Er 300B high end?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rhesus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Antall liker
    12
    Val hadde flere sekker liggende etter Overkill tråden. Noe måtte han gjøre.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er gøy med popcorn-tråder, men her ville jo ingen krangle.
    alle ville bare spise popcorn. :(
    blir ikke noe futt i tråden da.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    Heh, det svir? Kult.

hvorfor svir det? hva har du og tas kranglet om nå, da?
    link til krangletråden? pleeeeease...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.146
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Som du kanskje har sett, Gago, liker TAS å lage diskusjoner med grunnlag i elendig dokumenterte "fakta", og når han blir imøtegått liker han å diskutere manglene ved folks stereoanlegg, og da blir folk gjerne litt snurt

D'herrer moderatorene liker å fjerne slikt (ikke bare fra TAS!) og skrive at de har fjernet sånn og slik med henvisning til regelverket. Jeg mener at det er smartere å la ufinhetene stå og fortelle folket at de er observert, slik gode lensmenn gjør. Nuvel.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, da så.
    får sjekke den icepower-tråden og se om jeg har gått glipp av noe morsomt.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    La nå Val få litt fred...Han er iferd med å finne seg sjøl..Ifra lukkete kasser hvor intet i rommet skal spille med til dipol hvor hele rommet spiller og nynner vakkert... Val må få lov å finne seg selv...kanskje han finner en annen forsterker topologi en dag også... Men Rom ble ikke bygget på en dag... ;)

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    LMC skrev:
    Cobra2 skrev:
    300B er "ingenting" uten en skikkelig konstruksjon rundt det...og da kan det gjerne være high end.

Arne K
    dette har du helt rett i,og jeg vil påstå at et fåtall virkelig har hørt en optimalisert 300B konstruksjon med tilstrekkelig stivt power!
    og da snakker jeg ikke om noe mikke mus apparat på 2 kilo!
    mvh
    Leif
    300B erdefinitivt "høi-ræv" når vi snakker om monoblokkene til LMC!
    RÅTT!!!...
    Har en Stevie Ray Vaughan opplevelse på medbragt vinyl (The Sky is Crying - Little Wing) under vesten etter et besøk hos LMC 8) :D ;D
    LMC var ikke sen om å skaffe seg den etter besøket.
    Så,så ;)
    Med forbehold om at jeg ikke vet helt, så er vel LMC kanskje den eneste på hele HFS som har hele tre forskjellige forsterkerteknologier til sin en og samme høyttalerrigg.

Rør 300B, transistor og klasse D.
    Tar jeg feil så får jeg vel høre det ::)

Mvh.KW

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Valentino skrev:
    Som du kanskje har sett, Gago, liker TAS å lage diskusjoner med grunnlag i elendig dokumenterte "fakta", og når han blir imøtegått liker han å diskutere manglene ved folks stereoanlegg, og da blir folk gjerne litt snurt

D'herrer moderatorene liker å fjerne slikt (ikke bare fra TAS!) og skrive at de har fjernet sånn og slik med henvisning til regelverket. Jeg mener at det er smartere å la ufinhetene stå og fortelle folket at de er observert, slik gode lensmenn gjør. Nuvel.
    Så så Val..du må ikke bli så sint at du til slutt sprekker! ;D

@kw..helt korrekt...LMC bruker både rør, A/B og PWM. 8)

mvh,
    tas

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.146
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er da ikke noe troll, TAS! ;D

HCS, du tar grunnleggende feil på en del punkter ang. hvilken retning hifiinterressen min tar og hvorfor. Intet nytt under solen, altså. ;)

Proffen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.665
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    6
    Egentlig?
    Couldn`t care less.............. (sjå kor eg bryr meg....) ;D

Det som betyr noe, må vel være at lyden faller i smak.
    Om det så kalles hi-end eller ikke blir jo komplett irrelevant, IMHO....

mvh
    Proffen

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tja, hva skal man si. Horn gir trompet lyd til all musikk og klarer ikke å skille mellom en high-end effekt som ICEpower og døllere greier. ICEpower blir for avslørende på trompet karakteristikken og man må ty til 300B og den slags. ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    mye fjøslittratur lagt ut her de siste dager... :p
    men når sant skal sies så har jeg aldri hørt ice/klasse-d eller lignende søppel låte bra over ca 300 Hz.... ;D ;D

P

Parelius

Gjest
    BHO skrev:
    men når sant skal sies så har jeg aldri hørt ice/klasse-d eller lignende søppel låte bra over ca 300 Hz.... ;D ;D
    Endelig et fornuftig innlegg! Søppel er neppe særlig godt, om vi da ikke skal bruke det til oppvarming. Har vi konsensus tro?. Så er spørsmålet; hva egner seg best til oppvarming? Ice eller 300B? Da får vi vel svaret på hva som er søppel, kan jeg tenke.

Har sansen for problemstillingen, sett i relasjon til en annen tråd her på asylet. En liten twist før rekylen treffer.

(Parelius, som for tiden bruker strømkabler som nok må sies å være i den høyere ende, kontekstuelt betraktet.)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    BHO skrev:
    Endelig et fornuftig innlegg! Søppel er neppe særlig godt, om vi da ikke skal bruke det til oppvarming. Har vi konsensus tro?. Så er spørsmålet; hva egner seg best til oppvarming? Ice eller 300B? Da får vi vel svaret på hva som er søppel, kan jeg tenke.

Har sansen for problemstillingen, sett i relasjon til en annen tråd her på asylet. En liten twist før rekylen treffer.

(Parelius, som for tiden bruker strømkabler som nok må sies å være i den høyere ende, kontekstuelt betraktet.)
    Søppel er helt sikkert ok til oppvarming. 300B varmer mer enn ice og klasse d. ;)
    Men nå trur jeg det var ang. lyd div. entusiaster var hyppne på å krangle om, ikke om alternativ oppvarming. 8)

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.634
    Torget vurderinger
    2
    Et spørsmål - hva er det vi egentlig ønsker å oppnå med denne tråden?

Mvh
    Høvdingen

P

Parelius

Gjest
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Adspredelse!

Egentlig er det det som kalles en metatråd. (Altså en kommentar til en annen tråd. Slik sett er den som alle andre tråder.)

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Her må jeg bare synse litt Høvdingen med et eksempel..ikke sikkert det besvarer ditt spørsmål like bra...dog vi prøver: Vår høyt aktede Parelius…vår samtidshelt på retorisk hi-fi kompleksitet og utøver av et nivå som selv Aristoteles kunne drømme om… vi ydmykt tar til takke nok en gang de sparsomme visdomsord vår store læremester så adekvat beriker oss med. Folkehavet bøyer seg i støvet..prosit. :D

mvh,
    tas

P

Parelius

Gjest
    TAS skrev:
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Her må jeg bare synse litt Høvdingen med et eksempel..ikke sikkert det besvarer ditt spørsmål like bra...dog vi prøver: Vår høyt aktede Paresus Parelius…vår samtidshelt på retorisk hi-fi kompleksitet og utøver av et nivå som selv Aristoteles kunne drømme om… vi ydmykt tar til takke nok en gang de sparsomme visdomsord vår store læremester så adekvat beriker oss med. Folkehavet bøyer seg i støvet..prosit. :D

mvh,
    tas
    Så synd at en liten slik en - Paresus - skyter luften ut av humoren.

kjellben

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Antall liker
    402
    Jeg gjentar det igjen, HI-END ER DET SYKESTE ORDET JEG VET!!! Mange bruker ordet, men ingen har ennå overbevist meg om hva hi-end egentlig er for noe og hva det betyr. ???

Mvh
    Palle

TAS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Parelius skrev:
    TAS skrev:
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Her må jeg bare synse litt Høvdingen med et eksempel..ikke sikkert det besvarer ditt spørsmål like bra...dog vi prøver: Vår høyt aktede Parelius…vår samtidshelt på retorisk hi-fi kompleksitet og utøver av et nivå som selv Aristoteles kunne drømme om… vi ydmykt tar til takke nok en gang de sparsomme visdomsord vår store læremester så adekvat beriker oss med. Folkehavet bøyer seg i støvet..prosit. :D

mvh,
    tas
    Så synd at en liten slik en...skyter luften ut av humoren.
    My bad...selvkorrigert i henhold til regelverk 1.

mvh,
    tas

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.146
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen skrev:

Mvh
    Høvdingen
    Ikke kun adspredelse, tror jeg. Innsikt i forumselvet, en tråd hvor deltakerne kanskje helt uvitende er en tur på Mbares benk? Humoren (også den som ikke er på andres bekostning) er iallefall ikke helt borte.

cobra

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.04.2006
    Antall liker
    1
    kwil skrev:
    Det er jo ikke noe gøy. ??? Når folk besøker hevrandre er jo ALLE hyggelige, når de samme kommer inn hit så kan brått ting skje :) Vel, seriøst tillegger jeg forumformen faktisk dette problemet, ulik tilnærming og preferanse funker best debatert i åpen hyggelig dialog face to face:)

mvh

Edit: noen som har noe Rune Rudberg plater til overs? jeg nærmere meg 1001-........
    Tror det er to grunner til det.
    1) For det første er det gjerne slik at det er VELDIG vanskelig å oppfatte hva folk egentlig mener i skriftlig form. Jeg selv har en tendens til å drodle litt skriftlig. Dette har ofte blitt oppfattet som bastante påstander av de som er uenig i det jeg skriver. Og så er sirkuset i gang. Jeg selv kan ofte oppfatte det andre sier som aggressivt, og må til tider si til meg selv at jeg kan ha misoppfattet.

2) http://www.xkcd.com/438/

Det er både en fordel og en ulempe med å ikke ha en redaktør som siler alle innlegg slik som i gamle "papir-tiden". Fordelen er at ingen blir sensurert (bortsett fra åpenbart ulovlige eller krenkende uttalelser), så vi får en rikere diskusjon. Ulempen er at det bare tar et minutt å skrive et svar. Noe som gjør at vi ikke får "roet oss" og tenkt igjennom svaret før vi flerrer det ut på nettet. Jeg har selv ofte opplevd at dersom jeg venter en times tid eller så med å svare på noe jeg er uenig i, er det lettere å være saklig. Men dette er ikke alltid like enkelt i "kampens hete".

Just my 2 cents...

M

musicus

Gjest
    High End eller ikke, men mine to av denne arten skjenker meg nå musikk på en høyaktig måte jeg knapt kan huske å ha satt så stor pris på i egen heim, ikke minst er jo de nydelige formene nok til å assosiere med helt andre nytelser 8)....

KR Audio 300BXLS

mvh

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    15.191
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    det finnes KUN ET 300B guess which? 8)
    mvh

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    cobra skrev:
    kwil skrev:
    Det er jo ikke noe gøy. ??? Når folk besøker hevrandre er jo ALLE hyggelige, når de samme kommer inn hit så kan brått ting skje :) Vel, seriøst tillegger jeg forumformen faktisk dette problemet, ulik tilnærming og preferanse funker best debatert i åpen hyggelig dialog face to face:)

mvh

Edit: noen som har noe Rune Rudberg plater til overs? jeg nærmere meg 1001-........
    Tror det er to grunner til det.
    1) For det første er det gjerne slik at det er VELDIG vanskelig å oppfatte hva folk egentlig mener i skriftlig form. Jeg selv har en tendens til å drodle litt skriftlig. Dette har ofte blitt oppfattet som bastante påstander av de som er uenig i det jeg skriver. Og så er sirkuset i gang. Jeg selv kan ofte oppfatte det andre sier som aggressivt, og må til tider si til meg selv at jeg kan ha misoppfattet.

Just my 2 cents...
    Spot on og dette er en av grunnene til at jeg en gang i blant bruker det av noen forhatte utrykket imo ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må ha 2 av WE i min amp.

Godt de skal holde noen timer, ser ut til og være vanskelig å få tak i fler.

HSobstad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    rolfozzy skrev:
    Jeg må ha 2 av WE i min amp.

Godt de skal holde noen timer, ser ut til og være vanskelig å få tak i fler.
    Har hørt at WE igjen skal starte nyprod. Lange ventelister - visstnok...
    Men med opp mot 10000 timer levetid med riktig tyning holder rørene en stund.

Men de gamle WE med gravert navn har begynt å få virkelig hysteriske priser. 60-100 tusen kr på ebay for ett par. De har nok et godt rykte når slike priser oppstår.

Erland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Antall liker
    6
    Vet ikke hvor mange nyproduserte WE300B MED SERIENUMMER OG GARANTI som kom ut før de stengte og flyttet fabrikken nok en gang?
    Ikke nok til å dekke etterspørsel i alle fall!

Det virker ikke som noen vet når de kommer i gang med ny produksjon?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    15.191
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    48
    20-40Ktimer hevdes det!
    mvh

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Ble fortalt når jeg kjøpte mine WE at det var registrert levetid på 40000 timer.

Utrolig hvis det er tilfelle. Jeg vet ikke nok til å betvile det.

Ellers har vel Motron WE vil jeg tro, høyt prisa.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    13.475
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    upgradeaudio hadde også noen av de nyproduserte.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    bambadoo skrev:
    upgradeaudio hadde også noen av de nyproduserte.
    Ja. Kjøpte mine der. Rakk akkurat og få de til gammel pris. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn