Transport og import Erfaringer med Posten(Bring), Postnord og andre fraktselskap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.667
    Torget vurderinger
    96
    Posten vet ikke verdien på innholdet. Var det bestilt frakt med levering på hentested?
    Fra ebay, FedEx og posten. Med hjemlevering. Har fått slike pakker flere ganger. Normalt ringer de, forsøker å levere, og til slutt leverer på nærmeste hentested. Ikke under noen omstendigheter skal de sette igjen pakker som de ikke får signatur for, det er jo åpenbart. Og brudd på regler.
    Problemet er at man ikke kan gi beskjed om at man ønsker pakken levert til hentested. Men man kan krysse av for at sjåfør kan sette igjen pakken ute, på eget ansvar. Det står tydelig. Selvsagt gjør jeg ikke det. Kundeservice posten beklaget på det sterkeste og lovet å ta det opp. Jaha. Litt søking viser at dette dessverre skjer noen ganger.
    Så lenge ingen signatur er gitt, kan pakken være hvor som helst. Fryktelig useriøst.

aircanada

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Antall liker
    550
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Utfordrer skjebnen og får pakke tilsendt med Posten :11

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.686
    Torget vurderinger
    2
    HeltHjem burde hett KomOgStjæl..

Idiotenselskapwr plasserer pakker midt på gaten foran og leiegård midt i Oslo sentrum og tror den blir liggende trygt til eieren kommer hjem

I dag var jeg tilfeldig hjemme og oppdaget SMS ang pakke på døren 20 minutter etter @levering@. Gikk for å henter. men pakken var selvsagt forduftet…
    Hvor naiv og idiotisk kan en tjeneste bli??
    Ringte og klaget men møtte null sympati og ingen beklagelse, og null innrømmelse.
    Har nå reservert meg mot dørlevering fra selskapet og også klaget til Amazon .

PS HeltHjem har registrert pakken som levert 02:02 i natt og jeg fikk SMS 0600.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.705
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man bor i en leiegård hvor Helthjem ikke har adgang (?) så må det vel være litt opp til en selv å velge en speditør som leverer på en annen måte?

At man ikke får hverken sympati eller beklagelse er selvsagt kjipt, men man må jo tenke litt selv også. Med mindre Helthjem er eneste tilgjengelige valg da, men det har jeg aldri opplevd noe sted.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.705
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tja. Jeg har til gode å ha en eneste negativ opplevelse med dem her, etter mye bruk.

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.486
    Torget vurderinger
    11
    Har ventet på en liten pakke fra trump-land, og alt så tilsynelatene å gå veien da det var tracking og endte til slutt for fortolling, som også gikk smertefritt, men da var det jevnt slutt...
    Pakken som skulle til Bergen så jeg var innom både Haugesund og Stord, før den plutselig var anmerket som utlevert og forsvant fra appen til Posten. Men problemet var bare at jeg hadde ikke mottatt noen pakke! Så da var å ringe kundeservice, og var alternativene robot eller KI, og valgte da KI greiene og etter mye frem og tilbake fikk jeg bare beskjed om at pakken var utlevert. Idiot maskin! Men jeg gav ikke opp og holdt linjen, og da ble jeg koblet over til et levende menneske og da kunne han opplyse om at pakken IKKE var utlevert, men de hadde et automatisk system som ved når estimert dato var der, ble pakken automatisk registrert som utlevert. Idiotsystem 2! Så nå har jeg ingen sporing, men et løfte om at pakken dukker sikkert opp....

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.686
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man bor i en leiegård hvor Helthjem ikke har adgang (?) så må det vel være litt opp til en selv å velge en speditør som leverer på en annen måte?

At man ikke får hverken sympati eller beklagelse er selvsagt kjipt, men man må jo tenke litt selv også. Med mindre Helthjem er eneste tilgjengelige valg da, men det har jeg aldri opplevd noe sted.
    Det er nå ikke vanlig å vite hvem nettbutikken vil bruke. Det kan bli hvemsomhelst . Ingen info om a Helt Hjem kunne bli brukt her. Fri frakt stod det faktisk…:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.721
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Balle, jo det er helt vanlig og ha fraktalternativer... og jeg velger som du sikkert skjønner aldri Nesten Helt Hjem noe mere, om det er det eneste alternativet finner jeg en annen nettbutikk

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.705
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er nå ikke vanlig å vite hvem nettbutikken vil bruke.

Ikke? Jeg får alltid opp flere alternativer når jeg bestiller noe, uansett hvorfra. Kan ikke huske å ha sett noen butikk tilby kun en, eller ingen, speditør på mange, mange år.

Typisk ser jeg en av de store (Posten og PostNord) og minst en av de nye, mindre aktørene som Helthjem og PorterBuddy. Da velger jeg alltid en av de to siste, siden de leverer fortere enn de store og jeg aldri har hatt problemer med dem.

Men så bor jeg heller ikke i en leiegård og pakker som legges på trappen er usynlige fra veien.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    HeltHjem burde hett KomOgStjæl..

Idiotenselskapwr plasserer pakker midt på gaten foran og leiegård midt i Oslo sentrum og tror den blir liggende trygt til eieren kommer hjem

I dag var jeg tilfeldig hjemme og oppdaget SMS ang pakke på døren 20 minutter etter @levering@. Gikk for å henter. men pakken var selvsagt forduftet…
    Hvor naiv og idiotisk kan en tjeneste bli??
    Ringte og klaget men møtte null sympati og ingen beklagelse, og null innrømmelse.
    Har nå reservert meg mot dørlevering fra selskapet og også klaget til Amazon .

PS HeltHjem har registrert pakken som levert 02:02 i natt og jeg fikk SMS 0600.
    Ville ikke bodd et sted der alt som ikke er kjoret fast og passet på stjeles ila 20 min. Svenske tilstander ?
    Har benyttet HeltHjem fler gangen uten problem her jeg bor....

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.686
    Torget vurderinger
    2
    … det en en grunn til at jeg ikke gidder å kjøpe meg sykkel etter at den forrige ble stjålet…håndgranatene som lå i Pilestredet er 2 kvartal unna.. velkommen til Oslo.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.721
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Sikker på at du er mafioso i gangsters paradise 😅 :LOL:

Kanskje pakka di ble sprengt bort ?

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    12
    De fleste steder jeg handler har fraktalternativer. Velger alltid posten på hentested hvis mulig. Alternativt postnord på hentested. Ser ikke på fraktprisen da jeg ikke ser logikken i å spare 100 kr når man kanskje handler for 2-3-4-10-20 tusen.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.705
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser på farten og primært på hvor mye problemer jeg har hatt med speditøren. Da kommer per erfaring Posten og PostNord aller sist i rekka.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn