Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.793
    Torget vurderinger
    23
    Ja - de harselerte med samer og andre GRUPPER mennesker generelt, f.eks. parkeringsvakter... Men på en likandes måte.

    Vi gleder oss til øl & mat fra janfrt's fat!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Må rette opp en feil i tidligere innlegg:

    A Hard Day´s Night kom ut sommeren 1964 og Beatles for Sale sent høsten samme år. Jeg skrev det motsatte. Utilgivelig.

    ------------------------

    I dag er det en vinylfri dag for bikkjer, men ikke når det gjelder ØL for meg.

    Jeg har vært med på mange vinsmakinger opp gjennom årene og det har blitt skrevet, og det skrives, mye uforståelig som folk ikke skjønner bæret av. Min skala, som refererer seg til en Irsksetters reaksjon, er som følger:

    1. Hale inn under buken: Hell ut resten.

    2. Hale rett ned: Ikke fler av denne.

    3. Hale rett ut: Godkjent.

    4. Full logring: Kjøp mer!

    Denne Ringnessaken, med hjelp fra andre bryggere i Norge når det gjelder humle og bygg, er svart, holder 7 vol.% og hverken lukter eller smaker av røyk. Det jeg derimot fornemmer er eimen av en fuktig sadel Salma Hayek nettopp har steget ned fra. Tipper jeg.

    Verdict: Hale rett ut.

    ØL 13. des. 2015.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.793
    Torget vurderinger
    23
    Glimrende beskrevet den sadelvarianten :cool: Salma er ikke bare laks... selv om hun kunne fått strøket laksen min anytime! Du har selvsagt sett filmen om Frida Kalo?
    Husker en gang hun var på Graham Norton (vel, ikke bokstavelig da - han spiller jo på det andre laget) - jeg kunne nesten ikke sitte stille, og sov dårlig den natten :(

    Ratinglisten er superb og like relevant som all verdens ordgyteri av fjasete forståsegpåere. Keep it up!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Absolutt beste fra Hr Ante Valente, er snøscootersandwich. Rett og slett en høydare!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.793
    Torget vurderinger
    23
    Snyskutersændvitsj - Jatta jatta! :D Hans beste ever!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ny test av øl, denne gang et produkt fra den lutfattige familien i Nidaros og deres Lade Gaards Brygghus. Produktene finnes jo i REMA-butikkene, men da som 4,6 vol.%. Her polvare og noe som er mye bedre på denne tiden av året. Nå er det ikke tid for forfriskninger, men noe som sitter i ganen sammen med litt fet mat og med småfet musikk i ørene:

    Brygget i september på Münchener-malt. Smaker som lovet: Sjokolade og karamell. 6,5 vol.%. Jævlig bra skum. Fin farge, nesten svart. Ganske nært opp til en Guinness. Passer til mye, men her ville jeg valgt en nesten pill, rotten ost.

    Dom: Hale nesten rett ut.

    Øl 14. des. 2015.jpg


    P.g.a. for varmt vann i en platevasker jeg lånte, krympet platene. Her singler. Først ut en intelligent røver som dessverre gikk bort for tidlig:

    Single 15. des. 2015.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.793
    Torget vurderinger
    23
    Ille stor kork på den flaska! Men det holder ikke å snakke om det - du må vise det også! Halen altså.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.429
    Antall liker
    12.521
    Sted
    Sørlandet
    Vel, skal dra den litt lenger: Jeg jobbet i Vinmonopolet i flere år og hadde i sin tid ansvaret med å få "Sterkøl" inn på Polet og vekk fra dagligvarehandelen, det var vel i 1992. Større motstand har jeg aldri opplevet, fra Bryggeriforeningen, dagligvarehandelen og ikke minst "Folket". Jeg/vi ble regelrett skjelt ut, selv om det var Stortinget v/Sosialdpt. som hadde pålagt oss å gjennomføre ordningen.
    Jasså, så det er du som er ansvarlig for at vi idag er nødt til å reise til polet for å kjøpe kvalitetsvarer! >:D

    :)

    Hvordan likte du rødvinen fra de svovelrike markene rundt Etna forresten?

    Mvh
    BB
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.655
    Antall liker
    58.479
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt med juleøltest.:)
    Smakte denne i helga, Nøgne Ø, God Jul.
    Den er god! Smaker mye,-holder med en.



    Har du blitt venner med Luxman/ SME/ VdH?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vel, skal dra den litt lenger: Jeg jobbet i Vinmonopolet i flere år og hadde i sin tid ansvaret med å få "Sterkøl" inn på Polet og vekk fra dagligvarehandelen, det var vel i 1992. Større motstand har jeg aldri opplevet, fra Bryggeriforeningen, dagligvarehandelen og ikke minst "Folket". Jeg/vi ble regelrett skjelt ut, selv om det var Stortinget v/Sosialdpt. som hadde pålagt oss å gjennomføre ordningen.
    Jasså, så det er du som er ansvarlig for at vi idag er nødt til å reise til polet for å kjøpe kvalitetsvarer! >:D

    :)

    Hvordan likte du rødvinen fra de svovelrike markene rundt Etna forresten?

    Mvh
    BB
    Stortinget vedtar lover, forordninger, forskrifter osv. som de ikke aner konsekvensene av, spesielt gjelder det alle endringene som må til i IT-systemene. Og alle kostnadene det medfører. Småsykt.

    2013-vinen fra foten av Etna er suveren. Koster vel ca. 140,-, men er verd prisen. Den har 14 vol.% (liker som regel vin som har lavere %), men her merker man ikke alkoholinnholdet, noe som er viktig. Masse lukt og smak. Sitter som et skudd og fin til litt fet mat.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.981
    Antall liker
    11.837
    Sted
    Hus
    Mener å huske det var 93 at polet tok over sterkølet. Jobbet på Ringnes Bryggeri den gangen og husker at vi fikk ikke juleøl kl3 på gratiskassa til jul. Mye sure folk da. Måtte gå på polet og kjøpe sklikkelig juleøl der, og så kom juleøl kl 2 som et svar på det ølet de mistet til polet. Har ikke kjøpt skikkelig juleøl etter det, for jeg syntes det var helt for jævlig barnepikementalitet hele greia. Håper det er en åpning for å få skikkelig juleøl tilbake, og til en billigere penge enn polet. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Mener å huske det var 93 at polet tok over sterkølet. Jobbet på Ringnes Bryggeri den gangen og husker at vi fikk ikke juleøl kl3 på gratiskassa til jul. Mye sure folk da. Måtte gå på polet og kjøpe sklikkelig juleøl der, og så kom juleøl kl 2 som et svar på det ølet de mistet til polet. Har ikke kjøpt skikkelig juleøl etter det, for jeg syntes det var helt for jævlig barnepikementalitet hele greia. Håper det er en åpning for å få skikkelig juleøl tilbake, og til en billigere penge enn polet. :)
    Ja, det var nok i ´93. Vi jobbet med saken i laaang tid. Særlig med kalkyler, logistikk og IT.

    Tror ikke produktene blir billigere, her er det to faktorer som spiller inn og som trekker i hver sin retning: Polet har den fordelen at det er èn innkjøper, men ulempen er selvfølgelig at Polet ikke har konkurranse og priser produktene slik at kostnadene til enhver tid dekkes inn.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Morsomt med juleøltest.:)
    Smakte denne i helga, Nøgne Ø, God Jul.
    Den er god! Smaker mye,-holder med en.



    Har du blitt venner med Luxman/ SME/ VdH?
    Juleøl med litt høyere alkoholinnhold er bra saker, men det holder som regel med kun én flaske, ja. Mektige saker. :)

    Luxman +++ og jeg har blitt gode venner. Vi justerer mer litt nærmere jul.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ny øl igjen. Denne gang fra Drammensområdet. Det er fyr på peisen som vanlig og i morgen kommer vedmannen med 40 sekker bjerk og eik:

    Øl 15. des. 2015.jpg


    6,2 vol.% og ufiltrert. Nesten svart. Økologisk (om dét har noen betydning?). Flott skum som bare blir der, synker nesten ikke sammen. Kona fikk fin øl-bart :). (Jeg har nevnt det tidligere, men hun er bl.a. utdannet vinsmaker). Mektig som vanlig. Passer bra til ribbe, sterk mat, f.eks. mye Chili, og som vanlig, sterke oster.

    Dagens dom: Full logring. Kjøp mer!

    Her en liten vinyl til fra vår sterkt savnede willy b. som rocker bra:

    Single 15. des. 2015.jpg
     
    Sist redigert:

    clash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    2.261
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Lover bra, da jeg sitter og ser ned på produksjonslokalene. De har et utsalg i lokalene på fredager, men denne må vel kjøpes på polet.

    Denne nøtteposen fra Eiker ølfabrikk var til å leve med.

    IMG_1652.JPG


    Flora bitter falt i smak.

    IMG_1661.jpg


    Mens det ble lite loggring av Brow alen, 3055.

    IMG_1664.JPG

    Litt mer fra fabrikken i clash tråden side 7.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Her fyres det med Bjørk og Lønn og drikkes Mack Bayer.
    Og den helvetes katta har en frier utenfor, men det er vel ikke helt stuerent å ta frem hagla i ett boligfelt klokken 00:25 :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Her fyres det med Bjørk og Lønn og drikkes Mack Bayer.
    Og den helvetes katta har en frier utenfor, men det er vel ikke helt stuerent å ta frem hagla i ett boligfelt klokken 00:25 :)
    Skulle gjerne hatt Lønn. Det er fine saker.

    Ellers:

    Sett opp en diger rottefelle. Det fungerer faktisk. Host........

    Edit:

    Kom på én ting: Bra jeg skrev lønn med stor "L". Lønn i lommeboken må jeg fikse selv.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.793
    Torget vurderinger
    23
    Det snakkes så mye om at ingen trær vokser inn i himmelen... samtidig så prentes vi inn med at vi skal få vår Lønn i himmelen! Hva i svarte helvete skal en stakkars kristen faen tro på :p
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Lønn i himmelen har ingen behov for. Heller ikke belønning. Når det gjelder religion, så foreslår jeg én ting: Tro på deg selv.

    Ellers noe som aldri slår feil, som Benjamin Franklin sa det: "In This World Nothing Can Be Said to be Certain, but Death and Taxes". Slik er det. Hiver på en kubbe til.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.793
    Torget vurderinger
    23
    "Born free, taxed to Death" Husker de klistremerkene fra gamle dager
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Dagens øltest er unnagjort med glede. Dansk denne gangen og med alkoholgehalt på 7,5 vol.%. Datteren vår kjøpte lysingfilet hos Fiskeriet i Sandvika, malte opp og vi lagde fiskekaker. De ble flotte.

    Gikk så dette greit med svart øl? Vi testet rødvin i tillegg:

    Juleøl 16. des. 2015.jpg


    Ølet, med det sløve/kreative navnet (rappet fra H. C. Andersen?) passet perfekt til fiskesakene (som vi tilsetter en del kremfløte til som fett og fuktighet). Det er et, mildt sagt, svært bittert øl, men med suveren eftersmak. Ikke noe tulleskum her heller som faller sammen. Èn flaske holder i massevis. Kona fikk ølbart i dag óg.

    Dommen er: Vill logring. Kjøp mer!

    All rødvin går også fint uten at man får den kjente "blikkbokssmaken". Men, som sagt, det er viktig at det er noe fett i kakene.

    Siste fra willy b. Tror jeg har en til, en flexisingel, men aner ikke hvor den befinner seg. Tør heller ikke å spille den på Luxman´en. Det kan gå galt. Når det gjelder videoer, så er det tynt med utvalget. Tar nedenstående video fra gårsdagens utgivelse:

    Willy b. 16. des. 2015.jpg



    Finpusser ellers på VPIen før den legges ut for salg.
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    For dere som er interessert i mat, råvarer, tilberedning osv., som et supplement til HiFi, så er det en ny (?) kanal på Altibox som rett og slett heter MAT. Mye bra der, lite reklame og det virker som om det er få repriser. Så langt er det bra saker.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Dagens øltest er unnagjort med et produkt fra Norges eldste bryggeri:

    Juleøl 17. des. 2015.jpg


    9 vol.%, men at det er så mye alkohol merkes ikke på smaken eller lukten og det er jo slik det skal være. Det første som slo meg med smaken var sjokolade og kanskje litt kaffe (for å ta to stikkord). Småbitter. Fine saker, passer til det meste og er et godt alternativ til vin. Bikkjas dom var (hun får en spiseskje):

    Hale rett ut/litt opp. Klart godkjent.

    Dagens julekalendergave til bikkja er gitt for å forvirre og for å sjekke HiFi-kompetansen. Kjøpte fader meg to av disse for noen uker siden og de er selvfølgelig for store for Beocorden og dermed ubrukelige. Jeg dust? Oh, yesss! Leverandøren opplyste meg dog om at de skal begynne å opplyse om spolediameteren. Får kikke efter en ny spolespiller. :)

    Båndspole 17. des. 2015.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Juleøl til håndballkampen. Fine saker begge deler. Dette ølet er fra Flåm og har alkoholinnhold på 7 vol.%. Flott farge på tross av niks filtrering. Skummet er bra, smaken likeså. Men, det første som treffer nesen er litt shampoo-lukt, men slik er noen Humle-varianter ofte. Ikke noe galt med dét. Lukter går over i hverandre, akkurat som musikksjangre. Og mye annet. Man må vite hva man snuser på. :)

    Juleøl 18. des. 2015.jpg


    Bikkjas dom er:

    Hale rett ut: Godkjent.

    Kalendergaven til husdyret i dag er en ufrivillig sprettet (forseglingen gikk opp), men uspilt utgivelse fra det kjente bandet. Andre utgivelse hvor alt er skrevet selv. Her er det kun topp komposisjoner. Utgitt for over 50 år siden, 3. desember 1965, men like bra i dag.

    Beatles Rubber S. 18. des. 2015.jpg


    Dessuten ble det overrakt en uspilt kassett, som vist på bildet øverst. Jeg har en DUAL C 901 som trenger litt hjelp. Fikset nye remmer, men det mekaniske fungerer ikke. Kanskje går jeg til innkjøp av en ny spiller.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Var så lei juleøl att det ble standard Tuborg i dag. Litt søtt og tungt (søt og tung blir vel jeg og da kona er sykemeldt og lager all slags god mat og kaker om dagen)må skjerpe meg ellers blir det nytt belte i julepresang....

    Ellers vaka dollaren rett under 9 kroner i kveld så den nest yngste drittungen har øket månedslønna lønna med 40.000.- siden 3/11
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det mulig å bli lei juleøl før det skrives og sies 20. desember? Er jo ikke jul enda!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da er det nok ikke øllets problem....
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Var så lei juleøl att det ble standard Tuborg i dag. Litt søtt og tungt (søt og tung blir vel jeg og da kona er sykemeldt og lager all slags god mat og kaker om dagen)må skjerpe meg ellers blir det nytt belte i julepresang....

    Ellers vaka dollaren rett under 9 kroner i kveld så den nest yngste drittungen har øket månedslønna lønna med 40.000.- siden 3/11
    Kona og jeg + bikkja sjekker en - 1 - flaske hver kveld. Da går vi ikke lei. Det er en umulighet.

    Dollaren håper jeg går opp, av naturlige grunner.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Kjører på med rakfisk i dag óg, med årets sterkøl som tilbehør.

    Først ut i testen er Julefnugg fra Berentsens Brygghus i Drammen. 6,5 vol.%. Nesten svart (det er jo de fleste) og med flott skum. Egentlig ikke noe spesielt med dette produktet; det skiller seg ikke ut, men, for all del, det er fine saker med passelig bitterhet. Fungerer fint til den fermenterte fisken.

    Berentsen øl 19. des. 2015.jpg


    Dom: Hale rett ut. Godkjent.

    Da vi hadde spist opp nesten alt, måtte vi teste én til. Det er lørdag og den fisleflasken fra Berentsen holder ikke til mer enn et lite glass til hver. Derfor dro vi frem Bestefar fra HaandBryggeriet i Egersund. 9,0 vol.%. Igjen svart som asfalt. OK skum. Det første som møtte nesen var tjære og litt røyk. Veldig spesielt. Mye bitterhet og gikk som et skudd til fisken. Alkoholen merkes ikke, så ikke ta denne på styrten. Jeg var begeistret, kona og bikkja ikke. Et øl for spesielt interesserte.

    Haandbryggeiret 19. des. 2015.jpg


    Dom: Hale rett ned. Ikke fler av denne.

    Vinylgaven til bikkja kom inn døren i dag (det har tatt evigheter). Fine saker fra en flott kar som kan sine saker. Hvis det ikke kan sees, så er det siste skiven til Jeffrey Foucault. Får teste den på Mr. Luxman senere i kveld.

    Jeffrey Foucault 19. des. 2015.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Aas vellagret juleøl synes jeg også var meget god.
    Bertelsen Julefnug er som du sier grei nok på det jevne.
    Konemor tar gjerne et par :cool:
    Bertelsen Jule Avec synes jeg er vesentlig bedre, og nesten kjekkest alene med en akevitt med sitt mektige maltede skum.

    Sarpsborg har vistnok 1000 års jubileum i 2016, og i den anledning har flere lokale laug og ildsjeler snekret sammen et og annet drikkelig.
    I den sammenheng kan Sarpr akevitt fra Egge gård anbefales.
    Hvilken bouqet, lengde og styrke.

    Årtes Julebokk fra Ringnes var slettes ikke værst, men som noen gjør, kjøp en kasse, og ta den til neste jul.
    Den tåler utmerket å stå.

    CBs juleøl av den sterke sorten får også godkjent fra min gane.

    Hva blir neste juleøl ut fra dems side min herre?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Hvilken akevitt satses det på i år ?

    Solør Akevitten var Gærgo til lefse med edamer og sylte.
    Dahls juleøl på polet passet utmerket i sofaen etter maten, litt for søt til mat.

    Har ikke fått katta til å drikke øl eller intressere seg for hifi annet enn å ville ligge oppå en varm forsterker.
    Hunder er nok mer en "hund" etter slike ting.

    cff49e66432c5459cb6e1042cdf40948.jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg er ikke så flink til å følge alle disse hjemme hos-trådene. Så derfor først nå:
    Grattis med ny spiller. Vet jo at du har sett etter noe nytt en tid.
    - og velkommen inn i Luxman-klubben. Det er utrolig mye bra å si om den produsenten - og så er det særdeles "safe". Veldig sjelden noe kluss med produktene deres.

    Nå synes jeg din gamle spiller låt flott, selv om armen var så "vinglete" at den var en utfordring selv uten juleøl. Hvordan er det nå egentlig? Et step opp eller til siden eller ned eller hinsides?

    mvh
    Harald
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv om dagen i hovedsak har gått bort til tradisjonell julegrøt +++ hos min kjære søster, har jeg også fått tid til en snarvisitt hos janfrt og fikk tatt hans nyeste ervervelse nærmere i øyesyn. For en fantastisk flott platespiller denne Luxmanspilleren er, til og med janfrts kone synes denne var finere og hadde høyere WAF enn den forrige. Jeg var bare kort innom og iom at håndballjentene var i fred med å gjøre seg klare for kamp, ville jeg ikke "stå i veien" for den underholdningen. Takker janfrt med familie så mye for gjestmildheten sånn på sparket og ønsker dere en riktig God Jul! Mvh ArneSW
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Selv om dagen i hovedsak har gått bort til tradisjonell julegrøt +++ hos min kjære søster, har jeg også fått tid til en snarvisitt hos janfrt og fikk tatt hans nyeste ervervelse nærmere i øyesyn. For en fantastisk flott platespiller denne Luxmanspilleren er, til og med janfrts kone synes denne var finere og hadde høyere WAF enn den forrige. Jeg var bare kort innom og iom at håndballjentene var i fred med å gjøre seg klare for kamp, ville jeg ikke "stå i veien" for den underholdningen. Takker janfrt med familie så mye for gjestmildheten sånn på sparket og ønsker dere en riktig God Jul! Mvh ArneSW
    Hadde du stukket innom meg også, så hadde du fått se kampen! :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Aas vellagret juleøl synes jeg også var meget god.
    Bertelsen Julefnug er som du sier grei nok på det jevne.
    Konemor tar gjerne et par :cool:
    Bertelsen Jule Avec synes jeg er vesentlig bedre, og nesten kjekkest alene med en akevitt med sitt mektige maltede skum.

    Sarpsborg har vistnok 1000 års jubileum i 2016, og i den anledning har flere lokale laug og ildsjeler snekret sammen et og annet drikkelig.
    I den sammenheng kan Sarpr akevitt fra Egge gård anbefales.
    Hvilken bouqet, lengde og styrke.

    Årtes Julebokk fra Ringnes var slettes ikke værst, men som noen gjør, kjøp en kasse, og ta den til neste jul.
    Den tåler utmerket å stå.

    CBs juleøl av den sterke sorten får også godkjent fra min gane.

    Hva blir neste juleøl ut fra dems side min herre?
    Fin kommentar. :)

    Ellers: Akevitt drikker vi nesten ikke, det blir bare for mye alkohol sammen med sterkøl, men det jeg kan si er at (nesten) alt av denne spiritusen produseres hos Arcus på Gjelleråsen. Halvor Heuch roter sammen ingredienser og det hele og ekstraherer, efter kundens oppskrift. Jeg synes, som med øl (og juleøl) at det blir mye av det samme. Her gjelder det å skille seg ut, noe som ikke er enkelt.

    Jeg har vært med på en del blindtester de siste 30 årene, spesielt av vin, og da kan man gå rett "i baret". Med akevitt er det enda vanskeligere å lukte og smake forskjell. Ikke minst å gjenkjenne opprinnelsen. Men, helt klart, noen skiller seg ut.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.388
    Antall liker
    83.899
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv om dagen i hovedsak har gått bort til tradisjonell julegrøt +++ hos min kjære søster, har jeg også fått tid til en snarvisitt hos janfrt og fikk tatt hans nyeste ervervelse nærmere i øyesyn. For en fantastisk flott platespiller denne Luxmanspilleren er, til og med janfrts kone synes denne var finere og hadde høyere WAF enn den forrige. Jeg var bare kort innom og iom at håndballjentene var i fred med å gjøre seg klare for kamp, ville jeg ikke "stå i veien" for den underholdningen. Takker janfrt med familie så mye for gjestmildheten sånn på sparket og ønsker dere en riktig God Jul! Mvh ArneSW
    Hadde du stukket innom meg også, så hadde du fått se kampen! :)
    er glad jeg slapp se kampen, men ellers takk!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn