Erks skriblerier

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • avelon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Innlegg
    250
    Antall liker
    316
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Kommer litt pÄ etterskudd denne, men mÄ Êrlig innrÞmme at Moelva er noe av det mest majestetiske jeg noen gang har hÞrt. Jeg har hÞrt utsagnet "hÞyttalerne forsvinner" fÞr, men egentlig aldri forstÄtt hva det betyr. FÞr pÄ lÞrdag. Jeg mÄtte vel reise meg to-tre ganger for Ä sjekke at det ikke var flere hÞyttalere som spilte i rommet. Trodde pÄ ett tidspunkt at @erk og @Snickers-is drev gjÞn med meg. Det var rett og slett noe 'uncanny' hvordan bÄde hÞyttalere og rom forduftet nÄr lyset ble slÄtt av og musikken pÄ. Musikk som jeg aldri hÞrer pÄ ble plutselig balsam og jeg fÞlte meg omsider nesten apatisk og trist der jeg satt. Kan ikke huske at et par hÞyttalere har fremprovosert fÞlelser pÄ en slik mÄte fÞr. (Ok, nÄ ble det litt pÄ kanten her)

    Synes at det manglet litt i bassen 50-60-70, men dette blir det vel ordning pÄ nÄr 43 stk 21" kommer pÄ plass. (Pb16 er jo litt mangelfull i dette omrÄdet, i mine Þrer) Gleder meg stort til Ä komme tilbake Ä hÞre hvordan det blir med nye subber.

    Herregud jeg (les: bankkontoen) er glad Moelva ikke er serieprodusert og pÄ lager..
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Veldig trivelig lesing i trÄden din Erk, virker som det var et vellykket arrangement og basert pÄ tilbakemeldingene er det ingen grunn til at du ikke snart bÞr lene deg tilbake og bare nyte musikken. Gratulerer til konstruksjonsteamet ogsÄ @inselwind @W.Sand og @Snickers-is Morsomt nÄr glede brer seg over dette sÊre lille miljÞet. :giggle:

    mvh
    Tosko da Fool
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Kommer litt pÄ etterskudd denne, men mÄ Êrlig innrÞmme at Moelva er noe av det mest majestetiske jeg noen gang har hÞrt. Jeg har hÞrt utsagnet "hÞyttalerne forsvinner" fÞr, men egentlig aldri forstÄtt hva det betyr. FÞr pÄ lÞrdag. Jeg mÄtte vel reise meg to-tre ganger for Ä sjekke at det ikke var flere hÞyttalere som spilte i rommet. Trodde pÄ ett tidspunkt at @erk og @Snickers-is drev gjÞn med meg. Det var rett og slett noe 'uncanny' hvordan bÄde hÞyttalere og rom forduftet nÄr lyset ble slÄtt av og musikken pÄ. Musikk som jeg aldri hÞrer pÄ ble plutselig balsam og jeg fÞlte meg omsider nesten apatisk og trist der jeg satt. Kan ikke huske at et par hÞyttalere har fremprovosert fÞlelser pÄ en slik mÄte fÞr. (Ok, nÄ ble det litt pÄ kanten her)

    Synes at det manglet litt i bassen 50-60-70, men dette blir det vel ordning pÄ nÄr 43 stk 21" kommer pÄ plass. (Pb16 er jo litt mangelfull i dette omrÄdet, i mine Þrer) Gleder meg stort til Ä komme tilbake Ä hÞre hvordan det blir med nye subber.

    Herregud jeg (les: bankkontoen) er glad Moelva ikke er serieprodusert og pÄ lager..
    He-he!
    Reaksjonen din ift Moelva var i grunn veldig lik min egen, fÞrste gang etter at jeg fikk ryddet i rommet og koblet opp pÄ nytt. Jeg gikk faktisk ogsÄ rundt og dobbeltsjekket at ikke hÞyde-, surround- og centerhÞyttalerne spilte med! Men neida! Det er kun de to vakre og hÞye linjene som tryller fram det lydpanoramaet!
    Det litt "merkelige" rommet hvor hĂžyttalerne har nesten 3 meter til frontveggen bare forsvinner, sammen med hĂžyttalerne...

    Jeg trenger absolutt nye subber for Ä fÄ tilsvarende kvalitet under 100Hz som over og det har jeg jo visst lenge.. men da bÞr det faktisk bli ganske sÄ bra der oppe! De to PB16 SVS-subbene vil da kun gjengi LFE-signalet noe jeg vet de vil stortrives med :)

    Veldig hyggelig at du tok deg tid til Ä komme! Og sÄ er det ekstra hyggelig med sÄ positive tilbakemeldinger etter alt "strevet" :love::p

    Erik
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Veldig trivelig lesing i trÄden din Erk, virker som det var et vellykket arrangement og basert pÄ tilbakemeldingene er det ingen grunn til at du ikke snart bÞr lene deg tilbake og bare nyte musikken. Gratulerer til konstruksjonsteamet ogsÄ @inselwind @W.Sand og @Snickers-is Morsomt nÄr glede brer seg over dette sÊre lille miljÞet. :giggle:

    mvh
    Tosko da Fool
    Ja det var et svĂŠrt vellykket arrangement med konstruktive og hyggelige tilbakemeldinger!
    SmÄting kan selvsagt forbedres:
    • Subbene oppe som nevnt.
    • PrĂžve ut LITT tettere avstand og litt mindre toe-in pĂ„ Westminster.
    • Fikle enda litt mer med Trinnov-settings (som nevnt ble det heller ikke innertier pĂ„ lĂžrdagen siden ungene hadde flyttet sofaen siden kalibreringen).
    Litt artig at det var sÄpass bra konsensus rundt disse forbedringspunktene.
    Men det er jo bare kos Ä fikle videre med dette utgangspunktet! Og ikke brÄhast heller. Klarer fint Ä nyte bÄde musikk og film allerede, i stort monn!!
    :D
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Erfarne fjellfolk vet du
.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Vi i konstruksjonsteamet er ydmyke og veldig fornÞyd og glade for at bÄde eier og publikum likte kreasjonen. Takk for gode ord.
    Timer med design, snekkerverksted og ikke minst for "piano-stemmeren(e)" har betalt seg i ren musikkglede. Da fĂžles hobbyen riktig meningsfull.
    ERK har bestilt passende subber og da bĂžr det hele vĂŠre komplett.
    Vi har malen(e) klare om flere er interessert.
    Det er snekkermester Inselwind som kan si ja/nei til eventuelle oppdrag enten det dreier seg om ''Moelva'' eller dens brĂždre, hĂžyttalerkabinetter eller spesialmĂžbler.
    SÄ mÄ vi uttrykke vÄr usjaluhet og medlidenhet til den godeste ERK som skal utsettes for denne varmen....:)
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Kommer litt pÄ etterskudd denne, men mÄ Êrlig innrÞmme at Moelva er noe av det mest majestetiske jeg noen gang har hÞrt. Jeg har hÞrt utsagnet "hÞyttalerne forsvinner" fÞr, men egentlig aldri forstÄtt hva det betyr. FÞr pÄ lÞrdag. Jeg mÄtte vel reise meg to-tre ganger for Ä sjekke at det ikke var flere hÞyttalere som spilte i rommet. Trodde pÄ ett tidspunkt at @erk og @Snickers-is drev gjÞn med meg. Det var rett og slett noe 'uncanny' hvordan bÄde hÞyttalere og rom forduftet nÄr lyset ble slÄtt av og musikken pÄ. Musikk som jeg aldri hÞrer pÄ ble plutselig balsam og jeg fÞlte meg omsider nesten apatisk og trist der jeg satt. Kan ikke huske at et par hÞyttalere har fremprovosert fÞlelser pÄ en slik mÄte fÞr. (Ok, nÄ ble det litt pÄ kanten her)

    Synes at det manglet litt i bassen 50-60-70, men dette blir det vel ordning pÄ nÄr 43 stk 21" kommer pÄ plass. (Pb16 er jo litt mangelfull i dette omrÄdet, i mine Þrer) Gleder meg stort til Ä komme tilbake Ä hÞre hvordan det blir med nye subber.

    Herregud jeg (les: bankkontoen) er glad Moelva ikke er serieprodusert og pÄ lager..
    Det var da voldsomt??? tror planen bare var seks stk. 21" men det er jo bra det ogsÄ.
    Ellers er det gĂžy Ă„ hĂžre tilbakemeldinger fra folk som har sett lyset. kan bli dyrt det;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.883
    Torget vurderinger
    23
    Har vel ikke sett lyset akkurat... Men jeg har hĂžrt det!
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    SÄ mÄ vi uttrykke vÄr usjaluhet og medlidenhet til den godeste ERK som skal utsettes for denne varmen....:)
    Takk for omtanken. Det er rett og slett fryktelig her nede sÄ det er godt med litt trÞst!
    Fryktelig passe varmt, fryktelig god vin, fryktelig kald Ăžl, fryktelig deilig temp i bassenget...
    Jeg mÄ forsÞke Ä klare meg en uke uten anlegget her selv om det er slitsomt... jeg fÄr trÞste meg med et glass vin til :eek:
    God pÄske!

    1680441229533.png


    1680441259205.png


    :love:
     

    Valentino

    JB rĂŒnnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.796
    Antall liker
    21.705
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veldig sent innpÄ:
    Gratulerer erk, og gratulerer til alle involverte i prosjektene, bÄde i stue og pÄ loft.
    StÞrre* kan ogsÄ gjÞre det, som Stormy Daniels mÄ ha sagt en gang.


    *StĂžrre, @Sluket, ikke StĂžre.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    NÄ mÄ du ikke drikke mer, det kommer en dag i morgen ogsÄ vet du :D
    Neida... 10 EUR for denne mÄ sies Ä vÊre godkjent.

    1680719455760.png

    Er ikke sÄnn fisefine saker men det duger pÄ pÄsketur! Mulig den er LITT slank rundt 60Hz og litt mye 3dje harmonisk og en liten resonnans v/4kHz men det passer greit akkurat i dag :)
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Aj aj. Roger Waters i morgen (nei, i DAG)! Det skal vÊre skikkelig pompÞst og rÊva dÄrlig iht VG!
    Men jeg hÄper jeg skal tÄle Ä hÞre gjennom all den politiske tÄken og hÞre et bittelite snev av hva disse fantastiske artistene snekret sammen i sin storhetstid for sÄ mange Är siden selv om Waters prÞver Ä glatte over den aller beste av dem, selveste Gilmour ;-)
    Gleder meg, til tross for at (1) Waters sier at jeg bÞr holde meg i baren med slike holdninger for jeg bÞr vel helst vÊre enig med ham og (2) kanselleringspolitiet sier at jeg bÞr holde meg unna bÄde Water og baren i lang tid framover ;-)

    Og hvis det virkelig BLIR sheit... ja da fÄr jeg heller sette pÄ High Hopes pÄ Moelva og hÞre klokkene akkurat der de skal vÊre sÄ snart jeg kommer hjem...
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man skal holde deg unna bÄde bar og water, er det ikke lett Ä vÊre pÄ vannvogna.
    Bra det finnes cola da :)
     
    • Love
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Og konklusjonen var: Jeg mÄ lÊre meg Ä fullstendig ignorere konsertanmeldelser (og forsÄvidt det meste annet) som serveres av VG... Den eneste som var pompÞs kranglefant her var anmelderen ;-)

    Kult sceneoppsett midt pÄ bidro til grei lyd selv pÄ Telenor Arena... selv om det uansett burde vÊrt forbud mot Ä holde konserter i den hallen.
    1681339313490.png

    Kombinasjon av litt memory lane som var stort sett meget godt gjennomfÞrt (bortsett fra Money hvor gitaristen faktisk bommet stygt og vi var ganske nÊr en krÊsj som trommisen ryddet opp i - og gitaristen fikk dessuten en klem etterpÄ ;-) og noe nytt som jeg synes satt et mer personlig og intimt preg pÄ konserten.
    I den grad det kan bli intimt pÄ Telenor Arena.
    Men jeg synes det var bra jeg... Det gjorde ungene ogsÄ. Det var ikke vanskelig Ä fÄ med seg at han ikke liker krig og vold og urett men jeg forstÄr ikke hvordan VG kan oppfatte det som pompÞst og kranglete, annet at det skinner godt gjennom at han ikke er noen stor fan av amerikanske presidenter :)
    1681339397728.png


    Erk-kast 4/5 :cool:
     
    Sist redigert:

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Jeg tror jeg MÅ ha en slik til Moelva-fronter og kommende subtĂ„rn pĂ„ kinoen! Med 6 outputkanaler (4 til subbene) kan @Snickers-is og jeg sikkert klare Ă„ lage litt kardoide-magi ogsĂ„ i dypbassen med individuell tuning av subbene...
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Finnes billigere lĂžsninger hvis man bare trenger litt flerkanals DSP/filtre og det har jeg allerede men digger Dante-mulighetene... og en forsiktig innstilt Trinnov Optimizer er sikkert heller ingen uting.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg tror jeg MÅ ha en slik til Moelva-fronter og kommende subtĂ„rn pĂ„ kinoen! Med 6 outputkanaler (4 til subbene) kan @Snickers-is og jeg sikkert klare Ă„ lage litt kardoide-magi ogsĂ„ i dypbassen med individuell tuning av subbene...
    Litt klipp og lim fra Øystein Sunde. 😀

    Du vet det er med stereoanlegg
    Som det er med promille
    Du bli'kke rektig frisk fĂžr du
    Har hatt det rektig ille
    Du kjÞper anlegg nÄ og
    Blir nervĂžs og pengelens
    Men om et halvt Ärs tid da fÄr du abstinens
    Da stÄr du atter i butikken min
    Og trygler og ber meg
    Om jeg ikke vil vÊre sÄ
    Snill og selge deg mere
    Da ere: kjÊre StÄle! selg meg litt til!
    Bare en liten FM tuner du, vÊr sÄ snill!
    En med oscilloskop og LED-display
    Og touch-sensitiv threshold level
    Med powermuting, jeg mÄ ha det!
    Dypvanns regulator med fire hektoliter mussa
    PĂ„ stampen i hver kanal
    FÄr jeg ikke nye hÞytalere nÄ sÄ
    Kaster jeg meg i havet
    Og henger meg fra brua
    HÞrer du StÄle, jeg mÄ, jeg mÄ ha mer!
     
    • Love
    Reaksjoner: erk

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Litt klipp og lim fra Øystein Sunde. 😀

    Du vet det er med stereoanlegg
    Som det er med promille
    Du bli'kke rektig frisk fĂžr du
    Har hatt det rektig ille
    Du kjÞper anlegg nÄ og
    Blir nervĂžs og pengelens
    Men om et halvt Ärs tid da fÄr du abstinens
    Da stÄr du atter i butikken min
    Og trygler og ber meg
    Om jeg ikke vil vÊre sÄ
    Snill og selge deg mere
    Da ere: kjÊre StÄle! selg meg litt til!
    Bare en liten FM tuner du, vÊr sÄ snill!
    En med oscilloskop og LED-display
    Og touch-sensitiv threshold level
    Med powermuting, jeg mÄ ha det!
    Dypvanns regulator med fire hektoliter mussa
    PĂ„ stampen i hver kanal
    FÄr jeg ikke nye hÞytalere nÄ sÄ
    Kaster jeg meg i havet
    Og henger meg fra brua
    HÞrer du StÄle, jeg mÄ, jeg mÄ ha mer!
    Og tenk den vakre dagen noen arver alt dette, ikke skjĂžnner bĂŠret og gir det bort til loppemarkedet til den lokale turngruppa. Det er stas! Da fĂ„r vi kanskje nyfrelste som betaler 100 kroner for shiten ;-) Det MÅ da vĂŠre litt bedre enn en HomePod liksom? og for en 1/10 av prisen (av en HomePod) da... :eek:

    Kan dette vĂŠre lĂžsningen? https://www.sivilrett.no/framtidsfullmakt

    ps: gjelder ikke meg for her er alle indoktrinerte hifi-nerder ;-)
     
    Sist redigert:
    L

    larsmartin

    Gjest
    Og tenk den vakre dagen noen arver alt dette, ikke skjĂžnner bĂŠret og gir det bort til loppemarkedet til den lokale turngruppa. Det er stas! Da fĂ„r vi kanskje nyfrelste som betaler 100 kroner for shiten ;-) Det MÅ da vĂŠre litt bedre enn en HomePod liksom? og for en 1/10 av prisen (av en HomePod) da... :eek:

    Kan dette vĂŠre lĂžsningen? https://www.sivilrett.no/framtidsfullmakt
    Det kan vĂŠre lĂžsningen om vi ikke allerede er utilregnelig? đŸ€Ș
    Vi fÄr vi nyte lyden selv fÞr det havner pÄ loppa. Bilen vi bruker har sikkert blitt til spiker. Det er livets gang, alt dÞr ut
.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alle her er pur ungdom vil jeg tro. VÊr pÄ vakt!
    ‘’ Bestefar? neste gang vi skal pĂ„ stranda MÅ du bli med!’’
    ‘’Å ? Hvorfor det da?’’
    ‘’ Pappa sier at nĂ„r du stuper, sĂ„ bli vi rike!’’
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Snart er det ikke behov for oss IT-geeker lenger!
    Spurte OpenAI om den kunne hjelpe meg med Ă„ skrive et lite program:

    Can you write a program in Python that takes input a 1 second long digitized sound-clip: 44100 16-bit samples at 44.1kHz sample rate and plots the corresponding frequency response?

    Da fikk jeg dette svaret:
    Sure! Here's an example Python program that takes a 1-second audio clip with a sample rate of 44.1kHz and 16-bit samples and plots its corresponding frequency response:

    import numpy as np
    import matplotlib.pyplot as plt
    from scipy.fft import fft

    # Define the sample rate and duration of the audio clip
    sample_rate = 44100
    duration = 1

    # Generate a time array for the audio clip
    time_array = np.arange(0, duration, 1/sample_rate)

    # Read the audio clip data from a file or microphone
    # For example, if the audio clip data is stored in a file called "clip.wav":
    # from scipy.io import wavfile
    # sample_rate, clip = wavfile.read("clip.wav")

    # For this example, we will generate a sine wave as the audio clip data
    frequency = 440 # Hz
    clip = np.sin(2 * np.pi * frequency * time_array)

    # Compute the FFT (Fast Fourier Transform) of the audio clip data
    fft_data = fft(clip)

    # Compute the corresponding frequency values
    freq_array = np.linspace(0, sample_rate, len(fft_data))

    # Plot the frequency response
    plt.plot(freq_array[:len(freq_array)//2], np.abs(fft_data)[:len(freq_array)//2])
    plt.xlabel('Frequency (Hz)')
    plt.ylabel('Magnitude')
    plt.show()


    This program generates a sine wave with a frequency of 440Hz as the audio clip data. To use your own audio clip data, you can read the data from a file using the wavfile.read() function from the scipy.io module. Replace the clip variable assignment with the following code:

    from scipy.io import wavfile sample_rate, clip = wavfile.read("clip.wav")

    Make sure to replace "clip.wav" with the path to your audio clip file.

    😁
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Jeg spurte den ogsÄ om akustikken i rommet mitt med presise dimensjoner og lytteposisjon og den kom fram til samme anbefaling som jeg har brukt MYE tid pÄ, basert pÄ de forskjellige romnodene rommet har, masse mÄlinger og justeringer: Bassfeller i hjÞrner bak subbene og pÄ hver side av hÞyttalerne for Ä redusere den dippen jeg har mellom 50-60Hz og som skyldes en interaksjon mellom en lengdenode og breddenode.... bassfelle pÄ flatene foran i rommet har mindre effekt. Bak er bortkastet... nesten skremmende selv om det kanskje kan sies Ä vÊre "generell kunnskap". Men AI som kan programmere... da finnes det muligheter. Skal utforskes mere dette her..
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Nesoddtangen er verken i sÞr eller Þst pÄ halvÞya, men i nord! ;)
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    TÄrnÄsen
    Ikke sĂžr nei. Men nord-Ăžst tror jeg er en rimelig god beskrivelse, men uansett, det spiller jo ingen rolle gitt hvor mye den skryter av dine akademiske bravader eller? Meg kjente den sjarlatanen ikke til i det hele tatt :)
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Lurer pÄ om du kan ha gitt den noen hint, den har ikke hÞrt om meg nÄr jeg spÞr :)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn