Er på effekttrinn (mono/stereo) jakt!

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Her er et forslag fra meg, skal selge en meget kraftig og vellydende forsterker, her er annonsen:

Sted: asker
Tlf: 95777715

Plinius SB-300 spitzenklasse poweramp selges meget gunstig (sølv finish)

Selges 1/2 pris (nypris 50.000, nå 25.000) ved rask handel pga innkjøp av vesentlig dyrere utstyr.

2X310 watt 8 ohm 2X470 watt 4 ohm med 0,1% THD
38 kilo netto
100 ampere peak per kanal
nypris 50.000 (7300 dollar i USA)
selges nå 25.000

Vurderer du å kjøpe DP A1, Pass Labs X350 eller McIntosh MC402, så tenk om igjen, dette er et VESENTLIG bedre kjøp på alle måter, lydkvalitet, pris og ydelse. Jeg har hatt alle disse forsterkerene selv tidligere og testet dem på mine krevende høyttalere.
Pass Labs X350 har kun 20 ampere max per kanal pga mosfet og ikke samme kontroll i bassen, MC402 går tom for krefter lenge før Pliniusen (og lenge før høyttalerne har fått anledning til å vise hva de duger til) og det samme gjør DP A1, som har oppgitt med hele 1% forvrengning og dermed er de oppgitte effekt-tall alt for høye. (tidligere målinger av DP 6.4 i danske hifidelity viser dette klart)

Denne forsterkeren har mer finesse, kraft, headroom, og kontroll enn det meste på markedet.

Link til bilder og info av mitt hifi anlegg:
http://avforum.no/minhifi/show.php/dag johnsen

Link med info: http://www.pliniusaudio.com/products/sb301.asp

Link med test og bilde: http://www.audioenz.co.nz/2004/plinius_sb300.shtml

Forsterkerne er under 1 år gammel og i 100 prosent perfekt stand, jeg er første eier.

Pliniusen driver idag de tungdrevne Infinity Kappa 9.2i og den er ekstremt kraftig og stabil, driver hva som helst av høyttalere.
Den er kjent for å kunne takle lave impedanser ned til 1 ohm og vanskelige fasevinkler. Konstruksjonen er meget stabil og klarer voldsomme belastninger med volumer opp til 120 dB i time etter time uten å gå varm, dette var en av målsetningene under utviklingen av SB-300.
Den har også en perfekt diskantgjengivelse i motsetning til tidligere SA modeller (bl. annet SA-250 mkIV)
Regnes av mange som Plinius sin beste forsterker noensinne. Den er klasse AB og kan stå på døgnet rundt uten å øke strømregningen merkbart.

Har kvittering og original emballasje samt manualer.

Tel. 95777715

email: dag@hardrocx.no

Kontakt meg dersom du er interessert, etter søndag har jeg bestemt meg for å trekke tilbake annonsen og beholde den selv, men lar den ligge ute ut helgen.
Den er MEGET bra!

mvh
Dag

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Dag: Det er greit du forsøker å selge din egen forsterker, men ikke sammenlign X350 og X350.5. Det er vesentlige forskjeller. Vi testet X350.5 på Martin Logan CLS som er noe av det verste som er og kunne spillre nesten på konsertnivå slik at det om krefter er og blir BS. DP 6.12 som har så godt som samme strømforsyning som DP A1 hadde ikke sjanse i havet hverken på lydtrykk (Pass spilte 6dB høyere) eller tyngde/autoritet/stramhet i bassen eller oppløsning oppover. Jeg forsøkte å være nøytral slik at Janhella kunne lese litt, men en real egenprodusert salgsannonse med faktafeil får ikke stå ubesvart ;) Det med ampere på utgangen har jeg ALDRI hørt avgjørende for noe for lyden av forsterkere.

H

hobby

Gjest
Du er jo ettersom jeg skjønner en som vil ha det beste... Da synes jeg ikke du kan overse Theta Citadel monoblokker. De blir ikke for varme og låter himmelsk bra!!!

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Dag: Det er greit du forsøker å selge din egen forsterker, men ikke sammenlign X350 og X350.5. Det er vesentlige forskjeller. Vi testet X350.5 på Martin Logan CLS som er noe av det verste som er og kunne spillre nesten på konsertnivå slik at det om krefter er og blir BS. DP 6.12 som har så godt som samme strømforsyning som DP A1 hadde ikke sjanse i havet hverken på lydtrykk (Pass spilte 6dB høyere) eller tyngde/autoritet/stramhet i bassen eller oppløsning oppover. Jeg forsøkte å være nøytral slik at Janhella kunne lese litt, men en real egenprodusert salgsannonse med faktafeil får ikke stå ubesvart ;) Det med ampere på utgangen har jeg ALDRI hørt avgjørende for noe for lyden av forsterkere.
Støttes!

Har ikke hørt samme / samme setting som deg, men har hørt X350.5 og DPA1 på litt av hvert og hvis Pilinus er såååå bra så er det et under at det ikke er den eneste forsterkeren som selges
;D

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Antall liker
0
Ayre er helt nytt hos Mono, så det er sikkert derfor de ikke har fått ut info ennå. Men Terje er en hyggelig kar så du får sikkert prisliste av han hvis du tar kontakt med Mono :)

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Ayre er helt nytt hos Mono, så det er sikkert derfor de ikke har fått ut info ennå. Men Terje er en hyggelig kar så du får sikkert prisliste av han hvis du tar kontakt med Mono :)
Har allerede gjort det :)

jakket

Medlem
Ble medlem
21.01.2003
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Nå har jeg lyst på noe som kan stå på døgnet rundt, er dritt lei av å skru av og på rør monoblokkene. Kom med forslag til effektrinn, mottar også pm eller mail med super tilbud for de som vil komme med det  ;D Husk jeg skrev super tilbud (brukt eller nytt).....
PS! skal brukes sammen med min kjære CJ ART2, og den har kun RCA (ubalansert).
Pris, ja det kommer ann på det, men jeg er på jakt etter skikkelige saker (referance)
Doxa 140 signatur selfølgelig ;). Ring Lauvland å ta en prat. Tlf: 90155771

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Stivert, kjøpte du din YBA fra Hi-Fi huset?
Er hvertfall ikke en morsom sak å bære opp til 2 etg, hehe.
Var heller ikke noen "morsom" lyd her oppe heller, men bra du er fornøyd med den da :)
Kjøpte den brukt. Den er gjævli tung ja! Bar den ned i kjelleren..... Men jeg er ikke misfornøyd! Den spiller som bare F.... Er du misfornøyd? Selv så bruker jeg rørforforsterker med et glimrende resultat!

mvh

J

Janpe

Gjest
Jeg er varsom med anbefalinger fordi det hele blir svært subjektivt. MEN, jeg gjør et unntak.

Ring Peter i Audiofreaks og snakk med han om Edge Electronics, det er ubetinget en av verdens ledende produsent av forsterkere. Hvis ikke den ledende. De er single ended, kan stå på døgnet rundt og spiller fantastisk bra. Hvis du leser TAS og det nummeret som kommer nå vil du se at Edge ligger på topp blant alle anmelderne der. Det har de gjort i flere år.

Joda, det finnes selvsagt andre merker som presterer bra, men tror nok at Edge vil kunne måle seg med det meste. I forhold til ytelsene og lyden er prisene også meget konkurransedyktige.

Har selv Edge i kombinasjon med Avalon høyttalere og er svært godt fornøyd. Ville ihvertfall ha sjekket det ut.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Edge ja, må ut med prisen på en liten bil, vanskelig å kjøpe noe dårligere enn det som Endre har flesket til med ;D

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
2
Hei
Musical Fidelity Kw 750,en fantastisk forsterker.
Mvh

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Dag: Det er greit du forsøker å selge din egen forsterker, men ikke sammenlign X350 og X350.5. Det er vesentlige forskjeller. Vi testet X350.5 på Martin Logan CLS som er noe av det verste som er og kunne spillre nesten på konsertnivå slik at det om krefter er og blir BS. DP 6.12 som har så godt som samme strømforsyning som DP A1 hadde ikke sjanse i havet hverken på lydtrykk (Pass spilte 6dB høyere) eller tyngde/autoritet/stramhet i bassen eller oppløsning oppover.  Jeg forsøkte å være nøytral slik at Janhella kunne lese litt, men en real egenprodusert salgsannonse med faktafeil får ikke stå ubesvart ;) Det med ampere på utgangen har jeg ALDRI hørt avgjørende for noe for lyden av forsterkere.

Når sammenliknet jeg X350 og X350.5????

Har ingen erfaringer med X350.5 i egen stue, så der ligger jeg lavt med uttalelsene.
Men den låt veldig bra hos deg!
Uansett, max 20 ampere per kanal peak er et faktim, jeg tømte min X350 på kappaene, min svenske venn John har samme erfaring og måtte opp på X600.

Dag

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Støttes!

Har ikke hørt samme / samme setting som deg, men har hørt X350.5 og DPA1 på litt av hvert og hvis Pilinus er såååå bra så er det et under at det ikke er den eneste forsterkeren som selges  
;D
Pilinus er veldig dårlig!

Plinius derimot er veldig bra :)

Alvorlig talt, for 24.000 får du ingenting i nærheten (brukt eller nytt) i forhold til mine kriterier, men så er vel jeg helt rar også da :)

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Dag: Det er greit du forsøker å selge din egen forsterker, men ikke sammenlign X350 og X350.5. Det er vesentlige forskjeller. Vi testet X350.5 på Martin Logan CLS som er noe av det verste som er og kunne spillre nesten på konsertnivå slik at det om krefter er og blir BS. DP 6.12 som har så godt som samme strømforsyning som DP A1 hadde ikke sjanse i havet hverken på lydtrykk (Pass spilte 6dB høyere) eller tyngde/autoritet/stramhet i bassen eller oppløsning oppover.  Jeg forsøkte å være nøytral slik at Janhella kunne lese litt, men en real egenprodusert salgsannonse med faktafeil får ikke stå ubesvart ;) Det med ampere på utgangen har jeg ALDRI hørt avgjørende for noe for lyden av forsterkere.

Tror nok det er store forskjeller her Viking på når jeg spiller høyt og du spiller høyt. Når jeg tro til med X350 sto nåla konstant "limt" til høyre, uten bevegelse mot venstre.
Tipper du aldri har vært i nærheten av de volumene.
Uansett Viking, jeg blåser i hvem som kjøper Pliniusen min, vedkommende gjør et knallkjøp uansett for 24.000 kroner! Synd du ikke tror meg på de erfaringene jeg har!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Det er vel skadelig for hørselen å spille så høyt...
Jeg synes at en høyttaler skal gjengi full tyngde selv ved vanlig volum i rommet.

Snakker vi sterke amper...
FM Acoustics 811 ...
Hva kostern? 500 eller noe?
Jeg tror en slik ville sprengt det meste om sikringsboksen hadde tålt trekket... hvilket den ikke gjør... ;D
FM anbefaler at man får forsterket sikringsboksen om man har lyst å spille høyt med disse... Woho!!!

En slik vil jeg ha! "slafs"!!!!

Det er power det! ;D

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Snakker vi sterke amper...
FM Acoustics 811 ...
Hva kostern? 500 eller noe?
Jeg tror en slik ville sprengt det meste om sikringsboksen hadde tålt trekket... hvilket den ikke gjør...  ;D
FM anbefaler at man får forsterket sikringsboksen om man har lyst å spille høyt med disse... Woho!!!

En slik vil jeg ha! "slafs"!!!!

Det er power det!  ;D
har hørt at noen forsterkere bør ha egne kurser og slikt men dette var da ekstremt :eek: :eek:

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.647
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tror nok det er store forskjeller her Viking på når jeg spiller høyt og du spiller høyt. Når jeg tro til med X350 sto nåla konstant "limt" til høyre, uten bevegelse mot venstre.
Hei!
Blir litt Off-topic dette, men selv om jeg synes det er gøy å dra på litt innimellom, så spiller jeg ikke spesielt høyt når jeg "lytter" - hvis volumet blir for høyt, så føler jeg at hørselen min blir stilt inn på et høyere nivå, og da fanger den ikke opp alle mikrodetaljene, og da står jeg kun igjen med bass og dynamikk - og da blir det rett og slett kjedelig i lengden.

Mvh
OMF

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Jeg har egne kurser i begge rommene mine :)

Apropos full tyngde i alle nivåer, det er jo ikke lett.

Det blir jo tyngre og tyngre jo høyere man spiller.

Ofte er jo egentlig problemet det motsatte, at tyngden avtar med volumet pga dynamisk kompressjon.
De fleste har jo hverken nok membranflate eller forsterkerkraft til å spille særlig høyt og godt.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
har hørt at noen forsterkere bør ha egne kurser og slikt men dette var da ekstremt :eek: :eek:
Du kan så si.

De har laget en 5 - 10 ganger større en og de gutta der.
Den solgte de i noen få ex...
Den var like stor som EC Enigma ... pr kanal...
Akkurat som EC Enigma, kan denne ikke kjøpes mer.
"sippe"

Ja, sjekket litt nå..
Det var de beista, monoene 2011 som måtte ha egne kurser...
Ikke 811, øh.

Uansett... Det er rimelig heftig lell!

Og med strømpulsegenskaper på 800 Ampeere, og da sa jeg 800! Så skjønner man sikkert at dette er helt villt!
Og da snakker vi ikke om de aller største de lager!!
Woah! :eek:

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Hvor er de villedende prisene?, ingen priser på websidene er useriøst, eller leter jeg ikke godt nok.
Hei du har nok rett i det med pris på nettet..
MINI tror jeg ligger på ca 65K og storebror AX ca 150K. Den sistnevnte selges vel for 20 000 daler i US hvor alle PBN produktene blir produsert.
Hvis jeg var deg ville jeg sendt en mail, eller ring highend for mer info. Hvorfor bare noen av produktene highend fører er priset på nettet kan jeg ikke svare på.

Kan legge til at jeg bruker selv en MINI på mine Montana XP. Jeg er veldig godt fornøyd, men du bør nok prøve selv.
Har hørt litt på AX, men det er på mindre Montana HT enn hva jeg selv har. Det låt utrolig bra, men det skulle jo bare mangle.

Mvh

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
2
Hei Tweakman.
Jeg lurer litt på hvilke sikringskap man kan lure ut 800 A sånn uten videre.Vi snakker vel her om stereo i den virkelige verden.
MVH

R

Rojoh

Gjest
Jeg er sikker på at en promille på rundt 1, gjør mere utav seg enn 800A. 8)

# Og for å ikke være for off-topic: CJ-pre + Doxa er jo kjent for å være et lykkelig par. Hvorfor ikke?

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hei Tweakman.
Jeg lurer litt på hvilke sikringskap man kan lure ut 800 A sånn uten videre.Vi snakker vel her om stereo i den virkelige verden.
MVH
...

Ja... fysikk er fint...
Det er 400A per kanal og bare i pulser da, ikke kontinuerlig.
Så veggen kan godt levere 230V/10A den som vanlig...

Utrolig nok er det ikke FM Acoustics som har de kraftigste spisseffektene...

Det er noen andre karer... De spiser ris...
De påstår at ampene deres kan hive ut pulser på
60.000watt... (visnakker om noe som er oppgitt til 2x250w i 8ohm...)
:D

Nå må det jo sies da at 400A nok ikke er heldig for vanlige high-end høyttalerkabler...
Derfor har seffern FM sine egne, som skal tåle dette...
Om du lurte...

Ja, verden er full av gale folk...
Er det ikke herlig?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.808
Sted
Østfold
Og hva er det som skal drives? 2x8" pr side? Å hevde at man trenger et kjærnekraftverk til det vitner om liten forståelse for hifi og stor forståelse for statussymboler.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Mange gode forslag til nå, både fra dere og andre, er jo en del greit utstyr på bruktbørsen også for tiden, verre å få testet da, men om man gjør et godt kjøp, kan man alltids gjøre et godt salg, om man ikke treffer helt 100% ;)

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Og hva er det som skal drives? 2x8" pr side? Å hevde at man trenger et kjærnekraftverk til det vitner om liten forståelse for hifi og stor forståelse for statussymboler.
Næh, man trenger vel ikke et kraftverk.
Men ett par hundre watt og realt med headroom er jo å foretrekke synes da jeg.
Det kan gå utrolig med effekt i dynamiske segment av ett opptak.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.647
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Er helt på linje med deg når det gjelder kjernekraftverkanalogien, men......

Det er vel slik at med konvensjonelle elementer så er kraften fra magnetspolen proposjonal med strømmen fra effektttrinnet, og for å gjengi pulser med troverdig trykk er vdet en fordel at forsterkeren kan styre strømmen med en knyttet neve!

mvh
OMF

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.808
Sted
Østfold
Det er forsåvidt sant, men om man ikke havner under 2 ohm vil en forsterker på 200W ikke behøve å levere mer enn 20A. Da snakker vi også om en effekt på 800W. Det er talespolen i elementene som begrenser dette og man kan ikke trykke 30A gjennom dem uten å øke spenningen utover det man har tilgjengelig i en 200W forsterker.

Det som gjør den store forskjellen er om forsterkeren leverer signalet like intakt ved lavere impedanser, og om den leverer signalet like intakt ved reaktive laster. Sistnevnte er årsaken til at mange svake forsterkere gir så mye bass.

AGD

Medlem
Ble medlem
05.05.2006
Antall liker
0
You no doubt have enough suggestions to consider by this time, but I suppose I can throw in my own Audia Flight 100s into the mix.  Having owned most of the top amps from Gryphon to Accuphase, these have come to stay in my home.

Your Sonairs aren't the easiest loads if I remember correctly, but the Flights have had no trouble whatsoever with anything I've thrown at them and ought to be worth a try.

Regards,

Alasdair

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Her er ei prisliste på Ayre.
AX-7e.Integrert 60w forsterker kr.29995.
CX-7e.CD-spiller kr.29995.
V-5xe. 150w Effektforsterker kr.59995.
P-5xe.Phonoforsterker kr.29995.
K-5xe.Forforsterker kr.23995.
C5-xe Universalspiller kr.59995.
V-6xe. Modulær 150w effektforsterker Kr.67995.
V-6xe. 5ch5x150w effektforsterker kr.89995.
DX-7e SDI, DVD-spiller SDI-utgang kr.49995.
DX-7e DVI,DVD-spiller DVI-utgang kr.59995.
Prislisten er hentett fra nest siste nr.av Lyd&Bilde.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Nå har jeg lyst på noe som kan stå på døgnet rundt, er dritt lei av å skru av og på rør monoblokkene. Kom med forslag til effektrinn, mottar også pm eller mail med super tilbud for de som vil komme med det  ;D Husk jeg skrev super tilbud (brukt eller nytt).....
PS! skal brukes sammen med min kjære CJ ART2, og den har kun RCA (ubalansert).
Pris, ja det kommer ann på det, men jeg er på jakt etter skikkelige saker (referance)
Bare litt ad notam.

Når man har en forforsterker, så har denne ett arbeidsområde med hensyn på
hva slags inngangsimpedans den takler på den etterfølgende effektforsterkeren.
CJ Art 2 Har jo Cascode output og rimelig høy utgangsimpedans.

Selv om den klarer ned i etter hva J10 sier ca 10K ohms, så er sikkert 50 eller sågar 100k ohms bedre for frekvensresponsen under 200hz... og over 20khz..

Når impedansen på forsterkerens input synker, så krymper ofte forforsterkerens båndbredde i begge ender av frekvensspekteret...

Når man skal velge seg amp, må dette altså tenkes igjennom, også om de matcher impedansmessig slik som beskrevet...

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Bare litt ad notam.

Når man har en forforsterker, så har denne ett arbeidsområde med hensyn på
hva slags inngangsimpedans den takler på den etterfølgende effektforsterkeren.
CJ Art 2 Har jo Cascode output og rimelig høy utgangsimpedans.

Selv om den klarer ned i etter hva J10 sier ca 10K ohms, så er sikkert 50 eller sågar 100k ohms bedre for frekvensresponsen under 200hz... og over 20khz..

Når impedansen på forsterkerens input synker, så krymper ofte forforsterkerens  båndbredde i begge ender av frekvensspekteret...

Når man skal velge seg amp, må dette altså tenkes igjennom, også om de matcher impedansmessig slik som beskrevet...

Yeps :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
:eek:  :eek:   :D

Da er det alvor!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Her er ei prisliste på Ayre.
AX-7e.Integrert 60w forsterker kr.29995.
CX-7e.CD-spiller kr.29995.
V-5xe. 150w Effektforsterker kr.59995.
P-5xe.Phonoforsterker kr.29995.
K-5xe.Forforsterker kr.23995.
C5-xe Universalspiller kr.59995.
V-6xe. Modulær 150w effektforsterker Kr.67995.
V-6xe. 5ch5x150w effektforsterker kr.89995.
DX-7e SDI, DVD-spiller SDI-utgang kr.49995.
DX-7e DVI,DVD-spiller DVI-utgang kr.59995.
Prislisten er hentett fra nest siste nr.av Lyd&Bilde.
Så en V-1xe vil da altså koste?
100 - 120.000kr?
Mye penger!

Da blir det jo også litt interessant med Viola Labs Symphony igjen ( :p ) Det er en 230v til salgs i europa nuh til 7750 euro vet jeg.
Denne har og Inductor psu sånn som Ayre har på sin toppserie.
Denne er nok mer transistoraktig i lyden da.
Mer energisk og trøkkaktig og tror jeg.
En ML om du vil, med høyere oppløsning og mer autoritet.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Så en V-1xe vil da altså koste?
100 - 120.000kr?
Mye penger!

Da blir det jo også litt interessant med Viola Labs Symphony igjen ( :p ) Det er en 230v til salgs i europa nuh til 7750 euro vet jeg.
Denne har og Inductor psu sånn som Ayre har på sin toppserie.
Denne er nok mer transistoraktig i lyden da.
Mer energisk og trøkkaktig og tror jeg.
En ML om du vil, med høyere oppløsning og mer autoritet.
Ayre inngangsimpedans 10K ohms :-/

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Mja... Jeg snakket litt om dette...
Det står 2 steder 100K ohms, og ett sted 10K ohms...
Det i "spec" er nok en typo...
I brukermanualen er det oppgitt til 100K ohms pr fase...
Dvs 200K ohms i balansert modus.
http://ayre.revealsystems.net/pdf/Ayre_V1xe_Manual.pdf
Jeg skulle mene det er 100K ohms som er det korrekte jeg da.

Har Mono PRESISERT 10K ohms Janhella?

Om denne er noe du kunne tenke deg ville jeg nok
mailet/eller heller ringt Ayre for nøyaktige specs...

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Mja... Jeg snakket litt om dette...
Det står 2 steder 100K ohms, og ett sted 10K ohms...
Det i "spec" er nok en typo...
I brukermanualen er det oppgitt til 100K ohms pr fase...
Dvs 200K ohms i balansert modus.
http://ayre.revealsystems.net/pdf/Ayre_V1xe_Manual.pdf
Jeg skulle mene det er 100K ohms som er det korrekte jeg da.

Har Mono PRESISERT 10K ohms Janhella?

Om denne er noe du kunne tenke deg ville jeg nok
mailet/eller heller ringt Ayre for nøyaktige specs...
Må være en typo, har ikke fått svar fra Mono enda.....

Topp Bunn