Eros´Quest for Love, The Kings Cave.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    fikk for en time siden en oppringning om at en bjørn ble skadeskutt i natt, under 3 kilometer fra hytta. Området er som en levende godtebutikk for enkelte dyrearter.

Ellers tyder det på at bestefaren til min bedre halvdel hadde sansen for damer.

bra mann!!

Sist redigert:

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.035
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    fikk for en time siden en oppringning om at en bjørn ble skadeskutt i natt, under 3 kilometer fra hytta. Området er som en levende godtebutikk for enkelte dyrearter.

Ellers tyder det på at bestefaren til min bedre halvdel hadde sansen for damer.

bra mann!!
    Du får ta inn alt som kan minne om mat, og skalke alle luker slik at du og junior er trygge - selv om jeg mest tror på at en skadeskutt bjørn gjør alt han kan for å gjemme seg bort. Men med villdyr vet man aldri.

Kanskje en grunn til at din bedre halvdel valgte deg også - slik at slike "gener" forblir i slekta ;)
    Men for en sensur du bedriver da mann!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    en annen bra mann er Charles Bradley.Ingenting er som godt voksen afroamerikaner som synger om damer og sitt politiske amerika. Nytes gjerne sammen med en kald Dahls og spekemat. Min favorittskive for 2011 selv om uttrykket til Solan og Ludvig ikke signaliserer det samme.

Mens denne spiller, kan blikket vandre mot svigerbestefars veggpryd i 3D (!!)

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Bildet har hedersplass mellom kjøkkenavdeling og spisekrok, ikke til å unngå å se med andre ord.

Må forresten presisere, null mobildekning på hytta, enda mindre internett, dvs i skrivende stund et helt annet sted. Spekematbildet over er tatt torsdag kveld.

Noen fine dager har vi hatt. Mesut driver å hopper i tau i Kina, mens andre utfordrer norske værguder. Ikke fxx sier jeg, men unger og vann, er vel nettopp som unger og vann.

Igår gikk turen videre til denne kjærringa

Norsk sommer på godt og vondt. Selv om vi lengter etter sol og varme er det noe eget med norsk natur og værvariasjoner.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    45 minutter med humpete fjellvei, vel fremme.

eeeeh

Halvtime etter oss, kom denne

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Ikke var det døden som kom i lastebil denne gang. Tvert imot, rene bonusen dette for ungene.

Kuslipp på fjellbeite.

Var ikke vonde å be denne gjengen.

Tenk å være 2 uker gammel kalv å få oppleve det her.......

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    så den egentlige grunnen til en kjapp tur til fjells.

Besøke denne gjengen med geiter.

Minstemann var i sitt ess, sosiale og nysgjerrige dyr. Alle byunger burde oppleve slikt.

"Go with the Flow"

apropos go with the flow, slenger inn et musikalsk avbrekk.
    feitevideo!

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    på garden ystes det.

Neste gang slaktebilen kommer opp er det for å hente ned geitene, dessverre for godt. Over 100 år med tradisjonelt sommerbeite og fjelldrift er over. :(

Sist redigert:

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Flotte bilder av Norsk natur og tradisjoner. Selv om været som du sier kan være veldig skiftene er det absolutt noe helt spesielt med Norsk natur, mitt paradis på jord finnes også i Norge (ca 250 mil fra her jeg sitt nå :().

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Helt klart Bent, norsk natur og værskifte er noe for seg selv. Selv om jeg savner noen skikkelig deilig varme sommerdager og kvelder nå, så ville jeg egentlig ikke vært årstidene og kontrastene vi har på denne delen av kloden.

Nuvel. Nok om det i denne omgang. Nå er vi trygt i mer siviliserte strøk, med telefon og nettdekning. Siste anskaffede leketøy brukes flittig, som f.eks når en savner den fysiske platesamlinga.

skal komme tilbake med mer detaljer.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Vannkopper i fri dressur på 3-åringen, ikke godt å si når minstemann får det samme. Satser på at det ikke hemmer oss for mye de neste dagene. Har lyst på noen streif til uka, kan jo være så heldig å finne "noe" både her og der.

Har ganske god husk, men har likevel hatt god hjelp i discogs, og unngått et par kjøp av duplikater i det siste. Med cratedigger-appen installert på iPhone og iPaden over, går det kjapt å sjekke opp hvis jeg er usikker. Oversikt over platesamlinga lagres lokalt, og er dermed tilgjengelig uavhengig av tilgang på nett.

Må sies at det gjenstår mye å legge inn i discogs. Nærmer seg 4000 titler til nå, av rundt 18-20000 med stort og smått, litt skal det sysles med til høsten.....

http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/58490-katalogsoftware-vinyl-2.html

500x250-discogs.jpg
    +
    mzl.zllnntgd.jpg
    = ​sant

Sist redigert:

jorgenegeland

Medlem
    Ble medlem
    23.08.2010
    Antall liker
    5
    3 fabelaktige bilder. hva var det i posene?
    Ka du trur?

Litt mer vinylonani, beklager hvis det kjeder noen, men det er frivillig å besøke tråden. ;)

3 poser, 3 små fangster.

Den Prisoners-skiva er jeg ekstra fornøyd med. Vært på jakt etter den en stund. Ekstra stas med debuten på første førstepress og rosa vinyl i 300 ex.. 200.- svenske pesetas sier jeg ingenting på. Strøken i tillegg. Nazz er en klassiker, Dr.John skiva ganske så kul, XTC er ikke så ofte å se her hjemme av en eller annen grunn, Green on Red en klassiker som jeg trodde jeg hadde fra før. Kjekt med Discogs/Crait Digger i lomma. :cool:

Fuzzlaget snakker om en tur etter sommeren. Bare legge seg opp en liten sparekasse først som sist.
    Her var det mykje fint! Er Sister på SST eller Blast First?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    3 fabelaktige bilder. hva var det i posene?
    Ka du trur?

Litt mer vinylonani, beklager hvis det kjeder noen, men det er frivillig å besøke tråden. ;)

3 poser, 3 små fangster.

Den Prisoners-skiva er jeg ekstra fornøyd med. Vært på jakt etter den en stund. Ekstra stas med debuten på første førstepress og rosa vinyl i 300 ex.. 200.- svenske pesetas sier jeg ingenting på. Strøken i tillegg. Nazz er en klassiker, Dr.John skiva ganske så kul, XTC er ikke så ofte å se her hjemme av en eller annen grunn, Green on Red en klassiker som jeg trodde jeg hadde fra før. Kjekt med Discogs/Crait Digger i lomma. :cool:

Fuzzlaget snakker om en tur etter sommeren. Bare legge seg opp en liten sparekasse først som sist.
    Her var det mykje fint! Er Sister på SST eller Blast First?
    Takk skal du ha. Husker jeg ikke feil så er det Blast First, dvs UK-utgaven. 150.- SEK for et meget pent eksemplar. Helt grei pris med andre ord.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.090
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Som oftest er "Sister" favorittskiva mi med Sonic Youth. Sannsynligvis fordi det var den første jeg kjøpte. (avsto fra Daydream Nation i unødvendige 10 mnd fordi jeg var redd for at de var i ferd med å bli kommærsj!:))

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Med blomstrende vannkopper blir det lite med slentring etter småskatter idag. :(
    Får gjøre det beste ut av det, og gå på skattejakt i loftsboden ved siden av det gamle gutterommet.

Jeg fant, jeg fant!

Tank, Dio og en AC/DC-bootleg

Iron Maiden 12" og et tidlig Maiden-opptak
    ​men nå krever unga sitt. Trodde barnesykdommer la en demper på aktivitetsnivået jeg, men neida. Phew!!

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Skattkammer i loftsboden er ikkje til å kimse av. Ei heller barnesykdommer.

Det perfekte når det gjelder syke barn, er når de er akkurat såpass utslåtte med feber at de eneste de orker er å ligge på soffan og se på tv, og bare komme med en og annen rekvirering av kald drikke eller lignende. "Behagelig syk" eller noe sånt kan det vel kalles. Dessverre er det ofte slik at vannkopper ikkje setter en nevneverdig demper på aktivitetsnivået.

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Brasse har begynt å resonere, bra! :D
    Imens kan jeg tilby noen pausebilder mens dere grubler.

Julenissen kom lovlig sent, jula varer helt til påske osv. Ihvertfall kom det en liten pakke til tiggerstaden ganske mange uker etter lovt dato (22. desember).

Før det bare et kjapt bilde av PUen som gjør jobben sin for tiden. Skal forresten over til signaturarmen ikveld. phew! Ingen Benz LP i tjeneste for øyeblikket Townes, den ligger trygt i esken.
    Dine vurderinger av Lyra Skala vs Benz LP?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Klok av skade, og en allerede overfylt bil har alltids plass til litt mer.

Ut på tur, aldri sur. Bærbar haifai er alltid kjekt.

Blir lite utskiftninger fremover. Ny TV, MacMini med tilhørende HDMIkabel og egnet nettverkskabel er det nærmeste jeg kommer utstyrsbøging resten av året. Kjedelig men sant.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Brasse har begynt å resonere, bra! :D
    Imens kan jeg tilby noen pausebilder mens dere grubler.

Julenissen kom lovlig sent, jula varer helt til påske osv. Ihvertfall kom det en liten pakke til tiggerstaden ganske mange uker etter lovt dato (22. desember).

Før det bare et kjapt bilde av PUen som gjør jobben sin for tiden. Skal forresten over til signaturarmen ikveld. phew! Ingen Benz LP i tjeneste for øyeblikket Townes, den ligger trygt i esken.
    Dine vurderinger av Lyra Skala vs Benz LP?
    Jeg er ikke i tvil. Misforstå meg rett, Benz er veldig bra, men blir sedat og nesten sidrompa opp mot Lyra. Benz er søtt forførende, mens Lyra bringer luft og dynamikk i musikken på en helt annen måte. Er nok ikke den som sitter å lytter etter de fine forskjeller i mikrodynamikk, i så måte er nok begge overkill til mitt bruk. I et innfall av selverkjennelse gikk jeg til anskaffelse av en AT33EV for lang tid tilbake. På tide å teste den kanskje?

Benz LP må uansett retippes før den monteres i en VPI-arm igjen.

jorgenegeland

Medlem
    Ble medlem
    23.08.2010
    Antall liker
    5
    Takk skal du ha. Husker jeg ikke feil så er det Blast First, dvs UK-utgaven. 150.- SEK for et meget pent eksemplar. Helt grei pris med andre ord.
    150,- var ikkje galt nei, trur eg ga 200,- for mitt eks. Har eit mål om å få tak i originalutgåver av alle dei klassiske Sonic Youth-platene, både britiske og amerikanske. Nyutgåvene er nok hakket feitare lydmessig, men ikkje like artige som samleobjekt. Rosa SST-utgåve av EVOL står høgt på ønskjelista.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Det skulle da ikke være...nei...det kan det da ikke....? Det skulle da ikke være noe vinyl, mon tro? Bare et skudd i blinde.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    vinyl? hvordan går det an å tenke slike tanker?

plastic!!

Fantastic??

Weltbekannt für Qualität

Yeah right!!! ?

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kastet nettop 6 slike oppbevaringshyller her om dagen, de hadde sikkert sin hensikt, men var alt ifra pene ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    vintage platevasker.

for både LPer of singler

med originalembalasje og alt

Sist redigert:

B Rasse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    477
    "I love the FedEx driver, because he's a drug dealer and he don't even know it."

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Bruksanvisning

Renseveske

Arm/plateholder

Hele skjiiiten

Sist redigert:

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    18.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Washer ohne ultraschall? Glückwünsche :cool:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Jepp, idag er jeg virkelig Chairman of the Bored.
    Hjemme alene med sjuklingen som har lagt beslag på bestemors godstol og fjernsyn for resten av dagen. Har trukket ut på kjøkkenet og mutterns blomstrede kjøkkenbord etter 3 timer med lesning, får gi forumet en sjanse til adspredelse på formiddagen.

Muzak må til.

Heavy metal funker dårlig på den bærbare, her må noe gjøres......

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Et markant lydløft!

om ikke akkurat haifai, økt musikkglede, koster på meg et snapshot til fra en annen vinkel.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Koster på meg et siste bilde fra denne ukes anlegg. Nå gang fra sweetspot. Ser det må jobbes litt her, vinyl uheldig plassert i forhold til basstunge HTs, et lydbilde som heller svakt til venstre, uheldig underlag for HTs, justere "toe in" er dessverre vanskelig. Er uansett enig med meg selv, nærfeltslytting funker ganske bra.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn