Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.520
    Fra artikkelen "Skrekkfall Tesla-salget i EU faller for åttende måned på rad" jeg klipte ut og limte inn i mitt innlegg:

"I august ble det registrert 8220 nye Teslaer i de 27 EU-medlemslandene, et fall på 36 prosent sammenliknet med samme måned i 2024."

Ditt svar (som vel er en dobbeltposting):

"Jeg tror ikke rekordene med Teslasalg er noe unikt for Norge. Nå skifter Tesla fokus til å levere biler til Sverige, og der er løpende tall tilgjengelig."

Litt divergerende virkelighetsoppfatning ?

Hvilke biler mine bekjente endte opp med vet jeg egentlig ikke. Men den første kjøpte noe VW-greier. Jeg er ikke "bilinteressert" som det vel heter. Unntaket er gamle klassiske europeere som jeg har stor sans for. Eier heller ikke noe av den slagsen skeinelaus kjøyregreie .

Men jeg følger med på rovdyrnasjonen/diktaturet Kina. Samt at fascisten Elon Musk er en skummel og uspiselig person med altfor mye makt. Ingen av de fortjener vår støtte. Og det jobber jeg for, i motsetning til deg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.098
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha forsøplet verden med elbiler er musks neste plan klar, fra digi.no
    Hva vil SpaceX gjøre med 2 GHz-frekvensene
    SpaceX kjøpte nylig tillatelser til å bruke 2 GHz-spektrum fra EchoStar for 17 milliarder dollar, for tiden 169 milliarder kroner. Overtakelsen skjer først seinere, men det er nå klart at SpaceX søker telemyndigheten FCC om tillatelse til å skyte opp 15.000 nye satellitter for å levere tjenester direkte til og fra mobiltelefoner på jorda, skriver Fierce Network.

Satellitt-selskapet sier de vil levere tale, tekst og bredbånd med høy hastighet til mobilbrukere i områder der bakkebasert kommunikasjon ikke når fram. Det Elon Musk-eide selskapet antas å ha god mulighet til å få tillatelsen de trenger, for den Trump-innsatte FCC-sjefen Brendan Carr har allerede uttalt at planene er en potensiell «game changer».

Bare å være på utkikk på neste flytur, de kommer snart mot deg i sabla fart…

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.671
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    synd å tenke på at stjernehimmelen forsvinner i lysforurensning og satellitter som går i bane..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn