Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Stor grattis Espen, SF har jo alltid vært blant de vakreste kreasjonene innen apekister...Ser de er relativt lettdrevne med 92db så det gir jo fluss av topologier å velge fra...kanskje ren klasse A er nirvana denne gang? :cool:
    Takker TAS (y)
    Ren klasse A har jeg aldri hatt så det frister å få erfaring med.
    Klasse D blokker (Jeff Rowland) har jeg hatt tidligere, men de forsvant brennkvikt ut igjen.
    Gøy å teste noe nytt :)

    Mvh: Espen L
     
    • Liker
    Reaksjoner: TAS

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med nye ting Espen!
    Hadde jeg ikke bodd så kraftig langt unna så hadde jeg kommet en tur og lyttet ved neste anledning 😂
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Wow!

    I den grad det er mulig å savne noe med anlegget du hadde, hva spesifikt er det du føler du er på jakt etter med tanke på det du setter sammen nå? Mer av noe? Mindre av noe?
    Mer av noe: il Cremonese er en større høyttaler med mer kapasitet, lydbildet blir større og med mer trøkk nedover. Her kommer fysiske lover inn. Med typisk musikk som jeg spiller mye av som feks Pink Floyd, så er dette noe jeg har savnet etter som tiden har gått.
    Mellomtonen liker jeg svært godt på begge to.
    Mindre av noe: Oppløsningen oppover/gjennomsiktigheten å ikke minst den ekstremt behagelig finkornet diskanten.
    Kharma Midi er en ekstremt god høyttaler uten tvil!
    Jeg håper og trur at ex3me utgaven av il Cremonese har nærmet seg Kharma på en del av disse parametrene.
    Vis ikke vet jeg det er en større Kharma som heter Kharma Classique da :cool:

    Dette er i kort trekk parafinoksen.
    Ha en strålende helg :)

    Mvh: Espen L.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Diablo funker på SF det😉.
    Det vil det nok gjøre!
    Men det å "trekke" det enda litt lenger enn funker er jo gøy da :)
    Men skal selvfølgelig testes å få to streker under svaret Evo (y)
    Fordelen med denne er at den er med både riaa og DAC.
    Han som har mine gamle il Cremonese har faktisk Diablo.

    Ha en strålende helg Evo :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Hadde Epos 14 for ca 25-30 år siden. Litt gøyalt etter så mange år og koble opp samme type høyttalere, og høre hvilken lyd man var kanon fornøyd med for 30 år siden. Med tanke på alder og utvikling så må jeg si jeg er imponert. Selvfølgelig ikke helt "oppe der" lydmessig men tipper de vil følge mange andre nåtidens stativ høyttalere til døren. Gøy at jeg fikk tak i disse som vente høyttalere frem til Sonus Faber ankommer.
    Gamle gode minner dette :giggle:

    IMG_7801 4.jpg


    273703863_10227418267510652_1974948855809716463_n.jpg


    Mvh: Espen L.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Takker TAS (y)
    Ren klasse A har jeg aldri hatt så det frister å få erfaring med.
    Klasse D blokker (Jeff Rowland) har jeg hatt tidligere, men de forsvant brennkvikt ut igjen.
    Gøy å teste noe nytt :)

    Mvh: Espen L
    Enige i det, har man muligheten er det bare å gønne på. :cool:

    Kom til til å tenke på blant kjente klasse A produsenter som Gryphon Audio og Accuphase har vi Pass Labs blant annet. Ikke sikkert designet faller i smak, men måten Pass Labs skreddersyr lydesignaturen innenfor forsterkerens arbeidsområde er meget interessant. Sjekk linken her: Hometheaterhifi både måler og lytter og setter det hele i fornuftig kontekst...Siste utgave av X600.8 er nesten lik i signaturen som Xs 300...

    09-banner-class-AB-x600.png
     

    Kim

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.09.2002
    Innlegg
    431
    Antall liker
    39
    Torget vurderinger
    17
    Flotte høyttalere (også klassikeren fra EPOS)! Jeg har ikke hørt/eid Sonus Faber siden første generasjon Guarneri, men sikler fremdeles på merket.
    Klasse A kan være end game og basert på livet med lillebror, så ville jeg sjekket ut Vitus SIA030.
    I beste mening :)
    SIA030.jpeg
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Espen! Her går det unna. Jeg ser fram til å få rapporter når ting er i hus:D(y)(y)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Gratulerer Espen! Her går det unna. Jeg ser fram til å få rapporter når ting er i hus:D(y)(y)
    Rapport kommer Vidar11 når ting er i hus og fått gått seg litt til, og ikke minst når ørene har fått konkludert 👍
    Vi ringes :)

    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    En liten tur innom Mala og lyttet på de nye høyttalerene fra PS Audio ( FR 30)
    Ble bare noen få låter så langt ifra nok til å sette to streker under svaret.
    Men for meg opplevdes de veldig lineært/homogent.
    Nedover spilte det stramt og dynamisk med utstyre som var koblet opp.
    Virket for meg som at rommet til Mala fungerte bedre nå enn sist gang jeg var innom.
    De spilte stort, så da storkoset jeg meg med "verdens beste plate" PF The Wall 🥰
    De var en del større i størrelse enn jeg først trodde, og i forhold til hva jeg hadde innbilt meg etter noen klipp på You Tube.
    Men skal man ha stort lydbildet så kommer man ikke unna størrelse og kapasitet.
    Ellersmessig venter jeg fortsatt på mine nye høyttalere som nå har blitt lovet å bli sendt fra Italia denne måneden!
    Ting tar tid når det er Korona og krig i verden. Men det er de som har det Langt verre enn å vente på hifi utstyr om dagen.

    IMG_7951.jpg


    IMG_7950.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Jeg synes det futuristiske utseendet til PS Audio FR30 er tøft :cool:
    Speller det bra så er det vel ikke mye å lure på om man har den nødvendige kapital og tiltrengte elektronikk tilgjengelig ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Jeg synes det futuristiske utseendet til PS Audio FR30 er tøft :cool:
    Speller det bra så er det vel ikke mye å lure på om man har den nødvendige kapital og tiltrengte elektronikk tilgjengelig ;)
    Når du nevner kapital så synes jeg disse faktisk ikke er fullstendig overpriset!
    Sier ikke at 369 000 er lite penger, med tanke på mye annet prising på høyttalere så hadde jeg ikke stusset over om prisen hadde vært noe høyere.
    Tipper at Mala for solgt litt av disse etterhvert.

    PS! Nærmer seg Tool konsert for oss nå Power`n (y)


    Mvh: Espen L
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.384
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    For oss som er glad i Sonus Faber så er jo dette utseende litt i andre enden.
    Men å diskutere design er som å spørre hvor langt er et tau :)

    Mvh: Espen L
    Det er i fra den ene enden til den andre;drit lett😉😁
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Når du nevner kapital så synes jeg disse faktisk ikke er fullstendig overpriset!
    Sier ikke at 369 000 er lite penger, med tanke på mye annet prising på høyttalere så hadde jeg ikke stusset over om prisen hadde vært noe høyere.
    Det samme tenkte jeg, men det sier vel mye om hvor high-end har tatt veien. En pris på 369.000,- for et par passive høyttalere bygget i lavkostland er jo egentlig helt absurd, men så ser man på konkurrerende merker og plutselig er det ikke så ille.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Jeg så Paul McGowan uttalte at de ikke tok inn utviklingskostnader med i kalkylen for høyttaleren. Dette er jo litt uvanlig praksis, men medfører at høyttaleren blir billigere. De har jo brukt flere år i utvikling og sikkert noen millioner, så dette kommer kjøperen tilgode med en lavere pris.
    Det skal komme to rimeligere modeller, i tillegg til en dyrere.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Jeg så Paul McGowan uttalte at de ikke tok inn utviklingskostnader med i kalkylen for høyttaleren. Dette er jo litt uvanlig praksis, men medfører at høyttaleren blir billigere. De har jo brukt flere år i utvikling og sikkert noen millioner, så dette kommer kjøperen tilgode med en lavere pris.
    Det skal komme to rimeligere modeller, i tillegg til en dyrere.
    Det er nok også et smart trekk å starte med en stor statement høyttaler for så å komme med mindre rimeligere modeller. Kult at Mala har tatt de inn. Jeg kan godt tenke meg en lytt, så langt har jeg bare sett positive tilbakemeldinger. Er litt usikker på utseende, men jeg tror jeg liker det.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Nye høyttalere til påske om alt går etter planen. Påskeferie på fjellet er oppskrytt Espen….. :):cool::LOL:
    Påsken = Ludo yatzy og en iskald do,gammel svette og en appelsin eller to 😄
    Byen tømmes og godt er det, påsken er byen det flotteste sted ✌
    Enig 2m påsken er oppskrytt 😂
    Krysser fingre for at jeg sitter hjemme i påsken å skreller appelsin og nyter mine nye godsaker fra Italia 👍

    Mvh: Espen L
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    3.076
    Vil du virkelig tørke av deg søla på den der? 😆
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Ville jo hatt litt ambivalente følelser rundt det å ha logo av noe en liker meget godt, som motiv på dørmatta. :)
    Hopper gjerne over jeg, men PF kommer aldri inn i mitt hode
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Ville jo hatt litt ambivalente følelser rundt det å ha logo av noe en liker meget godt, som motiv på dørmatta. :)
    Hopper gjerne over jeg, men PF kommer aldri inn i mitt hode
    Ganske uskyldig denne dørmatten i forhold til de som tatoverer seg selv og veggen i stua med The Wall osv..... 😅
    Det finnes sengesett med Pink Floyd, det må jeg nok få bestilt asap. Da vil nok søvnen min bli enda bedre.
    Bare ta et lite "hopp" over matten neste gang du er innom Tor så går dette bra 😂

    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Tool konserten på mandag i Oslo Spektrum er en av de "tøffeste" konsertene jeg har vært på!
    Deilig trøkk med et kult scene show.
    Dette var en magisk opplevelse for min del :love:
    Ble også godt med flytende kornprodukter før konserten sammen med den alltid smilende og hyggelige Mr" Powerpoint.
    Takk for en hyggelig kveld Power`n med fine samtaler og en knall bra konsert (y)

    IMG_8123.jpg


    Tool.jpg


    Tool 2.jpg


    Tool 3.jpg



    Mvh: Espen L
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Takk for etterlengtet samvær Espen.
    Det var særdeles hyggelig og innholdsrikt.
    Og når det gjelder konserten med TOOL, så har jeg ventet på dette i mer enn 10 år.
    Jeg er fremdeles helt rusa av sanseinntrykk og det musikalske innholdet.
    FY TE HÆLVETE FOR ET BAND!!!
    De var tydelig spillesugne, og Danny Carey er en helt utrolig god trommeslager i en liga for seg selv.
    For et tempo, attack og driv gjennom hele konserten o_O det er liten tvil om hvor motoren i bandet sitter.
    Jeg vet jo at han er god med et knallhardt bett i slagene, men dette var bare "far beyond".
    Justin Chansellor var en klippe på bass, og Maynard James Kirnan hadde sjelden tydelig diksjon på vokal.
    I tillegg var han langt mer synlig enn på lenge.
    Adam Jones fossefall fuzzorgier fyller godt ut, men totalt snakker vi om 4 svært gode musikere som går opp i en høyere enhet.
    Jeg trenger noen dager til, så skal jeg skrive litt om konserten et eller annet sted.

    DSC_0407.JPG


    DSC_0416.JPG
     
    Sist redigert:

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Da var en fin kveld med Thåstrøm i Oslo Spektrum over.
    Første gang jeg har hørt han live.
    Mannen leverte til de grader! Dette var virkelig bra 👏👏👏👏
    Lyden satt ikke like godt som Tool gjorde på samme plassen for noen uker siden, men uansett jeg koste meg (y)

    67363926402__84CF9B1C-5E64-48D7-BD29-85212A7C4105.jpg


    IMG_8187.jpg


    IMG_8185.jpg



    Mvh: Espen L.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Da kom en hyggelig beskjed i dag etter drøye 5 måneder med venting 😅
    Høyttalerene er nå ankommet Norge!
    Bli installasjon på mandag eller rett etter München messa.
    Fin melding å få inn mot helgen 🤗

    images-1.jpeg


    WEB_Image_Sonus_Faber_Il_Cremonese_ex3me_gulvståen_sonus_faber_il_cremonese_ex3me_mc22076353728.Jpeg


    IMG_8049.PNG



    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn