Det var nok det Møller Trondheim prøvde seg med med min Audi A4. Forstillingen "slarket" og jeg fikk det reparert i Praha (hos Tsjekkias største autoriserte Audi forhandler) ved ca 65 000 km. Audi forlenget garantien til 100 000 km, og da slarkingen kom tilbake på rundt 90 000 km dro jeg til Møller i Trondheim og ba om å få det reparert på garanti. De nektet fordi "det har vært reparert av et annet verksted". At det var et autorisert Audi-verksted som hadde brukt sertifiserte Audi-deler betød visst ingen ting. Telefon til NAF som så fikk sin advokat til å ringe Møller løste saken. Da var det visst ikke noe problem likevel.
Det var det andre problemet jeg hadde hatt med Møller Trondheim (og min andre VW/Audi). Jeg har hatt 2 VW etter det og kvaliteten var ikke som jeg forventet, så aldri VW/Audi eller Møller Trondheim igjen. Min datter bytter nå sin Enyaq fordi de er misfornøyd med kvaliteten. Kanskje en "mandagsbil", men jeg trodde ikke slikt eksisterte lenger.
Det vil alltid være eksempler på ulike positive og negative opplevelser fra forhandler tror jeg. Den nevnte garantisaken, dersom samme situasjon oppstod med et annet bilmerke/ annen forhandler, det er ikke godt å vite om en måtte gjennom den samme prosessen siden man ikke har smmenligningsgrunnlaget?
Vi så selv mot BMW ved siste bilbytte, har alltid likt merket og glemmer aldri en 116 jeg hadde en periode. Trang kupè, men så gøy da gitt.
Ingen av modellene passet oss. 4wd, men for liten, passende og perfekt, men mangler 4wd, har 4wd og er passe stor, men prisen gallopperer. Jeg skulle gjerne prøvd ut en ix3, men den er unødvendig dyr.
Jeg har en prinsipiell grense for hva jeg vil betale for en bil, BMW klarer ikke å dekke mine kriterier, mens eksempelvis VAG gjør akkurat det. Vi har hatt 5 VW og 2 Audi i vårt eie siden 1995, alle kjøpt fra Møller Trondheim. Feilraten har vært imponerende lav.
Over årene har det vært en episode der nylevert Tiguan hadde flere feil. Etter endel krangel, der de tilbød erstatning med annet oppsett og prismellomlegg, endte det i at vi kunne velge oss ny bil, den modell vi ønsket, med ønsket utstyrsnivå, til innkjøpspris. Denne bilen er idag 15 år gammel og vår bil nr. 2.