Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Visste ikke at Luxman spilleren kan fåes med annen arm.
    Da burde den være enda mer interessant.


    Synes den var fin med 3009 R. Moderne OG klassisk.
    Seriøs forhandler.

    309 armen er mer klumpete, hvis det er noe som har betydning.

    Som power har jeg tidligere foreslått en Feickert hvis du vil ha en moderne spiller med relativt konservativt utseendet.
    Hvorfor er ikke den inne bildet? Går an å få med alle slags armer,-også 12".
    Seriøs forhandler også, så vidt jeg har forstått.


    Morsom og nyttig julekalender!;)
     
    6

    65finger

    Gjest
    Fikk ikke med meg denne tråden sist jeg var aktiv on HFS
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hva med Loricraft-overhalt Garrard, eventuelt OMA?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Unnskyld, her kommer jeg brasene inn uten å ha gjort hjemmeleksen min. Ser jo at du besitter real riaa, jeg hang meg opp i skrableriene til Power om komplett Brinkman. Sorry. Skal følge bedre med heretter.
    Tsk, tsk..skrablerier du liksom :rolleyes:
    Men rett skal være rett, jeg surra med RIAA og den rørbestykkede strømforsyningen til Brinkmann platespiller.
    Elleersmessig er jo ikke Brinkmann Oasis eller Sirius spillerne såååååååååååååå støgge.
    Lykke til med valgets kvaler janfrt.

    Jeg tor du bør roe ned å skjemme bort bikkja sånn, og se å få hengt opp juleølkalenderen til far :cool:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Visste ikke at Luxman spilleren kan fåes med annen arm.
    Da burde den være enda mer interessant.


    Synes den var fin med 3009 R. Moderne OG klassisk.
    Seriøs forhandler.

    309 armen er mer klumpete, hvis det er noe som har betydning.

    Som power har jeg tidligere foreslått en Feickert hvis du vil ha en moderne spiller med relativt konservativt utseendet.
    Hvorfor er ikke den inne bildet? Går an å få med alle slags armer,-også 12".
    Seriøs forhandler også, så vidt jeg har forstått.


    Morsom og nyttig julekalender!;)
    Nyttig og nyttig, Fru Blom. He, he, det er jo for det meste for tøys. Men, dog, HiFi er seriøst :):

    Feickert har jeg vurdert nøye, men ikke heeelt min stil. Strøkne spillere!

    Fikk et bra tilbud fra StereoFil i dag, men noen få spørsmål gjenstår å bli besvart. Armfasong har ikke så mye å bety (heller ikke visuelt), ikke lengden heller. Sporingsvinkeldifferensen er der ja, men er det hørbart? Litt mer lyd i den ene HT i begynnelsen av platen og litt mer i den andre mot slutten? Hører man f.eks. at det er er en tangentialspiller som snurrer? Beslutter sannsynligvis i morgen.

    ----------

    OK, litt mer tull:

    I dag er det en sjekk om den siste til Los Lobos faller i smak hos husdyret. Litt latinorock i ulveklær. Bikkja hater How Will the Wolf Survive?-utgivelsen. Og coveret.

    Litt à propos ulv: Husker for noen år siden, noe jeg har nevnt tidligere, da Gordonsetteren vår ble borte på Finnskogen, men plutselig dukket opp med en, ihvertfall, tre ganger så stor ulv bak seg, klar for å få seg en skikkelig lunch. Ulven oppdaget oss, og stakk. Og bikkja skjønte (heldigvis) ingenting.

    Los Lobos 7. des. 2015.jpg


    Mathisen er alltid i form. Begynner å gå litt surr med hva som er lagt ut, men det går vel bra. Her dagens:

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.261
    Torget vurderinger
    23
    :D Kanon... Falsk får laksen strøket... Liker hvordan de gutta alltid brukte seg selv og ikke baserte humoren sin på å drite ut andre.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    :D Kanon... Falsk får laksen strøket... Liker hvordan de gutta alltid brukte seg selv og ikke baserte humoren sin på å drite ut andre.
    Jepp, det er ikke bare litt, men mye av poenget med humor, at man ikke driter ut andre. Det blir som regel for lettvint.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.629
    Antall liker
    15.452
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Valg av vinylspiller:

    Har sjekket både her og der og sitter igjen med disse tre:

    Men, først: Jeg stiller spørsmålet igjen: Hva faen skal man forbruke på en spiller? I dette tilfellet et evindelig spørsmål i konkurransen mellom en til 20k og en til 150k. Jfr. tråden til tkr vedr. PUs til 60k.

    Den siste spilleren jeg har fått tilbud på, koster jo jaggu meg en halv VW Golf. Vel, jeg kan ha spilleren i 20 - 30 år, eller selge i 2016/17? I sistnevnte tilfelle taper jeg ca. halvparten av nyprisen.

    Uansett, her er er alternativene pusherne har å tilby; bestemmer meg om noen dager:

    1. HiFi Stasjonen

    STST Motus D, fast plinth, Vertex tonearm 9/10", Blue Electric Diamond MC PU, vakkert treverk, men det er det også på Linn. Treverk kan jo skiftes. Fine saker og sikkert noe som vil holde seg bra i mange år.



    2. Kontrapunkt

    Linn LP 12 Sondek, flytende plinth, Ekos SE arm, pluss en tullePU som jeg ikke skjønner at de la ved tilbudet. Her kan man jo bare slå seg løs og oppgradere og oppgradere og ...... Dyrt, dyrt. Men, en dævel som holder resten av levetiden min.

    Den spilleren jeg har mest lyst på. Mye p.g.a. designet og anbefalingene. Enkelt og greit. Skal jo glane på den og kona 2/3 av døgnet. :)



    3. StereoFil

    Luxman PD 171-A med SME 309-arm og en PU fra Van den Hul. "Ny" spiller. OK design, hvis man liker disse spillerne. Flytende plinth.



    Når det gjelder lyd, som er det viktigste, så har jeg ikke nevnt noe ovenfor, av den enkle grunn at jeg kun har lest specs., anmeldelser og hørt på meninger. Det blir litt håpløst, men tror på den med best konstruksjon og utviklingsmuligheter. PU og annet kan jeg skifte senene (til blodpris, men det blir dog litt ad gangen). I platespillerbransjen har det ikke skjedd mye. Men, den bransjen er nok heller ikke lett å revolusjonere. Tangentialspiller har jeg fortsatt, kjøpt i 1979.

    ---------

    Any comments?
    Kjempeoriginal julekalendertråd - helt usminka og mitt i blink!

    Apropos platespiller: Kjøp den spilleren som du har mest lyst på. Ingen vits i å kompromisse på detaljer som du vil gå og irritere deg over senere. Prosessen er halve morroa. -Lykke til!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Til Grumpy og alle andre normale mennesker: Takk for god inspirasjon i prosessen med å finne en spiller. Det er litt artig å se hvordan man kommer frem til en beslutning. Jeg har i hele mitt yrkesliv jobbet i næringslivet og der må beslutninger tas, dårlige eller gode, hele tiden.

    Vel, beslutningen er tatt og spilleren er på plass fredag. Kjapp leverandør. Så får vi se hva resultatet blir?

    -------------

    Over til tøyset.

    Siste utgivelsen fra det kjente bandet hvor de ikke komponerte alt selv. Jeg har tre utgivelser av denne; Mono, Stereo og en gammal en, hvor sistnevnte ble kjøpt da den ble utgitt, merkelig nok kjøpte jeg den efter "A Hard Day.........". Får se/høre hva bikkja mener om den saken.

    Beatles for Sale 8. des. 2015.jpg


    Mathisen er som alltid i slag, ikke jeg, for nå er det skikkelig surr i rekkefølgelen:

     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes at tråden din er en skikkelig berikelse for forumet her, janfrt. Håper på mer.

    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.307
    Antall liker
    83.316
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    ^ Hva er dette for en sexy snurre?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jepp, det ble den blues! Kona, bikkja og jeg kan ikke rote rundt lenger, så et valg ble altså tatt. Det forsvinner et null på saldoen (eller kommaet forflytter seg ett hakk til venstre), så gulrøtter og grønnkål blir julepresanger fra oss i år. Marius & Co. hos StereoFil skal ha den klar før fredag.

    ------------

    Tar litt fra dagens middag. Blir litt mye dritkoselig "Hjemme hos" dette, men what the fuck. Håper det kan inspirere andre. Kyllingen (ung og fransk, fersk (altså ikke frossen)) fra Jon hos Fiskeriet i Sandvika). Ikke spesielt dyrt og mye bedre enn annet. Her er det viltsmak.:

    Middag 9. des. 2015.jpg


    Den småvoksne djevelen vet forskjellen på menneskefôr og industrielt fremstilt bikkjemat. Glaner på oss som spiser, men hun får hun óg, når vi er ferdige. Her i huset kastes det null mat:

    Bikkja 9. des. 2015.jpg


    Bikkja begynner å få småpeiling på musikk og de forskjellige sjangre. Drister meg til denne, selvfølgelig uåpnet, noe annet oppfattes ikke som en fullverdig presang og at vi ikke setter pris på henne. Kravstor jævel:

    Beefheart (Spotlight) 9. des. 2015.jpg


    Så dagens Mathisen. Vibrator på fatlearmen er vel ikke favoritten for å få det til å gro. Hampen hass Hugo Halvorsen dukker opp igjen. Enjoy:

     
    X

    X186841

    Gjest
    Verdens mest bortskjemte bikkje, The Spotlight Kid, det er plata si det.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Hvilken Pick-up ble det på spilleren ?
    Van den Hul Frog Gold Edition. Så får vi se/høre. Setter opp sakene i morgen. Må jo "si ifra" til Devialet at det er en ny PU. Rapport kommer.

    Når det gjelder bikkjer, så kan vel de dyrene betraktes som enebarn og bli behandlet derefter. Men, at uhyret er bortskjemt, er udiskutabelt. Som så mye annet, så går det seg til, sakte men sikkert.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.307
    Antall liker
    83.316
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ang TR 220, kan jeg hente denne allerede i morgen rundt kl 14:00. Er du ikke hjemme, så sett den på terrassen, så henter jeg den uten noe ekstra mas. Har jo vært hos deg før ;)

    trenger bare en bekreftelse på at den står der.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vi venter bare på hjemme hos Jan videoen :p:p:p:p

    Serrrrriøst, du er inne på noe. Sønnen vår, som nå er hjemme mellom eksamensøktene, mener at jeg utleverer meg selv for mye. "Du får heller starte en blogg, en svart en, ikke en rosablogg, iihvertfall kke det drittet du legger ut på HFS", sier han. Vel, greit, skal tenke over det.

    Tar en beslutning i løpet av mårradagen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.307
    Antall liker
    83.316
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hallo Jan. Ikke mye avslørende du skriver i din tråd. La nå sønnen din, som er "høy" på eksamner og skole si akkurat hva han vil. I Romjulen ( om drøye to uker) så har meningene gått over. La ham rase nå, men ta det med en stor skuffe salt!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Ang TR 220, kan jeg hente denne allerede i morgen rundt kl 14:00. Er du ikke hjemme, så sett den på terrassen, så henter jeg den uten noe ekstra mas. Har jo vært hos deg før ;)

    trenger bare en bekreftelse på at den står der.
    Du kan jo min døgnrytme, ikke helt som kontorfolk. :) Tandbergeren står på terrassen. Snik deg opp så ikke bikkja blir gæern. Som regel bjeffer hun ikke. Kun når hun lukter folk fra Mehamn og/eller Karasjok.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.307
    Antall liker
    83.316
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er i orden. Skal ikke lage noe opptog. Passerer Høvik igjen den 20 des., så da kan jeg returnere den fiks ferdig, hvis det holder. I såfall har vi en avtale ang dingerten. ;)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tipper at sønnen er hjemme efter å ha hentet japsespilleren. Ellers er det "No Hurry". Ta den tiden du trenger.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.261
    Torget vurderinger
    23
    Vi venter bare på hjemme hos Jan videoen :p:p:p:p

    Serrrrriøst, du er inne på noe. Sønnen vår, som nå er hjemme mellom eksamensøktene, mener at jeg utleverer meg selv for mye. "Du får heller starte en blogg, en svart en, ikke en rosablogg, iihvertfall kke det drittet du legger ut på HFS", sier han. Vel, greit, skal tenke over det.

    Tar en beslutning i løpet av mårradagen.
    Stay away from that blog shit... det er her inne du hører hjemme, ferdig med det!

    Den filmen kunne hete "The Epitomy og Nothingness" - men den genseren til ha kvisefrosken var way cool - noen som vet hvor en kan finne denne? Småttingen her er Mikke fan så det holder og det ville forsterke heltestatusen min VESENTLIG dersom jeg dukket opp med en slik genser! Finnerlønn!

    mrmouse2.png
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Egentlig en enkel beslutning, Sluket og TT. Selvfølgelig fortsetter jeg med tullet og holder meg der. Poenget mitt er imidlertid at man "forteller" kanskje for mye om seg selv uten å ha møtt menneskene og alle som leser dette. Jeg liker å møte mennesker face-to-face.

    united, Townes, Clash, tno, Lgrons +++++++ er jo uvurderlige musikkvenner jeg har lært masse av og som beskriver musikk og musikere nesten (!) bedre enn selveste Harald Are. :)

    Men, så er det da, med et blikk inn i stuene våre. Hvor smart er det? Blir litt Tone Damlie.

    Anklager ingen, bortsett fra meg selv.

    --------------------

    Tar en skive hvor Mayall bare stakk av til California. Han orket ikke mer av Storbritanna. En av hans beste, blir aldri lei av den. Mick Taylor drar en gitar på førstekuttet som er suveren. Dette var opplæringen til Taylor før Stones-platene:

    0004228205392_600.jpg


    Fy faen som det blåser ute.

     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.261
    Torget vurderinger
    23
    Ille her og - har et furutre ved siden av huset - det trommer på taket, konglene danser... godt å være inne i varmen med musikk og småjobber...
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg sitter bare og dirrer til ny vinylspiller dukker opp om ca. 18 timer. Tørket støv og ordnet. Den forfyllete sjåføren har lagt seg, heldigvis. Hiver en kubbe til på gruen.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.307
    Antall liker
    83.316
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har allerede vært innom deg. Møtte både hund og sønn i huset. Returnerer den 20. med TR220. :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.603
    Antall liker
    58.097
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Må bare gratulere med ny spiller selv om den ikke er helt innafor døra ennå.
    Må den gå i hundre år!

    Topp pick-up også.
    Spennende valg og noe ganske ulikt Benzen du har.
    Vdh har dessuten relativt hyggelige priser på retipping.

    Vi håper på bilder og rapport!:)

    mvh
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da dukket denne djevelen opp. StereoFil hadde satt den opp og prøvespilt. Vi byttet tilbake til et gammelt rack, det vi hadde var dessuten for dominerende. Prøvde først med et rack med glassplater (fra HiFi-klubben), men fikk litt nerveproblemer p.g.a. vekten til spilleren (ca. 23 kg.). Dessuten er ikke glassplatene i vater og vanskelige å justere.

    Luxman PD-171 A 10. des. 2015.jpg


    Armliften er det smooootheste jeg har vært borte i! :) Suverent.

    Van den Hul Frog 10. des. 2015.jpg


    Gold Edition.

    Lyden er litt vanskelig å vurdere foreløpig.

    MEN, ett problem fikk vi da vi prøvespilte Lucinda Williams´siste som jo har fin lyd: armen stoppet ca. 3 - 4 mm. før platen var ferdig!! Prøvde å ringe Marius hos StereoFil, men fikk intet svar. Jeg gjør ingenting før han har fortalt meg hvilke justeringer som må foretas. Tipper/håper det er ganske enkelt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.307
    Antall liker
    83.316
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer janfrt. Jr gruet seg visst til å hente den. Håpløst mht parkering og 35 kg. Lekker spiller!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.565
    Antall liker
    27.599
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    MEN, ett problem fikk vi da vi prøvespilte Lucinda Williams´siste som jo har fin lyd: armen stoppet ca. 3 - 4 mm. før platen var ferdig
    En enkel sak Janfrt.

    Du løsner de to skruene på armsokkelen bittelittegrann, og så vrir du hele armen ca. 5 mm inn mot sentrum.

    Er du redd for å forandre VTA, skru inn den lange skruen m svart topp inn i det passende hullet på armfestet inntil anslag mot bunnen. Da er det ingen fare for å forandre VTA lenger, siden skruen fikserer høyden.

    mvh

    Edit: Og gratulerer med ny snurre!

    Edit2: Var inne på Vinylengine og ser nå at det ikke er noen justerskrue for VTA på 309. Derimot er det fjærbelastning. Mao består hele prosedyren av:

    1) Løsne skruene på basis,
    2) Vri armen 5 mm innover mot sentrum og
    3) Stramme skruene igjen.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn