir tatt imot av gjengen på Mala på en fin måte som gjør at man føler seg sett og velkommen med en gang man kommer inn.
    Gøy at vi har fått en så flott Hifi butikk med så hyggelige mennesker, og ikke minst så har de fått mye flotte agenturer som gjør turen verdt og ta!
    Veldig gøy å få lyttet på store systemer med blandt annet Wilson og Børresen som var koblet opp med meget god elektronikk :)
    Spesielt imponerende å se og lytte til de flotte vinylriggene de har!
    Ikke mange damer og se på messer som vanlig, men jeg gjorde mitt og tok min med 😇
    Hun storkoste seg under alle lytte seansene, gøy og se min bedre halvdel også kan kose seg med den fine hobbyen vi har👌

    Takk til Mala for en flott dag med masse god lyd.

    Image.jpeg




    Mvh: Espen L
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Så bra at det svarte til forventningene :) Flott kone du har Espen.
    Ha en fin helg

    mvh
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hva imponerte deg mest Espen?

    Mvh
    Mr.D
    Hei
    Lytting på messer blir bare et kort øyeblikksbilde, derfor pleier jeg ikke å utdype så mye rundt lyden etter besøk på messer.
    Men kan vel konkludere den lille tiden jeg lyttet at Wilson og Børresen (med elektronikken dette var koblet opp på) presenter lyd på litt forskjellige måter!
    Børresen mer åpen og frempå samtidig som de var veldig dynamiske, virket også noe mer luftig oppover i diskant område. Wilson (Alexia MK1) virket som gikk litt dypere og hadde en noe mer tilbaketrukkent lydbildet, virket for meg fyldigere stort sett i hele lydbildet og opplevdes for meg noe mer naturlig på piano og stemmer.
    Men dette var høyttalere koblet opp på forskjellig elektronikk og ikke minst i to helt forskjellige rom!
    Skulle jeg utdype noe mer konkret måtte jeg hatt de over tid i min stue.
    Hadde vært gøy en gang og prøvd Wilson Alexia ( men da MK2) på min elektronikk i min stue.
    Tror det kunne spilt veldig bra (y)


    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Er så deilig at vi nå igjen kan gå på konserter!

    Først ut er Susanne Sundfør til lørdag.
    Og ikke minst Tool i April (y)

    Nesten nostalgisk og holde i billetter igjen :love:

    IMG_7520.jpg


    IMG_7522.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jamen, jamen....hvorfor har du ikke fortalt meg at Tool kommer til Norge i April neste år Espen :(
    Her er det tydeligvis et og annet nyhetsbrev jeg burde ha abonnert på :cry:
    Nå sitter jeg på nett og leter desperat etter billetter.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    996
    Antall liker
    1.034
    Sted
    Porsgrunn
    Kos deg på Sundfør, Espen. Hadde jeg vært hjemme, så hadde jeg kjøpt billett til konserten. Hun hadde jo konsert under Sildajazz i Haugesund, mens jeg var på jobb men det oppdaget jeg for sent og konserten var utsolgt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    YYEEESSSSS....der var min billett til TOOLs konsert i Oslo Spectrum i boks, men billig ble det ikke :cool:
    Da sees vi kanskje over en øl før konserten starter Espen :giggle:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Kos deg på Sundfør, Espen. Hadde jeg vært hjemme, så hadde jeg kjøpt billett til konserten. Hun hadde jo konsert under Sildajazz i Haugesund, mens jeg var på jobb men det oppdaget jeg for sent og konserten var utsolgt.
    Synd du ikke er hjemme Jabba-Jabba!
    Men med alt det lekre utstyret du drar i hus om dagen så forstår jeg at jobb må prioriteres :)

    Mvh: Espen L
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn