Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.543
    Fra artikkelen "Skrekkfall Tesla-salget i EU faller for åttende måned på rad" jeg klipte ut og limte inn i mitt innlegg:

"I august ble det registrert 8220 nye Teslaer i de 27 EU-medlemslandene, et fall på 36 prosent sammenliknet med samme måned i 2024."

Ditt svar (som vel er en dobbeltposting):

"Jeg tror ikke rekordene med Teslasalg er noe unikt for Norge. Nå skifter Tesla fokus til å levere biler til Sverige, og der er løpende tall tilgjengelig."

Litt divergerende virkelighetsoppfatning ?

Hvilke biler mine bekjente endte opp med vet jeg egentlig ikke. Men den første kjøpte noe VW-greier. Jeg er ikke "bilinteressert" som det vel heter. Unntaket er gamle klassiske europeere som jeg har stor sans for. Eier heller ikke noe av den slagsen skeinelaus kjøyregreie .

Men jeg følger med på rovdyrnasjonen/diktaturet Kina. Samt at fascisten Elon Musk er en skummel og uspiselig person med altfor mye makt. Ingen av de fortjener vår støtte. Og det jobber jeg for, i motsetning til deg.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha forsøplet verden med elbiler er musks neste plan klar, fra digi.no
    Hva vil SpaceX gjøre med 2 GHz-frekvensene
    SpaceX kjøpte nylig tillatelser til å bruke 2 GHz-spektrum fra EchoStar for 17 milliarder dollar, for tiden 169 milliarder kroner. Overtakelsen skjer først seinere, men det er nå klart at SpaceX søker telemyndigheten FCC om tillatelse til å skyte opp 15.000 nye satellitter for å levere tjenester direkte til og fra mobiltelefoner på jorda, skriver Fierce Network.

Satellitt-selskapet sier de vil levere tale, tekst og bredbånd med høy hastighet til mobilbrukere i områder der bakkebasert kommunikasjon ikke når fram. Det Elon Musk-eide selskapet antas å ha god mulighet til å få tillatelsen de trenger, for den Trump-innsatte FCC-sjefen Brendan Carr har allerede uttalt at planene er en potensiell «game changer».

Bare å være på utkikk på neste flytur, de kommer snart mot deg i sabla fart…

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.691
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    synd å tenke på at stjernehimmelen forsvinner i lysforurensning og satellitter som går i bane..

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.641

Deler Musk Trump og Epsteins interesse for småpiker?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.100
    Da er septembertallene for Tesla Norge klare:
    IMG_3309.jpeg

Den odde Tesla 3 tar sågar andreplassen:

IMG_3308.jpeg

Imens tyskerne lurer seg selv med at fossilbiler er fremtiden, mens de må stenge fabrikkene sine, må Tesla øke produksjonen for å kunne levere nok biler. Tesla Sverige har nå begynt å få biler fra fabrikken og har fra midten av september levert omtrent 100 biler om dagen:

IMG_3310.jpeg

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.020
    Torget vurderinger
    1
    Da er septembertallene for Tesla Norge klare:
    Vis vedlegget 1149518

Den odde Tesla 3 tar sågar andreplassen:

Vis vedlegget 1149519

Imens tyskerne lurer seg selv med at fossilbiler er fremtiden, mens de må stenge fabrikkene sine, må Tesla øke produksjonen for å kunne levere nok biler. Tesla Sverige har nå begynt å få biler fra fabrikken og har fra midten av september levert omtrent 100 biler om dagen:

Vis vedlegget 1149520
    Tesla produseres jo hovedsaklig i Kina. Der er det andre merker enn Tesla som selger flere biler globalt. Mer enn dobbelt så mange biler faktisk.
    Å se på nissenorge som en stor aktør på bil, er svært trangsynt. De forer lomma til musk, men betyr ingenting i verdens sammenheng. Tysk bilproduksjon går som aldri før, Porsche får også stadig nye rekorder i Norge med nybil salg.
    Det er pris og insentiver som betyr noe for folk flest, ikke kvalitet eller stil/utseendet. Det er godt nok bevist om man ikke er blind og ser en Tesla 3,Y,X,CT...
    Se bare på panel gaps på de modellene, her har ikke folk vært mye edru eller stolt av jobben sin når ting er blitt satt sammen, evnt. Robotopprør(?) fordi bilen uansett er så støgg at det har ikke noe å si allikevel med en glippe på 2cm på den ene siden og 1mm på den andre.
    Det hjelper kanskje heller ikke på at tesla stadig vekk sier opp 10% av arbeidsstokken sin, tydeligvis en årlig greie.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.100
    Tesla produseres jo hovedsaklig i Kina. Der er det andre merker enn Tesla som selger flere biler globalt. Mer enn dobbelt så mange biler faktisk.
    Å se på nissenorge som en stor aktør på bil, er svært trangsynt. De forer lomma til musk, men betyr ingenting i verdens sammenheng. Tysk bilproduksjon går som aldri før, Porsche får også stadig nye rekorder i Norge med nybil salg.
    Det er pris og insentiver som betyr noe for folk flest, ikke kvalitet eller stil/utseendet. Det er godt nok bevist om man ikke er blind og ser en Tesla 3,Y,X,CT...
    Se bare på panel gaps på de modellene, her har ikke folk vært mye edru eller stolt av jobben sin når ting er blitt satt sammen, evnt. Robotopprør(?) fordi bilen uansett er så støgg at det har ikke noe å si allikevel med en glippe på 2cm på den ene siden og 1mm på den andre.
    Det hjelper kanskje heller ikke på at tesla stadig vekk sier opp 10% av arbeidsstokken sin, tydeligvis en årlig greie.
    Hvis du gidder å søke litt så vil du se at Tesla Y er den mest solgte bilen i Kina, uansett drivlinje.

Søker du mer, så vil du se at Tesla hovedsaklig er eneste «utenlandske» produsent tilstede i verdens viktigste marked Kina. Porsche og de andre er nærmest utradert.

Porsche sin situasjon er høyst kritisk og dette er allerede diskutert på forumet.

Tesla produseres i Kina, Tyskland og USA.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.020
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du gidder å søke litt så vil du se at Tesla Y er den mest solgte bilen i Kina, uansett drivlinje.
    Solgte bil MODELL ja kanskje, men ikke bil MERKE. Om du gidder å lese hva andre skriver, så slipper man kanskje å utbrodere mer..
    Tesla-fan much? Musketern må være en av verdens dårligste skuespillere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn