Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    OK, litt oppvarming og visuelt noen betraktninger fra disse kanter av landet. Blir både bilder av anlegg og annet mer eller mindre nyttig tøys senere. Ser andre legger ut bilder fra hjemmene sine hvor jeg regner med at poenget må være å gi og inspirasjon til forbedringer. Men ikke til innbrudd; huset vårt er stappet med alarmer, kameraer og lyskastere som trigges av sensorer. Ett kamera er rettet direkte mot hovedanlegget. Dessuten er sakene så tunge at brokkoperasjon kan bli nødvendig hvis en drittsekk forsøker. En liten anm.: Kona er sterk.

    Uansett. Here we go med noen facts:

    Vi har en vinkelstue, faktisk to vinkler. Anlegg #1 er plassert slik at det er null vegg i den ene retningen, som sees her. Der har vi egentlig intet valg:

    P1000575.jpg


    Dette anlegget består pt. av en DK Design hybridforsterker (kjøpt ny av Bolse Solheim for over 10 år siden og i dag bestykket med suverene 6922-rør fra Mullard kjøpt av den godeste Motron-mannen), Steelhead RIIA (nye og bedre rør er på vei fra Stereofil/Motron; hentes i dag 17. ds.), Emotiva DAC, DUAL 701 (en VPI har ennå ikke ankommet, men Tor Haug sier denne uken), en Creek FM-radio (som overgår Huldra 10 sin FM-del, believe me) pluss Sonus Faber Olympica III HT.

    Lyden her er suveren opp til middels volum, men så skjærer det seg en smule. Blir noe hard mellomtone og diskant på mye guffe. Tror HT er innspilt nå, så? Forslag?

    DK Design (i dag LSA Audio Group) er noe for seg selv. Får den jo ikke inn i rack´en, ca. 25 cm. høy og dybden er helt ødeleggende. Men, det er kraft i sakene. Driver absolutt alt. Sikringene gikk nå og da når jeg skrudde den på. Nå er det 15 Ampére i kretsen, men det blinker faktisk fortsatt. Et beist, som jeg mener er mitt beste kjøp hittil. 24.000,- og jeg husker ikke om det var Bolse eller jeg som var fullest.

    P1000610.JPG


    I vårt lille bibliotek, som altså er inn til venstre 180 grader ifht. det første bildet, har jeg satt opp anlegg #2: Tandberg 3012, DAC fra Aune, litt Music Angel og en Philips 212 på en 23 kilos skiferplate. Og Focal 1027 Be.

    P1000578.jpg


    Lyden? Helt fantastisk. Jeg streamer dit efter at kona har lagt seg. Fungerer perfekt. Jeg er en ivrig bruker av Qobuz. Som var den første 16/44-leverandøren. Ikke Wimp, som de skryter av. En fin-fin løsning. Focal´ene leverer suveren, dyp og bløt bass og behagelig i det øvre registeret.

    En liten start. Tar mer senere, med bl.a. et anlegg #3.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.093
    Antall liker
    101.208
    Torget vurderinger
    23
    "Du er litt av en psykolog du" sa en kvinnelig pasient til forsterkerselgeren nevnt ovenfor, en gang jeg var oppom praksisen hans. "Psykolog?" - "Nei - jeg er nok mer som en psykopat" kaklet han mens han veivet med drillen. Meget beroligende. Dypt savnet.
    Flott stue og spennende og uvanlige komponenter du har!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Litt tidlig om morra'n for å begynne med lyriske eskapader så det får holde med å si at det var et kjekt anlegg og flotte bilder!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Flotte anlegg, ja...

    Interessant å registrere at du - som jeg - kan lure ut godlyd av anleggene selv om høyttalerne ikke er plassert helt comme-il-faut i forhold til "vedtatte" audiofile doktriner.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Med allerede to så flotte anlegg, gleder jeg meg til å se nr 3.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    937
    Antall liker
    678
    Torget vurderinger
    10
    Flotte anlegg,men hvordan opplever du den lille da"cen fra Aune ?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Dette ser vakkert ut. Ser frem til flere bilder:cool:.


    mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Her vinklet fra det som vil bli kalt lytteposisjon og da ble HTerne stilt inn sånn passe. Jeg hører på musikk med ryggen til, eller sidelengs når jeg jobber, eller fra kjøkkenet når kona og jeg lager mat. Sitter så å si aldri i det som kalles sweet spot. Selvfølgelig er jeg ikke unøyaktig, stiller inn, justerer osv. Men, millimetere driver jeg ikke med. Kanskje jeg burde?

    Racket kjøpte jeg av en kar her på Asylet for et par uker siden for å få litt mer orden i "sysakene". Det er ca. 12 år gammelt, men ser helt nytt ut. Skikkelig, dansk håndverk.

    P1000631.JPG


    Det ene tar det andre:

    Fikk levert både Steelhead og Sonus Faber av en svært hyggelig kar i sommer. Jeg spurte hva han drev med og det viste seg å være faren til Marius hos Stereofil. Gulvsliping drev han bl.a. med, og enden på visa ble at nesten hele kåken vår ble nedslipt. Fått fantastiske gulv (tjukk eik fra 1963; ikke noe 14 mm her). Oljet og så lakket to ganger. Han startet en torsdag og sa han skulle være ferdig søndag. Det viste seg å være neste søndag. Så en og en halv uke tok det. Det gjelder å snakke samme språk.

    Steelhead:

    Kort: Fikk det til slutt for meg at denne måtte jeg bare ha, efter beskrivelser herfra. Kjeften og skepsisen manglet det ikke på fra familien. Men, jeg koblet opp, stilte inn på MM (pluss litt til) tilpasset DUALen og siden har ingen sagt en dritt. :) Jeg må si at anskaffelsen av en Steelhead har løftet hele musikkopplevelsen min/vår fra tidligere nivåer. Det var vel eros som skrev det at man bygger rundt en Steelhead. Og det stemmer.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Flotte anlegg,men hvordan opplever du den lille da"cen fra Aune ?
    Jeg tror jeg rett og slett vil si at det har jeg ikke ører til å bedømme. Jeg har 3 DACer og hører ikke forskjell. Skulle jeg kjøpt en DAC i dag, ville jeg gått for en Emotiva; de har topp konstruksjoner og byggekvalitet. Pluss at prisene er helt OK. Men, som sagt, dette blir det for meg bare meningsløst. Der "lytter" jeg til anbefalinger. :) Og ørene til sønnen vår.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    31.848
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fine gulv, ja. Og racket står i stil, sikkert fint å slenge seg ned i en stol eller sofa i det strøket der..:)

    Du snakka noe om at du ikke var heelt fornøyd med høyttalerlyden ennå, lurer på om du for skøy skyld har testet med en annen effektforsterker. Det hender jo det er match og umatch der da. Hva er specsa på den forsterkeren?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    "Du er litt av en psykolog du" sa en kvinnelig pasient til forsterkerselgeren nevnt ovenfor, en gang jeg var oppom praksisen hans. "Psykolog?" - "Nei - jeg er nok mer som en psykopat" kaklet han mens han veivet med drillen. Meget beroligende. Dypt savnet.
    Flott stue og spennende og uvanlige komponenter du har!
    He, he. Han er jo svært "outspoken", sier det han mener. Det liker jeg forøvrig. Litt uforskammet (og det kan jeg skrive fordi vi sier det til ham). Iflg. en god venn, så var han en dyktig tannlege. Men, jeg turde aldri å dra dit. Nå bor han i Marbella og driver masse med HiFi og har det flott. Liker fyren.

    Her anlegg #3:

    Dette blir litt mer Bolse Solheim. Det var i 1995, kona og jeg hadde akkurat flyttet inn i en tomannsbolig, nyfødte barn kravlet rundt og et behov for et nytt anlegg var der. Hva faen skulle vi kjøpe? Vi var passelig fattige, men måtte ha god lyd. Bolse var redningen! Med gode rabatter.

    Jeg dro til Dronning Mauds Gate og kjøpte et komplett Parasound-anlegg: DAC, CD, Pre- og Effektforsterker. Den gang, i 1995, visste jeg ikke hva vitsen med en DAC var, men det var altså å gå rundt DACen i CD-spilleren. Javel ja. Living & Learning. Videre kjøpte jeg et par QLN Reference til 28.000,-. Det sved i lommeboken. Har original, håndskrevet, kvittering ennå.

    Ble kona, barna og jeg bedre mennesker og lykkeligere av denne investeringen? Ja, definitivt. Uten tvil. Spør barna.

    Her anlegget som benyttes for det meste av barna i ferier og kona og jeg hvis det er en spesielt bra film:

    P1000617.JPG


    Kabinettene på disse HTerne er som betttong (noen som husker Per Willy Guttormsen?). Jeg har aldri hatt høyttalere som er så (antatt) resonansfrie. Knakker du med knoken i treverket, så gjør det rett og slett vondt. Sitter Scan Speak-elementer i dem. Lyden er suveren. Solid bass i en kjellerstue som kun er på ca. 18 kvm.

    P1000648.JPG


    Ble ikke så bra bilder, må få nytt kamera.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Fine gulv, ja. Og racket står i stil, sikkert fint å slenge seg ned i en stol eller sofa i det strøket der..:)

    Du snakka noe om at du ikke var heelt fornøyd med høyttalerlyden ennå, lurer på om du for skøy skyld har testet med en annen effektforsterker. Det hender jo det er match og umatch der da. Hva er specsa på den forsterkeren?
    Specs på DK Design-saken aner jeg ikke. Bare at det er mye kraft. Det jeg lukter på er ihvertfall en rørforsterker. Kanskje det du har? Og hva er det eksakt pt.?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.968
    Antall liker
    31.848
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fine gulv, ja. Og racket står i stil, sikkert fint å slenge seg ned i en stol eller sofa i det strøket der..:)

    Du snakka noe om at du ikke var heelt fornøyd med høyttalerlyden ennå, lurer på om du for skøy skyld har testet med en annen effektforsterker. Det hender jo det er match og umatch der da. Hva er specsa på den forsterkeren?
    Specs på DK Design-saken aner jeg ikke. Bare at det er mye kraft. Det jeg lukter på er ihvertfall en rørforsterker. Kanskje det du har? Og hva er det eksakt pt.?
    kan vel være verdt eksperimentet å dra Ma-en foran hovedanlegget en kveld, for en test, det er jo mulig du blir klokere etter det, har noen flere svar. Er jo en måten å finne feilen det, ved eliminasjonsmetoden. En annen ting å prøve er muligens å prøve en dac rett inn i effektforsterker. Et skralt smårør i effekt eller Steelhead er vel nok til å herpe lyden?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Fine gulv, ja. Og racket står i stil, sikkert fint å slenge seg ned i en stol eller sofa i det strøket der..:)

    Du snakka noe om at du ikke var heelt fornøyd med høyttalerlyden ennå, lurer på om du for skøy skyld har testet med en annen effektforsterker. Det hender jo det er match og umatch der da. Hva er specsa på den forsterkeren?
    Specs på DK Design-saken aner jeg ikke. Bare at det er mye kraft. Det jeg lukter på er ihvertfall en rørforsterker. Kanskje det du har? Og hva er det eksakt pt.?
    kan vel være verdt eksperimentet å dra Ma-en foran hovedanlegget en kveld, for en test, det er jo mulig du blir klokere etter det, har noen flere svar. Er jo en måten å finne feilen det, ved eliminasjonsmetoden. En annen ting å prøve er muligens å prøve en dac rett inn i effektforsterker. Et skralt smårør i effekt eller Steelhead er vel nok til å herpe lyden?
    Vel, jeg har testet Tandberg, Parasound, MA og DK i samme anlegg, det jeg kaller anlegg #1. Temmelig sikker på at det ikke er noe galt med rør. Det jævlige er at det koker ned til akustikk. Der vi har anlegg #2 er lyden strøken hele tiden, nesten uavhengig av forsterkere og kilder. Men, der er det veldig spesielt, med så lite rom. Dog.

    Skifter til disse i morgen i Steelheaden. Fikk dem i dag.:

    P1000661.JPG
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kult at du fikk deg egen tråd janfrt!

    Fine bilder og fine anlegg, det låter helt sikkert fortreffelig. Men kanskje litt mye haifaibilder og litt lite av det som tross alt er mest intr; skiver ;)

    (Men det kommer vel, ser fram til grundig gjennomgang av VR katalogen etter hvert)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.150
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei janfrt
    Så moro at du har lagt ut egen tråd!
    Kommer til å følge med her.

    Jeg regner med at det kommer en del musikkstoff etter hvert ...
    Jeg anser deg for å være en av dem på HFS som har noe å fare med på den fronten:).

    Det var voldsomt mye utstyr og greier, men særlig Manley og SF Olympica III synes jeg var snasne.
    Med VPI-spilleren på plass blir dette fine greier. Har du nevnt hvilken plog?

    Olympica skal helt sikkert kunne levere høye lydtrykk rent, -uten at det river og sliter i ørene.
    Ang. innspillingstid nevner en lykkelig eier mellom 150 og 200 timer.
    Du kan lese denne linken hvis du ikke allerede har gjort det :
    http://www.google.com/url?sa=t&rct=...AyMgXAF9gH9KP0B320PVxkA&bvm=bv.75097201,d.bGQ

    Jeg ser du har et møblert hjem, - dvs både møbler med litt stopp i, og tepper på gulvet.
    Akustikken blir ofte bedre av slikt. (gardiner også)


    Ellers er jeg tilbøyelig til å være enig med United.
    Prøv en annen forsterker.

    Håper både du og vi får nytte og glede av den nye tråden. Lykke til.

    Mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Dagens post-i-butikk. Bra ikke barna er hjemme og ser hva arven går med til:

    P1000665.JPG


    Og pakket opp:

    P1000667.JPG


    Husker jo ikke alltid hva som er bestilt, så det er like spennende hver gang. Takk for tips! Og for at jeg blakkes. Mike Ness-skiven fikk jeg tak i brukt fra en fyr i Georgia til blodpris, men det er den verd.
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Her var det mye flott. Og så Mike Ness på vinyl, nå stakk det litt i misunnelsen!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Her var det mye flott. Og så Mike Ness på vinyl, nå stakk det litt i misunnelsen!
    Den finnes her og der. Den jeg fikk tak i er på "Time Bomb Recordings". Et strøkent eksemplar; som ny. Kan like godt si det: betalte NOK 800,-. Men for en musikk!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Hei janfrt
    Så moro at du har lagt ut egen tråd!
    Kommer til å følge med her.

    Med VPI-spilleren på plass blir dette fine greier. Har du nevnt hvilken plog?
    Mvh
    Plog?? What?? Kona og jeg klødde oss i huet, særlig kona, og efter ca. en time tror vi at det demret og at det menes diamanten som skliiir gjennom rillene. Ikke pløyer. Eller?

    Svaret på det antatte sprm. er at vi ikke vet. Benz, det er sikkert, men hva, vet jeg ikke. Du skal få vite. Da er det på huet. Fint vær i morgen óg. :)
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Vel anvendte penger, spør du meg. Fin plate, har den bare på iPoden selv, er henvist til den måten å høre musikk på annenhver måned.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.150
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    PLOG = slang for pick-up brukt på Hedmarken! ;)
    (-og i danske hifi kretser)
    Beklager hodebryet.

    Hadde sjøl en Benz Ace før. Var godt fornøyd med den. Mye for pengene.
    (Har den fremdeles som back-up)

    Har du tenkt på om du vil prøve en annen forsterker, bare for å høre om det hjelper mht bedre lyd ved høyt volum ?
    Det skal gå an å spille høyt med de høyttalerne, og det er jo moro å dra på litt synes jeg i hvert fall.

    Ei fin plate til den nye plogen,-når den kommer.
    Til tross for(?) gjennomsiktig gullvinyl er både lyd og musikk i orden på denne:







    mvh
     
    Sist redigert:

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Utmerket tråd. Siden jeg er en ape, har jeg best. samme rørpakke som du gjorde.


    mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Skrullete fyr, men original. Fikk med en haug med andre saker (igjen) fra sveitserne. La bildet i denne tråden iom. at ikke bare coveret er i fokus. Litt mer om reiseradioer senere. Flotte planter fra (kona til) Lgrons:

    P1000676.JPG


    [video=youtube;sE05jpK3YxM]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sE05jpK3YxM[/video]
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tor Haug var på vei, så plass til ny spiller måtte ordnes. Det vris og vrenges slik at vi skal komme til med kabler og annet dritt. Bye, bye til DUALen som har gjort en kjempejobb, men nå blir den spiller nede. Vegghylle er innkjøpt, så den skal fortsatt få et godt liv.

    P1000679.jpg


    En del tunge kasser. Og en masse styr og utstyr. Tor kom ca. kl. 1900 og var her til ca. kl. 2300. Vi har aldri møttes før, men fant kjapt ut at vi hadde ganske mange felles bekjente; svært interessant (for å si det forsiktig). Både i HiFi-bransjen og alkoholbransjen som jeg jobbet i tidligere (to ganske like bransjer når det gjelder å rappe agenturer fra hverandre og å gå konkurs). Masse "syke" historier. Kona satt i bakgrunnen og gliste av alt det Tor hadde å fortelle. Jeg har jo vært med på litt av hvert jeg óg, så vi kan trygt si at vi "fant hverandre".

    P1000682.jpg


    Vi koblet opp og det spilte. Men, det er helt klart behov for en del tuning og finpussing. Får prøve meg mer frem i morgen. Noen som har forslag til innstillinger på Steelhead´en? Det verste er at en ny forsterker (pre og effekt) må på plass. Det baller på seg. Èn ting er sikkert: jeg skal få dette i orden slik at det funker bra. Tiden skal brukes til musikk! Ikke disse pengedrenerende syslene.

    P1000690.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.474
    Antall liker
    57.150
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med kjempefin spiller på plass. Vel verdt å vente litt på denne!
    Rosewood er helt klart rett finish hos deg.:)

    Ser ut som du har fått på en Benz LP (?). PLOG!
    Jeg har hørt en sånn (Benz LP), og lyden var varm og behagelig. Lett og leve med, og sikkert et godt valg for den som ikke bare spiller skiver med "perfekt lyd".

    Var det fler som mente at det må ny forsterker inn?:cool:
    Ja, som du sier sjøl, det baller på seg ettersom alle trinn i kjeden må tilpasses og stå til hverandre.

    Hvis du ikke har denne, anbefaler jeg kjøp av denne fra selskapet SPEAKERS CORNER;
    EDGAR WINTER, SECOND WINTER.
    Columbia KCS 9947 / Speakers Corner - 180 Gram Virgin Vinyl - 4260019714312[h=1]Pure Analogue Audiophile Remaster - Pressed at Pallas Germany - Limited Edition[/h]Special Edition Contains 45rpm Music On 4th Side!

    Lyden er super og du får virkelig høre hvor godt blues-rock`n roll kan høres ut på et kompetent anlegg.
    Denne er lydmessig mye bedre enn originalen. Koster noen kroner, men førstesporet Memory Pain er alene verdt pengene.

    Mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ja, det er en Benz LP.

    Second Winter er bestilt (selv om jeg har originalen).
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.633
    Antall liker
    37.726
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Flott tråd med masse flott utstyr,følger med i spenning :)

    mvh
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Gratulerer med tråd og ny spiller, ser bare lækkert ut:)
    mvh
    S-mannen
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny spiller, ser riktig lekker ut! Flott Tandbergradio også, mye lekkert her. Dette ser ut til å bli en spennende tråd!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Detter inn noe hele tiden. Vinyl inn og penger ut. Får teste disse "Rural Alberta"-sakene som united anbefalte (nede t.v.):

    9. okt. 2014.jpg


    Litt reklame for "Mat fra Norge" i bakgrunnen. Et meget bra tidsskrift. You know: Mat, vin og musikk. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Nå skal det skal ryddes og vinylen skal stå alfabetisk. Alt er bare rot efter at en skjenk og annet gammalt dritt ble pælma i juni og IKEA kom inn. Og platene kom opp fra kjelleren. Noen som har en god, rasjonell idé om en smart måte å gjøre det på? Mere vinyl nede, så vi må ha enda mere plass.

    9. okt. # 2.jpg


    Tenkte å bare rive ut en bunke med vinyl og så sette inn alfabetisk i hvert "kammer", i første omgang fra A i første kammer osv. Men, det må da være smartere måter å gjøre dette på? F.eks. ta ut absolutt alt og begynne helt fra "scratch"? Ble igjen én plate: "It´s not killing me" med Mike Bloomfield.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn