Enkelt og greit hos janfrt på Høvik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da har kona lagt seg og bikkja ligger rett ut foran peisen. På tide med en oppsummering:

    Datteren lagde grønnsakssuppe med en strøken buljong og juleølet fra de 7 Fjell og (naturligvis) Bergen, ble testet. Greit skum, men det bør være mer av det og et skum som varer. Dette datt sammen raskt (og glassene er likt rengjort for hver test). 6,5 vol.%. Bra smak, fin farge og bitterhet. Passet bra til suppen, men fikk ikke ståpels av dette. Samme med bikkjas pels.

    7 Fjell øl 20. des. 2015.jpg


    Dom: Hale ned. Ikke fler av denne.

    Trodde bikkja måtte tvinges til å høre igjennom alt av dette bandet før julaften, men det går helt fint. Ingen ukontrollert aggressivitet. Så i den kronologiske rekkefølgen følger da denne uåpnede vinylen, dinglende på kalenderen. Meget bra utgivelse, men ikke mitt førstevalg:

    Revolver 20. des. 2015.jpg


    TT var her, som han nevner ovenfor, med en TR 200 som har vært på rehab hos ham. Nå i topp form. En elegant, liten forsterker og radio med en topp RIAA:

    TR 200 20. des. 2015.jpg
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Her i distriktet er det et par slike byråer som ikke lenger er blant oss.
    Det skyldes nok først og fremst en sterk konkurrent som har lagt generasjoner i graven.
    Kundene vil helst være på den sikre siden.
    Nok om det.

    Jeg trodde PD171 bare var å få med lett modda Jelco-arm. Noe som heller ikke er noen dårlig arm og et røverkjøp,
    Det er likevel slik at Luxman har sett at markedet er til stede for fritt valg av arm på en så god spiller.
    det er helt sikkert kunder som har etterspurt dette.
    Spilleren ble fin med 309, og jeg tipper doningen er en drøm betjeningsmessig.
    Det er jo viktig for deg. Lykke til.

    Hvordan fungerer /hva slags funksjon ha det avtagbare "lystårnet"?


    Mvh
    Betjeningsmessig er drømmen oppfyllt.

    "Lystårnet" er der for å kunne betjene i mørket, kan tas av og en "propp" settes nedi. Egentlig litt tull.
    Nja, si ikke det. Sikkert noen som har mørkere omgivelser enn deg, men flott at det kan "proppes" ved behov.
    Jeg har brukt Technichs SL-1210 litt i ungdommen, og i mørke omgivelser er jo et slikt fyrtårn helt fantastisk. Kanskje det er en forretningsidé? My other little fwiend?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.359
    Antall liker
    83.721
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv om dagen i hovedsak har gått bort til tradisjonell julegrøt +++ hos min kjære søster, har jeg også fått tid til en snarvisitt hos janfrt og fikk tatt hans nyeste ervervelse nærmere i øyesyn. For en fantastisk flott platespiller denne Luxmanspilleren er, til og med janfrts kone synes denne var finere og hadde høyere WAF enn den forrige. Jeg var bare kort innom og iom at håndballjentene var i fred med å gjøre seg klare for kamp, ville jeg ikke "stå i veien" for den underholdningen. Takker janfrt med familie så mye for gjestmildheten sånn på sparket og ønsker dere en riktig God Jul! Mvh ArneSW
    Hadde du stukket innom meg også, så hadde du fått se kampen! :)
    Er veldig glad jeg slapp å se kampen, er ikke særlig sportsinteressert.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Nå er det snart ikke mer juleøl igjen, men det er bare én løsning på dét: kjøpe mer. :)

    Til dagens øltest ble "Bayonne"-skinke innkjøpt fra slakteren borte i veien. (Bayonne er en liten by som ligger sydvest i Frankrike i kommunen Aquitaine; alltid greit å vite hvor mat, tradisjoner og oppskrifter stammer fra.) Han mekker alt selv og røker til slutt i røkeriet sitt. Blir fine saker. Han vet å ikke overdrive kaldrøkingen.

    Mack Juleøl 21. des. 2015.jpg


    Ølet er, som dere ser, fra Mack, svart og med flott skum. 6,5 vol.%. Men, dette gikk ikke heeelt hjem. Lettdrikkelig, intet særpreg og nesten ingen bitterhet, noe som trengs når mat med litt fett skal fortæres. Og det er jo meningen med juleøl. Her tror jeg bryggerimesteren har bommet. Dameøl? Nei, tommelen ned der óg.

    Bikkja fikk sin sedvanlige spiseskje med flg. dom:

    Halen inn under buken. Hell ut resten.

    Nå har det blitt 1967 i dette bandets korte historie og det ryker godt ut av ørene på mange. Det gjorde det av undertegnede óg selv om jeg kun var 14 år denne sensommeren. Vi gjorde aldri noe galt eller plaget andre, men sløvet noe helt forjævlig på Snarøya som fortsatt var et sted for sommerturister og ikke det tettbebyggede drittet det er i dag. Noen av oss var også gode kunder hos Alf R. Bjercke. T.o.m. før Woodstock dette. Heldigvis gikk det bra. Alle, nesten, står støtt i dag. At noen få falt fra, har intet med Lucy in the Sky With Diamonds å gjøre.

    Stg. Pepper 21. des. 2015.jpg


    Vel, det er jo et helvetes bra album. Men, dere beste? Skal spille det i morgen for bikkja og så får vi se om hun biter, drar meg i beinet eller slikker meg i trynet.

    Tar til slutt en godkjent versjon av Metallicas Nothing Else Matters. Noe er viktig og annet ikke. Pick your choice and stay alive. :)

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Spilte Sgt. Pepper-platen for bikkja og hun slikket meg i trynet. Godt tegn!

    Dagens juleøltest var med sjømat i munnen. "Levende" Maine-hummer fra, ja, Coop på Slependen utenfor Sandvika. De har et basseng og gikk med på å dyppe hummeren i kokende vann i et halvt minutt. Strengt lovverk på denne fronten. Så grillet vi på full guffe helt øverst i ovnen et par minutter.

    Juleøl 22. des. 2015.jpg


    Ølet, igjen fra HaandBryggeriet, matchet suverent. 6 vol.%. Her er det imidlertid dårlig med skum, men lukten og smaken er fin. Nesten svart. Mangler dog bitterheten og den er viktig.

    Dommen er:

    Hale svakt rett ut. Men, faktisk tendenser til logring.

    Det kjente-bandet-kavalkaden fortsetter med filmmusikk, men med en utgivelse som klarer seg fint (best?) på egenhånd. Her er det kutt som står seg de neste 50 årene. Jordbæråkre og hvalrosser, regn og gatenavn og mannen som ser verden snurre rundt:

    Magical Myst. Tour des. 2015.jpg


    Da er juletreet pyntet, én dag tidligere en vanlig. Bikkja har aldri sett noe slikt og gikk småbananas, men har roet seg ned nå.

    Juletre 22. des. 2015.jpg


    Småskjevt? Tar en slurk til slik at det blir rett. :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.359
    Antall liker
    83.721
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    *Priceless* Both thumbs up!
     
    X

    X186841

    Gjest
    Ser ut som fotografen er skakk :)

    Bikkja til guttungen ville både drikke opp vannet i foten og pisse på treet.
    Men da den så julenissedukka fikk den helt fnatt, bjeffet,knurret og gjemte seg bak meg.
    Er en sånn hund med fire ben og kort hår som graver i alle blomsterpottene, ble visst brukt til å jakte kaniner.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.455
    Antall liker
    102.618
    Torget vurderinger
    23
    Litt tilbake til den Bayonneskinka (sikle) - lager du den skikkelig, med sennep innsmøring og det hele? Bælgodt men dessverre ikke lenger på menyen her.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.455
    Antall liker
    102.618
    Torget vurderinger
    23
    Ser ut som fotografen er skakk :)

    Bikkja til guttungen ville både drikke opp vannet i foten og pisse på treet.
    Men da den så julenissedukka fikk den helt fnatt, bjeffet,knurret og gjemte seg bak meg.
    Er en sånn hund med fire ben og kort hår som graver i alle blomsterpottene, ble visst brukt til å jakte kaniner.
    Enda verre når en lettere overforfrisket festdeltager har driti under treet, i den tro at han var i skauen... OBS OBS
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt tilbake til den Bayonneskinka (sikle) - lager du den skikkelig, med sennep innsmøring og det hele? Bælgodt men dessverre ikke lenger på menyen her.
    Vi trenger ikke å foreta oss så mye, den er suveren i utgangspunktet.

    Du får ta deg en tur ut til den eneste slakteren i Bærum. Han fikser bestillinger og ordner det meste. Han har også suverent bacon, saltet, sukret slik at det blir "cured" (altså gravet) som engelskmennene/-kvinnene sier det. Og derefter røkt. Ikke bare slikt dustete saltgreier fra Nortura. Vår datter har jobbet der flere somre og vet hva som foregår. Handmade, alt sammen.

    Svarer herefter ikke på hva du skriver før de krussedullene dine gis en forklaring. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.455
    Antall liker
    102.618
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... enkle kruseduller det der... Gud er stor, men Sluket er større! Så har man effektivt lagt alle religiøse tema og diskusjoner døde! Glad jul med god mat og drikke - den egentlige meningen med hele sirkuset!!
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Da blir det siste med nedtelling til julaften. I morgen er det mye styr, så da rekker jeg det ikke.

    Siste sterkøl ut er denne skotske Ale´n, ufiltrert og upasteurisert. 7,0 vol.%. OK skum, fin smak av sjokolade, ikke særlig mye bitterhet. Helt grei øl som går til alt:

    Skotsk juleøl des. 2015.jpg


    Dom: Hale rett ned. Ikke fler av denne.

    Siste uspilte vinyl til bikkja fra dette bandet er, efter min mening, deres beste. Stappet med topp kutt minus revolution-tøyset fra Lennon:

    Beatles White album des. 2015.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.359
    Antall liker
    83.721
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ønsker deg og dine en riktig god jul! Mvh ArneSW
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Takk!

    Egentlig ble det et lite slit med å ta bilder og drikke sterkøl hver eneste dag. Øl er greit, men så å skrive noe halvfornuftig? Litt pes. Men, jeg ba jo om det.

    Tror jeg har vært småsaklig når det gjelder øl. Har faktisk fått en del henvendelser utenfor Asylet.

    Musikken? Fra Beefheart til det kjente bandet. Dette har vært synsing så det holder, fra min side. På et svært høyt plan. :) Nix fasit. Her spiller man det man liker.

    Da er det på huet; ser imidlertid en mann med rød lue utenfor........... Men, bikkja er klar.

    Oj, der var han dau.

    God Jul!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    12.974
    Hjertelig takk for en glitrende fin opptakt til juleventyret janfrt :cool:
    Inspirerende og morosamt.
    Ha en fredfylt romjul.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    En av trådene jeg skal bruke romjula til å lese meg opp på, etter en stunds fravær. Ti tomler opp for julekalenderen din janfrt, har allerede gitt beskjed i heimen hva jeg har tenkt neste jul. 24 nyinnkjøpte LPer innpakket i likt papir og 24 juleøl, kommer til å bli en storveis førjulstid, kjenner det helt hit. :rolleyes::cool:

    Fortsatt god jul til deg og dine!

    -Eros
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk artig tråd å følge - men må lov til å uttrykke bekymring for bikkjas døgnrytme...
    Erik
     

    Fjellreven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Innlegg
    1.333
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Ny, usprettet gave til bikkja, hengt pent opp. Fikk den faktisk inn i dag. Håper hun liker Reverend Beat-Man med den flotte tittelen ".... and the church of Herpes". Hun har jo hørt mye på ham tidligere, men man vet aldri:

    Vis vedlegget 352158

    Og så en ny episode av Mathisen:

    the church of Herpes.....verdens minste menighet, kun med ståplass til en?

    Oppdaterer meg etter noen uker med dårlig internettilgang, gratulerer med lekker ny spiller !
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Hei!
    Jeg fant denne tråden din tilfeldigvis og skummet meg gjennom en del av innholdet. Må si jeg er imponert over evnen din til å presentere ulike temaer på en spennende og god måte!
    Selv har jeg noe til felles ved at jeg bor rett ved Stabekk sentrum, har Devialet 400 og er veldig interessert i både lyd og musikk. Prøvde meg på vinyl ved å kjøpe en brukt platespiller for en stund siden for å mimre over gamle tider, men kom ikke skikkelig i gang. Stiften hoppen som en gal hver gang jeg beveget meg over gulvet, så det endte med at jeg pakket bort hele sulamitten.
    Er også en ihuga laksefisker og har fisket mange ganger i Surna, langt nede. Mange flotte opplevelser.
    Kjøpte også ei hel 60 og lagde kirsebær likør på bærene fra haven. Fuglene hadde vært der før meg, men akkurat nok igjen til meg likøren.
    Kan avslutte med å nevne at riggen min i tillegg til 400, er Audiovector sine SR6 AA. Avspillingen skjer for det meste fra Tidal med MAC Mini eller fra HDD via JRiver.
    Bruker også etter hvert Itunes noe.
    Hadde vært moro å hørt hvordan vinylen låter hos deg. Tenker fortsatt en del på hvordan et skikkelig oppsett med Vinyl låter.
    Ciao
    Per Erik
     

    bernts

    Medlem
    Ble medlem
    28.03.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Hei!
    Jeg fant denne tråden din tilfeldigvis og skummet meg gjennom en del av innholdet. Må si jeg er imponert over evnen din til å presentere ulike temaer på en spennende og god måte!
    Selv har jeg noe til felles ved at jeg bor rett ved Stabekk sentrum, har Devialet 400 og er veldig interessert i både lyd og musikk. Prøvde meg på vinyl ved å kjøpe en brukt platespiller for en stund siden for å mimre over gamle tider, men kom ikke skikkelig i gang. Stiften hoppen som en gal hver gang jeg beveget meg over gulvet, så det endte med at jeg pakket bort hele sulamitten.
    Er også en ihuga laksefisker og har fisket mange ganger i Surna, langt nede. Mange flotte opplevelser.
    Kjøpte også ei hel 60 og lagde kirsebær likør på bærene fra haven. Fuglene hadde vært der før meg, men akkurat nok igjen til meg likøren.
    Kan avslutte med å nevne at riggen min i tillegg til 400, er Audiovector sine SR6 AA. Avspillingen skjer for det meste fra Tidal med MAC Mini eller fra HDD via JRiver.
    Bruker også etter hvert Itunes noe.
    Hadde vært moro å hørt hvordan vinylen låter hos deg. Tenker fortsatt en del på hvordan et skikkelig oppsett med Vinyl låter.
    Ciao
    Per Erik
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Får se å få litt fart i tråden igjen; jeg ble nesten sliten av julekalendersaken og alt ølet. Men, er nok i form til neste jul óg. Da er det på´n igjen, med glede. Og, forhåpentligvis, Tom Mathisen.

    -------------

    Til bernts og andre så er Luxman-spilleren en liten drøm. Fungerer mekanisk perfekt og med superlyd m/Frog-PU. Og jeg har ennå ikke testet spilleren med Manley som RIAA.

    Husker forøvrig min første spiller, forsterker og HT (alt fra ITT/Schaub Lorenz; fattern jobbet jo, som nevnt tidligere, på STK/Alcatel som importerte disse meget bra produktene). Lyden fra det anlegget sitter i fortsatt. Første skive ut dengang var Stand Up med Jethro Tull og gitaren til Martin BarreWe Used to Know blir jeg aldri kvitt. Heldigvis. Sjelsettende.

    Men, tiden går og nye komponenter og ny teknologi kommer til. Og det er ikke til å komme unna at gjengivelsen av musikken fra studioet stort sett har blitt bedre.

    -------------

    OK, her til musikken og fire ord: Fy faen så bra! Jeg lurte en stund på om jeg skulle anskaffe disse fire platene, og gjorde det. En tung pakke i posten i dag; jeg ante som vanlig ikke hva jeg hadde bestilt :), pakket opp og skjønte fortsatt ingenting. MEN, så demret det:

    1.jpg


    Fire plater med legender. En bok med flotte bilder og tekst, og ikke minst, kutt fra karriéren til disse folkene med topp lyd. Her har ikke plateselskapet spart på noe. Satte på første skive, med Television og Little Johnny Jewel. Gitarsoloen der får meg i knestående. Herre min hatt! Anbefales.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Muligens ovenstående trenger litt mer forklaring: To karer startet plateselskapet ORK Records i ´75, fikk inn inn folk som Alex Chilton, Feelies, The Erasers, The Revelons, Richard Hell og R. Lloyd m. mange flere. Denne utgivelsen er det bare å øse av. Ta frem en vin eller annet og nyt. Ligger på Spotify.

    1 (1).jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Singler? Da må jeg jo skifte remspor på spilleren! Nix, ikke på Luxman. Så jeg måtte bare ha denne fra et bunnsolid selskap i Chicago. Masse bra saker og deilig å fikle med singler.

    1 (3).jpg


    1 (2).jpg


    Tar én video: Elizabeth Cook ser ikke akkurat ut som et fugleskremsel og synger om det meste. Singelen fra ovenstående er titulert Too Drunk to Fuck, fant ikke den, men tar en fra 2011 hvor det gjelder å ha guts, tror jeg:

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.359
    Antall liker
    83.721
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har ikke du opptil flere nyoverhalte spillere slm takler 45 rpm? ;)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Interesserer meg jo en del for det som skjer i verdipapirmarkedet og leser bl.a. DN; noe jeg har gjort siden avisen het Norges Handels- og Sjøfartstidende. Det var en avis for folk med tvers-over som Fred. Olsen og andre (dyktige folk).

    Fredagsbilaget i dag heter D2 og omhandler som oftest (i denne rekkefølgen): Haut Couture, så hummerhaler i Champagneskum, derefter noe unevnelig glattbarbert et par timer og til slutt oster med en Domaine Romanee Conti (noe som er småperverst).

    Vel, tidene forandrer seg og sjefredaktør i DN, Amund Djuve, begynner sakte å oppdage at kundene hans ikke lenger er pensjonister med småfeite lommebøker. Ikke så mye med mitt anlegg-tråden å gjøre akkurat dette, men mer hva aviser og tidsskrifter skriver og som nok har en del å si for folks innkjøp av musikk.

    Sist fredag flesket DN til med et 10-siders intervju med og en omtale av LEMMY som er meget bra. Så bra at jeg setter magasinet i vinylhyllen og tar det frem om 20 år, hvis jeg ikke er dau, da.

    Forøvrig har jeg samlet på plateanmeldelser opp gjennom årene og puttet dem inn i platecoverene. Artig lesing når en skive skal spilles!

    1 (6).jpg


    1 (7).jpg



    Suveren tekst!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.359
    Antall liker
    83.721
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det var jo veldig smart. Og en overraskelse ved senere spilling. Ha en flott kveld janfrt
     
    X

    X186841

    Gjest
    Bra skrevet janfrt, men greier bare ikke å trykke liker på Lemmy. Aldri kunnet fordra hans formidlingsevne.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Bra skrevet janfrt, men greier bare ikke å trykke liker på Lemmy. Aldri kunnet fordra hans formidlingsevne.
    Jeg har ingen Motörheadskiver, men har fått sansen. Det kuttet ovenfor er fantastisk bra og HØR på teksten. Du vil kjenne deg igjen!!!!! Be sure.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Greier ikke å få meg til å like den gitt, men kan jo komme av min Tvangspregede personlighetsforstyrrelse :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Tror jeg skjønner hva du mener.

    Dyrk frukt og grønnsaker, det gir mening. Og så er det god mental pleie for alle mennesker (og dyr).

    Jeg roter rundt i jorden med løk og frø inne nå, og våren nærmer seg. Kjøpte en haug med løk for en 1 1/2 måned siden, men så kom jaggu tælen og alt ligger derfor i kjelleren.

    Men, som kona sier: "Det blir likar i mårra". Så det er bare å "look at the bright side".

    ---------------

    McCartney snekret et bra album i 1971, som dreier seg om å ha en egen gård og drive med dyr. Men, man må ha penger. Ikke enkelt i Norge i dag. MEN, jeg vet hva jeg mener om den saken. Jeg SKAL ha meg en gård før jeg dauer:

     
    X

    X186841

    Gjest
    Gårdslivet er greit hvis man liker å brenneav penger og fylle ut ett halvt tonn papirer i året, pluss forholde seg til 1001 reguleringer,tåpelige pålegg,forbud etc...
    Solgte gårdsbruket i 2010 og har aldri angret ett sekund.
    Enebolig med ett mål eller 2 tomt man kan dyrke litt på og ett drivhus er helt perfekt.

    Kona di er litt vel mye optimist, det blir likar om 3 måneder vil nå jeg som er pessimist si :)

    22 Kalde her nå.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.426
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Jeg savner oppdateringer i denne herlige tråden. Hvordan står det til i nabolaget?

    BB
    Fornebu
     
    X

    X186841

    Gjest
    janfrt hiver vel etter pusten og rekker knapt noe annet i disse vintersportstider :p
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Vel, tiden går og de fleste av oss består. Blir mye sport på TV og ergometersykling for å få opp formen til påske. Plenene ser ikke ut efter at bikkja har gravd og gravd for å finne underjordinger. Spilt masse musikk, selvfølgelig. Men, det skjer da noe:

    Brynjar Kvanlid er jo som kjent ikke helt i form og har avviklet virksomheten, men kona fikk hentet noen super-rør til pre-forsterkeren i DK Design. Dette bør holde i mange år. Det er altså E188CC og CV2493:

    IMG_0628.jpg
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har jo vært i Austin, en hovedstad jeg elsker for både musikk, natur, mat, universitet og kvinner (i litt vilkårlig rekkefølge). Når det dukker opp slike pakker, som i dag, håndskrevet, så får jeg rett og slett skjelven. Den byen slår alt i min verden. Men, her en fyr som slår det meste nå

    IMG_0639.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Som folk flest viser vi (og alle andre i forskjellige tråder) frem husdyret og ikke kona. Hmmm. Her er imidlertid Irsksetteren, nå ett år gammel. Hun har roet seg litt, men det er fortsatt full gass. Plenen ser faen ikke ut, rett og slett som et krater. Her er det bare å anskaffe masse jord og ferdigplen.

    IMG_0636.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.359
    Antall liker
    83.721
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Som folk flest viser vi (og alle andre i forskjellige tråder) frem husdyret og ikke kona. Hmmm. Her er imidlertid Irsksetteren, nå ett år gammel. Hun har roet seg litt, men det er fortsatt full gass. Plenen ser faen ikke ut, rett og slett som et krater. Her er det bare å anskaffe masse jord og ferdigplen.

    Vis vedlegget 370181
    Meget flott hund janfrt. Det får holde at vi viser frem dyrene ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn