Nrdmenn får lov til, og har økonomi til...
Fordi jeg er i kjeklehumør:
Utdanning for alle.
Like dårlig utdanning for alle, mener du? Utdanningssystemet er blitt ødelagt av reformer og likhetstenking, og en norsk høyere utdannelse estimeres i dag langt lavere enn hva tilfellet var før, mens andre land (som Finland) har klart å øke gehalten i sitt utdanningssystem på samme tid.
Omtrent fri tilgang til helsetjenester.
Med lange ventelister, og med muligheter for å hoppe i køen om du kjenner noen eller har gode politiske forbindelser.
Arbeid til alle.
Men fravær av arbeidsplikt. Norge har verdensrekord i uførekjenning av den voksne befolkningen, og nordmenn har en latterlig arbeidsmoral, med et vell av fridager og med ovale helger, tomme kontorer etter tolv på fredager og folk som er beleilig syke på mandager.
Gode lønninger.
Egentlig ikke. Det har vært en brukbar lønnsutvikling, men det er først i senere år at man har fått dreis på lederlønninger, og skattetrykket er fortsatt slik at utlandet lokker for mange av de virkelig talentfulle. Men har man gode forbindelser i Norge så kan man slå seg opp gjennom disse, og spe skikkelig på lønnen vha insider trading og andre små krumspring. (Sjekk Hagas problemer for tiden, for referanse.)
Feriere over hele verden.
Det er vel ikke akkurat noe særnorsk? Og Bjørneboe sa at "Norge er det perfekte land å reise til utlandet fra." Med hentydning til at det å være turist i Norge er så som så, noe som fortsatt er tilfelle.
Eie to biler i snitt pr. husholdning.
Nå er det jo banken og finansieringsinstitusjonen som eier bilene, ikke den som kjører dem. Norge har latterlig høye bilpriser, gitt landets utstrekning -- og norsk avgiftspolitikk når det gjelder bilhold har sannsynligvis kostet mange liv, ved at folk har kjørt i altfor gamle eller usikrede biler fordi de ikke har hatt råd til oppgradering. (I Norge ble ABS-bremser luksusbeskattet da de først kom.)
Nok mat av god kvalitet.
Det er virkelig en sannhet med modifikasjoner. Reinsdyrkjøttet i Joika-kakene er radioaktivt; det er tungmetall i fetfisk som går i ferskvann; norske fjorder er stinne med tungmetaller og pcb grunnet tidligere industriaktivitet, og er derfor for det meste uegnede til lakseoppdrett; og korporativ tenking når det gjelder egg, fjærkre, kjøtt, meieri og grønt har holdt matkvaliteten på et lavmål i lang tid.
I tillegg har landbruksmafiaen og myndighetene sørget for å forverre norsk benskjørhet med vettløs promotering av melk som kalkkilde. (Ensymet i menneskekroppen som tar opp kalk blokkeres av kalk fra meieriprodukter, og avgir dermed ikke kalk til kroppen.) Eksemplene på vanskjøtsel her er legio.
Hus av god kvalitet.
Snakker du om eldre bygg, eller nybygg som er oppført uten hensyn til reguleringer og byggeskikk?
De fleste eier egen bolig.
Det gjør banken og finansieringsinstitusjonene. De som bor i boligene disponerer dem, men eier dem ikke. Og jeg skal la være å ta opp den sinnsyke måten boliger omsettes på i Norge, med utlegg på flere millioner etter en visning på én time, der man bakser omkring i en hop av andre mennesker og later som man vurderer objektet.
Kjøpe øl fra butikkene åpner, kl 09.00 (iallefall) til pubene stenger kl 02.00.
Den skal du få - men jeg kunne tenkt meg å kjøpe vin i butikkene, og for den saks skyld sprit.
Ytringsfrihet: kan klage i vei over at bensinen er for dyr, at alkoholen er for dyr og at alt er for dårlig.
Det er vel også en sannhet med modifikasjoner. Det slås fort ned på "feil" meninger ... og selv om jeg skal ha pistol i nakken før jeg stemmer FrP, så er det vel liten tvil om at det partiet er blitt sensurert og stengt ute av medier og det gode selskap?