Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.129
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    det er ganske fair, delkasko på s og full på x?
    de jeg snakker med betaler fort 20+ for model 3 og mer for noen kina biler

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    13.526
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kan variere så mye som 30-40% avhengig av postnummeret ditt, tilgang til garasje etc. Premien hos meg fikk seg et skikkelig byks i fjor.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.226
    Sted
    Trondheim

Da er nye i3 sedan presentert.

Edit: De lover opp til 900 km rekkevidde. WLTP. De kjørte jo en iX3 fra Debrecen til München uten å lade. Det er 1010 km, og på den oppgir de opptil 805 km rekkevidde.

PS:Jeg så en tysker som hadde testet sin i4 M60 på motorvei. Jevn fart på 135 km/t. Temperatur mellom 2° og 8°. Da fikk han 30 mil rekkevidde. Er det bra eller dårlig? NB: Tysk motorvei med lite stigning.

Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.399
    Torget vurderinger
    1

Da er nye i3 sedan presentert.

Edit: De lover opp til 900 km rekkevidde. WLTP. De kjørte jo en iX3 fra Debrecen til München uten å lade. Det er 1010 km, og på den oppgir de opptil 805 km rekkevidde.

PS:Jeg så en tysker som hadde testet sin i4 M60 på motorvei. Jevn fart på 135 km/t. Temperatur mellom 2° og 8°. Da fikk han 30 mil rekkevidde. Er det bra eller dårlig? NB: Tysk motorvei med lite stigning.
    Var innom og sjekket ut iX3, dørene var klonk istedet for en dunk når man lukket de og virker derfor veldig billig sammenlignet med alt av det BMW jeg har vært borti og mister derfor veldig mye premium følelse. Og veldig mye skjerm hele linja under vinduet. Ellers så virker den ganske så ok, men igjen alt for mye som må styres fra skjermen istedet for enkle knapper som er noe herk for enkle funksjoner man trenger. Men haptic feedbacken på touch knappene kan man jo fint leve med.
    Setene var gode foran på iX3, men I5 er nok hakket bedre allikevel. Det virker til å være grei plass både foran og bak på iX3, men iX og I5 er noget større og bedre sitteplass. Kanskje iX3 blir bedre på neste facelift på de små irritasjonene? Spent på neste år med flere motorvalg og I3 touring.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.226
    Sted
    Trondheim
    Jeg har prøvesittet iX3 og standardsetene ble for dårlige for meg. For kort sittepute og vinkling av setet for å gi lårstøtte var ikke god nok - jeg har lange ben. Sportssetene skal være bedre.
    Jeg liker skjermlinja under vinduet. Alt som gjør at man slipper å ta øynene bort fra veien er positivt.
    Jeg ville også gjerne ha flere knapper, men det aller meste du trenger under kjøring styres jo av knapper på rattet. Det som er på skjermen er stort sett innstillinger du bruker før du starter kjøreturen.

Jeg skal ikke kjøpe hverken iX3 eller i3 sedan, men har tenkt å prøvekjøre for å se hvordan det fungerer. Jeg sikter meg vel inn på en i3 touring når den kommer, men kanskje jeg bare beholder min i5. Den store rekkevidden trenger jeg egentlig ikke, da det er slutt på lange bilferier i Europa, og nesten alt av kjøreturer skjer sør for Steinkjer. Alt av lengre kjøreturer skjer om sommeren og da holder det lenge med de 50 mil jeg får nå. Med det ladenettverket vi har i Norge er ikke rekkevidde noe problem (unntatt i Nord Troms og Finnmark vil jeg tro).
    Men i5 er stor - skulle gjerne hatt en litt mindre bil.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.399
    Torget vurderinger
    1
    Det var nok sports setene i den bilen jeg satt i. Problemet med skjerm er at det tar vekk fokuset fra veien, når det blir så nært og følelsen av blending og spesielt i mørket. Hvilke knapper som brukes er nok individuelt under kjøring, korsrygg støtten er min greie jeg vil ha lett tilgjengelig + noen andre setejusteringer på støtte.
    For min del er dette snakk om en bil nr.2 som skal byttes ut, som dama blir å bruke for det meste og den blir mer hverdagskjøring og svært sjelden over 10 mil en vei. I5 blir nok mest sannsynlig litt lav for henne, har det vært opp til meg så hadde det blitt en I4 istedet og I5 touring på 2. Plass. Men nå ligger det mer an til iX på første og iX3 på 2.
    Har det heldigvis ikke travelt med å bytte ut, og flere modeller kommer jo de neste årene.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.226
    Sted
    Trondheim
    Min erfaring med skjermen på min i5 er at den brukes sjelden. De delene jeg bruker er snarveiene på venstre side av skjermen. De når lett med iDrive hjulet på i5. På iX3 har de fjernet hjulet, men plassert skjermen slik at du når snarveiene uten å ta hendene av rattet. Hvor godt det fungerer er en av de tingene jeg gjerne vil prøve.
    Når det gjelder blending fra skjermen har jeg ikke opplevd det som noe problem. Lysstyrken på skjermen justeres etter omgivelsene, så det har ikke vært noe problem på min i5.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.292
    iX3 har pussig nok ikke doble sideruter og får tyn for støy. Setene kommer heller ikke med kjøling. Med i3 er BMW tilbake til 90-talls 3-serie med dårlig plass, nærmest ubrukelig baksete.

Det store unødvendige batteriet gjør at BMW går i samme fella som Mercedes, dem priser seg helt bort og bilene kommer til å selge omtrent hva Tesla registrerer ila 2 dager i mars.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.399
    Torget vurderinger
    1
    iX3 har pussig nok ikke doble sideruter og får tyn for støy. Setene kommer heller ikke med kjøling. Med i3 er BMW tilbake til 90-talls 3-serie med dårlig plass, nærmest ubrukelig baksete.

Det store unødvendige batteriet gjør at BMW går i samme fella som Mercedes, dem priser seg helt bort og bilene kommer til å selge omtrent hva Tesla registrerer ila 2 dager i mars.
    Tror du må prøve å sitte i den selv først, så får du et bedre bilde av både kvalitet og plass. Snakker du om de gamle iX3 og i3? Det er ikke de vi snakker om ihvertfall.
    Høres ut som du ofte sitter i baksetet, imens noe annet/andre kjører..

Sist redigert:

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.399
    Torget vurderinger
    1
    Min erfaring med skjermen på min i5 er at den brukes sjelden. De delene jeg bruker er snarveiene på venstre side av skjermen. De når lett med iDrive hjulet på i5. På iX3 har de fjernet hjulet, men plassert skjermen slik at du når snarveiene uten å ta hendene av rattet. Hvor godt det fungerer er en av de tingene jeg gjerne vil prøve.
    Når det gjelder blending fra skjermen har jeg ikke opplevd det som noe problem. Lysstyrken på skjermen justeres etter omgivelsene, så det har ikke vært noe problem på min i5.
    Skjerm på I5 foretrekker jeg foran den på iX3n. Men alt etter 2022 har alt for mye skjerm på BMW, håper de går mer tilbake på det.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.399
    Torget vurderinger
    1
    iX3 kom i 2020.
    iX3 neue klasse kom i år.
    Den gamle iX3 ja, hvem snakker egentlig om den? 😂
    Ikke jeg ihvertfall.. Har en X3 fra før som nr.2 bil, som tenkes å byttes inn etter hvert. Og da blir det ikke i en helt lik bil på batteri.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.226
    Sted
    Trondheim

Jeg har ikke doble sideruter på min i5 heller. Jeg har aldri sittet i en mer lydsvak bil. Og ja, jeg har sittet på i en Tesla.
    Jeg har kjøling i setene på min i5, så det kommer nok som ekstrautstyr.
    Bra plass i kupeen. Når jeg har stilt inn førersetet slik jeg vil er det god plass til meg i baksetet. Jeg er 1.92 og har lange bein.

Den nye iX3 er billigere enn den gamle X3. Batterier stuper i pris for tiden. Og de solgte over 300 biler den første uken den ble lagt ut til salg bare her i Trondheim, 6 mnd før den ble tilgjengelig for prøvekjøring!

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.292
    Jeg har ikke doble sideruter på min i5 heller. Jeg har aldri sittet i en mer lydsvak bil. Og ja, jeg har sittet på i en Tesla.
    Jeg har kjøling i setene på min i5, så det kommer nok som ekstrautstyr.
    Bra plass i kupeen. Når jeg har stilt inn førersetet slik jeg vil er det god plass til meg i baksetet. Jeg er 1.92 og har lange bein.

Den nye iX3 er billigere enn den gamle X3. Batterier stuper i pris for tiden. Og de solgte over 300 biler den første uken den ble lagt ut til salg bare her i Trondheim, 6 mnd før den ble tilgjengelig for prøvekjøring!
    Se tyskerne på Youtube som omtaler iX3 og i3. Førstnevnte støyer, og sistnevnte anbefales ikke om man er høyere enn 185cm. Kjøling av setene er ikke ekstrautstyr.

220 registrert iX3 for hele landet sålangt iår:
    IMG_4655.jpeg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.226
    Sted
    Trondheim
    Dette er den minste modellen. At det vil komme som ekstrautstyr etter hvert tror jeg ganske sikkert. Nå må de fokusere på å kunne levere.

220 registrerte ja. De blir vel ikke registrert før de er kommet til landet og er leveringsklare til kunde. Er det 2 uker siden den ble formelt lansert? Med så mange forhåndsbestilte og så få levert til landet er det tydelig at det er enorm etterspørsel.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    5.324
    Sted
    Liten by på Østlandet
    Se tyskerne på Youtube som omtaler iX3 og i3. Førstnevnte støyer, og sistnevnte anbefales ikke om man er høyere enn 185cm. Kjøling av setene er ikke ekstrautstyr.

Vis vedlegget 1186872
    Du svarer på et innlegg der en som er 192 skriver at han har god plass og enda så presterer du å si at ikke kan være høyere enn 185....ta en bolle nå.

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.399
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 1186872
    Den nye iX3 ble kåret til årets bil av Top Gear, i konkurranse med alt det andre de har kjørt det året.
    Som nevnt, tror det var denne uken eller forrige uke iX3 ble lansert og demobiler tilgjengelig til fohandlere. Halvt års leveringstid må påberegnes. I3 tror jeg ikke det er kommet pressebiler på en gang, da produksjonen nok ikke har startet enda da det gikk ut pressemelding for noen dager siden om at I3 kommer som 2027 modell (da vil de bli tilgjengelige først på høsten en gang tipper jeg).
    Camo-biler avviker gjerne i både kvalitet og diverse fra endelig produkt, at bilen støyer kan man derfor ta med en neve salt. Ny IX3 er tilgjengelig som demo nå, ta heller å prøv en selv og se.
    5 serie har alltid vært mer premium og bedre lydisolert enn 3-serie historisk også. IX3 er bare i mellomsjiktet, og det er gjerne der de selger flest.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    9.056
    Torget vurderinger
    0
    Den eneste BMW jeg for tiden kunne tenke meg er X7, men den har jeg ærlig talt ikke råd til.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    13.226
    Sted
    Trondheim
    Det er vel kommet pressebilder på i3? Det ligger i hvert fall bilder på BMWs hjemmeside. Så den er presentert, og det blir nok ikke noen endringer fra det som ligger der ute nå.

RE: Plass i baksetet. Jeg er som sagt 1.92 og har bra med plass der. I dagens i4 kan jeg imidlertid ikke sitte i baksetet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn